Keresés

Részletes keresés

nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47181

"Arra kellene rájönni, hogy miért emeli fel a kazán üzem közben ilyen gyorsan a termosztát körüli hőmérsékletet, hogy az 10 perc fútés után lekapcsoljon. Gyors a radiátoros fűtés, de azért talán nem ennyire. Nincs túl közel egy fűtőtesthez a termosztát? Vagy fűtéscsőhöz, esetleg a kazánhoz, kémyénhez?"

 

Talált, süllyedt. Az alsó szinttel kevesebbet foglalkoztunk. Ott van néhány helyen gipszkartonborítás. Az egyik mögé bekanyarodik egy vékony műanyag cső.... No az fűtéscső és langyos. Azon a borításon van a termosztát is. Másutt elég méretes fém csövek viszik... azt még nem tudom, hogy hova vezet...

Előzmény: Keeper83 (47179)
nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47180

"Nagyon sok a 60 ezer átalányban, főleg ha még fával is rásegítettek. "

 

Valószínűleg hideg ház lehetett, mert az öntöttvas radiátorok mennyisége brutális - számomra. Vannak "kis" radiátorok - 30 tagból álló, 60 cm magas és "nagy" radiátorok, 10 tagból álló, 108 cm magas.

 

Nappali - 35 m2, 2 db kicsi, 1 nagy - jelenleg egy kicsi van nyitva - félig

Háló1 - 20 m2, 1 kicsi, 1 nagy - egy kicsi nyitva

Háló2 - 20 m2, 1 kicsi, 1 nagy - egy kicsi félig

Dolgozó - 13m2, 1 kicsi - egy kicsi félig

Én ilyet még nem láttam.

 

A csövek egész áttekinthetetlenül kanyarognak. A "legtávolabbi" helyet - egy nem használt háló a szuterénben - nemigen fűti fel kellemesre (21 fok)

Lehet-e valamivel "játszani", hogy jobb legyen ott a helyzet. Ez karácsony környékén és néhány egyéb hétvégén izgalmas.

Előzmény: Rendszer.hiba (47169)
Keeper83 Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47179

Ez kapcsolagatás már a szobatermosztát vezérési tartomány, nem a káros kapcsolgatás. 
Arra kellene rájönni, hogy miért emeli fel a kazán üzem közben ilyen gyorsan a termosztát körüli hőmérsékletet, hogy az 10 perc fútés után lekapcsoljon. Gyors a radiátoros fűtés, de azért talán nem ennyire. Nincs túl közel egy fűtőtesthez a termosztát? Vagy fűtéscsőhöz, esetleg a kazánhoz, kémyénhez?Egyébként, ha így állandó hőmérsékletet tart a rendszer, akkor napi kb. 20 kapcsolás talán nem a világ.

Előzmény: nemertemenezt (47177)
Keeper83 Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47178

Való igaz, 4-5 éves rendszernél már az is szóba jöhet, hogy elillant az előfeszítő nyomás a kiegyenlítőből. Mondjuk azt precízen pótolni laikusként már kicsit nehézkes.

Előzmény: Apaxp (47175)
nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47177

"[...]

Mindezeket egyesével vagy párhuzamosan addig módosítgatnám, amíg végre a kazán folyamtos üzemre lesz képes. Minden napi fogyasztás és egyéb méricskélést csak ezután csinálnék."

 

Most mértem, hogy kazán mennyit dolgozik.

Szóval ma

17:06 - be

17:21 - ki

18:17 - be

18:26 - ki

azaz 15 perc fűtés, 56 perc üzemszünet, 9 perc fűtés.

A termosztát 0,5 foknyi tartományban "mozog".

 

Ez így nagyjából jó, vagy várhatóan kell tenni valamit, hiszen ez sem folyamatos üzem.

Előzmény: Keeper83 (47166)
nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47176

"Így teljesen érthető. Raktatok a szigeteléshez hőtükröt is?"

 

Valami fóliaszerű került alá, az biztos.

Egy ismerős vállalkozó csinálta, részben szívesség alapon, de a betonozás minőségén utólag alaposan összevesztünk, így ezt már nem kérdezem meg.

Előzmény: Rendszer.hiba (47164)
Apaxp Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47175

A nyomás viszont 2,4en volt

Azért én megnézném, hogy a tágulási tartály légoldali nyomása megfelelő-e.

Lehet hogy elment a levegő és a hő hatására a víz nem tud tovább tágulni, ezért ugrik meg így a vízoldali nyomás.

De az is lehet, amit Keeper83 írt, hogy kicsi a tágulási tartály a rendszerhez.

Előzmény: vandorvandor (47171)
Keeper83 Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47174

Még annyit hozzá, hogy a 24 kW átfolyós HMV gyártásra nem a világ összes teljesítménye. Egy mai kádtöltő csap tud akár 20 l/min-es átfolyást, míg a kazánod az alábbi táblázat szerint csak 11 l vizet tud 35 fokkal melegebbre fűteni percenként. Jelenleg egy 35 fokos deltaT nem csinál 50 fokos HMV-t, mert nincs 15 fokos a hideg víz ráfolyás, következésképpen 7-8 l/min-nél lesz 50 fokos HMV-d. Mérd le, hogy mennyi a 7-8 liter percenkénti átfolyás. Nem annyira sok... 

Előzmény: Keeper83 (47173)
Keeper83 Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47173

Fűtés: Megnéztem a gép adattábláját, max. 3 bar a megengedett a fűtési körben. Ez a tipikus igaz a gyártók nagy részére. Viszont, hogy felette sem egy nagyobb pukkanással jelezze a kazán, hogy túl magas volt a nyomás, be van építve egy biztosnági szelep, ami túlnyomás esetén elengedi a felesleget (ha nincs leragadva nagyon...). Szóval talán a 2.4 bar még nem vészes, próbából mehet. Ha tócsát látsz a gép alatt, akkor dolgozott a biztonsági szelep, túl ment a 3 báron.

Viszont! Egy jól méretezett tágulás tartállyal nem mehetne ilyen magasra a fűtésköri nyomás. Nálad valószínűleg az lesz a nyomásprobléma gyökere, hogy a meglévő rendszer vízmennyisége miatt a kazánba gyárilag beépített 8 literes kiegyenlítőt tartály nem elégséges méretű, szükség lenne egy külső, extra tartályra, amit kazáncsrekor nem építettek be. Mivel újszerű a kazán, azt kizárom, hogy már meghallt volna a gyári tartály. Ezt később én pótolnám.

 

Odafigyeléssel én járatnám a kazánt, hogy kiderüljün, hogy magasabb hőfokon rendesen, folyamtosan üzemel-e és figyelném a nyomásviszonyokat. Ha beáll max. 2.4-2,5 bárra magas előremenőnél is, akkor azzal tartósabban is mehet, nagy gond nem lehet.

HMV: van valami komfort mód ezen a típuson, ami előmelegítve tartja a HMV hőcserélőt és így egy kis energiapazarlásért cserébe egy picit hamarabb képes HMV-t szolgáltatni. Ezt esetleg érdemes lehet bekapcsolni, ha eddig még nem volt.
Állandó kifolyás mellet stabil hőfokot kell produkálnia akárhány fokra is állítod a HMV-t. Ha nincs megfolytva a kazánra ráfolyó hidegvíz, akkor lehet, hogy a túl nagy ráfolyás miatt nem tudja előálítani a kért hőfokot még max. teljesítményen sem, de ingadozás nem léphet fel normál esetben, az hibajelenség. HMV teszteléskor nem piszkáljuk a csapokat, egy vételezési helyet fix áramra nyitunk és megvárjuk az eredményt 2-3 percig. Ha állandó hőfokú stabil HMV vételezés közben még egy kicsit kinyitjuk a melegviz csapját, akkor mivel a kazán nem gondolatolvasó, ezért a csővezeték hosszától függően egy kis idő után egy kicsit csökenni fog a HMV hőfoka, amíg a kazán szabályzási köre újra be nem állítja a szükséges teljesítményt a nagyobb vételezéshez. Ugyanez igaz, ha zárunk picit a meleg vizes csapon, csak akkor egy pillanatra megugrik a meleg víz hőfoka. Ez normális.  (Én töbek között ezekért nem átfolyós HMV gyártásra szavaztam magunknál, hanem indirekt rárolósra.)

Előzmény: vandorvandor (47171)
nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47172

"Nagyon sok a 60 ezer átalányban"

 

Hehe... Az mvm-en nem könnyű elmenni. Én diktálok, de állítólag október elején nem jókor tettem. Kiszámláztak 50 m3-t szeptemberi fogyasztásnak és ez 21 eFt-ba került. (Nagy része piaci áron...) Reklamáltam, ők a jelleggörbére hivatkoztak és maradt minden. Hozzáteszem, hogy az általuk végzett áprilisi leolvasástól ma reggeli fogyott 58m3 főzéssel együtt.

Előzmény: Rendszer.hiba (47169)
vandorvandor Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47171

Köszönöm szépen a felvetésed! 1 napig nem ment a kazán, tehát hidegen 1,5 volt a nyomás az ariston genus one kijelzője szerint. Felvettem az előremenő főfokát 55 fokra és elindítottam a fűtést. kb 5 perc múlva visszatértem a tett helyszínére és még mindig ment a kazán!!!  A nyomás viszont 2,4en volt, ezért leállítottam, mert nem szeretném, hogy durranés legyen belőle. A kérdésem, hogy járathatom úgy a kazánt, hogy mondjuk melegen 2,5 a nyomás, hidegen meg 1,5? Elnézést a kérdésért, de nem értek a kazánokhoz, fő a biztonság.    

Előzmény: Keeper83 (47141)
nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47170

Mivel már nagyrészt szigeteltünk, az akkori hibákat nem mutatja.

Amíg nincs igazán hosszabb tapasztalatunk, addig nem látom értelmét. Ha kell, január végén, február elején egy hideg napon érdemes - gondolom.

 

Mennyi a korrekt ára egy ilyen vizsgálatnak?

Előzmény: Rendszer.hiba (47169)
Rendszer.hiba Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47169

Nagyon sok a 60 ezer átalányban, főleg ha még fával is rásegítettek. 

 

Érdemes lenne hőkamerával bevizsgálni, hogy hol szökik el a leginkább a hő....

Előzmény: nemertemenezt (47162)
Zöldár Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47168

" Mindezt 5 perces ciklusokban, kb. 2 percet fűt, 3-at van kikapcsolva." Hát, itt lesz a kutya elásva. Ez így zabálja a gázt és........"

 

Ja,  ez egy rosszul méretezett, rosszul beszabályozott rendszer.

 

 De a rossz  gazdaságosságon kívül előbb utóbb a kazán is beadja a kulcsot. És akkor csak tovább kell állni  !!

Előzmény: Keeper83 (47166)
nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47167

"Nehezen tudom elképzelni, hogy ez a különbség pusztán a szigetelésbeli különbségből adódik.

Vagy elképzelhető ez a jelenlegi külső hőmérséklet mellett?"

 

Örülnék, ha a szigetelés lenne az ok (főzni ezzel főzünk, de a használati melegvíz nem gázzal áll elő). Mert ha már beleöltünk egy csomó pénzt a szigetelésbe, legyen értelme is.

Előzmény: kamfor69nekannyi (47165)
Keeper83 Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47166

Amikor kapcsol a kazán, akkor folyamotsan tud menni, azaz az égő folyamtosan megy?
A túl sok letekert radiátor okozhatja azt, hogy a fűtésrendszer megmaradt része (azok a radiátorok, amik nincsenek letekerve) már nem tudja leadni a kazán legkisebb teljesítményét (fingom sincs, hogy ez ilyen régi cuccoknál mennyi) és rövid üzem alatt tőlmelegíti a vizet, lekapcsolja az égőt, majd újragyújt. Ez piszkosul zabálja a gázt, mindamellet a kazán teljesítményét is korlátozza -> nem tud rendesen "befűteni"

 

Visszaolvastam és ezt írtad: " Mindezt 5 perces ciklusokban, kb. 2 percet fűt, 3-at van kikapcsolva." Hát, itt lesz a kutya elásva. Ez így zabálja a gázt és csökentett az átlagos leadott fűtési teljesítmény is.


Én az alábbiakat tenném, mert ezek mind a kazán kitrehelését növelő beavatkozások:

- több lépcsőben emelnék a kazán előremenő hőmérsékletén 2-3 fokokat, elsőre nyugodtan 5-öt.

- részben vagy egészben visszanyitnék olyan radiátorokat, amik ténylegesen fűtött helyiségben vannak

- emelnék a szivattyú fordulatszámán

 

Mindezeket egyesével vagy párhuzamosan addig módosítgatnám, amíg végre a kazán folyamtos üzemre lesz képes. Minden napi fogyasztás és egyéb méricskélést csak ezután csinálnék.

Előzmény: kamfor69nekannyi (47165)
kamfor69nekannyi Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47165

"Adott egy fűtött tereit tekintve kb. 150m2-es, másfél szintes Kádár-kocka. A felső szint (100m2) szigetelt (födém, fal, +ablakcsere), az alsó még nem.

...

Jelenleg egy nem ismert típusú régi FÉG kazánnal fűtünk. (Így néz ki - neten talált kép: http://futesszerelo-mester.hu/temp/80/kep_7955e28c5ee6e5282f8dbb1acbc5ede6.jpg) Aki ismeri, mondja meg, hogy milyen típus!

 ..

Az utóbbi egy hétben 28m3 gáz fogyott (ebből az elmúlt 24 órában 5,5m3)"

 

Nálunk nem tér el jelentősen a fűtött terület - sőt, most épp több helyiségben letekert radiátor miatt ennél jóval kisebb. A lakásban mért hőmérséklet is közel azonos a fenti példával.

Az elmúlt 7 napban 103 m3 gáz fogyott, ebből tegnap 14 m3, de volt 22 m3 fogyasztású nap is ebben az időszakban.

Nehezen tudom elképzelni, hogy ez a különbség pusztán a szigetelésbeli különbségből adódik.

Vagy elképzelhető ez a jelenlegi külső hőmérséklet mellett?

Rendszer.hiba Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47164

Így teljesen érthető. Raktatok a szigeteléshez hőtükröt is?

Előzmény: nemertemenezt (47160)
kamfor69nekannyi Creative Commons License 2023.11.13 0 1 47163

"Aki majmot tart,annak legyen pénze banánra is"

 

Nem azt írtam, hogy nem fogom tudni kifizetni a fűtést, és megfagyunk télen...

 

Soha életemben nem nézegettem a fogyasztást.

Most megnéztem: az előző házban, ahonnan átköltöztünk ide, 2600 m3 volt az éves gázfogyasztásunk. Ott tetőtér beépítéssel volt 160 nm a fűtött terület, egy Viesmann Vitodens 100-W kazán fűtött és állított elő melegvizet. A termosztát szeptembertől májusig reggel 7 és este 10 között 23 fokra, este 10-től reggelig 20 fokra volt állítva. A nappali hasonló méretű volt, mint itt, csak épp tető alá építve, ferde plafonnal, a legmagasabb ponton 7 m belmagassággal. Mindez 330 méter magasan a budai hegyekben, egy árnyékos völgyben, északi tájolással. Ott is szigeteletlen falak voltak, meg korszerűtlen nyílászárók. De reggel, amikor felkeltünk, már meleg volt az egész lakás, napközben pedig a nappali radiátor közelében lévő szobahőmérő gyakran 24-25 fokot mutatott. A hab a tortán, hogy padlófűtés kör is volt, külön termosztáttal, aminek ugyan semmi értelme nem volt, mert az előszoba és a lenti fürdő padlóját melegítette csak, de azért az is ment napi 2X3 órát.

 

Na most ehhez képest sokallom az itteni éves 4000 m3 fogyasztást, főleg azért, mert szeptember óta meleget még nem sikerült csinálni a házban - kivéve 1 napot, amikor szeptember végén bekapcsoltuk a kazánt. Kint volt kb. 17 fok, beállítottam a termosztátot a szokásos 23-20 nappali-esti hőre, aztán másnap ránéztem a gázórára, és csak pislogtam, hogy 24 óra alatt elment 20 m3. Egyébkéntt itt délnyugati fekvésű a nappali-dolgozó, nagy üvegfelületekkel, ömlik be a fény jó időben. Az első gondolatom az elavult kazán volt, de arról gyorsan meg lettem győzve, hogy egy kazáncserével önmagában nagy változást nem fogok tapasztalni. Aztán elkezdtem kicsit beleásni magam a témába, kaptam mindenféle tanácsot, de miután tök laikus vagyok, nem akarok fölösleges dologra pénzt kidobni (pl. norvég fűtőpanelekre, infrasugárzókra, és társaikra).

 

Azt tudom, hogy ezzel a házzal jópár éve nem volt foglalkozva, a tulajdonos soha nem lakott itt, csak bérbeadásra vásárolta meg. Azért kérdezősködöm itt a hozzáértőktől, mert azt gondolom, hogy a jelenlegi csapnivaló értékeken egészen biztosan lehet jelentősen javítani, ha valaki kicsit foglalkozik vele. Tele van ilyen (vagy sokkal rosszabb) házakkal az ország - kétlem, hogy ahol 30 éves autó áll előtte, ott is vígan fizetik télen a 400 ezres gázszámlákat, miközben vígan hajtogatják a majmos-banános mondást...

Előzmény: HWK12 (47157)
nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47162

"Mennyi az éves gázfogyasztás?"

 

Nem tudok válaszolni. Ez az első telünk. Előttünk a havi gázáltalány kb. 60 eFt volt, de kaptak vissza belőle... viszont fűtöttek mellé fával is. De szigetelés nélküli állapotban.

Előzmény: kormos* (47158)
nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47161

"Hát én meg ezt nem értem.Kiváncsi lennék a "miért" -re.Minek teszel a két lakótér (fsz-emelet) közé 10 cm szigetelést??? Miért nem jó az szerinted,hogy az alsó szintről felszáló meleg melegítse a födémet azaz a  felső szint aljzatát?"

 

Ezt nem részleteztem túl... Lásd iménti hozzászólásom.

Előzmény: HWK12 (47156)
nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47160

"A két szint közzé,  a fenti szint padlójába a 10 cm szigetelést részben zajszigetelés szándékával raktátok?"

 

Nem a fele alatt van szuterén (kb. 50 m2), a másik fele alatt nincs. Két szobában (40m2) készült szigetelés az újrabetonozás alá, ott alatta "föld" volt. Ahol van alatta fűtött helyiség, ott nem csináltuk.

Előzmény: Rendszer.hiba (47159)
Rendszer.hiba Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47159

Egy padlófűtés az alsó szinten kincset ér. Több szempontból is praktikus. Olcsón, kis energiafelhasználással alacsony vízhőfokon üzemeltethető, 32-36 Cfokon is már kellemesen langyos a padló hidegben. Mivel nagy felületeken fűt és nagy a tehetetlensége, ezért sokáig megtartja a meleget.

Egy padlófűtés-rendszert könnyedén össze lehet hangolni egy levegő-víz hőszívattyúval is.

 

Gépészettel foglalkozó emberként saját magunknál is úgy alakítottam ki a fűtési rendszert, hogy alsó szinten padlófűtés, emeleten radiátorok. Természetesen kondenzaciós kazán... 

Mi az elmúlt egy évben, igaz nem volt vészesen hideg, közel 1400 m3 gázt használtunk el a 200 nm2-re. Nagyrészt a jó hőszigetelésnek köszönhetően!

Ezért is javaslom saját tapasztalat alapján mindenkinek azt, hogy előbb a hőszigetelést rakja renbe.

Annyi, hogy van fenn napelemes rendszer, s 6 hűtő-fűtő klíma is, bár a klímákat inkább csak nyáron hűtésre használjuk. Viszont vésztartalék fűtési lehetőségre gondolni kellett... 

Nyáron viszont a teljes melegvízünket napelem állítja elő egy 300-as indirekt tartályba, otóbertől-áprilisig meg a kondenzációs... 

 

A két szint közzé,  a fenti szint padlójába a 10 cm szigetelést részben zajszigetelés szándékával raktátok?

Előzmény: nemertemenezt (47155)
kormos* Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47158

Mennyi az éves gázfogyasztás?

Előzmény: nemertemenezt (47151)
HWK12 Creative Commons License 2023.11.13 -1 0 47157

....hát van egy olyan mondás: Aki majmot tart,annak legyen pénze banánra is.

Előzmény: kamfor69nekannyi (47143)
HWK12 Creative Commons License 2023.11.13 0 0 47156

Hát, fent olyan állapotok voltak, hogy mindenütt padlót kellett cserélni, ott padlófűtés már nem lesz - az nem fért bele eddig, de legalább tettünk alá 10 cm szigetelést, ahol (kb a terület fele) újrabetonoztuk a padló alatt.

 

Hát én meg ezt nem értem.Kiváncsi lennék a "miért" -re.Minek teszel a két lakótér (fsz-emelet) közé 10 cm szigetelést??? Miért nem jó az szerinted,hogy az alsó szintről felszáló meleg melegítse a födémet azaz a  felső szint aljzatát?

Előzmény: nemertemenezt (47155)
nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47155

"A keszülékben található kockahőmérő igen gyakran tönkremegy, sokszor nem a valós vízhőmérsekletet mutatja. Érdemes az előremenő csőre egy rugós rögzítésű hőmérőt rakni. Ám a hőmérő csak állapotot mutat..."

 

Valóban...

Emeltem a termosztáton beállított hőmérsékleten, 10 percig figyeltem, 45 fokig ment fel - infrahőmérővel mérve. Kb ennyi ideig szokott dolgozni.

 

"Jó dolog a kondenzációs kazán, viszont érdemes a fűtésrendszert is hozzá igazítani. Hasznos dolog s régi csővezetekeket és radiátorokat is kidobni... illetve ha van rá lehetőség, minimum az alsó szinten padlófűtést kiépíteni. "

 

Hát, fent olyan állapotok voltak, hogy mindenütt padlót kellett cserélni, ott padlófűtés már nem lesz - az nem fért bele eddig, de legalább tettünk alá 10 cm szigetelést, ahol (kb a terület fele) újrabetonoztuk a padló alatt.

 

Lent lehet padlófűtés... De akkor már konyhafelújítás is, de akkor csúszni fog egy évet ez a rész...

Előzmény: Rendszer.hiba (47153)
Rendszer.hiba Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47154

Sok-sok hőálló ezüstöt és sikamikát kapott... :) Amúgy egész jó. A C-24 előtti generáció a C-21... akár 15 évvel is fiatalabb lehet a kolléga C-24ese

Előzmény: nemertemenezt (47152)
Rendszer.hiba Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47153

FÉG C-24. 

 

A keszülékben található kockahőmérő igen gyakran tönkremegy, sokszor nem a valós vízhőmérsekletet mutatja. Érdemes az előremenő csőre egy rugós rögzítésű hőmérőt rakni. Ám a hőmérő csak állapotot mutat... 

 

Ha viszont valósan alacsony az előremenő vízhőfoka, akkor érdemes szerelőt hívni, és rendesen karbantartatni, beszabályozni a készüléket.

 

Jó dolog a kondenzációs kazán, viszont érdemes a fűtésrendszert is hozzá igazítani. Hasznos dolog s régi vcsővezetekeket és radiátorokat is kidobni... illetve ha van rá lehetőség, minimum az alsó szinten padlófűtést kiépíteni. 

De előbb a hőszigetelés... Ezt jól csináljátok. 

 

Jah, nagyon meg kell válogatni azt, hogy miféle kondenzációs kerüljön beépítésre... Ariston NE!

Érdemes megnézni azt, hogy a lakóhelyetek környékén lévő készülékszerelő(k) mit javítanak, és azt alapul venni... 

Szüksèg lesz reájuk...

Előzmény: nemertemenezt (47151)
nemertemenezt Creative Commons License 2023.11.12 0 0 47152

Egy korábbi hozzászólásban szereplő típusra rákerestem, úgy tűnik, hogy C-21

https://www.jofogas.hu/pest/FEG_C21_Gazkazan_143023386.htm

Érdekességként

https://www.jofogas.hu/budapest/Fegtherm_c21_Feg_c_21_gazkazan_cirko_gyari_allapotban_elado_143104431.htm

ez olyan, mint egy 10 km-t futott eladó Trabant... :)

Előzmény: nemertemenezt (47151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!