A kuplunghoz nem tudik szólni, de a lámpatestet rugalmas körmök tartják bepattintva. A pereme alá kell dugni egy műanyaglapot (mint egy bankkártya), azzal talán meg lehet emelni a szélét. Olyan is előfordul, hogy ilyenkor kicsit előre vagy éppen hátra kell csúsztatni némi erővel, és akkor az ellenkező oldalt ki lehet emelni.
Gazdája lettem egy 2009-es ráncfelvarrott, már az új hűtőrácsos 1.6 crdi, Ceed-nek..
Patika állapotú, mind külső, mind belső és motor és motor tér.... 180 ezer Km van benne...tudom: nincsennek csodák... :-) /Németből hozták/
A gondom, hogy a kuplung egészen bent fog vagy is a végállástól visszább 3-4 cm-re ahol kiemel...
Eddig úgy tudtam ahogy kopik a kuplung tárcsa egyre feljebb fog a pedál alaphelyzetéhez kozelítve...
A másik téma: az utastéret megvilágító lámpa testet hogyan kell kipattintani vagy szerelni a mennyezeti kárpitból mert csak újbeggyel próbálgattam minden irányba de sehogy nem sikerűl..?
olajtartály közös a fékkel, de a megoldás miatt fékolajcsere esetén a kuplung munkahengerben marad a régi, nemcserélődik. Emiatt (?) elhasználódás okán levegősödhet, volt már ilyen tapasztalatuk. Légtelenítés után a kuncsaft nem jelzett vissza, remélem azért, mert a hiba megszűnt, nem azért mert másik szervízbe ment...
A márka teljesen mindegy, ha a paraméterek megfelelnek az előírásoknak. Általánosan azt lehet mondani, hogy egy ismert -, nem a legolcsóbb - márkával nem nagyon lehet hibázni, és ezek között gyakorlatilag nincs különbség. Pl. Shell, Total, Castrol, Elf vagy akár Motul, Mannol stb. De ha autósboltban vásárlod, úgyis ajánlanak valamelyik mérkából.
Még garanciás autónk, éves szervize közeleg. Minden indítás előtt jelzi, írja, sípol. Nem akarom markaszervezbe vinni. Ennek van vmi jelentősége? Mondjuk le fog tiltani az autó, vagy bármi hátrányos dolog?
Meg tudja valaki mondani, mi a gyári antenna cikkszáma? 2016-os SW ceed navis fejegység. Márkakereskedés egy zsák pénzt kérne az alkatrészért. Egy mosás után csak sistereg a rádió, navi, média, telefon, minden jó, csak a rádió nem. Másik antennapálcával sem jó, lehet a talpban lévő elektronika beázott.
Korábbi hozzászólásomban írtam, hogy a Sachs kuplung nem bírt sokat a kocsimban, kb. 43 ezer km-t és valamivel több, mint másfél évet tartott ki. Tegnap került bele egy új. Ez most nem Sachs lett, hanem LUK, hátha az jobb lesz. Csak pár ezer Ft a különbség. A szerelő azt mondta, hogy sokkal vastagabb, láthatóan strapabíróbb anyagból van az új, mint a kiszerelt. Remélem úgy lesz. Ha már ott volt, akkor cserélte a két első stabilizátor pálcát, és mind a 4 keréknél a fékbetéteket. A stab. pálva egyik oldalon kopogott, és a fékbetét is időszerű volt. A kuplungszett 50-55 ezer Ft körül van, a stabilizátor pálcából 2 db kb. 12-14 ezer Ft, a Textar fékbetétből 2 pár kb. 30 ezer Ft. Munkadíjjal együtt volt 130 ezer Ft.
Az árakat a Kovács Autónál néztem, mert ott valós árak vannak, nem úgy, mint a Bárdi, Unix stb. cégeknél.
Asszem, az epilektikus kuplungomat (374819 mégiscsak el tudom adni garanciában. Ihletet kaptam a fórumtól, és másfél hete indulás előtt vagy 5x benyomom a kuplungpedált. Azóta meg se nyekken a dög.
hasonló tünetek voltak nálam is, a kocsi 2009-es évjárat, CRDI, 290 ezer km. A jobboldali motortartó bak cseréje megoldotta a problémát. Ez olaj vagy gáz töltésű bak, ami leengedett, emiatt kb. 2-3 cm-rel alacsonyabban volt a motor ezen a ponton, és ez okozta a nehézkes váltást.
Adott egy 2017 decemberi 1.4-es cee'd 81000km van benne , két kérdésem lenne igaz az egyikre már megkaptam a választ. Nekem is nyöszörög a kuplung. Amásik az lenne, hogy hideg motornál ritmusos kb fél másodpercenként ismétlődő berregő-morgó hangot ad. Pontosan nem tudom leírni a hangot, de az biztos, hogy a motorból jön. Gázadásra gyorsúl a hang, ahogy melegszik a motor úgy halkúl, üzemmeleg motornál nem halható. Remélem nem a vezérlés lessz. Egyébként voltam vele szakszervízben ott azt mondták, hogy ők nem hallanak semmi rendellenes hangot, bár nem is úgy álltak hozzá ezért nem is eröltettem a dolgot. Meghalgattam három cee'd - et mindegyik 100 ezren felűl volt, egyiknél sem hallottam a hangot. Szervízben a kuplungra azt mondták, hogy 10 ből kilenc ilyen így kell elfogadni majd ha csúszni fog akkor csere persze a gari nem érvényes rá. Még van egy év gyári garancia lehet hogy járni kellene a nyakukra a motorral hátha csinálnának vele valamit.
a kérdésedre ugyan nem tudok válaszolni, de nálam a gyári kuplung 160e km környékéig bírta, és amit betettek az meg most 310e-nél kezd elnehezedni szintén 1.5 crdi 115le
Egy első generációs ráncfellvarrás utáni Ceedem van, 2012. februári 1.6 CRDI 116 LE motorral. Két éve van nálam, nem sokkal a vásárlás után 2021 januárjában szervizeltettem. Ekkor cserélték a kuplungszettet is, mert nagyobb fordulatszámnál csúszott a kuplung. Azóta kb. 45 ezer km-t nentem vele. Az utóbbi hetekben recsegett a váltó, amikor hátramenetet kapcsoltam, és a többi sebességet is kicsit nehezebben vette. Megnézte egy szerelő és azt mondta, hogy a váltóval semmi gond, a probléma a kuplunggal van. Csodálkozott, mert ő cserélte a kuplungot ezelőtt, és azt mondja, hogy 45 ezer km után nem szabadna semmi bajának lenni, mert már autókon 200 vagy akár 300 ezer km-t is kibírnak. Ráadásul nem is a legolcsóbb típus került bele, hanem egy Sachs, ami a jobb márkák közül való. Nálam még csak túlságosan terhelve sem volt, mert a 45 ezer km-nek kb. 70%-a autópálya volt, a maradék 30% volt csak városi forgalom, igaz az a budapesti dugóban. A lényeg, hogy cserélni kell, igazából nem egy horror történet, mert 40-50 ezer egy szett. Azt nem tudjátok, hogy ez a kuplung automata, vagy van utánállítási lehetőség esetleg?
Nekem is egy jd 2017 1.4 glc van 62000 km induláskor enyhe visitó hang , én is a munkahengekrekre gon-dolok. 2 éve volt fék olaj csere.Megprobálom a márka szervizt. A kuplung jonak túnik.Még garanciális KIA
Szekszárd, egy maszek szervizben beméretem a fék olajat elötte.
Hasonló gondom van, csak hideg motornál induláskor a kuplung csúszás helyett dadog. Meleg motornál csak ritkán fordul elő. Lehet, hogy ez a megoldás? (2018 JD, 1,6 GDI). Köszönöm.
hello. aztan nem foglakoztam vele,mert hosszabb tavon jelentkezik csak. Felesleges volna tolteni,mert nem a hideg levego szunik meg,hanem a levego szallitas mennyisege,.Alig szallit a venti 4 maximumra kapcsolva is.Lehet h a belso szuro lesz a hibas,azt kellene majd cserelnem
Nekem is első generációs Cee'd-em van, G4FC benzines motorral. Ez is csörgött, de gyertyacsere után (NGK) nagyjából megszűnt. Pedig a régi gyertya kivéve jónak tűnt, nem volt kormos, stb. 30 ezer km után érdemes kicserélni.
Hasonló problémával "küzdök" (2018.05, JD, SW, G4LC). Időnként, jellemzően nagyobb terhelésnél (csúsztatásnál), 1-esben, nyögő-visító hangot ad induláskor, kuplung felengedéskor. Volt szakszervízben többször is (éves szerviz, illetve emiatt is), sőt maszek is meghallgatta. Hátrafele nincs ilyen gond, 2-től felfele nem halható.
Azt a választ kaptam mindenhonnan, hogy egyértelműen kuplung, de amíg nem csúszik fogadjam el a hangot, vagy cseréltessem ki, de nem lesz olcsó. A kuplung minősége valószínűleg szarabb, mint kellene, de ezt bontás nélkül nem tudják megmondani. A Volkswagen csoportra volt ez jellemző régebben, hogy valamelyik beszállító gyengébb minőségű tárcsákat gyártot, itt is lehetséges, hogy ez van. A hang nagyon hasonló az akkori problémákhoz.
A javítás természetesen nem garanciális, mivel a kuplung "kopó alkatrész", hiába az autó csupán 65.000 km-ert futott és állandóan szervizelt. Erősködhetek, de simán ráfogja a KIA ezt arra, hogy vezetési stílus és nem fogja elismerni, illetve magára vállalni a költségeket. Talán akkor lehetne rákényszeríteni, ha több ilyen hiba lenne. A javíttatás költsége egyébként bruttó ~140.000 (szakszervízben) a Wallisban...
Én itt tartok kb 1 éve. Az autót azóta is használom, és lám a kuplung tényleg kezd szar lenni, a fogáspontja már változott, de nem csúszik érezhetően. Amit elkezd, kénytelen leszek cseréltetni vagy így, vagy úgy. Nekem amúgy nincs gondom a 2-3 akadásával, nagyon szépen veszi be a sebességeket.
Köszönöm válaszodat. Az első generációs ceedből volt egy amit ujjonan vettem, nem sajnáltam a pénzt mindig megkapta a legjobbat időben, mégis 100000km volt benne úgy csörgött a motor, mintha nem lenne benne olaj. Hogy garanciális hát remélem azt mondta a kereskedő, hogy Magyarországi autó vezetett szervizkönyvvel.