Ha a generátor töltő feszültsége annyi amit írsz, akkor azzal nincs semmi baj. Sajnos az akkukkal sokkal több a probléma. Én jó pár éve vettem egy Bosch akkut, ami nem bírt ki 2 évet. Jótállás ugrott. Mérgemben megvettem a legolcsóbb névtelen (Szerb) akkut. Ennek már több mint 10 éve. Ma is működik.
Mennyi km van benne? Ez fontos..,Renault Cikkszàmod alapján Bosch DFM L - generátorod van.., ha ez helytállo akkor csuszógyürü+ komplett feszszabályzó csere jelenti a fölujitást! Utcai anyagár kb 15.000 ft plusz munkadij.,ebbe a szabályzóba nem lehet kefét cseréln , ezért ha kopott akkor komplett szabályzó csere aktuális..
Kb 200.000km- körúl szokott elkopni.., a töltésed értéke mellesleg nagy könyvszerű..., ugyhogy pasz...
Városi használatban a Renault Thlalia 1.4(16V) generátorral problémáim vannak, mert kb 8 év alatt kb 6 akku fordult meg nálam, mert mindegyik megpukkant (2x fesz. szabályzó). Az előfordulhat, hogy a generátor nem tölti rendesen az akkut! A generátor típusa 7700434900 és ennek max 98A-rel kéne tölteni max fordulaton. Terheletlenül 14,44V-al tölt és terhelve 14,36V(tompított fényszóró).
Érdemes felújítani, ha nem, akkor mit ajánlotok?
Másik Clionál eddig semmi bajom nem volt, ott több mint 2 éves az akku és télen havonta 1x töltök rá, ott pedig naponta 1x van használva a gyerekek furikázására!
Azt megmondanád, hogy tudsz-e valamit Kerekatiról. A bejegyzései megvannak, de törölt nicknév alatt. Szerintem emlékezhetsz a bejegyzéseire mert "öreg motoros" igazából Thaliás vagy itt. Több éve törlődőtt a neve, nem tudom mi lehet vele. Többször próbáltam hívni az évek alatt, de telefont nem vette fel senki. Köszönöm, ha megírod, ha tudsz valamit róla.
Persze- jogos- egy percig se vitatattam az óvatóssagi intelmeid..,amit egy az egybe továbbitottam nagy lelkesen., aztán még a mai napig nem jeleztek vissza mi történik..., bár valószinüleg nem keveredett vissza még az autó...
Azt lehet benéztem, hogy van a hűtőben ventilátort szükség esetén bekapcsoló hőgomba, sőt szinte biztos, hogy benéztem, ezért elnézést, és valójában nagy valószínűséggel az ECU vezérli a ventilátor reléjét a motor hőfokjeladő egyik körének adatai alapján, de a többi vizsgálatot, ellenállás mérést hőfokkal párosítva, próbalampa elhagyása kapcsolási rajz stb azt továbbra is javaslom.
Egyszer régen, nagyon régen itt ebben a topikban, ha jól emlékszem valaki leírta, hogy mekkora ellenallást lehet mérni a hőfokjeladő kivezetésén, a vízhőfokkal párosítva. Keress vissza, lehet, hogy megtalálod. Ha megvan, hogy hány fokos vízhez mekkora ellenállás tartozik akkor az ECU-ból diagnosztikai készülékkel kiolvasva a valós vízhőfokot le lehet ellenőrizni, hogy a hőmérséklet érzékelő kiadja e az értéket. A pontosság kedvéért a kocsihoz tartozó kapcsolási rajzot se lenne rossz megnézni, ha a hőgomba jó lenne akkor tovább lehetne menni olyan irányba, hogy az ECU hányas kivezetésén érkezik be a jel, melyiken megy tovább. Így le lehetne ellenőrizni az esetleges vezeték károsodást. A standard próbalampát pedig ne használjatok! Előfordulhat vele az, hogy a műszerfal alatt kutakodtok vele, itt van feszültség, itt is van, de jó!. Mire kimondjátok, hogy itt nincs addigra már a légzsák kidurran. Sok sikert!
Referálok majd, ha visszajeznek.., egyeløre még nem vitték visszsa hozzá az autót..,., igy semmi sem lett végrehajtva a javallatokból..
,Egyébbként valamelyik Renault you- tubon egy 3-5 khomos potit tekergetnek szimultán nézve a vizhömúszert mozgásàt...
Namost erre ott biztos nem kerül sor..,szóvjet megoldás ez a próbalámpás figura.., de szerintem müködhet az alapkérdés eldöntésében..., gomba rossz vagy minden egyébb más....
Szerintem egy standard próbalámpa egy darab vezeték és egy izzó. Ellenállása kb rövidzár, 0 ohm. Ha már mindenképpen ki akarod próbálni akkor a megfelelő ellenállást használjad! Az értéket nem tudom megmondani mennyi. De legegyszerűbb, ha egy új hőmérséklet érzékelőt használsz, ha a műszerfal teszt rendben.
Ket egymásal szemben lévő PIN- n mérve ( motor ECU) az NTC tipusú ellenállás: . Öngyujtóval melegitve egyre csökken az ellenállása., ugy remlik kb 100hm kategóri fólmelegitve-- hidegen kilohm...
3- ik különálló PIN , szenzor testre van téve az ellenállás másik fele., szintén NTC., és ugyanigy csökken az ellenállása melegitve.., fentihez hasonlo ellenállásvaltozás..
Szenzor táp kb 5V..
Véleményed??? Probalampa ellenállása talán 1Ohm körüli lehet ...,ezek alapjan forró vizhøfokot immitálja., és vizmüszernek nem kellene fólugrani ilyenkor?? Ha vezetékelés+ müszervonal Ok- s???
Értelek., a hütőmotor bekapcsolából arra okoskodtam hogy helyes ellenállás/feszūltség érték alapján a motor ECU kapcsolja relén keresztúl a hütőmotort ., és a hütöben már nincs is hőérzékelö/ kapcsológomba...
A vizhő müszerre visszatérve...,bizonyára NTC vagy PTC tipusú lehet ez a háromlábú hőmérsekletérzékelő..,ha házilag bead próbalámpán keresztül egy testet akkor valami reakciónak kellene történi.., ebböl baj nem keletkezhet., gondolom én ..,nem ismervén a Thaliát abszolute nem.., sajnos nem találtam semmi kapcs.rajzot/ dokut erről az autóról
A hűtőventilátornak semmi köze a motorhőmérséklet érzékelőhöz. Az előbbi értékelője a hűtőben van a második a motorban. Próbalámpával pedig ne csináljon semmit! Nem jó úton vagy!!!. Nem fog a műszer kimozdulni. A jel mindkét esetben bemegy az ECU-ba. Az egyik jelet a motor vezérléshez használja, a másikat továbbítja a műszeregység felé. Ez már nem a 80-as évek amikor minden direkbe ment. Inkább vigye el villamossági szerelőhöz a kocsit. A műszerfal tesztet, a videó alapján megcsinálja és kitér minden ahogy a videóban akkor örüljön, hogy az jó. Utána villszer látogatás. Bocs, de ne tegyétek tönkre még ami jó.
Mivel a hütőventillátor normálisan be- ki kapcsol ebbö arra következtetek , hogy a motor ECU része a högombának valószinüleg jó...
Tegye rá a gyujtást-- próbalámpát testre és mindhárom türe tegye rà felváltva .,mivel nem tudni hogy melyik lehet a müszeré., ha valamelyiknél ,kimozdul a mutató akkor rossz a hõgomba..,
Ha semmi változás akkor marad a vezetékelési hiba,müszerhiba stb...
Még nem válaszolt..., elküldöm a müszerfal öntesztet is.., nem is jutott eszembe pedig volt egy Clio2- em és próbáltam annó..
Jól gondolod, egy érzékelő, kettő kimenő jel. Én így emlékszem. Ha valótlannak látszó hűtőfolyadék hőmérsékletet lát pl -80°C akkor szinte biztos érzékelő hiba. De, ha pl ránéz a beszívott levegő hőmérsékletre ne lepődjön meg, ha -40°C lát. A gyári diagnosztikán kívül még nem találkoztam olyan általános kiolvasóval, amelyik a tényleges beszívott levegő hőmérsékletet írta volna. Sőt a töltő feszültséggel is sok kiolvasónak gondja van a Thaliánál. De azt mindenképpen mindenekelőtt próbálja ki a barátod, hogy a műszerfa jó e? Nem emlékszem pontosan, hogyan kell de valahogyan ki lehet belőle csikarni, hogy mutassa meg a mutatók jók e? Lehet valaki leírja, hogyan kell vagy keress rá a youtube-on.
Egy jóbarátome es nincs itt az autó..., de jól használhatókat mondtàl.., továbbitom neki..,én is hasonlókra gondolok--- persze ilyenkor olyan okos az ember utólag.., ha valaki megmondja a tuttit.., Van neki AutCom- ja ugy tudom., ezek szerint egy házban van a motor ECU es a müszerfal hőmérő érzékeløje-- jol gondolom???
Szia, lehet valaki kivette a biztosítékot, hülyén hangzik, de láttam már ilyet. Ezt azért kizárnám úgy elsőre mert akkor szerintem a üza szintjelző se működne. Lehet lecsúszott vagy elkorrodálódott a stekker a hőmérséklet érzékelőn. Vagy meghibásodott a hőmérséklet érzékelő. Ezen felül lehet vezetékszakadás, egyéb kontakt hiba. Ha tudsz élő adatot az obd-n keresztül nézni akkor legalább megtudod, hogy a vezérlőegység "magyar" nevén ECU megkapja-e a szükséges értéket. Úgy tudom, hogy a hőmérséklet érzékelő 2 részből áll, egy a söfőr felé adja az értéket, a másik az ECU-nak. Hirtelen más nem jut szembe.
Szia! A venti nem kapcsolgat, csak bekapcsolt, mert elérte az üzemi hőfokot, miután termosztátot cseréltünk. Direkt vártuk meg a folyamatot, hogy minden oké-e. Sejtem mire gondolsz, hogy koszos a rendszer, azonban a kiegyenlítő tartályban "tiszta" folyadék van, nem barnás, koszos trutyi. Érdemes lehet átfújatni a fűtőradiátort a két fűtéscsövet lehúzva? Óckodom a cserétől, mert a fél autót szét kell hozzá szedni. Köszönöm! G.
Ilyen hidegben kapcsolgat a hűtőventilátor? Ez mellé gyenge fűtés, üzemmeleg motornál. Nekem ezek voltak, mert a hűtőfolyadék totál koszos olajos volt.(nem hengerfejes) .A folyadék hőközlése brutál mértékben leromlik.Vagy 4xcseréltem hűtőfolyadékot, 1-1 hét használat beiktatásával. A rendelt mosó adalékot nem mertem belerakni, de anélkül is tökéletes lett. Égető ,forró a fűtés, + hegymenetben sem melegszik túl. Macerás volt, de most tiszta a hűtő-rendszer.
Le van rakódva a falára a trutyi és nem adja le a hőt, éppen ezért lehet kb egyforma meleg a két cső. Én amikor kicseréltem, onnan kezdve leégeti a kezem, ha közel teszem a kifújó rostélyhoz...
Segítséget szeretnék kérni, ugyanis apósom Thalia-ja feladta a leckét. A hőmérséklet nem ment fel megfelelően, emiatt a fűtés is elég gyenge volt az autóban (legalábbis akkor még azt hittem ettől). A termosztátot kicseréltem, ez a régit elnézve nem volt felesleges. Most a rendszer jó, a mutató jó helyen áll, a venti kapcsol, azonban a fűtés nem mondható melegnek. A fűtéscsövek rendszer melegek/forrók, de a befújt levegő nem. Ötletem volt még a bowdenes megoldás miatt, hogy a fűtéscsapot nem nyitja rendesen a tekerő, de megnézve a fűtés boxot a csapot már nem lehet jobban elfordítani, szóval nyitva van. Tudtok valami tippet adni hol keresendő a hiba? Előre is köszönöm! G.
Te szerencsés voltál hozzám képest. Én sokáig nem értettem mi lehet a baj. Reggel elindultam, mentem 30 km-t, megálltam tankolni, vagy a parkolóban, utána nem indult. 20-30 perc után újraindult és ment folyamatosan, amíg újra le nem kellett állítani. Újra indítás után mindig haza tudtam érni. Másnap reggel indult, ment rendesen, amíg le nem állítottam. Na ez volt az igazi szívatás.