Ezt a variátort tudod, hogy hol lehetne inkább használni? Szalagfűrész hajtásnál. Ahol nincs ipari áram, ott 230V-os egy fázisú motorokkal kinlódnak. Indításnál is problémás, meg vágás közben is. A bogár elültetve, gondolkodok rajta. Apósnál van egy ilyen fűrész. Hm...
Az a baj a variátorral, hogy lassú. Itt tizedmásodpercek alatt épül fel a nyomás maximumra üresjáratról.
Esetleg a gyors visszajáratásnál lenne valamennyire értelme, de azt meg úgy tervezem meg, hogy egy relatív vastag belső szárú munkahengert keresek. Így a nyomásirányban lesz erő, a visszahúzásnál meg a kisebb térfogat miatt sebesség.
A ferdetárcsásnál (axiáldugattyús) a dugattyúk lökethosszát állítják egy tengellyel szöget bezáró tárcsával. Ezzel változtatják a szállított mennyiséget. Akár nullától maximumig. Nulla a szállított mennyiség, ha a szabályzó tárcsa merőleges a forgástengellyel. Aztán hogy a szabályzó tárcsa szögét hogy állítják, az megint más. Közelítő gépen láttam ilyen hajtást, ott egy rugó ellenében a nyomott oldalról volt egy visszacsatolás.
A fordulatszám variálása szerintem nem jó. Ha jól működik a hasító, akkor percenként 4-8 hasítás is lehet. Ennyit rángatni a dieselt szerintem nem célszerű. ""
pont NEM errol beszeltem.
egy variatoral nem a dizelt rangatnad, (az stabil ) hanem a meghajto oldal sebesseget tenned terheles, es nem > motor < fordulat fuggove ..
Az 50 liter a sebesség miatt kell. Az üres időt kell minimalizálni.
A kicsi hasítón jelenleg egy 3,5 kW-os motor van. 20 lovas diesel motort nem nagyon tudja zavarba hozni. 1500 rpm-el megy üresjáratban, és amikor hasít, akkor talán ha 50-100 rpm-et tud fogni rajta. Elég ügyesen tartja a fordulatot az adagolója.
A fordulatszám variálása szerintem nem jó. Ha jól működik a hasító, akkor percenként 4-8 hasítás is lehet. Ennyit rángatni a dieselt szerintem nem célszerű. 1500 rpm környékén leadja a max nyomatékát, ezért a fűrész áttételét is ide terveztem, meg a kis hasító szivattyúmérete is így lett választva.
Ha beleszólhatok; a dugattyús szivattyúk elméletben nagyobbat nyomnak mint a fogaskerekes,De én még nemigen láttam oly szervoszivattyút , amit 200 bár környékére méreteztek. Ott az üzembiztonság fontosabb.Elméletben tudhatja, de valami reccsenni fog benne.
A fahasító lefulladhat , a szervó nem .Szerintem ez egyszerűen nem erre való.
Nekem is van saját építésű hasítom , de ez itt off.
Készítek hozzá cső csatlakozásokat, és átforgatom, akkor kiderül a térfogata.
Ha 10-15 köbcenti lenne, akkor a mostani hasítóhoz is tudnám használni. Az se rossz. Ennek erősebb a tengelye, biztosabban állna a kardánon, mint a kis mtz szivattyú.
Hm... lehet, hogy el kéne adni, és venni valami fogaskerekest?
A sztori az elejéről. Nem lesz rövid.
Vettem egy elektromos-hidraulikus fa hasító gépet. Mivel sok helyen nincs ipari áram, ezért fogtam egy MTZ szervó szivattyút, pár csövet, egy váltó csapot, és rágyógyítottam a gépet a kistraktorra. Így még emelgetni se kell a gépet, csak felkapom a traktorral, és viszem. Az MTZ szivattyú mérete pont akkora, hogy megfelelő a térfogatáram, és a nyomás. Ez egy sima fogaskerekes szivattyú. A hasító kb. 7 tonnát tud így.
Ezt a szezont ezzel a hasítóval fogom végig dolgozni. A megszerzett tapasztalatok alapján viszont szeretnék építeni egy kicsivel erősebb gépet. Ehhez gondolkodok ezen a radiál dugattyús szivattyún. (ezt kaptam, hogy valamire majd jó lesz...) Nem feltétlen ezzel a szivattyúval fogom megépíteni, de egyelőre csak elméleti tervezés szakaszban van.
Néhány bázis szám.
250Bar rendszer nyomást általában tudják a csövek, útváltók csatlakozók, ezért ebből indulnék ki.
Ha 250 bar, akkor egy 80 mm belső átmérőjű munkahenger nyomás irányban tudna kb. 12 tonnát. Ahhoz a sebességhez, amit én szeretnék, kb. 50 liter/perc kellene. A traktor 540, 750, és 1000 fordulattal tudja hajtani a tlt-t.
Nézelődök, hogy milyen beszerezhető alkatrészek vannak ezekkel a bázis számokkal.
Próbálom leírni tömören: amikor odavittem a szerelőhöz (aki egyébként Renault szervízben dolgozott korábban, és köztudotttan igen jó a szakmában...) elindult vele egy kört. Indulás előtt kitörölte a hibát, majd start. Ment vele 5 km-t, hibakód újra jelentkezett. Újra kitörölte. (olajhígulást dobott be) Ezután ment 20-30 további km-t és annyit mondott, 2 regenerálást végzett az autó, és utána már hibát se írt ki és a regen után a hamu érték is visszaesett, de ezt már írtam. Csak akkor tényleg nem értem, hogy...magától???Ilyenben én eddig nem hittem. És ekkor mondta, hogy tisztíttassam ki a re.szűrőt.