A scarabeomon légteleníteni kellett a vízrendszert. A termosztátház tetején van a légtelenítő csavar. Pont beleér felfelé a benzintank aljába, igazi kínlódás ki-be tekerni. Végül egy oldalsó csavart alakítottam ki a légtelenítéshez...
Segítséget szeretnék kérni a beteg egy 250 es leonardo. Nem indul a motor csak féktisztióval.
Porlasztó kitakaritva mebranok ellenőrizve, szelep hézag beállitva, üzemanyag van, a fektisztióval BEINDUL majd jár is a motor majd leállítás után semmi csak forgatja nem indul be. Automata szivato működik....
A történet folytatása, hogy szorult a szabadonfutó, ráadásul a lendkerékre nem oldódó menetragasztóval ragasztotta valaki a 3 imbuszfejű csavart, és egyet sikerült elnyírnom. Ezért inkább lendkerékkel együtt bontóból vettem (a lendkeréken lévő szám fontos, mert több fajta van, és máshol csinál gyújtást...).
Elhatároztam hogy végére járok a hidegindítási nehézségeimnek is:
A benzinpumpáról lehúztam a vákum és a kivezető csövet, beleszívogatva zubogott ki a benzin, tehát itt nincs gond.
Kiszereltem az automata szivatót a karburátorból:
Rákötöttem így kiszerelve a 12V ot, és szépen kitolta a dugattyút vagy 4 mm-re. Tehát működik.
Befogtam a karburátoron a helyének a nyílását és ráindítóztam. Pöccre indult a hideg ellenére. Valami pedig akkor még sem stimmel. Megmértem tolómérővel, milyen mélyen zár a dugattyúja a peremhez képest. És kiderült hogy hideg, behúzott dugattyú állapotban is ZÁRT! Akkor néztem, hogy a szivató műanyag teste két darabból van, és egy hosszú finom menettel csatlakoznak egymáshoz. Talán direkt azért hogy állítani lehessen a henger belógását? Kb 5 mm széjjelebb tekertem, mert úgy mértem, hogy ekkor hideg állapotban még 2-3 mm kell a záráshoz, felmelegedve pedig pont lezár. Beszereltem, és pöccre indult! Kb 1 perc után a kezdeti magasabb fordulatszám szépen beállt az alapjáratra. Hátha másnak is hasonló probléma okozza a hidegindítási gondot.
köszi, találtam egy youtube videót, ahol bemutatták, pont olyan beteg hangja volt mint az enyémnek. Néztem 22eFT a legolcsóbb, de volt ahol 36-ért árulják...
Lebontottam és kiderült, hogy az indítómotor jó, a szabadonfutót megforgatja, de a lendkerék néha fordul vele egyet, de többnyire áll indótózáskor. Nincs lendkerék leszedőm, ezért itt egyenlőre elakadtam. Talán a lendkerék ékelése halt meg? De akkor a gyújtás elmászott volna amikor korábban így viselkedett indításkor. Vagy a szabadonfutó adta fel? Találkoztatok hasonló hibával?
Sziasztok! 150-es rotax blokkos önindító nehezen tekert az utóbbi időben, pedig szinte új az aksi. Aztán most a hidegben többet is kellett indítózni, egyszer csak a bendix elkezdte nem forgatni a főtengelyt.Az öndítóval nem szarakodnék és kicserélném, de a bendixet is le akarom ellenőrizni. Láttam bal oldalon a két csavart ami fogja az önindítót, az tiszta ügynek látszik. A bendix viszont a jobb oldalon, az olajpálca oldalán van: a jobb oldali dekni az száraz ugye, nem olajtér? Nem találtam robbantott ábrát sem róla. Köszi
Üdv: látom elég csendes a fórum, lenne egy kérdésem a fórum társakhoz.Adodt egy aprilia 150es st leo , kivankopval a vìzpumpánál a csavarmenet, amivel odalehet rögziteni a vízpumpa házat.Most az lennea kérdésem, hogy vajon abba lehet egy másikmenetet késziteni, vagy pedig menet javitóval megoldani? . Üdv
Alapból az a helyzet, hogy gázzal, azaz levegő hozzáadással indul, akkor sok üzemanyagot kap a motor. Bár nem érzékeny arra, hogy hidegen ha sok benzint kap ne indulna. Lehet ott sok probléma, ami ezt okozza. Amennyiben az üzemanyagellátással van baj, akkor a karbit kell átnézni tüzetesen.
Hello! Elkelne egy kis távsegítség: 150-es rotax motorom van, hidegben reggelente alig indul, más baja nincs, melegben pöcröff. Ha a gázt húzom indítás közben inkább hajlandó beindulni, gáz nélkül nem. Talán az automata szivató lenne a rossz? Köszi
Sziasztok: Sajna tönkrement a vízpumpám és az lenne a kérdésem, hogy van több árban is , viszont nem tudom, hogy az RMS márka milyen katerogiába sorolható:üdv
Sajnos akksi betételkor zárlatot okoztam, egy biztosíték kimenet ami az akksi mellett van. Kicseréltem, de gyújtás ráadásakor nem történik semmi, nincs visszajelzés. Mi mehetett még tönkre? Köszi
A leo egy érdekes motor nagyon sok kivitel van és nagyon szokták keverni az alketrészeket mert hiába ugy néz ki nem feltétlen jó abba. Lényeg h sikerült megoldani.
2 hete agyalok az üzemanyagcsövek bekötésén, és végül rájöttem, hogy a neten lévő rajzok nagy része hibás. bekötöttem jól, most hidegen melegen pöccre indiul, nem áll le, eddig mindent csinált összevissza . A motor is, és a tankban lévő AC is tökéletes . a csöveknél volt a gond.Néztem, néztem, és azt mondatm magamben, hogy ez így nem LEHET jó . Nem is volt az !!! pedig úgy volt bekötve ahiogy a neten van .....