Van esetleg valami közeledési gasztronómiai nagyker? Akkor esetleg igen. Tényleg magyar vasútnak vannak üzemi konyhái, ha igen akkor esetleg van valami étkezési támogatás?
Az első kérdés azért mert nálunk néha szoktam ilyen beszállító kocsit látni. A második kérdés pedig összehasonlítás nálunk (ÖBB) árakat:
Variáció 1: leves+főétel+egy tál valami a saláta választékból Variáció 2: leves+főétel+egy desszert a választékból
vannak gépi italok az + 20 Cent Ha más palackos italt választ az ember az közel azonos mint Spar, Billa, stb.
A legjobb az, hogy fel lehet tölteni a saját személyes kártyára egy összeget és ezzel fizetni. Akár az egész országban. Kártya nálam vagy a nyakamba lóg vagy az oldalamon. Utazáskor ezzel azonosítom magam vagy milyen dolgokra vagyok jogosult (Piktogramok). Szóval ebben az esetben is praktikus. Nem kell pénztárcát elővenni. Sőt pár hete mutatja kijelzőn az egyenleget a kasszánál. Így blokkot sem kérem el hetente 1x mint korábban.
Annyit viszont akkor érdemes hozzátenni, hogy az is egy irreális, bár politikailag jól hangzó vállalás volt, hogy minden újranyílik, ami bezárt, és ez további fejlesztések nélkül az idén bezárt vonalak egy részére is igaz.
1. vonal: ki kellene festeni a lakást. (Esetleg egy-két szobában a szőnyegpadlót lamináltra cserélnénk.) 80a. vonal: a gyerekszobát a vendégszoba kárára kettéosztjuk + az egész lakásban cserélnénk az elektromos vezetékekt és mindenféle csöveket + korszerűsítenénk a fűtést is.
Egyenesbe járt be, csak a vége úgy gondolta neki jobb a II. vágány. Egyébként hogy kielégítsem a kíváncsiságod 90/90-es volt a menetrend szerinti sebesség.
"A legutóbbi időszakban az ő nevéhez fűződött egyebek mellett az 1-es számú vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán zajló felújítási munkálatok irányítása, amely a rendelkezésre álló, szokatlanul rövid idő ellenére megalkuvások nélkül és eredményesen fejeződött be, lehetővé téve, hogy a nyugdíjkorhatárt már korábban elérő szakember az év végével visszavonulhasson az aktív vasúti szolgálattól.
„Virág István személyében a vasutasok Nagy Generációjának nagy alakja: egy ismert és elismert kolléga távozik a Társaság vezetéséből, de reméljük, hogy baráti támogatására és tanácsaira a jövőben is számíthatunk” – fogalmazott méltatásában Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója."
Az asszony kitalálta már egy részét (mondjuk a konyhát), hogy hogyan lenne jó, de nincs rá pénz. Aztán egyszer csak a férje kitalálja pénteken este, hogy akkor hétfőn nekiállunk. Erre az egész család: de mi lesz a nagyival, a gyereknek közben suli van, most jöttünk meg a nagybevásárlásból, minden tele van pakolva, hová tegyük a bútorokat, a könyveket, szekrényeket, miközben pont a jövő hét, amikor az asszony home officeban van. Az egész hétvége egy nagy szervezés: honnan lesz doboz, melyik ismerőshöz, szomszédhoz mit lehet átvinni, stb.
Egy hónap alatt lemegy az egész, majd ül a család az asztalnál, vacsoráznak, mire a férj azt mondja: na mondtam én, hogy nem kell hónapokig szervezni ezt, egy hétvége alatt is megvolt minden!
Hát igen, csak mindennek ára van. Ezt így nem szabad. Most sem lett volna szabad, de tanulni kell belőle. Nem sikerült embereket felmenteni a többi tevékenysége alól, hogy csak ezzel a vágányzárral foglalkozzon, nem volt idő semmit sem rendesen előkészíteni, rengeteg kompromisszummal járt és közben a munkáltatás feltételei nem változtak, a korábban megfogalmazott elveknek továbbra is meg kellett felelni. Többit magánban.
"...hogy a nyugatra vezető fővonal 80/100-as lett egyszercsak, és politikai kivagyiságból utasította az illetékeseket a rendrakásra."
mi a helyzet nyugat kapujával Hegyeshalommal? Utóbbi hónapokban párszor voltam ott, hát ott tényleg csoda nincs siklás amilyenek a vágányok állapota. Nem is beszélve egyes épületekről és környékéről. Most ezzel a RJ nem megállással olyan nagy dolgot értek el nemzetközi szinten. Mert sikerült megoldani az ETCS és STM LT -t oda meg vissza. Volt is a Thales embereinek szeptemberben pár gyomorgörcsös napjuk.
Én élvezhettem az 1-es vonali buszozást, és élveztem annak idején a 80a-n művelt dolgot, három éven át.
Nem összehasonlítható a kettő, és az 1-es vonal javára.
Az első másfél hét pocsék volt, elismerem, pláne heti 2 oda-vissza útra, de utána beállt a pótlás is, a menetrend szerinti fennforgás az M1-en meg sajnos törvényszerű.
Ha a jövőben hasonló módon és tempóban, de picit tervezettebben lenne beavatkozás (most már látjuk, még így sebtiben is lehetséges volt, de nem kell add uram, de rögtön), akkor - ahogy írtam - hamar megjavítható lenne sok, menetrendszerűséget rontó pályahiba.