Ket egymásal szemben lévő PIN- n mérve ( motor ECU) az NTC tipusú ellenállás: . Öngyujtóval melegitve egyre csökken az ellenállása., ugy remlik kb 100hm kategóri fólmelegitve-- hidegen kilohm...
3- ik különálló PIN , szenzor testre van téve az ellenállás másik fele., szintén NTC., és ugyanigy csökken az ellenállása melegitve.., fentihez hasonlo ellenállásvaltozás..
Szenzor táp kb 5V..
Véleményed??? Probalampa ellenállása talán 1Ohm körüli lehet ...,ezek alapjan forró vizhøfokot immitálja., és vizmüszernek nem kellene fólugrani ilyenkor?? Ha vezetékelés+ müszervonal Ok- s???
Értelek., a hütőmotor bekapcsolából arra okoskodtam hogy helyes ellenállás/feszūltség érték alapján a motor ECU kapcsolja relén keresztúl a hütőmotort ., és a hütöben már nincs is hőérzékelö/ kapcsológomba...
A vizhő müszerre visszatérve...,bizonyára NTC vagy PTC tipusú lehet ez a háromlábú hőmérsekletérzékelő..,ha házilag bead próbalámpán keresztül egy testet akkor valami reakciónak kellene történi.., ebböl baj nem keletkezhet., gondolom én ..,nem ismervén a Thaliát abszolute nem.., sajnos nem találtam semmi kapcs.rajzot/ dokut erről az autóról
A hűtőventilátornak semmi köze a motorhőmérséklet érzékelőhöz. Az előbbi értékelője a hűtőben van a második a motorban. Próbalámpával pedig ne csináljon semmit! Nem jó úton vagy!!!. Nem fog a műszer kimozdulni. A jel mindkét esetben bemegy az ECU-ba. Az egyik jelet a motor vezérléshez használja, a másikat továbbítja a műszeregység felé. Ez már nem a 80-as évek amikor minden direkbe ment. Inkább vigye el villamossági szerelőhöz a kocsit. A műszerfal tesztet, a videó alapján megcsinálja és kitér minden ahogy a videóban akkor örüljön, hogy az jó. Utána villszer látogatás. Bocs, de ne tegyétek tönkre még ami jó.
Mivel a hütőventillátor normálisan be- ki kapcsol ebbö arra következtetek , hogy a motor ECU része a högombának valószinüleg jó...
Tegye rá a gyujtást-- próbalámpát testre és mindhárom türe tegye rà felváltva .,mivel nem tudni hogy melyik lehet a müszeré., ha valamelyiknél ,kimozdul a mutató akkor rossz a hõgomba..,
Ha semmi változás akkor marad a vezetékelési hiba,müszerhiba stb...
Még nem válaszolt..., elküldöm a müszerfal öntesztet is.., nem is jutott eszembe pedig volt egy Clio2- em és próbáltam annó..
Jól gondolod, egy érzékelő, kettő kimenő jel. Én így emlékszem. Ha valótlannak látszó hűtőfolyadék hőmérsékletet lát pl -80°C akkor szinte biztos érzékelő hiba. De, ha pl ránéz a beszívott levegő hőmérsékletre ne lepődjön meg, ha -40°C lát. A gyári diagnosztikán kívül még nem találkoztam olyan általános kiolvasóval, amelyik a tényleges beszívott levegő hőmérsékletet írta volna. Sőt a töltő feszültséggel is sok kiolvasónak gondja van a Thaliánál. De azt mindenképpen mindenekelőtt próbálja ki a barátod, hogy a műszerfa jó e? Nem emlékszem pontosan, hogyan kell de valahogyan ki lehet belőle csikarni, hogy mutassa meg a mutatók jók e? Lehet valaki leírja, hogyan kell vagy keress rá a youtube-on.
Egy jóbarátome es nincs itt az autó..., de jól használhatókat mondtàl.., továbbitom neki..,én is hasonlókra gondolok--- persze ilyenkor olyan okos az ember utólag.., ha valaki megmondja a tuttit.., Van neki AutCom- ja ugy tudom., ezek szerint egy házban van a motor ECU es a müszerfal hőmérő érzékeløje-- jol gondolom???
Szia, lehet valaki kivette a biztosítékot, hülyén hangzik, de láttam már ilyet. Ezt azért kizárnám úgy elsőre mert akkor szerintem a üza szintjelző se működne. Lehet lecsúszott vagy elkorrodálódott a stekker a hőmérséklet érzékelőn. Vagy meghibásodott a hőmérséklet érzékelő. Ezen felül lehet vezetékszakadás, egyéb kontakt hiba. Ha tudsz élő adatot az obd-n keresztül nézni akkor legalább megtudod, hogy a vezérlőegység "magyar" nevén ECU megkapja-e a szükséges értéket. Úgy tudom, hogy a hőmérséklet érzékelő 2 részből áll, egy a söfőr felé adja az értéket, a másik az ECU-nak. Hirtelen más nem jut szembe.
Szia! A venti nem kapcsolgat, csak bekapcsolt, mert elérte az üzemi hőfokot, miután termosztátot cseréltünk. Direkt vártuk meg a folyamatot, hogy minden oké-e. Sejtem mire gondolsz, hogy koszos a rendszer, azonban a kiegyenlítő tartályban "tiszta" folyadék van, nem barnás, koszos trutyi. Érdemes lehet átfújatni a fűtőradiátort a két fűtéscsövet lehúzva? Óckodom a cserétől, mert a fél autót szét kell hozzá szedni. Köszönöm! G.
Ilyen hidegben kapcsolgat a hűtőventilátor? Ez mellé gyenge fűtés, üzemmeleg motornál. Nekem ezek voltak, mert a hűtőfolyadék totál koszos olajos volt.(nem hengerfejes) .A folyadék hőközlése brutál mértékben leromlik.Vagy 4xcseréltem hűtőfolyadékot, 1-1 hét használat beiktatásával. A rendelt mosó adalékot nem mertem belerakni, de anélkül is tökéletes lett. Égető ,forró a fűtés, + hegymenetben sem melegszik túl. Macerás volt, de most tiszta a hűtő-rendszer.
Le van rakódva a falára a trutyi és nem adja le a hőt, éppen ezért lehet kb egyforma meleg a két cső. Én amikor kicseréltem, onnan kezdve leégeti a kezem, ha közel teszem a kifújó rostélyhoz...
Segítséget szeretnék kérni, ugyanis apósom Thalia-ja feladta a leckét. A hőmérséklet nem ment fel megfelelően, emiatt a fűtés is elég gyenge volt az autóban (legalábbis akkor még azt hittem ettől). A termosztátot kicseréltem, ez a régit elnézve nem volt felesleges. Most a rendszer jó, a mutató jó helyen áll, a venti kapcsol, azonban a fűtés nem mondható melegnek. A fűtéscsövek rendszer melegek/forrók, de a befújt levegő nem. Ötletem volt még a bowdenes megoldás miatt, hogy a fűtéscsapot nem nyitja rendesen a tekerő, de megnézve a fűtés boxot a csapot már nem lehet jobban elfordítani, szóval nyitva van. Tudtok valami tippet adni hol keresendő a hiba? Előre is köszönöm! G.
Te szerencsés voltál hozzám képest. Én sokáig nem értettem mi lehet a baj. Reggel elindultam, mentem 30 km-t, megálltam tankolni, vagy a parkolóban, utána nem indult. 20-30 perc után újraindult és ment folyamatosan, amíg újra le nem kellett állítani. Újra indítás után mindig haza tudtam érni. Másnap reggel indult, ment rendesen, amíg le nem állítottam. Na ez volt az igazi szívatás.
Az a fél év úgy jött össze, hogy volt kb. 3 hónap, amikor minden rendben volt, de volt olyan is hogy egy nap háromszor is szívatott. Csak a végén sikerült megtalálni a hibát.
Velem nagyon szórakozott. Amíg mentem, vele ment rendesen, de ha megálltam, bárhol, vagy tankolni, 20-30 perc után indult. Amint kihűlt a motor, indult. Fél évig csinálta ezt velem. Szerencsére itthon az udvaron jó helyre nyúltam, amitől rögtön leállt. Kimértem, hidegen jó volt, felmelegítve szakadást mutatott a műszer. A csere óta nincs ilyen problémám.
Sajnos a Tháliáknál ezek a hibák előjönnek. De ahogy írod is, van ahol a tisztítás is segít, de van ahol csak a csere. Szerencse dolga hogy melyik, de azért először érdemes a tisztítással kezdeni.
Hát, nem tudom, nálam a km jeladó megszívta magát olajjal, azon nem segített más, csak a csere. Kipucoltam, egy ideig működött, aztán megint elég hektikusan, hol igen, hol meg nem. Kapott egy újat kb. 10 éve, azóta jó.A fhp jeladónak elég volt egy tisztítás szintén kb. tíz éve, az így is jó...
Egy 2001 Thaliam van,1.4.olyan gondom van ,hogy a fordulatszám mutató beragad.egyszerűen nem mozdul meg.van ,hogy teljesen meghülyül és hirtelen a maxig felugrik aztán meg visszamegy 0ra.Az is előfordul,hogy menetközben leáll a kocsi de újraindításkor simán megy tovább.Van benne egy 3 lépéses inditásgátló amit lehet kikéne iktatni mert lehet, hogy az kavar be? A főtengely jeladó nemrég lett cserélve.A vezérműtengely jelado okozhat ilyen zárlatokat?
A csere is biztosan segít. Tapasztalatom szerint ha valami egyszer jó, majd rossz és megint jó, az biztosan kontakt hiba. Sajnos a Tháliáknál ez gyakori hiba. Több ilyen problémával is volt dolgom. Eddig mindegyiket sikerült megoldanom, csak a felső holtponti jeladót kellett cserélnem. Az megadta magát. A többinél a tisztítás, a kontaktspray segített.