Keresés

Részletes keresés

occseb Creative Commons License 2023.06.27 0 0 48846

Használ valaki úgy féktisztítót hogy pumpás szóróból fújja és nem sprayből?

Gondolkozom hogy vennék 5literes kiszerelésű féktisztítót és hozzá valami szórópalackot. lehetőleg minél olcsóbban.

https://www.autoalkatreszek24.hu/energy-13648188.html

occseb Creative Commons License 2023.06.26 0 0 48845

Van ami még a KBS-nél is olcsóbb?

Előzmény: halaloszto (48843)
jalpar Creative Commons License 2023.06.18 -1 0 48844

Vagy gond lesz.

Előzmény: halaloszto (48843)
halaloszto Creative Commons License 2023.06.18 0 0 48843

Elismerem, nem vagyok gépész, talán ezért pont fordítva látom.

 

Ha egy üzemben egy alkatrészre van két alternatíva, és mindkettő kb azonos élettartamot bír, mégis a drágábbikat használják, akkor annak az üzemnek gond van a pénzügyeivel.

Előzmény: occseb (48842)
occseb Creative Commons License 2023.06.18 0 0 48842

Huhh. Azért ha már a KBS is drága, akkor már régen rossz. Ha egy festőüzem pénzügyeibe sem fér bele akkor elég rosszul mehet a biznisz.

Előzmény: Vetesi75 (48841)
Vetesi75 Creative Commons License 2023.06.17 0 0 48841

Igen, a környezet is lehet olyan - pl. egy festőüzemben a konvejor kocsik (mezei 6200-2Z a "futógörgő", 8db/kocsi). Kenőanyag hiánya a zsírtalanító technológia miatt, magas hőmérséklet a szárító és az égetőkemencében, plusz a festék. A rárakódott festék miatt gazdaságosan nem javítható, ha gond akad vele megy a lecsóba komplett . Használtak már KBS-t is, bírta a strapát, de mivel az ár a meghatározó, ezért az is kiszelektálódott a beszerzés rostáján.

Előzmény: Archer957 (48840)
Archer957 Creative Commons License 2023.06.17 -1 0 48840

Vagy ahol az adott üzemeltetési környezet így is úgy is tönkreteszi viszonylag rövid távon. Pl. mezőgazdaságban a poros-nedves környezet, nem mindig éri meg megvenni a drága csapágyat. Ócó kínaiból a KBS pl. szerintem a használható kategória. Viszont pont a taligakerekemben volt gyárilag valami iszonyat hitvány csapágynak csúfolt valami, rövid idő alatt úgy széthullott, öröm volt nézni, alumínium golyók voltak benne.

Előzmény: Vetesi75 (48839)
Vetesi75 Creative Commons License 2023.06.16 0 0 48839

A kiciócót sem szabad alábecsülni az is egy kategória. Taligába, meg egyéb tervezetten rövid élettartamú cuccba tökéletes választás, mert olcsó és az adott üzemeltetési feltételek mellett az is kellően megbízható. (A durva hibák beépítéskor szűrhetők, a többi meg nem számít. Nem kell elhasználódás miatt cserélni, mert valami egyéb okból, - nem csapágyhiba -  miatt elébb kidobásra kerül kompletten az egész egység.)

Előzmény: klenó1 (48834)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.15 0 0 48838

Üdv urak!

Elnézést hogy belevágok a beszélgetésbe!
Érdeklődnék, hogy a Villgép AK-22 típusú (230v) kettősköszörű tengelyének átmérőjét valaki esetleg meg tudná mondani?

Előre is köszönöm!

rferi Creative Commons License 2023.06.15 0 0 48837

Szerintem ez mindenhogyanra csiszol.

Az a lap, amin fut a szalag, szerinted mennyire sík? És ha domború, akkor a csiszolt munkadarab homorú lesz. És mennyire? Pár tizeddel, fél mm-rel?

Egy hengerfejet pár századra kell síkolni, az nem ez a liga.

Előzmény: mérnökferi (48836)
mérnökferi Creative Commons License 2023.06.15 0 0 48836

Miért nem?  :-) Ahogy már írtam/kérdeztem:Domborúra csiszol, tehát a szalag a széleket jobban elviszi?!

Köszönöm mindenki hozzászólását!

Ezek szerint, Ksanyi aprítókés köszörülésén kívül, finomabb vasas munkához senki nem próbálkozott szalagcsiszolóval?

Előzmény: Vetesi75 (48824)
occseb Creative Commons License 2023.06.15 0 0 48835

Ezt nem leszólásként írtam ne értsd félre, de én nem tudom már hogy lehet-e ilyen "nemhivatalos" forrásoknak hinni.

Beszéltem a netes keresgélésem előtt a FAG nagykerrel (Törökbálint), a kedves hangú kisasszonynak halvány lila dunsztja nem volt igazából hogy mit kérdezek és mit szeretnék. Ha nem dobja fel neki a gép akkor nem tud utánamenni a dolognak hogy legyen infó. 

Biztos hogy vannak kivételek.

 

Az hogy valaki telefonban mit mond, és az hogy a világcég a saját honlapján lévő katalógusba mit ír le, szerintem azért nem emlegethető egy lapon.

 

 

Előzmény: klenó1 (48833)
klenó1 Creative Commons License 2023.06.15 0 0 48834

Szerintem a kicioccót hagyjuk, olyat jóérzésű ember max. taligába szerel.

Előzmény: Vetesi75 (48829)
klenó1 Creative Commons License 2023.06.15 0 0 48833

Mea culpa. Ezek szerint megbízhatatlan a forrásom /csapágy nagyker/.

Előzmény: occseb (48830)
jalpar Creative Commons License 2023.06.15 0 0 48832

,,Szerintem kéne hogy jelöljék a P5 tűrést is mert miért "lólépéssel" haladnának a tolerancia skálán?"

 

Úgy gondolják, döntsd el, pontos csapágyat akarsz-e vagy nem. Ha nem tudsz dönteni, akkor akarjál pontosat.

Előzmény: occseb (48830)
jalpar Creative Commons License 2023.06.15 0 0 48831

Érdekes, hogy nemrég olvastam, hogy az oroszok éppen azzal szívnak, hogy kifogytak a csapágyakból, pedig nagyon kéne nekik a tankokba.

Előzmény: Vetesi75 (48829)
occseb Creative Commons License 2023.06.15 0 0 48830

"Pld. a  P6 -ot régebben jelölték, manapság mindegyik csapágy tudja"

 

Ez tévedés. 

Ha megnézed az SKF vagy a FAG internetes katalógusát akkor ott írják hogy a pl. a FAG-ból a "normál" csapágy az PN tűrésű, a C-generációs csapágy már P6 tűrésű

Az SKF-nél azt írja hogy az "SKF Explorer performance class" csapágyak tudják a P6-ot. Esetükben nem tudom hogy van-e ennél "rosszabb" performance class.

 

Szerintem kéne hogy jelöljék a P5 tűrést is mert miért "lólépéssel" haladnának a tolerancia skálán? 

Előzmény: klenó1 (48827)
Vetesi75 Creative Commons License 2023.06.14 0 0 48829

Ezer éve raktáron levő elfekvőből cuccot véve ezt a "P6-ot ma már mindegyik tudja" erős fenntartással érdemes kezelni és a kici-ócó választék is megérne ebből egy kisebb előadást.

Én pl. csak azért nem veszek kéz alól SKF-t (pontosságit) , mert egy időben rengeteg volt belőle a hamis. Gari nélkül a ruszki (gp3) sem kisebb kockázat, árban meg sokkal  barátibb.

Előzmény: klenó1 (48827)
rferi Creative Commons License 2023.06.14 -1 0 48828

Értem, persze, hogy elfelejtettem, hogy a pontosság az összes méretre is vonatkozhat.

Előzmény: Vetesi75 (48825)
klenó1 Creative Commons License 2023.06.14 0 3 48827

A "C" a csapágy hézagára utal, értékét a katalógusok tartalmazzák. Amelyik csapágyon nincs jelölve, az a C2 és a C3 között helyezkedik el. Minél nagyobb a szám, annál nagyobb a hézag. Pld. egy 23092 C4 méretű /furat 600mm/ csapágynál több mint 500 mikron. A "P" jelölés jelenti, hogy melyik precíziós osztályba tartozik. Pld. a  P6 -ot régebben jelölték, manapság mindegyik csapágy tudja. Újabban csak a P4-től jelölik a gyártók.

Előzmény: jalpar (48826)
jalpar Creative Commons License 2023.06.14 -1 0 48826

Ez a "C" és a "P" milyen mértékegység?

A "P6" akár lehetne szabványos IT tűrés is, de nem az, mert külső méret esetén annak kis betűnek kéne lennie. Vagy a belső méretre vonatkozik, csak hülyén nézett volna ki, ha oda maratják?

Előzmény: Vetesi75 (48825)
Vetesi75 Creative Commons License 2023.06.14 0 0 48825

Jól érted, maga a futás csak úgy lesz jobb, ha valami miatt összemegy  (vagy eleve kis értékű) a hézag, de nagyon sok alkalmazáshoz teljesen felesleges az űberpontos futás. A csapágy pontossága elsősorban nem csak a gördölőpályához van rendelve, hanem mindenféle "külső" felületre vonatkozóan méret és geometriai eltérésre is vonatkozik. A hosszú élettartam feltétele, hogy beépítést követően is "hézag" maradjon, de a pontos beépíthetőség csak pontos csatlakozó felületekkel és illesztéssel biztosított. Csoportosan szerelve fokozódik a helyzet, mert ott együttesen kell ezt figyelembe venni. Ha "elvész" a hézag (akár lokálisan is a gördülőpályán), az fokozott terhelést jelent a csapágy számára, ilyenkor saját magát fogja elpusztítani rövid időn belül, a túlterhelődés mértékétől függően.

Előzmény: rferi (48821)
Vetesi75 Creative Commons License 2023.06.14 0 0 48824

Nem.

Előzmény: mérnökferi (48820)
ksanyi52 Creative Commons License 2023.06.14 0 0 48823
Előzmény: mérnökferi (48820)
rferi Creative Commons License 2023.06.14 0 1 48822

Hengerfejet tuti nem szabad!

Egy ilyen gép és a síkolás az két külön kategória. Nem csak hengerfejen.

Előzmény: mérnökferi (48820)
rferi Creative Commons License 2023.06.14 0 0 48821

Öccseb és Vetesi Urak!
Valahogy én is így emlékeztem, de nekem ellentmondás az, hogy ha a csapágyhézag nagyobb, akkor a futáspontosság hogyan lesz szintén jobb?

 

Vagy ezt úgy kell érteni, hogy a megnövelt hézagú csapágyat olyan körülmények közé visszük a munkája során, amikor dolgozik benne a C3 kategória - mert például azon a magasabb hőmérsékleten fut -, és ezért végső soron beszűkült a csapágyhézag a nagyobb futáspontossághoz szükséges méretre?

Előzmény: Vetesi75 (48816)
mérnökferi Creative Commons License 2023.06.14 0 0 48820

Kollégák!

 

Véleményetek szerint szalagcsiszolóval szabad/lehet kisebb hengerfejet síkolni?

Csak ilyen javításkori kép van a gépemről, de részben jó is, mert látszik rajt az asztala. Attól félek, hogy domborúra csiszol, tehát a szalag a széleket jobban elviszi?! Próbálkozott valaki szalagcsiszolón finomabb munkával?

 

Köszönettel: Feri

 

mérnökferi Creative Commons License 2023.06.14 0 0 48819

"A "C3" növelt hézagú.  A normáltól nagyobb hézagot indokolhatja  a nagy fordulatszám vagy nagy üzemi hőmérséklet..."  motorkerékpár főtengelyhez használom.

Előzmény: Vetesi75 (48816)
MUM.21 Creative Commons License 2023.06.13 0 0 48818

Szia Feri !

 

Pár napja küldtem emailt ...

 

Üdvözlettel  MÜM.21

Előzmény: rferi (48814)
Vetesi75 Creative Commons License 2023.06.13 0 0 48817

Szerintem utólagosan válogatták a normál szériából, ezért van külön rásavazva pontossági jelzés. A feltételesen párosíthatóakat is így jelölik össze.

Előzmény: occseb (48813)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!