Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

l.csaszar Creative Commons License 2023.11.13 0 1 37501

A kuplunghoz nem tudik szólni, de a lámpatestet rugalmas körmök tartják bepattintva. A pereme alá kell dugni egy műanyaglapot (mint egy bankkártya), azzal talán meg lehet emelni a szélét. Olyan is előfordul, hogy ilyenkor kicsit előre vagy éppen hátra kell csúsztatni némi erővel, és akkor az ellenkező oldalt ki lehet emelni.

Előzmény: Koreai vándor (37500)
Koreai vándor Creative Commons License 2023.11.11 0 1 37500

Üdv. mindenkinek!

Gazdája lettem egy 2009-es ráncfelvarrott, már az új hűtőrácsos 1.6 crdi, Ceed-nek..

Patika állapotú, mind külső, mind belső és motor és motor tér.... 180 ezer Km van benne...tudom: nincsennek csodák...   :-)  /Németből  hozták/

A gondom, hogy a kuplung egészen bent fog vagy is a végállástól visszább 3-4 cm-re ahol kiemel...

Eddig úgy tudtam ahogy kopik a kuplung tárcsa egyre feljebb fog a pedál alaphelyzetéhez kozelítve...

A másik téma: az utastéret megvilágító lámpa testet hogyan kell kipattintani vagy szerelni a mennyezeti kárpitból mert csak újbeggyel próbálgattam minden irányba de sehogy nem sikerűl..?

Előre is köszönöm...

tuzer Creative Commons License 2023.11.07 0 1 37499

info a kuplung munkahengerhez (forrás szervíz):

 

olajtartály közös a fékkel, de a megoldás miatt fékolajcsere esetén a kuplung munkahengerben marad a régi, nemcserélődik. Emiatt (?) elhasználódás okán levegősödhet, volt már ilyen tapasztalatuk. Légtelenítés után a kuncsaft nem jelzett vissza, remélem azért, mert a hiba megszűnt, nem azért mert másik szervízbe ment...

MagZso 1102 Creative Commons License 2023.11.06 0 0 37498

Köszönöm. 

Előzmény: dokeee (37494)
iborka Creative Commons License 2023.11.03 0 0 37497

Helló ! érdeklődnék, hogy tud-e valaki Kia Ceed (2011 ED) bal hátsó alsó lámpát nem horror áron ?

nick2005 Creative Commons License 2023.11.03 0 0 37496

 

A márka teljesen mindegy, ha a paraméterek megfelelnek az előírásoknak. Általánosan azt lehet mondani, hogy egy ismert -, nem a legolcsóbb - márkával nem nagyon lehet hibázni, és ezek között gyakorlatilag nincs különbség. Pl. Shell, Total, Castrol, Elf vagy akár Motul, Mannol stb. De ha autósboltban vásárlod, úgyis ajánlanak valamelyik mérkából.

Előzmény: Gyuru71 (37495)
Gyuru71 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 37495

Sziasztok.

Engem az érdekelne,hogy 2013 1.4 cvvt manulais váltoba milyen olaj valo gyári vagy helyettesítő az tudom hoy75w85 gl4 csak milyen márkájú stb

Üdv 

dokeee Creative Commons License 2023.11.01 0 0 37494

Normális szervizben visszaállítják a szervizintervallum jelzőt is. Letiltani biztos nem fog.

Előzmény: MagZso 1102 (37493)
MagZso 1102 Creative Commons License 2023.11.01 0 0 37493

Sziasztok!

Még garanciás autónk, éves szervize közeleg. Minden indítás előtt jelzi, írja, sípol. Nem akarom markaszervezbe vinni. Ennek van vmi jelentősége? Mondjuk le fog tiltani az autó, vagy bármi hátrányos dolog? 

cápaFeri Creative Commons License 2023.10.31 0 0 37492

Meg tudja valaki mondani, mi a gyári antenna cikkszáma? 2016-os SW ceed navis fejegység. Márkakereskedés egy zsák pénzt kérne az alkatrészért. Egy mosás után csak sistereg a rádió, navi, média, telefon, minden jó, csak a rádió nem. Másik antennapálcával sem jó, lehet a talpban lévő elektronika beázott.

nick2005 Creative Commons License 2023.10.31 0 2 37491

 

Korábbi hozzászólásomban írtam, hogy a Sachs kuplung nem bírt sokat a kocsimban, kb. 43 ezer km-t és valamivel több, mint másfél évet tartott ki. Tegnap került bele egy új. Ez most nem Sachs lett, hanem LUK, hátha az jobb lesz. Csak pár ezer Ft a különbség. A szerelő azt mondta, hogy sokkal vastagabb, láthatóan strapabíróbb anyagból van az új, mint a kiszerelt. Remélem úgy lesz. Ha már ott volt, akkor cserélte a két első stabilizátor pálcát, és mind a 4 keréknél a fékbetéteket. A stab. pálva egyik oldalon kopogott, és a fékbetét is időszerű volt. A kuplungszett 50-55 ezer Ft körül van, a stabilizátor pálcából 2 db kb. 12-14 ezer Ft, a Textar fékbetétből 2 pár kb. 30 ezer Ft. Munkadíjjal együtt volt 130 ezer Ft. 

Az árakat a Kovács Autónál néztem, mert ott valós árak vannak, nem úgy, mint a Bárdi, Unix stb. cégeknél. 

tuzer Creative Commons License 2023.10.27 0 0 37490

Asszem, az epilektikus kuplungomat (374819 mégiscsak el tudom adni garanciában. Ihletet kaptam a fórumtól, és másfél hete indulás előtt vagy 5x benyomom a kuplungpedált. Azóta meg se nyekken a dög.

cápaFeri Creative Commons License 2023.10.26 0 0 37489

Időközben megoldódott.

Előzmény: cápaFeri (37488)
cápaFeri Creative Commons License 2023.10.26 0 0 37488

Meg tudjátok mondani, honnan tudnék letölteni térképet? 2016-os JD ceedhez kellene ami SD kártyás változat. Köszi!

tam2019 Creative Commons License 2023.10.20 0 0 37487

Szia,

 

hasonló tünetek voltak nálam is, a kocsi 2009-es évjárat, CRDI, 290 ezer km. A jobboldali motortartó bak cseréje megoldotta a problémát. Ez olaj vagy gáz töltésű bak, ami leengedett, emiatt kb. 2-3 cm-rel  alacsonyabban volt a motor ezen a ponton, és ez okozta a nehézkes váltást. 

Előzmény: nick2005 (37483)
ZOLI 011 Creative Commons License 2023.10.20 0 0 37486

Sziasztok! 

 

Adott egy 2017 decemberi 1.4-es cee'd 81000km van benne , két kérdésem lenne igaz az egyikre már megkaptam a választ. Nekem is nyöszörög a kuplung. Amásik az lenne, hogy hideg motornál ritmusos kb fél másodpercenként ismétlődő berregő-morgó hangot ad. Pontosan nem tudom leírni a hangot, de az biztos, hogy a motorból jön. Gázadásra gyorsúl a hang, ahogy melegszik a motor úgy halkúl, üzemmeleg motornál nem halható. Remélem nem a vezérlés lessz. Egyébként voltam vele szakszervízben ott azt mondták, hogy ők nem hallanak semmi rendellenes hangot, bár nem is úgy álltak hozzá ezért nem is eröltettem a dolgot. Meghalgattam három cee'd - et mindegyik 100 ezren felűl volt, egyiknél sem hallottam a hangot. Szervízben a kuplungra azt mondták, hogy 10 ből kilenc ilyen így kell elfogadni majd ha csúszni fog akkor csere persze a gari nem érvényes rá. Még van egy év gyári garancia lehet hogy járni kellene a nyakukra a motorral hátha csinálnának vele valamit.

 

Valakinek valami ötlet? 

 

Előre is köszönöm! 

nick2005 Creative Commons License 2023.10.19 0 0 37485

 

Igen, nekem is ilyen számokat mondtak a szerelők. 

Előzmény: aamen (37484)
aamen Creative Commons License 2023.10.19 0 0 37484

a kérdésedre ugyan nem tudok válaszolni, de nálam a gyári kuplung 160e km környékéig bírta, és amit betettek az meg most 310e-nél kezd elnehezedni
szintén 1.5 crdi 115le

Előzmény: nick2005 (37483)
nick2005 Creative Commons License 2023.10.19 0 0 37483

 

Sziasztok!

 

Egy első generációs ráncfellvarrás utáni Ceedem van, 2012. februári 1.6 CRDI 116 LE motorral. Két éve van nálam, nem sokkal a vásárlás után 2021 januárjában szervizeltettem. Ekkor cserélték a kuplungszettet is, mert nagyobb fordulatszámnál csúszott a kuplung. Azóta kb. 45 ezer km-t nentem vele. Az utóbbi hetekben recsegett a váltó, amikor hátramenetet kapcsoltam, és a többi sebességet is kicsit nehezebben vette. Megnézte egy szerelő és azt mondta, hogy a váltóval semmi gond, a probléma a kuplunggal van. Csodálkozott, mert ő cserélte a kuplungot ezelőtt, és azt mondja, hogy 45 ezer km után nem szabadna semmi bajának lenni, mert már autókon 200 vagy akár 300 ezer km-t is kibírnak. Ráadásul nem is a legolcsóbb típus került bele, hanem egy Sachs, ami a jobb márkák közül való. Nálam még csak túlságosan terhelve sem volt, mert a 45 ezer km-nek kb. 70%-a autópálya volt, a maradék 30% volt csak városi forgalom, igaz az a budapesti dugóban. A lényeg, hogy cserélni kell, igazából nem egy horror történet, mert 40-50 ezer egy szett. Azt nem tudjátok, hogy ez a kuplung automata, vagy van utánállítási lehetőség esetleg? 

 

 

Kiskőr Creative Commons License 2023.10.03 0 0 37482

Nekem is egy jd 2017 1.4 glc van 62000 km induláskor enyhe visitó hang , én is a munkahengekrekre gon-dolok. 2 éve volt fék olaj csere.Megprobálom a márka szervizt. A kuplung jonak túnik.Még garanciális KIA

Szekszárd, egy maszek szervizben beméretem a fék olajat elötte.

 

 

tuzer Creative Commons License 2023.10.01 0 0 37481

Hasonló gondom van, csak hideg motornál induláskor a kuplung csúszás helyett dadog. Meleg motornál csak ritkán fordul elő. Lehet, hogy ez a megoldás? (2018 JD, 1,6 GDI). Köszönöm.

Előzmény: Zsolt5555 (37480)
Zsolt5555 Creative Commons License 2023.10.01 0 0 37480

A kuplungnak semmi baja, a munkahengereket kell cserélni! Egyszerre mind a kettőt. 

Előzmény: gabor_molnar (37475)
Don Tomato Creative Commons License 2023.09.16 0 0 37479

Ja értem.
Köszi

Előzmény: potyi20 (37478)
potyi20 Creative Commons License 2023.09.16 0 0 37478

hello. aztan nem foglakoztam vele,mert hosszabb tavon jelentkezik csak. Felesleges volna tolteni,mert nem a hideg levego szunik meg,hanem a levego szallitas mennyisege,.Alig szallit a venti 4 maximumra kapcsolva is.Lehet h a belso szuro lesz a hibas,azt kellene majd cserelnem

Előzmény: Don Tomato (37470)
Don Tomato Creative Commons License 2023.09.14 0 0 37477

Kedves MagZso!

Érdeklődnék, hogy a kicserélt lambdaszonda megoldotta-e a problémát, amire az autó folyamatosan kidobta a P2096-os hibakódot.

Üdvözlettel,
D.T.

Előzmény: MagZso 1102 (37424)
l.csaszar Creative Commons License 2023.09.13 0 0 37476

Nekem is első generációs Cee'd-em van, G4FC benzines motorral. Ez is csörgött, de gyertyacsere után (NGK) nagyjából megszűnt. Pedig a régi gyertya kivéve jónak tűnt, nem volt kormos, stb. 30 ezer km után érdemes kicserélni.

Előzmény: Zoltán 1 (37473)
gabor_molnar Creative Commons License 2023.09.13 0 1 37475

Szia,

Hasonló problémával "küzdök" (2018.05, JD, SW, G4LC). Időnként, jellemzően nagyobb terhelésnél (csúsztatásnál), 1-esben, nyögő-visító hangot ad induláskor, kuplung felengedéskor. Volt szakszervízben többször is (éves szerviz, illetve emiatt is), sőt maszek is meghallgatta. Hátrafele nincs ilyen gond, 2-től felfele nem halható.

Azt a választ kaptam mindenhonnan, hogy egyértelműen kuplung, de amíg nem csúszik fogadjam el a hangot, vagy cseréltessem ki, de nem lesz olcsó. A kuplung minősége valószínűleg szarabb, mint kellene, de ezt bontás nélkül nem tudják megmondani. A Volkswagen csoportra volt ez jellemző régebben, hogy valamelyik beszállító gyengébb minőségű tárcsákat gyártot, itt is lehetséges, hogy ez van. A hang nagyon hasonló az akkori problémákhoz.

A javítás természetesen nem garanciális, mivel a kuplung "kopó alkatrész", hiába az autó csupán 65.000 km-ert futott és állandóan szervizelt. Erősködhetek, de simán ráfogja a KIA ezt arra, hogy vezetési stílus és nem fogja elismerni, illetve magára vállalni a költségeket. Talán akkor lehetne rákényszeríteni, ha több ilyen hiba lenne. A javíttatás költsége egyébként bruttó ~140.000 (szakszervízben) a Wallisban... 

Én itt tartok kb 1 éve. Az autót azóta is használom, és lám a kuplung tényleg kezd szar lenni, a fogáspontja már változott, de nem csúszik érezhetően. Amit elkezd, kénytelen leszek cseréltetni vagy így, vagy úgy. Nekem amúgy nincs gondom a 2-3 akadásával, nagyon szépen veszi be a sebességeket.  

Előzmény: Vadas Kari (37452)
fec73 Creative Commons License 2023.09.11 0 0 37474

Szia, szivesen.

 

Az egy dolog, hogy van vezetett szervízkönyve. A garancia él e még rajta, az a kérdés.

Hallottam ilyen motorkóddal járni motort 270000 km-nél, és úgy szólt, mint amikor a gyárban összerakták, de ez használat függő is.

De majd az idő eldönti..

fec73

 

Előzmény: Zoltán 1 (37473)
Zoltán 1 Creative Commons License 2023.09.10 0 0 37473

Köszönöm válaszodat. Az első generációs ceedből volt egy amit ujjonan vettem, nem sajnáltam a pénzt mindig megkapta a legjobbat időben, mégis 100000km volt benne úgy csörgött a motor, mintha nem lenne benne olaj. Hogy garanciális hát remélem azt mondta a kereskedő, hogy Magyarországi autó vezetett szervizkönyvvel.

Üdv Zoltán 

Előzmény: fec73 (37472)
fec73 Creative Commons License 2023.09.10 0 1 37472

Szia!

Nekem szintén egy ilyenem van. igaz, 17000 km van benne.

Ezeknek az 1,4-es szívómotoroknak már G4LC a motorkódja.

Ezek kevésbé hajlamosak a lánc megnyúlására, de fontos, hogy szigorúan 15000 km, vagy 1 év az

olajcsere periódus, és CSAK a gyár által javasolt olajat lehet bele tölteni.

Ha rövid távon közlekedsz, akkor inkább 10000 km-nél cserélni kell.

Kérdés, hogy még garanciás a kocsi? 

 

fec73

 

Előzmény: Zoltán 1 (37471)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!