A motorozásra visszatérve, azt vettem észre hogy ezerszer jobban lefáraszt (nem csak fizikaila, inkább szellemileg) mint az autózás, ez azért fog javulni vagy azok akik ilyen napi 500 km-es túrákat tolnak valami szuperemberek? :) Egyelőre egyébként kellemes csalódás a pesti autós motoros szemmel, azt hittem, sokkal több lesz a problémás alak, aztán lehet hogy csak mázlim volt eddig.
Munkatársam kipróbálta, mondta hogy nagyon sok helyenvolt már életében de itt most igazán úgy gondolta hogy nem ér többé haza. Nem volt hajlandó részletezni hogy mi történt és mit látott.
az jó hely, A hágó elég fasza, de a felvezető szerpentinen nagy a forgalom és általában lassan haladnak, de megéri :)
Kranjska goraban van valami fürdő, legalábbis kocsiból már láttam néhányszor, talán még Dreilandecket érdemes megnézni arra, bár nem tudom, hogy szlovén oldalról hogy lehet felmenni oda, de wurzenpass ott van mellette.
Gozd Martuljek településen lesz a szállás, innen csillagtúrázunk ide-oda, Martuljek vízesés, Fusinei tavak, Vrsic hágó, Vogel-hegy, egy-két völgy, még nem tudom biztosan, attól függ, a kiscsalád mennyire lesz aktív.
Nem, biztosan nem akarnám megnézni a Colosseumot 6x, a sokadik látogatásnál már biztosan a város olyan részeit fedezném fel ami nem annyira turistás. Ami tervben van az Firenze, Pisa, Siena, Pienza, aztán majd meglátjuk hogy a gyerekek hogy bírják a "hót uncsi romokat". Van a szálláson medence, ha rajtuk múlva, ki se szállnának onnan 7 napig. :)
Mi idén Olaszországba megyünk most hogy végre van olyan autóm amibe raktak rendes ülést és van kedvem messze menni. :) (A szlovén Alpokban kezdünk, aztán Firenzétől 15-20 km-re lakunk majd és kirándulgatunk Toszkánában erre-arra.)
Jellemzően úgy fékezek nagyot egyébként hogy 10 méterrel a lámpa elé célzok. Így az elején van nagy kapkodás mögöttem, de tudok engedni a féken, ha meg az utánam jövőbe mennek bele, hát az már legyen az ő bajuk. Ha az utánam jövő normális kövtávot tart, akkor ugyanúgy nem kell nagyot fékeznie egyébként.
Ha pedig 2-3 autó akar még átmenni, abból az utolsó kettő piroson fog. Az olyanoknak meg kellene halnia, mert alkalmatlanok és fölöslegesek.
Amúgy pont pénteken gombázták el mellettem a sárgára megállót. Semmi gond nem lett volna, nem mentek a nyakán, csak a mögötte menő bele volt temetkezve a telefonjába. Persze kiugrott, hogy hát ő nem tehet semmiről, de aztán az út szélén álló húsz rendőr ezzel nem értett egyet (valami forgalomirányítási gyakorlatra készülhettek, mert volt náluk az a mutogatós bot).
Mindenesetre egy kis normalizálódás után mintha megint arrafelé tartanánk, hogy az általános vélemény szerint mindenki igazítson mindent a szabálytalanokhoz.
"épp ezért nem okos ötlet nagyot fékezni sárgánál, mert még lehet 3 autó akar mögötted átmenni, aztán lehet igazad van ha neked mennek, de mire mész vele..."
Belénk még csak úgy jöttek, hogy már egy ideje álltunk a pirosnál, meg előttünk is, meg mögöttünk is...
Szóval azért nem a Mad Maxről beszélünk, hanem biztonságos tempóról, ha megállsz a sárgánál, akkor megálltál (max. a pszichopaták előznek ki a buszsávban), de ha átmész a sárgán, akkor valószínűleg a mögötted jövő is átmegy a "sárgán". Majd csinálok videót sztem.
Ezt Rómában fotóztam, csinálhattam volna 100 ilyen képet, de minek. Az a baj, hogy ezek a sofőrök nem figyelnek egymásra mert alapból is balesetveszélyes Rómában zebrán átkelni, hát még így.
Régebben érdekes volt Olaszo-ban autózni. Érdekeseb bdolgokat lehetett látni. De volt a káoszban szisztéma, próbáltak figyelni egymásra. Inkább több kisebb kocc volt, mint nagy.
Ez mifelénk 90%. Én is, mert jellemzően olyan közel jönnek hozzám hogy nem bízok benne hogy megáll időben ha beletaposok. (Remek a fékútja az Audimnak, végre egy olyan autó amin érzésre a fékerő a motorerő fölé van méretezve.)
Nyilván azokról a sárgákról van szó, amik előtt kényelmesen meg tudnának állni. Ha 5 méterre vagy, minek gyorsítanál? Még akkor is gond nélkül átérsz, ha 12 méterre vagy.
2000-ben megérkeztünk haverom autójával Olaszországba (nekem még jogsim se volt) - mármint lehajtottunk az autópályáról végre, jött az első lámpa, pont pirosat kaptunk, szép nyugodtan megálltunk a teli pirosnál, kérdés sem volt, nem volt "érett sárga" szitu. Eltelt vagy 3 mp mire elzúgott mellettünk egy kukásautó, de majd' felborult a kocsi a menetszelétől, a jobb egyből meg ment a gesztikulálás a mazsoláknak. :) Na mondjuk nem is nagyon láttunk ott ép autót.