Mivel érdekelnek a Lesney történetének legjei (legelső, legnagyobb, legnépszerűbb, valaha eladott legdrágább, legritkább, legrövidebb ideig gyártott stb.), eljutottam oda, hogy melyek lehettek a legelső kiadott Superfast modellek 1969-ben.
Találtam egy nagyon jó blogot, megosztanám, ha még nem ismeritek:
Ezeket az infókat nagyon nehéz összeszedegetni, de az itt leírtak, logikusnak és hitelesnek tűnnek. Megint adott egy cél, jó lenne ezt az öt + öt modellt apránként begyűjteni. Úgy alakult, hogy az öt, annak idején kiadott teljesen új Superfast már megvan, az öt RW-ből átalakítottból pedig már csak kettő hiányzik, de türelmes vagyok.
Érdemes a többi Matchbox-os bejegyzést is olvasgatni, szerintem nagyon jók:
Köszönöm! Az 1 A-B-C-D úthenger sor és az 5 A-B-C-D emeletes londoni busz sor nagyon jól mutatnak így egymás mellett és ezekből látni, hogyan lettek egyre nagyobbak a modellek a kezdeti, tényleg gyufásdoboznyi méretek után. A végére tettem King Size illetve Superkings modellt is (a busz sor végére egy Superfast modellt is), csak a méretek miatt. Dobozokból is kiraktam egy sort A-tól F-ig (a fotóról a B lemaradt). Ez csak a jéghegy csúcsa, a kezem ügyébe kerülő modelleket raktam össze, de ami most kimaradt, az majd a következő „kurzus” anyaga lesz. Yesteryear-ek evolúciója, Majot Pack-ek, King Size-ok és Superkings-ek nagyobb számban, normál modellek 1982 és napjaink között + egyéb sorozatok.
Az egyik mínuszt tőlem kaptad. Jelzésnek. Próbáld meg így felfogni, nem vélemény, csak jelzés.
Van itt egy szó szerint maroknyi ember, aki így vagy úgy viszi a fórumot. Megoszt valamit, fotót, infót, kérdez, válaszol, örül valaminek vagy szomorkodik valamiért stb. Ki dönti el, hogy mi nem való ide? A többség. Hány emberről beszélünk, talán egy tucat?
A topiktárs 2014 év vége óta beteszi ide a linkeket az újabb blog hozzászólásairól. Közel 9 éven át nem zavart. Ha megkérdeztél volna, szerintem igenis itt van a helye. Nem tolakodó, nem kell a linkre kattintatni, nem túrja ki a többieket, ő ennyit tesz hozzá a Matchbox fórumhoz. Nagyon klassz és érdekes felújításokat és átépítéseket készít, sokszor leírva az eredeti és a modell történetét. A hozzászólásai a topik leírást nem sértik. Én nem érzem, hogy letisztultabb lesz a topik, ha kivesszük az ő pár naponta beszúrt egy-egy hozzászólását.
Fentiek miatt nekem nagyon úgy tűnt, csak simán bal lábbal keltél. A stílusért kaptál pár mínuszt, de ezt nem tudtad hová rakni. Részemről egyre most megkaptad a magyarázatot. Nem hiszem, hogy minden mínusz vagy plusz mellé magyarázat is kell, hangsúlyozom, ez csak egy jelzés, sok mindennek szólhat. A véleményt az ember inkább leírja. Ennek az egész magyarázatnak sincs sok értelme szerintem, de ha így jobb, hát legyen. Messze nem volt ez az egész akkora ügy, mint amekkorát csináltál belőle, magadnak.
Hangsúlyozod, hogy csak feltettél egy kérdést. Szerintem privátban kellett volna. Lehet, hogy félreértettük, de ez nem biztos, hogy a mi hibánk, nem gondolod? A reakciók alapján nem túl sokan álltak melléd és még akkor sem lett volna késő azt mondani, bocs fiúk, túlreagáltam, rossz napom volt, felejtsétek el. De tovább már végképp nem kellett volna tolni. Ha ezután kapsz egy mínuszt, mindig fog jönni egy hasonló hozzászólásod, hogy adja a nyomkodó mellé a nevét, véleményét? Esetleg a pluszok után is? Hm. Én is azt javaslom, inkább engedd el és legyen béke. Inkább a Matchbox-okról kellene végre diskurálni.
Ez egy felület, ahová elvileg mindenki szabadon felteheti, felírhatja azt, ami ebben a témában eszébe jut.
Nem látom át, hogy wmormo olvtárs hozzászólásai miért ne tennének hozzá a fórum épüléséhez.
Akinek nem tetszik, ne olvassa, akár le is tilthatja - de ez a páros lábbal való beleszállás, pláne ebben a stílusban, ez az, ami igazán rombolja a fórumot, a közösséget.
Továbbra is hiszem, hogy mindenki hozzászólásai elférnek itt, aki értelmesen hozzá tud tenni ahhoz a hobbihoz, amit az itt fórumozók élnek.
És eddig úgy tapasztaltam, hogy itt mindenki értelmes ember, és hozzá tud tenni a fórumhoz.