Ennek sanyi. :/ Nem a márkás az elsődleges*, akár a Mannol is lehet jó, ha tudja az adott motorhoz előírt minőségi követelményt. Jelen esetben pl. a dexos2-t. Tudták ezt azok az olajak???? Az, hogy 5W-40, az önmagában nem jelent megfelelőt.
2005-ös Astra H Z14XEP motoron cserélek éppen vezérműláncot.
Meglepett, hogy a bütykök megkoptak: 2016-ban 90ekm-nél még csak optikai nyom volt, most 120ezernél 0,15mm mély kopás.
A himbák görgői szépen forognak, olajosak, a 16-ból egynek a felületén látok pittingesedést.
Amire tudok gondolni: a sok rövid távú használat (az is főleg télen mert nyáron bicikli) 2km-re megy a feleségem dolgozni, meg a gyerekeket a városban erre-arra vinni.A futásteljesítménye évente nem sok (4ekm), de a városi nyektetés miatt évente cserélem az olajat.Igaz, szégyellem bevallani, egyszer vettem Aldis 5W-40 olajat, valamint Mannolt.Amúgy Total vagy Elf 5W-40-et szoktam tenni bele, mert az elég olcsó, de mégis márkás. Arra gondolok, össszerakom így, mert nem láttam működés közben problémára utaló tünetet. Persze megfigyelem az olajeböntő nyíláson, romlik-e a helyzet?Vagy mit gondoltok?Köszönöm!
Köszönöm mindenkinek a zár berheléshez a segítséget.Az ajtó kárpit alatti részen egy furat, egészen a mozgató mechanika homlok fogaskerekéig(ebbe bele is durrantottam ,foghíjas lett.)Innét már két kis csavarhúzóval eltekerve a fogaskereket, kinyilt . Valóban szorult.Kap másik zárat .
Ezt a variátort tudod, hogy hol lehetne inkább használni? Szalagfűrész hajtásnál. Ahol nincs ipari áram, ott 230V-os egy fázisú motorokkal kinlódnak. Indításnál is problémás, meg vágás közben is. A bogár elültetve, gondolkodok rajta. Apósnál van egy ilyen fűrész. Hm...
Az a baj a variátorral, hogy lassú. Itt tizedmásodpercek alatt épül fel a nyomás maximumra üresjáratról.
Esetleg a gyors visszajáratásnál lenne valamennyire értelme, de azt meg úgy tervezem meg, hogy egy relatív vastag belső szárú munkahengert keresek. Így a nyomásirányban lesz erő, a visszahúzásnál meg a kisebb térfogat miatt sebesség.
A ferdetárcsásnál (axiáldugattyús) a dugattyúk lökethosszát állítják egy tengellyel szöget bezáró tárcsával. Ezzel változtatják a szállított mennyiséget. Akár nullától maximumig. Nulla a szállított mennyiség, ha a szabályzó tárcsa merőleges a forgástengellyel. Aztán hogy a szabályzó tárcsa szögét hogy állítják, az megint más. Közelítő gépen láttam ilyen hajtást, ott egy rugó ellenében a nyomott oldalról volt egy visszacsatolás.