Keresés

Részletes keresés

V43.1371 Creative Commons License 2023.06.27 -2 5 23400

Hát persze, hogy meg teheti.  Nyugdíjas mozdonyvezető létemre a tálcámban a forgalmi, jogosítvány mellett a MÁV szabadjegy is elfér  - az autóban. Ennyi. És autózom úgy, hogy már a korom végett a személyi felmutatása is elég lenne az ara jogosult majdnem bármely járaton. (kiv. LÁEV, stb) 

Előzmény: exvérmezö15 (23397)
IMCS Creative Commons License 2023.06.27 0 1 23399

Kösz. Te ezekből a számokból mit olvasol ki?

 

Előzmény: M41 2180 (23396)
alex_86 Creative Commons License 2023.06.27 -1 0 23398

Másik fordasor, de a lényegen nem változtat. Ha a grafikus foglalás működik, meglátjuk majd.

Előzmény: 431 290 (23390)
exvérmezö15 Creative Commons License 2023.06.26 -2 2 23397

Előbb utóbb meg unja az ember vasút "szépségiit" és leszokik róla, és alternatívat keres .De nem mindig talál. És ilyenkor marad az autó. Ha meg teheti az ember. 

Előzmény: egyheted a fedezet (23394)
M41 2180 Creative Commons License 2023.06.26 0 0 23396
Előzmény: IMCS (23392)
M41 2180 Creative Commons License 2023.06.26 0 1 23395

Be volt ide linkelve pont Alex tette fel. Közérdekű adatigénylés keretében osztotta meg a Start vele. Röviden szólva kiugró mértékben emelkedett az utasszám már az új menetrend első hónapjában.

Megpróbálom visszakeresni majd.

Előzmény: IMCS (23392)
egyheted a fedezet Creative Commons License 2023.06.26 -4 0 23394

Helyes, termeld csak a jövedéki adót az államkasszának.

Előzmény: benbe (23393)
benbe Creative Commons License 2023.06.25 -1 2 23393

Ha csak a busz az alternatíva, akkor én autóval megyek.

Előzmény: alex_86 (23386)
IMCS Creative Commons License 2023.06.25 0 2 23392

miért, mit mutatnak a számok?

Előzmény: M41 2180 (23391)
M41 2180 Creative Commons License 2023.06.25 -2 5 23391

Ha nagyon belemegyünk abba mi indokolt és mi nem, akkor a vonatok minimum egynegyede azonnal törölhető a menetrendből. Ha "úgy" nézzük.

 De épp ezért nem érdemes forszírozni a témát , főleg úgy hogy csak feltételezéseket írsz konkrét számok nélkül.

A gyöngyösi fejlesztéseknél is eljátszottátok a nagy halált, de lám a számok mást mutatnak.

Előzmény: alex_86 (23389)
431 290 Creative Commons License 2023.06.25 0 4 23390

Ez az a vonat, amely menetrendváltástól végig megy a Nyugatiba, majd szerelvényvonatként Szolnokra visszatérve 682-ként megy másnap

 

Nem, az az 568... Ez amiről a képet tetted (IC 586) Szvör szerint 650-re fordul másnap.

Előzmény: alex_86 (23389)
alex_86 Creative Commons License 2023.06.24 -8 1 23389

A kedvencem, az eredeti Tokaj IC menetvonalán közlekedő "EuroNight" vonat, ami ritkán ér célba az indulás napján.

Tegnap 80 perc késéssel rajtolt a Keletiből, Görögszállásnál még átért az első viharon, de csak Szolnokig jutott.

Ez az a vonat, amely menetrendváltástól végig megy a Nyugatiba, majd szerelvényvonatként Szolnokra visszatérve 682-ként megy másnap. Még "szerencse" hogy éjszaka Ceglédbercelnél és Újszásznál is szakadt a drót, simán elképzelem, ahogy hajnali 2 órai érkezéssel leközlekedtetik (a Nyugatiban ekkor már volt áram).

Nyáron talán még indokolt a megléte, de hosszú téli éjszakákon nem hinném, hogy este 21 óra után lenne létjogosultsága végig leközlekedtetni ezt az IC-t. De van pénz, van munkaerő, hagy' szóljon!

alex_86 Creative Commons License 2023.06.24 -3 0 23388

Ne tőlem kérdezd, semmi közöm a vasúthoz - hál'Istennek.

Olyasmi várható, mint most van.

 

Előzmény: Törölt nick (23387)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.24 -2 0 23387

Mi van a 2023 2024-es állitolagos 80-as vonalra kivetitett +7 perces menetidő nővekedéssel? Elvileg ezzel is számolni kell az ihó szerint.

Előzmény: alex_86 (23386)
alex_86 Creative Commons License 2023.06.23 -6 4 23386

Fordítva is nézd meg. Egy Euro6-os busz károsanyag kibocsátása gyakorlatilag nulla, közlekedtetése sokkal rugalmasabb és olcsóbb, mint a vonaté.

Két egység Flirt vagy akár egy Kiss közlekedtetése jóval nagyobb költség, csúcsidőn kívül van-e értelme Tura, Bag félórás kiszolgálásának? Arról nem is beszélve, hogy az egri IR utasait plusz megállásokkal szivatjuk.

Óránként IR Egerbe (gyorsabb), az egyik félórai gödöllői klasszikus személyvonatként Hatvanig, másik félórában Gödöllőre. Az IC-k mellett ez a 3 vonat bőven elég lenne a 80a-ra alapütemben.

 

 

Előzmény: Törölt nick (23385)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.23 -3 1 23385

Csak azért utána néznék, hogy a párhuzamos járatokra mennyi pénz megy el üzemanyag fenntartás, stb. holott ha megszüntetnék, lehet pl vasútra költeni. Ez így óriási pazarlás.

Előzmény: sz_b (23384)
sz_b Creative Commons License 2023.06.23 0 5 23384

Vitézy pont ezt akarta amit írsz, aztán nagy balhé lett belőle és visszakoztak. Nézz utána.

Előzmény: Törölt nick (23378)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.23 -2 4 23383

Egyszerü az állambácsinak többet kéne adni a vasútra többek között karbantartásra is.

Előzmény: alex_86 (23380)
abauj Creative Commons License 2023.06.23 -1 1 23382

Hernád-Zemplén most.Hiányzik a 390-es kocsi, van ilyen, de a másik kettő általam látottból is.Véletlen sem pótolta vol a le a Keleti, hiszen csak péntek van. Persze níííncs kocsi. A maradék kettő szlovákban a klíma 0 hatásfokú,szauna van.Ennél még a posta bhv is jobb. Az egyikben a fék sem old normálisan, szépen füstölt Kövesden,már 44 perc. :( Sok éve nem írtam a startnak. Most fogok. Egy jó ideig nem vonatozok az biztos.

 

alex_86 Creative Commons License 2023.06.23 -1 2 23381

Akinek van választási lehetősége, régen kocsival utazik.

Ez a vágányzári csak tovább rontja a vasút helyzetét. Bőven 2 óra feletti menetidő, állandosuló 20 perc körüli késések, kocsihiány, keletis szoros fordulás... ne csodálkozzunk ha elfogynak az utasok.

Amit meg a 81-es menetrendjének elbaszásáról vizionáltam - induló késés miatti csatlakozásmulasztás Hatvanban - tegnap háromszor, ma eddig 2x (560 lemondva, 184) aztán vélhetően az 586-asnál is fenn fog állni.

Előzmény: Törölt nick (23379)
alex_86 Creative Commons License 2023.06.23 -3 0 23380

Az ott élőknek kellene erről dönteni, nem az "álmodozóknak"...

Hiányzik nekik a vonatlemondás (pl ma 3042/3025), állandó késés, kiszámíthatatlanság, plusz átszállás?

 

Előzmény: Törölt nick (23378)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.23 -1 2 23379

Megint ledögölt egy TOKAJ IC erre kérnek majd 990 helyjegyet??? Nem gyúl lángra a pofájuk????

Előzmény: Törölt nick (23378)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.23 -2 2 23378

Nem árta a párhuzamos buszokat ki gyomlálni a francba…..ezt is azért mert azt is üzemeltetni karban tartani és párhuzamosan megy a vasúttal tök fölöslegesen.

Előzmény: f_k (23377)
f_k Creative Commons License 2023.06.22 0 1 23377

https://aszod-bag-tura.vpe.hu/

 

Túra, Galgahévíz, Hévízgyörk, Bag és környéke...

Rájen153 Creative Commons License 2023.06.19 0 1 23376

Alapvetően azt nézi, hogy a választott időszakban mik a leggyorsabb eljutások, ettől függetlenül a közvetlen vonatot illenék megjelenítenie.

Előzmény: sz_b (23373)
Rájen153 Creative Commons License 2023.06.19 0 0 23375

Szerintem is jó lenne egy tájékoztató a Kedvezményes helyjeggyel igénybe vehető vonatok vagy hasonló címmel, mint ami eddig is volt. Nyilván ez 1-2 napon belül felkerül. Ugyanakkor azért azt is látni kell, hogy az utasok erős többsége nem a neten lévő üzletszabályzatokból informálódik az árakról, hanem egyszerűen a menetrendi keresőt használja. De ez azt gondolom, hogy nem mentség.

Előzmény: alex_86 (23371)
Rájen153 Creative Commons License 2023.06.19 0 0 23374

Könyvet a könyvesboltból.

A július 1-től érvényes menetrend is, és a hozzá tartozó magyarázat is elérhető 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/2022-2023-evi-kozforgalmu-menetrend

 

De az, hogy melyik vonatra jár a kedvezményes helyjegy, az sohasem a menetrendben volt benne, hanem a Felárral igénybe vehető vonatok vagy hasonló c. külön hirdetményben - ez most valóban nincsen fenn, pedig ez egy tényleg lényeges dolog lenne. 

 

A félkövér betűkkel szedett vonat továbbra is benne van az Útmutató és közlekedési naptár pdf-ben, változatlanul a gyorsvonati pótjegy váltás kötelező definícióval, és köze sincsen a km alapú IC-re váltandó pótjegyhez, ami félkövér időadat + az idő adat előtt egy függőleges vonal. 

 

Ezt a két felárat már jó ideje szétszedték jelölés tekintetében, és nem biztos, hogy az utóbbit változtatnák vagy kivezetnék, mivel az előbbivel jelölt gyorspótjegyes vonatok sincsenek már december óta, a menetrendben mégis benne van, hogy hogyan kéne jelölni ha lenne, mégpedig szerintem azért, mert így az Útmutatót nem kell változtatni, ha visszavezetnék bármelyiket is.

 

 

Előzmény: alex_86 (23370)
sz_b Creative Commons License 2023.06.19 -2 2 23373

Hát, nem írtam be, hogy közvetlen. Azt hittem, maguktól is tudják, hogy az utasok a közvetlen járatokat preferálják. Ha nem kapcsolom be, akkor amúgy mi a logika? Minél több átszállást beletesz? 😁 Vagy a legrövidebb idejűt nézi, és neki épp úgy jött ki, hogy átszállással 1 perccel gyorsabb?

Előzmény: zjakabfi (23363)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.19 -2 1 23372

Alexkám őket csak az érdekli, hogy perkáljad a lóvét főleg a helyjegyes IC vonatokra. Egyébként nekem is feltűnt ez a hiányosság.

Előzmény: alex_86 (23370)
alex_86 Creative Commons License 2023.06.19 0 1 23371

Read only vagyok, de látom felkerült olyan formában, hogy nincs benne egy b×szott vastag vonat sem.

Semmi megkülönböztezés, majd kiokoskodják, melyik vonat milyen helyjegyes lesz. Legalább egy díjszabási melléklet nem ártana.

(Ha a Hernád-Zemplénekre ráteszik az 1000 Ft-os aznapi helyjegyet - a 21-es kocsi is posta sokesetben - az a pofátlanság netovábbja, de velünk meg lehet tenni bármit, megszoktuk....)

Előzmény: alex_86 (23370)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!