Köszönöm válaszod. De feladtál egy újabb leckét. Mitől gyengül az akku? Vadi új van benne,a töltés 13,7-14,2 között van és amikor leállok mindent kikapcsolok (digit klíma ,rádió) hogy ne szívja első indításkor. És habnak a tortán mindenhol ledes égők vannak benne🧐🧐🧐🧐🧐🧐
Sziasztok! Valakinek van tippje mi lehet? Reggel az első indításnál,ha nem várok,csak beülök és indítok hallatszik egy halk ,finom,kis "kling" harangszó. De mondjuk ha ráadom a gyújtást várok fél percet,nincs harang.Mi lehet? Hibát sehol nem ír ki. Valamint az akkumulátort hogy töltsem ha esetleg szükség van rá? Van intelligens töltőm is. mindenképp le kell szedni valamelyik sarut? Közvetlenül az akksira kell tenni a csipeszeket? Mert kb 20 éve én simán rácsippentem a sarukra és töltöm. Sosem volt baj de nagyon félek ettől a francia gyenge elektronikától nehogy meghülyüljön. Köszönöm
Másik aksi volt pont kéznél, van sokfajta tápom de lusta voltam hátramenni érte. Ha óvatosan szigeteled a pluszt, nem lehet elrontani. Plusz bármit meg lehet kézzel fogni ez nem egy FAM meló. :)
Rádió programok miatt nem aggódok, mert úgyis szét kell szednem. Mióta nálam van a kocsi, ugyanazt a CD-t hallgatom, mert valami szíj megnyúlt benne és nem adja ki. :))) Egyébként kettes Picasso, szóval olyan nagyon sok extra nincs benne.
Attól tartottam hogy majd nem ismeri fel a kulcsot vagy valami hasonló horror történet fog bekövetkezni.
Az lesz hogy a magam megnyugtatása végett azért csak ráteszek valamit.
Ha ismeretlen kódos a rádió, akkor semmi esetre hagyd feszültség nélkül az akku helyét. Amúgy szerintem mindegy, legfeljebb az órát kell újra beállítani, automata ablak le/felhúzást betanítani (ha van), meg hasonló apróságok.
Akkut szeretnék cserélni, és most ismerkedek a márkával. . Arra az időre érdemes a motor melletti bikázási pontokra valami kisebb 12 voltos aksit rátenni, vagy nyugodtan áram nélkül maradhat pár percre a kocsi?
Köszi! Nem flusztrál csak passziv tag vagyok ott , inkább nem szolok semmit, mert tenyleg van mindig valaki aki jobban tudja. 12 év de ugyanaz a kocsi!
Szerintem ezt engedd el. Ne flusztrálja lelkedet. Mi emberek sokan sokfélék vagyunk,vannak kimondott okoskodók is. A lényeg hogy Te tudod mit tudsz. És még az is benne lehet a pakliban,hogy valaki 3 hónap után szopott valamivel mint az üszőborjú,ami nálad a 12 év és a több Pikacsu ellenére sem jött elő.
12 éve van picasso , nem most kezdtem! Talalkoztam mar sok mundennel! Volt amit megoldottam , volt amit szerelo! De van hogy a 3 honapos picasso tulajok jobban tudjak ….
Hát mint minden ebben a qrva életbe. De attól még követhető,a videók nézhetőek,nagyon jók és úgy vagyok vele,ha segíteni tudunk egymásnak több szem többet lát elvén,több ember többet tapasztal.
A Picasso "Top up water level" hibaüzenetet dobott és ezt azóta folyamatosan ki-be kapcsolgatja. Magasabb fordulatszámon sűrűbben, alacsonyabb fordulatszámon, vagy alapjáraton ritkábban. A hűtővíz szintje normális, tehát nem ez lehet a baj.
Korábbról itt a fórumon találtam egy bejegyzést, hogy a motor hűtőjén a ventilátor valamelyik fokozata meghibásodhatott és ilyenkor (is?) küld ilyen üzenetet.
Ezeket kicseréltem, nem volt sem nagy pénz, sem nagy munka. A probléma nem oldódott meg.
Most arra gyanakszom, hogy a szintérzékelő hibája lehet az ok.
A kocsi normálisan használható, nem melegszik túl a motor, a vízszint stabil, de nyilván eléggé idegesítő és ezért keresem a megoldást.
Sziasztok! Ha valaki nem ismerné és esetleg Fácsézik találtam egy Citroen Xsara Picasso-Magyar csoport-ot. Nagyon jó csoport rengeteg segítőkész emberrel,szerelőkkel valamint rengeteg csináld magad videóval.Aki hosszútávra tervez a Pikacsujával szerintem érdemes belépnie. Sziasztok további szép napot!
Igen, megvan az üléseken a tartóidom, csak már valamiért hiányoznak róla. Régebben utasként ültem már ebben az autóban, és emlékszem hogy sokat tett a kényelemhez. Műanyag boxot nem szeretnék, van ebben a kocsiban éppen elég hely. Szép apránként összeszedek mindent hozzá.
A kartámasznak nézz utána. Volt évjárat, amelyiken nem volt. Tapogasd meg a háttámlát. Ha volt kartámasz, akkor meg van a helye. Igaz vettem olyat is, amiben törött volt a fészek. Lehet kapni középre helyezhető könyöklőt, kinyitható dobozzal, de azt barkácsolni kell, mert alacsony.
Ez még egy vásárlás előtti utolsó állapotfelmérés volt.
Egyébként megkapta mind a két szíjat és a vízpumpát, és volt ott egy beton kemény szimering is. Vannak még feladatok, ki kell derítenem miért üzen hibát a lambda szonda, és egy ezrc színű üres ajtót is kell vennem. A sofőr oldali tükröt is szét kell szedni, és valamiért hiányzik mind a két oldalon a kartámasz. Ezek ellenére már most igen örülök ennek a kisautónak.
Ha használt kocsit vettem, akkor első az ékszíj, vízpumpa és folyadékok cseréje. Akkor is, ha az anyja életére esküszik az eladó, hogy tegnap cserélte. Nem biztos, hogy igaz és nem beszéltem a minőségről.
Vásárlás után nálam alap az olajcsere, fékfolyadék-csere, vezerműszíj-szett (feszítővel, vízpumpával), cseréje ezek talán nálad is megalapozottak. Na nem mintha meg akarnám mondani, hogy mit csinálj =)
Köszönöm hogy válaszoltál! Kicsit elkapkodtam a kérdést. Burkolatot jobban fellazítva, minden látható lett. Nagyon laza volt a szíj, jó hogy nem ugrott át. :))
(Szia, nekem ugyan nincs XPic, de a családban igen.) Gratu az autóhoz - a hibák, jelenségek, amiket leírsz, azok leginkább a helyszínen azonosítható, innen nehéz. =)
Sziasztok. Nagyon úgy tűnik, hogy (most még boldog) Picasso tulajdonos leszek.
Attól függ hogy amit most hibát le fogok írni mi lehet.
1.8-as autó, 300e+ kilométerrel, jelenleg lambdaszonda hibát ad, vagy csatlakozó hiba, vagy tényleg az, nem ez lenne a fő gond.
Baloldalt a vezérlés burkolatán alapjáraton random szerű apró kocogást érezni.
Ha kinyitom az olajsapkát, bentről szép egyenletes dübörgést hallani.
Részben a felső részeken felnyitottam a burkolatot, a keresztbordás felülről puha, és nem szőrös. Így ebben a kb 2 centire széthúzott állapotban az ütögetés megszűnik, és gázadásra sem jön elő.
A bent található gumi alkatrészek szempontjából (ha oda bemehet) annyit tudok még hogy sokáig használták rossz szelepfedél tömítéssel.
Kérdésem hogy a burkolat vetemedett el, vagy valami más hiba is előfordulhat szerintetek.