Kuplungpedál néha akadozva de visszajön, viszont csinált olyat is hogy benyomva maradt, a kuplung is kiemelt rendesen, visszahúzva kézzel a pedált, még mindíg kiemelve maradt. Nem is mertem rányomni többet, úgy éreztem, tovább nyomta volna az alsó hengert szétesésig.
Megnyitottam a légtelenítőt, elengedte a nyomást, zárt a kuplung, most viszont normális, kiemel-visszajön!
A kuplungcsövön van egy "bumszli", nyomásszabályzó, vagy mi is, az képes ilyenre?
Főhenger kézzel visszahúzva vissza kellene,hogy engedjen!
Gumicső sem javulna meg, úgy gondolom.
Ilyen hiba nekem még nem jött szembe, másnak már igen?
Köszi, csak először keresem azt, hogy hátha én cseszem el. Nem vagyok autószerelő, ez csak diliből lett megvéve és saját örömre találtam ki, hogy én csinálom meg a karbantartási részét. És mivel nem ez a 43. gázolajszűrő cserém csak ezen a típuson, nincs rutinom abban, hogy milyen is a valódi életben. Mert elvben így kellene menjen:
Van ötletetek, vajh hol ronthattam el? (Ne azt mondjátok, hogy a típus választásnál... :-))
Fiat Doblo 2009., 1.3 multijet 75Le. (Fehér). Egy gazdás, garantált 106e km. Arra gondoltam, hogy a legfontosabb alapdolgokat én megcsinálom.
Szóval cserélem ki a gázolaszűrőt. Mann filter, hozzá járt a gumitömítés is. Ott gyanús lett a dolog, hogy az elvileg kézzel levehető karima letekerésekor a fejem is remegett, de lejött kézzel.
Szűrő be, tömítés fel, visszatekerés olyan jó érzésre feszesre, kézzel. Motor beindít, erre dől ki a tömítés alól a nafta. 4x raktam össze, már teljes erőből meghúztam, akkor is folyt. Viszaraktam a régi szűrő gumitömítését, ezzel kézzel teljes erővel húzva végre OK. De olyan érzésem van, hogy mintha-mintha még izzadna egy egész minimálisat a perem alól (nehezen látom, mert letisztítottam mindig a szűrőház környékét és nem lehet csutka szárazra törölni a kis rések miatt).
Szóval mi ebben, amit elrontok? Szemre, érzésre minden patentül a helyén, de max kézi erővel kellett betekerni. (30Nm van a karimára írva).
Nyilván vidéken nem a 8diplomás agysebészek szerelik a sok lerohadt, lelukadt, bele lóg fost. Amivel a magyar jár, mert erre van lóvé.
Minden amit felsorol ez a kretén, pontosan a személyeskedés és a legkisebb probléma.
Tőlem tegyen el 8deci olajat a szerviz, ha ott cseréltetek, ahol vele rendeltetek, bár ennek semmi értelme, hiszen adja olyan drágán ,hogy kp nála marad a liter ára, és minek trükközne.
Nyilván arról van szó, 4.2 kellett az autóba, a szerelő 5literes flakont kiszámlázta, a hülyéje meg kiakadt.
A gond nem itt kezdődik, hanem ott, amikor a legolcsóbb olajat töltik be, ami a tecsó alsó polcon épp akciós, mert "jóazabba", csak a számlán van más.
Vagy amit a haver hozott tizedáron a máv-volán-bkv tökömtuggya telepről, "nála maradt" jelleggel.
Ugyan az diesel meg haszonjármű meg stb, dehát olaj, olaj, úgyse derül ki..
Meg amikor 8. helyen "nem találják", miért áll meg szíreszóra.
Rosszabb esetben cserélnek mindent IS, nemegyszer random bontottra, úgy, hogy az eredeti (ami nem volt rossz, hiszen a hiba nem múlt el) az holisvan? Jahát....kitudja..
Meg összegányolva, eltörve, minden patent, minden burkolat, fül konzol, stb..egy minimális csere, szelep, bilincs, cső, akármi után egy összekókolt szemét lesz az autó.
Mert junixbárdi van főegység, szelep, cső, bilincs...de mire azt kiszereli, ma 200 tonna apróságot kell kivenni előtte, hogy egyáltalán odaférj.., ami a tizenötéves kocsin mind törik reped elpattan,....ja, hátaz nincsen ugye, meg fasssekresi, odaköteleglőz, megragaszt, megfacsavaroz, azt' jó az úgy.