Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bnorci71 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 60294

hát ez nem pénz érte ha 1x használja az ember akkor se

van olyan dugókulcs fej a polcon amit még ki se bontottam, de ha kérdezik....  van

Előzmény: Érthető? (60292)
amator11 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 60293

mondjuk ez nem a vilagvege ar, ablaktorloeg sok auton van.

Előzmény: Érthető? (60292)
Érthető? Creative Commons License 2024.01.07 0 0 60292

"Nem az ablaktorlo, hanem a tomites hullott darabokra." Értettem elsőre is, egy lehúzó https://lincos.hu/hu/product/31829920-G02770 de van jobb is alig drágábban. https://www.argep.hu/trend/ABLA/Ablaktoerloe-kar-lehuzo.html

Előzmény: amator11 (60289)
amator11 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 60291

ezt ismerem igen. a szelvedo csere utani tisztitaskor hoallo szilikon zsirral raktam vissza  az ablaktorlo lapatokat igy konnyen lejon.

 

mar csak a C1172 hiba kod idegesit.

 

ha kitorlom es ugy huzom be a kezifeket, hogy kozben (a vegen) nem nyomom be a gombot rajta akkor hibatlan. Ha elindulok vele es indulasra emgedi ki akkor is.

 

De ha benyomom a kozepen a gombot azonnal hibakodot dob, de ettol fuggetlenul behuzzaces kiengedi

Előzmény: bnorci71 (60290)
bnorci71 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 60290

ablaktörlő lehúzó helyett vízpumpafogó

 

csavar meglazít, de fent hagy, majd fogó lehúzóként használ

Előzmény: amator11 (60289)
amator11 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 60289

Nem az ablaktorlo, hanem a tomites hullott darabokra. Meg volt 2 ora alatt igy is, de azt gondoltam kijon a tomites siman es nem kell az ablaktorloket levenni 

 

hobbi szerelo vagyok, sok minden van itthon, de sok minden nincs...

Előzmény: Érthető? (60288)
Érthető? Creative Commons License 2024.01.06 0 0 60288

"Nagy szivas volt, mert a regi szolenoid tomitest csak ugy tudtam kivarazsolni, hogy levettem az ablaktorloket, alatta a lemezt, csak igy fertem hozza." Ne már, lehúzó, meg 4 műanyag anya, illetve 7 db alátétes csavar , kb 15 perc.

 

"Amin meglepodtem:

- szivocsonkban jo sok olaj volt (pedig nalunk egy es max 12 ekm alatti olajcsereknel nem kellett ratolteni.)" Olajlecsapató is egyben, kartergáz visszavezetés szerűen, amugy nem is folyna alóla az olaj. Rátöltésnek semmi köze ehez.

 

 

Nívó és gumiharaghoz nincs mit hozzátenni.

 

Előzmény: amator11 (60287)
amator11 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 60287

Kicsereltem a tomiteseket. Nagy szivas volt, mert a regi szolenoid tomitest csak ugy tudtam kivarazsolni, hogy levettem az ablaktorloket, alatta a lemezt, csak igy fertem hozza.

 

 

Hogy szep legyen az elet, a nivopalca utolso 2 cm-e beletorott (allitolag nem ritka a scenicnel tobb szerviz szerint).

 

Amin meglepodtem:

- szivocsonkban jo sok olaj volt (pedig nalunk egy es max 12 ekm alatti olajcsereknel nem kellett ratolteni.)

 

- fel eve csinaltak, mindket oldalon a feltengely gumi harang le volt csuszva. Most az egyik oldalon megint le van, a bilincsnek se hire se hamva. Lehet kintebb kellene hozni a belso oldalt, hogy a kulso resze ne feszuljon?

Előzmény: Érthető? (60283)
Zs_Gergő Creative Commons License 2023.12.30 0 0 60286

Köszönöm a válaszod!

Előzmény: amator11 (60285)
amator11 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 60285

Velhetoen (a legegyszerubb) nem megy egy henger.

 

Motor volt mosva mostanaban?

 

Jaro motor mellett leveszed a gyujto trafo csatlakozoit egyenkent. Ha valtozik a motor hangja, esetleg leall akkor az a trafo es gyertya jo.

 

Ha nem valtozik akkor trafo vagy gyertya hiba.

 

Ha megcsereld a trafot a gyertyan akkor kiderul, hogy a trafo vagy a gyertya.

 

A tovabb lepeshez mar diag kell.

Előzmény: Zs_Gergő (60284)
Zs_Gergő Creative Commons License 2023.12.30 0 0 60284

Sziasztok!

Van egy 2005-ös 1.6-os benzines Scenic-ünk. “Check emissions” felirat ég és a chech engine lámpa is világít. Hidegen látszólag semmi, melegen a motor rázkódik, erőtlen, mintha kihagyna az egyik henger. Ilyenkor mi lehet a probléma? Hogyan lehetne orvosolni?

Érthető? Creative Commons License 2023.12.30 0 0 60283

"Ez a link tévesztett meg, de lehet akkor az máshol van ami egyben van. szívókönyök" Szívókönyök nem ugyanaz mint  amit kérdeztél elsőre tegnap, f@szság sok webáruház, meg gyakran a tulajok, szerelők közti szleng is.

 

 

"A fojtószelep tisztításnál nekem az volt a tapasztalatom 2 éve, ha lekötöttem az akksit akkor pár nap alatt clip nélkül is újra tanulta." Ha neked jó a pár napig rossz járás, felbőgés stb semmi nem ad okot arra, hogy most ne úgy csináld.

 

"A "körülményesség" oka, pls Fiat Puntó esetében alvázszám szerint is úgy jártam, hogy az ablakmosó motornak kétféle elektromos csatlakozása van. Arról nem beszélek, hogy ráadásul fordítva is volt "polarizálva" igy a csöveket is forgatni kellett rajta." Sokan nem tudják, de szinte minden márkánál az alvázszám kevés a pontos rendeléshez ( természetesen legkevésbé egy tulaj a hibás, inkább a kereskedésben dolgozók, vagy a webáruhát működtetők ). Renault esetében a gyári szám is kell ( nem azonos az alvázszámmal ) sok esetben a pontos kiválasztáshoz. Leggyakoribb hiba pl. kinyomócsapágy variációknál.

 

"A két órát komotósan gondoltam, eltisztogatva az alkatrészeket és fedelet, folytószelep tiszítással együtt ha már lent van..." Ugy is lehet :D

 

Előzmény: amator11 (60282)
amator11 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 60282

Köszönöm a hasznos tanácsokat.

 

Ez a link tévesztett meg, de lehet akkor az máshol van ami egyben van.

 

https://autoalkatreszed.hu/alkatresz/renault/sc%C3%A9nic-ii-(jm0-1_)/23072/sz%C3%ADv%C3%B3k%C3%B6ny%C3%B6k-t%C3%B6m%C3%ADt%C3%A9s/1.html 

 

A fojtószelep tisztításnál nekem az volt a tapasztalatom 2 éve, ha lekötöttem az akksit akkor pár nap alatt clip nélkül is újra tanulta.

 

A "körülményesség" oka, pls Fiat Puntó esetében alvázszám szerint is úgy jártam, hogy az ablakmosó motornak kétféle elektromos csatlakozása van. Arról nem beszélek, hogy ráadásul fordítva is volt "polarizálva" igy a csöveket is forgatni kellett rajta.

 

A két órát komotósan gondoltam, eltisztogatva az alkatrészeket és fedelet, folytószelep tiszítással együtt ha már lent van...

Előzmény: Érthető? (60281)
Érthető? Creative Commons License 2023.12.30 0 0 60281

"a szivosor tomitest is megrendelnem. ez csak 4 db ovalis kulonallo tomites? mert motorkod alapjan lattam olyat ahol egybe van. es nem akkor akarom rendelni ha kint van." 5 az a 4, ráadásul felesleges rendelni minden nagyobb alkatrészesénél van készleten. Elringet javaslom, többe kerül mint a hasonlóak, de jobb is, gyári minőség.

 

"mert motorkod alapjan lattam olyat ahol egybe van." Kicsit túlbonyolítod. Egyben nincs mind a 4 külön darab. https://ujautoalkatresz.hu/renault-scenic-ii-1-6-16v-gyari-uj-szivosor-tomites-2003-2008-ig

Ez az 5.

https://ujautoalkatresz.hu/renault-scenic-ii-1-6-16v-gyari-uj-szivosor-tomites-2003-2010-ig?keyword=8200236726

 

 

A szolenoid tömítést már beszéltük, kiveszed megnézed. Ha rossz akkor csere.Talán azt érdemes rendelni, de én nem tenném amíg meg nem nézem.

 

Azért 2 óránál bőven kevesebb a szerelés, ha picit gyakorlott vagy.

Még egy javaslat, mivel le kell venni a fojtószelepet (ezt elvileg utána végállásban kell megismertetni clippel ) az alábbiak szerint el lehet kerülni. Kinyitod a motorháztetőt, lezárod az autót kártyával, ha akarod az ablakokat is lehúzhatod, amennyiben akarsz be vagy ki tenni bármit zárt ajtóknál az utastérbe. Előkészíted a szerszámokat, vagy elkezded kiszedni azokat az alkatrészeket amik nem csatlakoznak a fojtószelephez. kb 3 perc elteltével a számítógépek laphelyzetbe kerülnek, így nem kell clip. Ha megvan mindez akkor lehet lehúzni a csatiját a fojtónak, viszont a szerelés közben amennyiben kinyitod bármelyik ajtót ez a trükk elveszik. Ha már ott vagy érdemes cserélni a fojtószelep tömítést is, de ebből csak gyári ami megbízható. Kb ennyi.

 

Ja és az olajos dolgokat érdemes összeszerelés előtt megtakarítani, az összerakás előtt, ide értve a  https://a.d-cd.net/bb72418s-960.jpg szívócsonk belsejét is ami lényegében "olajlecsapató" is.

 

 

Előzmény: amator11 (60280)
amator11 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 60280

koszi mindenkinek a valaszt. jovore belefogok. ha mas gond lesz akkor buktam itthon 2 munkaorat. ha meg jo lesz akkor sporoltam min 200 eft-ot ebben a pillanatban.

 

a szivosor tomitest is megrendelnem. ez csak 4 db ovalis kulonallo tomites? mert motorkod alapjan lattam olyat ahol egybe van. es nem akkor akarom rendelni ha kint van.

 

vagy a 4 db-on kivul kell meg hozza valami?

Előzmény: Érthető? (60279)
Érthető? Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60279

Két gondod lesz a gyertyánál a szoleonidtól jön szinte biztos, hiszen a 4-s gyertya előtt van egy magasabb elem ahogy a robbantott ábrán látod. Az első két fém négyszögnél pedig a szívócsonk tömitései miatt olajpárás. https://a.d-cd.net/da178d8s-960.jpg

Előzmény: amator11 (60272)
Érthető? Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60278

Ennek nincs jelentősége az alap kérdés miatt.

Előzmény: amator11 (60271)
amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60277

olaj csere es toltes majus ota nem volt. a beonto kornyeke szaraz. annyi olaj volt fent, hogy nem tudtam eldonteni, hogy merrol merre szivarog. most tisztitas utan remelem jobban latszik  

 

egyszeru tomites cserebe meg belefogok itthon, vezerlesbe mar nem.

Előzmény: Airbag. (60276)
Airbag. Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60276

a 710-es alkatrész,és tömítése rendben van?

nem ott engedi el az olajat?

esetleg olajcsere,vagy utántöltés nem volt mostanában?

Előzmény: amator11 (60271)
autóbuzéria Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60275

Facebook scenic csoportok javítanak BP. és Egerben is.

Előzmény: Attila 32 (60261)
amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60274

Ahogy nézem ez nem a "klasszikus" zsigulis szelepfedél, hogy lejön simán és nem kell a vezérléshez nyúlni. 

amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60273

amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60272

Ennél meg jelölve, hogy a mélyedésben hol állt az olaj (a gyertya teljesen olajban állt). Lehet a szolenoid szeleptől folyt át, de lehet hogy a szelepfedél (vagy hengerfel) tömítése ment tönkre.

 

Előzmény: amator11 (60271)
amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60271

Két kép a yt-ről, jelölve, hogy hétvégén hol volt olajos.

Itt erőssen olajpárás volt.

 

 

 

Előzmény: amator11 (60269)
amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60270

Igen a termosztat nem elol van, csak osszevontam ket helymeghatarozast. 

Előzmény: amator11 (60269)
amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60269

Bocs, ez igy felre ertheto volt. Az autot lattam hetvegen, el is takaritottam rola az olajat 

 

Most nem tudok fenykepet felrakni rola.

Előzmény: Érthető? (60268)
Érthető? Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60268

"Az auto nincs itthon igy csak korulirni tudom." akkor nem sok értelme van a továbbiaknak, mig nem látod/látjuk. Szelepfedelet felesleges piszkálni, szinte 99% ban nem ott enged.

 

"A motor elejen a temosztat haz feloli oldalon, a huto feloli oldalon van egy negyszogletes bemelyedes abban tobb olajpara van." különösen ezért gondolom, hogy várj az egésszel amig nem látod, mert a termosztátház sem elől van stb.

 

"Ha jol neztem a szolenoid szelep hasonlo modon veheto ki mint a trafo (egy csavar vagy ketto fogja)." Igen, egy.

 

Előzmény: amator11 (60264)
Érthető? Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60267

"Szia aksi az új be ázás nem tartom valószínűnek" akkor jó

Előzmény: Attila 32 (60262)
amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60266

zoltán1967 nevére keress rá biztos találsz telefonszámot

ha itt nem akkor a meganeklub fórumába keress

Előzmény: Attila 32 (60261)
amator11 Creative Commons License 2023.12.29 0 0 60265

Itt emlegettek kb 1 honapon belul, hogy nincs meg a telefonszama. Meg a megane topikban szokott elofordulni

Előzmény: Attila 32 (60261)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!