Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Capt.IQ229 Creative Commons License 2023.09.25 0 0 216133

3 hengeres föttögő.

Naon szépen föttög. :)))

Előzmény: Capt.IQ229 (216132)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2023.09.25 0 0 216132
Előzmény: Capt.IQ229 (216131)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2023.09.25 0 0 216131

Szerintem vedd fel vele a kapcsolatot. Videó alatt biztos van elérhetőség.

Ő kiégeti neked a hamut úgy, hogy sosem jön vissza. :))

https://www.youtube.com/watch?v=gAKekhmTRaY

Előzmény: M41 6212 (216106)
MárRégenTöröltNick Creative Commons License 2023.09.25 0 0 216130

 

Sziasztok, a követkő problémába futottam bele (vagyis egy rokonom, aki tőlem kért segítséget):

 

2008-as halványzöld Mondeo, motorháztető-nyitó bowden elszakadt.

Valami ötlet a nyitásra?

 

Személyesen még nem láttam, esetleg az utastérben szakadt el (de nem hiszem).

 

tigronca Creative Commons License 2023.09.25 0 0 216129

Szerintem meg  a max. teljesítmény végett.

Ok, alvás van.

Előzmény: cam aro (216128)
cam aro Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216128

nem. 

a felporgetes a centrifugalis kuplung zarasa miatt kell. 

(hogy megvalosuljon a variator hajtasa ) 

a variator ettol fuggetlen elem / is lehet/ .. nem kell hozza centri kuplung.. 

 

a variatort egy dolog erdekli.. 

mekkora terheles eri szijj oldalrol.. es ennek mi az ellensullya statikus (rugo oldalrol) . es mekkora a fordulati ellenpontja sullyozas oldalrol. 

keso mar. 

alszok. 

 

 

Előzmény: tigronca (216127)
tigronca Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216127

Elöször fel kéne  pörgetni pár ezerre, a robogó variátorhoz.

Előzmény: cam aro (216126)
cam aro Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216126

Szalagfűrész hajtásnál. ""

 

nem latok kulonbseget hajtas, es hajtas kozt.. 

Előzmény: gesszti (216124)
cam aro Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216125

Az a baj a variátorral, hogy lassú.""

 

travolta gif.. 

 

 

Előzmény: gesszti (216123)
gesszti Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216124

Ezt a variátort tudod, hogy hol lehetne inkább használni? Szalagfűrész hajtásnál. Ahol nincs ipari áram, ott 230V-os egy fázisú motorokkal kinlódnak. Indításnál is problémás, meg vágás közben is. A bogár elültetve, gondolkodok rajta. Apósnál van egy ilyen fűrész. Hm...

Előzmény: cam aro (216121)
gesszti Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216123

Az a baj a variátorral, hogy lassú. Itt tizedmásodpercek alatt épül fel a nyomás maximumra üresjáratról.

 

Esetleg a gyors visszajáratásnál lenne valamennyire értelme, de azt meg úgy tervezem meg, hogy egy relatív vastag belső szárú munkahengert keresek. Így a nyomásirányban lesz erő, a visszahúzásnál meg a kisebb térfogat miatt sebesség.

 

A ferdetárcsásnál (axiáldugattyús) a dugattyúk lökethosszát állítják egy tengellyel szöget bezáró tárcsával. Ezzel változtatják a szállított mennyiséget. Akár nullától maximumig. Nulla a szállított mennyiség, ha a szabályzó tárcsa merőleges a forgástengellyel. Aztán hogy a szabályzó tárcsa szögét hogy állítják, az megint más. Közelítő gépen láttam ilyen hajtást, ott egy rugó ellenében a nyomott oldalról volt egy visszacsatolás.

Előzmény: cam aro (216118)
tigronca Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216122

Ezt képzeld el 1000 tlt-n. Egy robogó forog 6-8 ezret

Előzmény: cam aro (216121)
cam aro Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216121

egy variator viszont automatikus, terheles fuggo  >meghajtas < fordulatot allit be.. 

raadasul csapagyazott tengelyekel, sullyozhato formaban. 

nincs kezi vezerles, nincs motor fordulat fuggo meghajto sebesseg.. 

terheles fuggo van. 

mindegy. 

dogozzunk. :) 

 

Előzmény: tigronca (216120)
tigronca Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216120

Hát ,igen  ez is általában hidraulikus.Nekem is  csak kézzel állítható a hidró  tápom.Nálam a műhelyprést is ez viszi.

Előzmény: cam aro (216118)
cam aro Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216119

ok. 

ez - is- teny. 

Előzmény: gesszti (216117)
cam aro Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216118

Ezt egész egyszerűen  ferdíthető tárcsás  dugattyússal oldják meg,stabil fordulattal. ""

 

ez teny., de ott mi is a szallitast szabalyzo elem ?  (kerdem, mert nem tudom ) 

meg aze' ez nincs minden haztartasban.. 

 

levedlett robogo variator meg tokkal vonoval szare hugye.. 

es egyszeru modon hangolhato.. 

na mindegy. 

otlet volt. 

 

Előzmény: tigronca (216115)
gesszti Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216117

Egy variátor megbonyolítja. Maga a szerkezet is, és a vezérlése is. Szerintem. Nem jó út. Minél kevesebb alkatrész, annál üzembiztosabb.

 

 

Előzmény: cam aro (216116)
cam aro Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216116

A fordulatszám variálása szerintem nem jó. Ha jól működik a hasító, akkor percenként 4-8 hasítás is lehet. Ennyit rángatni a dieselt szerintem nem célszerű. ""

 

pont NEM errol beszeltem. 

egy variatoral nem a dizelt rangatnad, (az stabil ) hanem a meghajto oldal sebesseget tenned terheles, es nem > motor < fordulat fuggove .. 

 

Az üres időt kell minimalizálni. ""

pont ez miatt. 

======

jo ejt. 

Előzmény: gesszti (216114)
tigronca Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216115

Ezt egész egyszerűen  ferdíthető tárcsás  dugattyússal oldják meg,stabil fordulattal.;Így szabályozzák a menetelést a hidrohajtásű gépeken is.

A hasítómon is ilyen van  ,mer' ilyen akadt

De akad egy 225 lovas v8  deutzra való ilyen rendszerű saurer-em is.

Előzmény: cam aro (216113)
gesszti Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216114

Az 50 liter a sebesség miatt kell. Az üres időt kell minimalizálni.

 

A kicsi hasítón jelenleg egy 3,5 kW-os motor van. 20 lovas diesel motort nem nagyon tudja zavarba hozni. 1500 rpm-el megy üresjáratban, és amikor hasít, akkor talán ha 50-100 rpm-et tud fogni rajta. Elég ügyesen tartja a fordulatot az adagolója.

A fordulatszám variálása szerintem nem jó. Ha jól működik a hasító, akkor percenként 4-8 hasítás is lehet. Ennyit rángatni a dieselt szerintem nem célszerű. 1500 rpm környékén leadja a max nyomatékát, ezért a fűrész áttételét is ide terveztem, meg a kis hasító szivattyúmérete is így lett választva. 

Előzmény: cam aro (216113)
cam aro Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216113

radialis pumpanal - talan jobban- szamit a feltoltotseg mint a fogaskerekesnel. 

nem biztos hogy linarisan nol a szallitas a fordulattal, sott inkabb csokkeni fog. 

(mert egyre rovidebb a feltoltesi ido ) 

 

de mondok egy talan hulyeseget. 

jo regen,. meg csorlozesnel jutott eszembe. 

sima mecha rendszer volt akkor, semmi hidro.. de talan az mindegy. 

 

szvsz adott egy .. ugymond stabil motor rendszered, amit ha nem basztatsz akkor ~ terheles fuggetlen az in/out put speed. 

roviden..

ha terheles van, ha nem.. adott a kabel sebesseg.. mert a motor (fordulat kontrol ) szabalyoz. 

 

de mivan ha a terheles szabalyoz ? 

nalad,.. hasitasnal is vegig adott speedel megy a hasito.. (stabil motor modban )

holott a terheles folyamat valtozik .. 

 

nincs ra kiforott otletem, soha nem zongoraztam vegig..csak otlet szinten. 

 

de mivan, ha terheles fuggo a meghajtas sebessege  ? 

felporog ha nincs terheles, es belassul ha terheles jon.. 

 

nem tudom eddig mennyire ment at az elgondolas. 

de gondold el.. terheletlenul megporog, terhelesen ugyan lassul.. de atlagot tekintve mennyi a terhelt/szabad uzemido ? 

lehet nem kell neked sem 50liter /secben gondolkodnod ..

 

es hogy mi a megoldas erre ? 

legyen gyors amikor nincs terheles, es legyen eros, amikor van. 

...es akkor most ulj fel egy scooterre.. 

...variator..

ha erted mire gondolok. 

Előzmény: gesszti (216110)
tigronca Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216112

Ha beleszólhatok; a dugattyús szivattyúk elméletben nagyobbat nyomnak mint a fogaskerekes,De én még nemigen láttam oly szervoszivattyút , amit  200 bár környékére méreteztek. Ott az üzembiztonság fontosabb.Elméletben tudhatja, de valami reccsenni fog benne.

A fahasító lefulladhat , a szervó nem .Szerintem ez egyszerűen nem erre való.

Nekem is van saját építésű hasítom , de ez itt off.

Előzmény: gesszti (216107)
gesszti Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216111

Per pill még én is csak fotelból számolgatok.

 

Az is lehet, hogy a végén veszek egy gyári villanyost, ami tizen tonnás, és ugyanígy átalakítom kardánosra, mint a mostanit.

A szalagfűrészem, és a hasítóm is követi a mai divatot. Diesel-elektromos hibrid mindkettő. :-)

Előzmény: cam aro (216108)
gesszti Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216110

Készítek hozzá cső csatlakozásokat, és átforgatom, akkor kiderül a térfogata.

 

Ha 10-15 köbcenti lenne, akkor a mostani hasítóhoz is tudnám használni. Az se rossz. Ennek erősebb a tengelye, biztosabban állna a kardánon, mint a kis mtz szivattyú.

Előzmény: cam aro (216109)
cam aro Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216109

nem a dugattyus, vagy fogaskerekes a lenyeg, hanem a tervezett szallitasi mennyiseg. 

ez a pumpa - szerintem - kicsi ahoz amit terveznel. 

nyomast lehet tudna, de nem ekkora szallitasal. 

 

--------

 80 mm belső átmérőjű munkahenger  ""

 

egy kormany szervo, meg ha iveco is. ..talan ha 50-es atmero.

(es van benne egy 30-as innaktiv rud.)

szerintem.. tiz liternel nem forgat meg tobbet percenkent.. 

nyomas alatt meg kevesebbet. .

Előzmény: gesszti (216107)
cam aro Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216108

amit én szeretnék, kb. 50 liter/perc kellene. ""

 

egy atlag kormanyszervo rendszer egy/masfel liter folyadek. 

vagyis cirka 2 secenkent megkellene fordulnia.. 

..mindezt 200 bar nyomason. 

 

ennyit szerintem nem tud egy kormanyszervo pumpaja. 

de nem tudom, csak tippelek. 

Előzmény: gesszti (216107)
gesszti Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216107

Hm... lehet, hogy el kéne adni, és venni valami fogaskerekest?

 

A sztori az elejéről. Nem lesz rövid.

Vettem egy elektromos-hidraulikus fa hasító gépet. Mivel sok helyen nincs ipari áram, ezért fogtam egy MTZ szervó szivattyút, pár csövet, egy váltó csapot, és rágyógyítottam a gépet a kistraktorra. Így még emelgetni se kell a gépet, csak felkapom a traktorral, és viszem. Az MTZ szivattyú mérete pont akkora, hogy megfelelő a térfogatáram, és a nyomás. Ez egy sima  fogaskerekes szivattyú. A hasító kb. 7 tonnát tud így.

 

Ezt a szezont ezzel a hasítóval fogom végig dolgozni. A megszerzett tapasztalatok alapján viszont szeretnék építeni egy kicsivel erősebb gépet. Ehhez gondolkodok ezen a radiál dugattyús szivattyún. (ezt kaptam, hogy valamire majd jó lesz...) Nem feltétlen ezzel a szivattyúval fogom megépíteni, de egyelőre csak elméleti tervezés szakaszban van.

 

Néhány bázis szám.

250Bar rendszer nyomást általában tudják a csövek, útváltók csatlakozók, ezért ebből indulnék ki.

Ha 250 bar, akkor egy 80 mm belső átmérőjű munkahenger nyomás irányban tudna kb. 12 tonnát. Ahhoz a sebességhez, amit én szeretnék, kb. 50 liter/perc kellene. A traktor 540, 750, és 1000 fordulattal tudja hajtani a tlt-t.

 

Nézelődök, hogy milyen beszerezhető alkatrészek vannak ezekkel a bázis számokkal.

Előzmény: cam aro (216093)
M41 6212 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216106

Rendben. És megint köszönöm hogy tanácsot adtál.

Most jövő héten megint elviszem egy diag-ra, hogy volt e regen és mennyi. Aztán ha ok, akkor okosabb leszek :)

Köszi még 1x!

Előzmény: cam aro (216105)
cam aro Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216105

ha regeneralas sikeresen lefut, akkor mar nem kell tisztitani. 

 

tisztitani akkor kell amikor mar annyira dugult, hogy esely sincs a sajat regeneracio inditasara. 

de ez altalaban a MIL utani 500/1000 km-er.. 

 

(es bar jo par eve ehez lekellett venni.. ma mar vannak tok jo oldoszerek amik nagyobb bontas nelkul is - tudnak- mukodnek. )

reszemrol ennyi. 

=========

Előzmény: M41 6212 (216104)
M41 6212 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 216104

Próbálom leírni tömören: amikor odavittem a szerelőhöz (aki egyébként Renault szervízben dolgozott korábban, és köztudotttan igen jó a szakmában...) elindult vele egy kört. Indulás előtt kitörölte a hibát, majd start. Ment vele 5 km-t, hibakód újra jelentkezett. Újra kitörölte. (olajhígulást dobott be) Ezután ment 20-30 további km-t és annyit mondott, 2 regenerálást végzett az autó, és utána már hibát se írt ki és a regen után a hamu érték is visszaesett, de ezt már írtam. Csak akkor tényleg nem értem, hogy...magától???Ilyenben én eddig nem hittem. És ekkor mondta, hogy tisztíttassam ki a re.szűrőt.

Előzmény: cam aro (216101)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!