Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Lehet hülyeséget kérdezek, de még nem volt a kezemben ilyen készülék. Ugye a gáz csak addig jön, amíg a pisztolyon nyomom a gombot, azaz konkrétan csak hegesztés közben?
Elvileg holnap megjön a gép. Ha kibontom és látom mi van benne, okosabb leszek.
Porbelesből eddig csak 0,9-est láttam webshopban, bár még nem merültem bele nagyon... Holnap ha lesz időm elballagok hegesztés technikai üzletbe és körülnézek.
A CO2-n én is gondolkodom, elvileg tudok 5 kg-os tűzoltó palackot újítani. Csak egy reduktor kell majd hozzá, és mehet :-)
Viszont porbeles mindenképpen kelleni fog, mert udvaron is lenne mit csinálni, és ha szeles az idő, a CO nem az igazi.
K (knurled, recés) görgő kell a porbeleshez. Bmrenault azt fogja írni, hogy megy a simával (V) is, de inkább maradj a recésnél. Papírforma szerint a V azért nem jó, mert nem szabad akkora szorítóerőt használni, mint a tömör huzalnál. A porbeles huzal egy cső, és könnyen kilapul. Kis szorítóerővel meg nem fogja egyenletesen tolni. Görgő van Kínából (AliExpress) is jóval olcsóbban, persze várni kell rá heteket, rosszabb esetben 2 hónapot.
Áramátadóból van 0,9-es, és olyan átmérőhöz az kell!
Huzalból én csak iWeld-et használtam az tényleg jó. Ha esetleg érdekel, van 2 db bontatlan (zsugorfóliás) kilós tekercsem kicsivel bolti ár alatt. Írj privátot, de szólj akkor itt is, hogy nézzem meg. :)
Esetleg gondolkodj el az "occsó" CO2 megoldáson (tűzoltó palack), ld. a korábbi hozzászólásaimat. Marketplace-n szinte mindig van 9 ezer körül 2 kilós, Zehen pillanatszelepes reduktor meg (szóbeli garival) 10,5e-ért, ha még nem drágult. Az utóbbival kapcsolatban privátban tudok elérhetőséget adni. A reduktor az kb. ugyanaz, mint amit a ...weld magyar cégek árulnak 15+ e Ft-ért.
Mindenki legnagyobb örömére (az enyémre biztos) elkészült a Nagy Testkábel.
DIY kémiai tisztítás után a dinse dugónál az eredeti hüvely került a kábel köré, amit egy réz fűtéscsőből vágott darabka szépen össze is zárt, ahogy terveztem. A hernyócsavar kissé kiáll, de így még visszament rá a gumi burkolat.
A testcsipesznél beraktam egy ívbe hajlított alátétet a csavar alá.
Könnyen bontható minden, ha esetleg gebasz lenne.
A kábelből kikalapáltam a görcsöket.
Apropó, a csipesz adatlapján kamu, hogy 70 mm-re nyílik, mert 55. Ha a kábelt nem hajtom ki oldalra, akkor 45. Jó lesz.
Még az is lehet, hogy a héten már elektronok is szaladgálni fognak a kábelben.
Olvastam, hogy többen is használtok porbeles huzalt. Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem: a hegesztőhöz 1 db görgő van, V0,8 és V1,0 horonnyal. A porbeles ha jól tudom 0,9, és valahol azt olvastam, hogy recés görgő kellene hozzá, mint az aluhoz. Viszont ilyet egyelőre nem találtam.
Megoldható a gyári görgővel is, vagy ne is kísérletezzek vele? És áramátadóból melyik kell hozzá? Gondolom az 1-es, mert a 0,8-ba beszorul?
Szia, köszi a véleményt! Épp ezen (is) dilemmáztam. Elvileg lehet érvényesíteni a garanciát, de mindenképp nehézkesebb, mint egy itthoni cégnél. Hosszabb idő, nyelvtudás, külföldre csomagküldés stb.
Végül választottam hegesztőt: a 160-as Alfaweld lett. Erre is 3 év a gari, Bp-i üzlet. Már beszéltem velük telefonon is, szimpatikusak, segítőkészek voltak.
Én máshol töltetem. Lehet még fognak változni ezek, de szerintem mindig lesz ilyenre is lehetőség, mert sokan hegesztenek gázzal kisebb mennyiséget, és ők ritkán töltetnék.
Antik kábel újra rendesen vezet, miután ecetes-sós forró vízbe mártástól pár mp alatt leugrott róla a patina. Vízzel alaposan lemostam, és megszárítottam utána.
Az oxidálódott részre jól rányomva a merőkábelt se megy le nullára az ellenállás.
A trancsírozott vég egy csavaros saruba volt bekötve, a csavarodott rész már olyan színű volt, mint beljebb.
Ehh, az első ötletem egyébként pont egy vastagabb lemez darab volt a kábel meg a rögzítőcsavar közé, aztán jóidő.
Egyébként a kábelt nem kell félteni, az azzal kapott elektródafogónak ugyanilyen a bekötése, igaz, kicsit nagyobb átmérőjű a hernyócsavar. Tegnap beleraktam azt a kábelvéget, ami a mai fotókon is volt, aztán tökig húztam a csavart. Utána kivettem a kábelt, és masszíroztam, hogy kipotyogjanak a törött szálak. Volt összesen 3 db...
Az se baj, ha beszívódik a szigetelés alá is egy kicsit, legalább kevésbé lesz törésre hajlamos a kábel ott a bekötésnél
Cserébe majd ott törik meg, ahol véget ér a merev ónréteg :) ...ezért "mozgó" kábeleket nem szokás ónozni.
A másik, hogy az ón puha, ezért idővel egyre szarabb lesz a kontakt (mozgatod a kábelt, és csökken a hernyócsavar által kifejtett nyomás).
Végül, de nem utolsósorban, a hegesztés hővel jár. Hogy a kábelnek azon pontja fog-e melegedni és mennyire, azt nem merném megtippelni, de hogy fázni nem fog, az hétszentség.
En az onozast nem javaslom. Erveghuvelyt lehet ratenni, vagy a lentebb irt lemez se tunik rossznak.
Az onozassal az a baj, hogy az on ahol elfogy es ahol kezdodik a hajlekony erek, ott fog elrepedni es eltorni.
Ettol fuggetlenul tehermentesitsd a kabelt. azaz a csipesz vegehez kotegeld hozza. ugy latom neked csak meg kell kotegelni, nalam a csipeszre kellet ket lyukat furni, hogy oda tudjam kotegelni a kabelt. Igy nem a kotesnel lesz mechanikailag terhelve, azaz tovabb tart.
A testcsipeszhez nem kaptam ilyet, viszont a gép dinse csatijában pont ilyen van, korábbi fotómon látszik is.
A cukiforce elektródafogójából anno hamar kiesett a kókányul bekötött kábel, azt javítottam úgy, hogy a hernyó csavar meg a kábel közé bedobtam egy meghajlított alátétet. Ott nem szaroztak, csak bele volt küldve a hegyes végű hernyócsavar a törékeny alu kábelbe, oszt' persze hogy elengedte.