Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csak-azért-is Creative Commons License 2024.02.12 0 0 37568

 

Bővebben:

A kocsi céges és egy flottakezelőtől van. A velük szerződésben lévő szerviznél voltam.(Máshová csak engedéllyel vihető) Mivel nem márkaszerviz, így a gyári kiolvasás nem lehetséges. A náluk használatos kiolvasó nem talált semmit.

Ahhoz, hogy márkaszervizbe kerüljek elég sok kanyart le kell futnom, hogy bevállalják, illetve a flottakezelő engedélyezze. Utána pedig még az időpontra is várnom kell. Legutóbb más hiba folytán 3 hét volt. Az egész folyamat pedig több mint egy hónap. (egyébként megtettem) Addig pedig így megyek a kocsival havi szinten közel 4000 km-t.

Tehát igazán nem ötletekre vagyok kíváncsi, hanem egy esetleges tapasztalatra, hogy meg tudjam gyorsítani a javítást.

A dátumot elütöttem 2021-es az autó.

 

A hiba tegnap is kijött, teljesen random módon. 3000-ig húz, majd mintha leszabályozná. Leállítás után mintha semmi nem történt volna. Jelzőlámpa továbbra sem jelez.

Előzmény: dokeee (37567)
dokeee Creative Commons License 2024.02.11 0 0 37567

Két éves autónál ne ötleteket kérj fórumokon, hanem szervizidőpontot a márkaszervizben. Egyébként nekem egr hibánál csinált ilyet, de az hibalámpát is gyújtott.

Előzmény: csak-azért-is (37565)
tam2019 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 37566

Szia,

 

Szia!

 

Ez szerintem a vészüzemmód vagy más néven biztonsági üzemmód. Az autó tárolja a hibakódot (nálam tárolta), azt ki kell olvasni szervizben, ha nincs hibakód olvasód. A hibakóddal már el lehet indulni a hiba további diagnosztizálása és javítása felé.

Üdv.

Előzmény: csak-azért-is (37565)
csak-azért-is Creative Commons License 2024.02.10 0 0 37565

Sziasztok!

Van egy Kia Ceed SW 1.6 Diesel Hybrid 48V 2022-es.

A következő jelenséget produkálja.

Időnként nem gyorsul, 3000 főlé nem megy a fordulat, a max seb. 110 padló gázon.

Hibaüzenet,jelzőlámpa nincs. Tempomaton sincs változás.

Ha leállítom és újra indítom egész nap minden okés vele. (pl.több megállás 500 km út)

Van ötlete valakinek?

Köszi előre is!

Horváth.Ernő Creative Commons License 2024.02.09 0 0 37564

Sziasztok! A problémám az lenne ha be kapcsolom a fényszórót akkor meg áll a fordulatszám mérő és a sebesség mérő. De ha a start stop funkciót használom akkor le esik nollára majd induláskor fel megy addig a sebességig,fordulatszámig mint ahol megállt. Tapasztalt valaki hasonló jelenséget? A segítséget előre is köszönöm. 

dokeee Creative Commons License 2024.01.31 0 0 37563

Valami egyszerű darab, de teljesen stabil, Homasitában, Auchanban is forgalmazták, az a rövid buci fajta, nem síbox, valami 40e ft volt az új ára, legyen mondjuk 25.

Előzmény: igazi hős (37562)
igazi hős Creative Commons License 2024.01.31 0 0 37562

Szia!

Tetőcsomagtartó, van, de a box érdekel.

Melyik fajta: a hosszú és keskeny (<60 cm) vagy rövid és széles?

Írsz egy pontos típust?

Előzmény: dokeee (37561)
dokeee Creative Commons License 2024.01.30 0 0 37561

Ha esetleg valakit érdekel, JD kombira van egy párszor használt Thule tetőcsomagtartóm, egy talán 320 literes tetőboxszal. Igazából  évek óta rakosgatom a garázsban, valószínűleg sosem fogom használni.

jazz5008 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 37560

Sziasztok, 2011 SW ED-be keresek csomagtéri lámpát. (Nem izzót, hanem ami azt fogadja.)

Köszönöm ha valaki meg tudja írni vagy sajátján meglesni a gyártói számát.

igazi hős Creative Commons License 2024.01.25 0 0 37559

Elfelejtettem: csomagtér ajtó nyitásjelző jól működik, a műszerfalon jelzi, ha nyitva van.

Előzmény: igazi hős (37558)
igazi hős Creative Commons License 2024.01.25 0 0 37558

Üdv!

2016-os Ceed SW-m van. Elment a csomagtartó világítás. Nehezen kipattintottam a búrát, az izzó jó, nincs feszültség a foglalatban.

Akkor nyilván a biztosíték halt meg. Megnéztem, 17-es biztosíték (INTERIOR LAMP: Kesztyűtartó lámpa, csomagtér lámpa, pipere lámpa LH/RH, utastér lámpa,
Felső konzol lámpa). Hurrá, tényleg sötét a kesztyűtartó is. De hiába, ha kiveszem, akkor az utastér lámpa is elalszik, viszont a biztosíték jó.

Valakinek van ötlete, hogy mi lehet a hiba oka?

Bencoo Creative Commons License 2024.01.15 0 0 37557

Sziasztok!

 

kia proceed vasarlas elott allok, 1.4 CRDI ve vennem akinek van esetleg negativ tapasztalata kerem leirna, 1.6 CRDI kozott gondolkodom

Horysz Creative Commons License 2024.01.13 0 0 37556

Szia, erre lett megoldás?

A 2000 km-s ceedemnek pont ugyanez a tünete, centrírozás nem segített, garis átvizsgálás lesz, de jó lenne tudni, mi a valódi ok.

 

Köszi 

Előzmény: JohnyF (37400)
fec73 Creative Commons License 2024.01.09 0 0 37555

Szia.

Igen, én voltam, de akkor nem fárasztom vele magam, még kárt teszek a lámpatestben.

ja, meg garanciás a kocsi.....

 

Köszi

 

fec73

Előzmény: gnrb (37554)
gnrb Creative Commons License 2024.01.09 0 0 37554

Nehéz kérdés, gondolom Te érdeklődtél 6-án a Lumnetnél is erről.

Szerintem elsősorban az izzó talplemeze (vagy nemtudomhogyhívják) lehet necces. Azt írják általában, hogy a méretek megegyeznek a hagyományos H7-es izzókéval, de a LED-nél a vékony fém talplemez helyén egy vastagabb műanyag lemez van. Ahol egy kis beakasztós acélrugó tartja a helyén az izzót, ott működhet, de a Kiakban jellemzően elég szorosan van rögzítve az izzó egy elfordítható műanyag fedéllel. Saját (véres) tapasztalatom, ha pl. korábban valakinek véletlen 180 fokkal elfordítva sikerült betenni az izzót, úgy beszorult, hogy alig lehetett lefordítani a rögzítést.

Azt nyilván tudod, hogy illegális átalakításnak minősül. A lencsés lámpában ugyan nem olyan feltűnő, de azért le lehet bukni vele…

Előzmény: fec73 (37553)
fec73 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 37553

Tisztelt Ceed-tulajok!

 

Van egy 2019-es évi Ceedem. Azt szeretném kérdezni, hogy LED-et lehet -e a H7 sima izzó helyére szerelni?

Ha igen, akkor kell-e hozzá más egyéb a LED-en kívül.

Köszönöm.

fec73

 

Törölt nick Creative Commons License 2024.01.05 0 0 37552

Sziasztok!

Hosszabb parkolás után a mi Kia Ceed-ünk belső visszapillantó tükre rezegni kezd elinduláskor. Ezt addig csinálja, amíg kézzel egy picit meghúzzuk magunk felé. Valaki tud megoldást erre a problémára?

Lbx Creative Commons License 2023.12.30 0 1 37551

Megesett a hibakiolvasás, ahogy a gépkönyvben is szerepel, a katalizátor volt (egyebet nem listázott a computer). Törölték a hibaüzenetet, most egyelőre béke, de nyilván oda kell figyelni, mi okozta a hibaüzenetet - katalizátor/lambdaszonda, olajcsipegetés, miegymás...

Mindenkinek köszi a segítséget!

Boldog új évet, és minél kevesebb autós nehézséget kivánok!

Lbx Creative Commons License 2023.12.28 0 0 37550

Köszönöm!

Előzmény: Don Tomato (37549)
Don Tomato Creative Commons License 2023.12.28 0 1 37549

Ha sikerül kiolvastatni a hibakódot, P0335 a főtengely jeladó.

Előzmény: Lbx (37547)
Lbx Creative Commons License 2023.12.28 0 0 37548

Sok szaki/műhely pihen a két ünnep között...

Előzmény: irreverzibilis (37545)
Lbx Creative Commons License 2023.12.28 0 0 37547

Amikor nem pöccre indult, előfordult, hogy a fordulatszám mérő nem működött, de újraindítás után, és egyébként ezen kívül mindig működik. Amikor a fordulatszám mérő nem ment, előfordult, hogy az ESP kontroll is világított, de ez is csak alkalmanként. Ezt egyébként említettem a szereplőnek a vízpumpa cseréjekor, de mivel csak nagyon ritkán fordult elő, konkrét időpontot meg nem kerestünk a kivizsgalásra. Többek között azért sem, mert a városi használat miatt a 3 éves Exide akksi is volt, hogy gyengébben muzsikált, rádobtam.a töltőt egy éjszakára, utana pöpec volt minden.

Zárójelben: Mikor vettük az autót, volt hibakód-kiolvasás is, akkor volt pl ESP hibajel, amire a Kia szerviz azt mondta, sokszor a gyenge akksi okozza. Később ismét volt hasonló jelenség (nehezebb inditas után ESP világít), mikor az akksi cserés lett.

Don Tomato Creative Commons License 2023.12.27 0 0 37546

Fordulatszámmérő működik?
Kétszer cseréltem már főtengely jeladót (ad rá hibakódot is az autó, viszont jellegzetessége, hogy a fordulatszámmérő mutató meg sem mozdul), melynek a hibája produkál általában nehézkes indítást.
Én egy sokak által lesajnált 4-5 eFt-os bluetooth-os OBD2 hibakód olvasó interfészt használok. Eddig minden alkalommal ugyanazt a hibakódot ki tudtam olvasni vele, mint amit aztán később a szervizben a komolyabb olvasókkal. Arra, hogy tudd merre indulj el a hibakeresésben, vagy egyáltalán haza tudsz-e vele menni check engine jelzéssel pl külföldről, igencsak hasznos. 

Előzmény: Lbx (37544)
irreverzibilis Creative Commons License 2023.12.27 0 0 37545

passz, de nincs a közeledben egy jó villamossági szerelő, rádugni a műszert hogy milyen hibakódot ad, bár azok is szerteágazó problémára utalnak általában

Előzmény: Lbx (37544)
Lbx Creative Commons License 2023.12.27 0 0 37544

Hát jézuska karonfogta Dzsint - mármint Check Engine-t :-(

Városi autó szerepben tündököl az 1,6 benzines 2010-ből, így felüdülésnek szántam neki egy Bp - Schwechat - Bp járatot (előtte kapott új vízpumpát, mert megfáradt szegény). Lelkesen teletankoltam ÖMV100-al, had dolgozzon meg a benzin az áráért. Nem is volt gond - sőt, kifelé 7,5, hazafelé 7,1 átlagfogyasztás, pedig kifelé egyedül mentem, hazafelé volt utas + cucc (megjártuk az itthoni tankolással, nem töltöttem rá kint).

Pár nap múlva jött a Dzsin. Egy-egy esetet leszámítva pöccre indul, de van, hogy kicsit többet kell forgatni - többnyire az első hidegindítást követő leállítás után újraindításkor. Teljesítménycsökkenés nincs, a motor szépen jár, nem ingadozik a fordulat, nem fogyaszt többet semmiből...

Mondjuk a gyertyák éppen csereérettek, holnapra meg is érkeznek.

Január 4én ismételni kellene a reptéri futamot. Próbáltam találni kódkiolvasási lehetőséget, de most, a két ünnep között elég esélytelen (eddig).

Don Tomato Creative Commons License 2023.12.18 -1 0 37543

Sziasztok!

Nos ez érdekes. Múlthéten elment a töltésem, - mint ahogyan írtam is - belevetettem magam a témába és arra jutottam, hogy valószínűleg a generátor szabadonfutó szíjtárcsája adta meg magát és azért nem tölt az autó. Erre ma két meglepetés is fogadott. Egyrészt mintha elvágták volna a problémát, indítás után kialszik a töltés visszajelző lámpa és produkálja a 14,4 V körüli értéket. Másrészt amire gyanakodtam (a szabadonfutó), - minden alkatrész áruház ezt kínálja fel az autóhoz - létezik, hogy 2010 1,4 CVVT (G4FA)-ban nem is szabadonfutó tárcsa van? Beteszek ide egy képet, szerintem ez nagyon nem az!?

Előzmény: Don Tomato (37542)
Don Tomato Creative Commons License 2023.12.13 0 1 37542

Sziasztok!

Töltés/generátor problémája volt már valakinek?
2010-es az autó, 1,4 CVVT. Ma kigyulladt a töltés visszajelző lámpa. Szíj meghajtja a generátort, akku töltöttsége rendben (nem zárlatos vagy ilyesmi). Viszont járó motornál ha rámérek multiméterrel, 11,9-12 V az érték, a normális 14,4 V helyett. Betettem egy másik akkumulátort, hátha valamiért nem veszi a töltést, de nem oldódott meg a dolog. Valakinek valami ötlete esetleg? Opelek 20 év felett is gyönyörűen töltöttek, valahogy nem akarom elhinni, hogy a generátor ennyit bírt.. (13 év, 190 ekm)

János623 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 37541

Nem tudok róla. Bár számítógéppel csatlakoztak az autóhoz. Hogy ott és akkor mit is csináltak nem tudom. Állítólag csak hibakódokat töröltek. De ezen kívül??? ( Jut eszembe utána nem sokkal cseréltem az akut. Akkor lehet hogy akkor történt valami.?).

Előzmény: dokeee (37540)
dokeee Creative Commons License 2023.12.13 0 1 37540

Pedig szerintem annak ezzel működnie kéne. Nem volt ott valami szoftveres tennivaló? Mintha rémlene valami ilyesmi.

Előzmény: János623 (37539)
János623 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 37539

Az eredetit én is 9 év után vettem ki. (Még megvan. Időnként feltöltöm a Lidlis tőlővel.- Azzal nem győztem ki kapcsolni a start stop rendszert. Ez az Exide az első pillanattól ezt nem tudta. Feltöltőt állapotban sem.). 

Előzmény: dokeee (37537)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!