Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
A használati utasítás erről a jelenségről semmit nem ír. Már rég letöltöttem. Nem szoktam feleslegesen kérdezősködni. Igen én is úgy gondolom, hogy nem annyira profi gép, igaz ipari. Csak egy kérdés volt, hogy lehet e az a hiba mert nincs már ötletem.
Ezek között már vannak egész jók. Corgon gázzal kevésbé fröcsköl.
Ha remeg a kezed, nem tudod egyenletesen vezetni a pisztolyt akkor kesztyűs bal kézzel fogd meg a pisztoly nyakát, vagy a gázterelő hátsó részét. Ez segíteni szokott.
Ezek a kis méretű tűzoltó palackok tudnak ilyet produkálni a telihez közeli állapotban, szerintem ilyenkor még kicsi a gáztér bennük ezért fagyhat le a reduktor.
Ha szél van kesztyűs kézzel takard ellene a varratot, van mikor elegendő védelmet ad.
Köszi, próbáltam, de az meg sok volt ahhoz az anyaghoz (és az is púpos lett), aztán átolvasztottam a ..csába.
Gyakorolnom kell még.
Egyébként azt gondoltam, rajzolgatni fogok a pisztollyal, de úgy meg jobban fröcsköl (ld. utolsó kép), gondolom a változó ívhossz miatt, a hangján is hallani. Úgyhogy valószínűleg maradok a folyamatos húzásnál/tolásnál. Úgy (számomra) meglepően simák a varratok.
Egyébként nem voltam ma a topon, képtelen voltam kézremegés nélkül hegedálni. Lámpaláz meg a célzóvíz hiánya biztos. 😀
Alig fogyott valami a kilós tekercsből, de mára bőven elég is volt ennyi.
Még néhány kép a mai alkotásokról, vélemények/észrevételek jöhetnek.
A haladási sebesség lesz a kulcs valószínűleg. Azzal nem tudom lapítani a varratokat, hogy leveszek az előtolásból, mert akkor már ratatázik. A tolást próbálgattam azért, de egyelőre nem ízlik. Párszor a gázterelővel is belekotortam a varratba. Porbeleshez vagyok szokva, át kell állítanom magamat.
Ezer köszönet a tűzoltó palackos tippért.
A korábban mutatott múzeumi palackból semmilyen helyzetben nem jött hó, nem is értettem. Aztán amikor felcsavartam a reduktort, és láttam a kb. 22 bar nyomást, már összeraktam fejben, hogy abban már csak gáz van. A tara át volt ütve rajta egy nagyobb értékre, és az volt a tipp, hogy a fogantyút is beleszámolták a legutóbbi töltésnél. De nem, úgyhogy a (feltételezett) 0,7 kiló helyett csak olyan 0,2 volt már csak benne, ki is fogyasztottam hamar.
Aztán jött ez a bontatlan palack, amivel azt csináltam, amit mondtál. Lassan engedve (fél perc) csak gáz jött, jobban megnyitva már havazott. Úgyhogy ment rá a reduktor így állítva, de kb. egy percig engedve a gázt a pisztolyból egyszer csak azt látom, hogy az (akkor beállított) 5-7 l/ percnél néha elkezdett ugrálni a mutató, és akkor a gáz is hallhatóan egyenetlenül jött. Aztán tapogatom a reduktort, és elég hideg lett. Fuck. Megvártam, amíg visszamelegedett, majd a palackot fejreállítva megint próba, akkor már 1, majd 2 percig. Minden ugyanaz, a reduktor lehűl, a kimenő nyomás néha ugrál 1-2 litert. Na jó, akkor jó lesz ez állítva...
8-10 liter/percre állítva már nem ugrált, úgyhogy passzolok. Lehet, hogy kis kimenő nyomásnál instabil a reduktor. Na mindegy. Ki is derült, hogy szélcsendben akár a 6 l/perc is jó, aztán jött egy kis szél, meg a kráteres varratok. 8 is kevésnek bizonyult, úgyhogy felraktam 10-re. Az értékek nyomott pisztollyal értendők.
Mellesleg nyáron, ha süti a nap a palackot, mennyire megy fel benne a nyomás? A 20 fokos garázsból kihozva 60 volt, a napon, 23 fokban felment 70 fölé.
Kész lett a kiskapum. Első próbálkozásra szerintem nem lett rossz, persze nem is lett tökéletes. Kovácsolt vas jellegű, a pálcák hidegen lettek megcsavarva.
Tudom írtam hogy tig módban nincs semmi. Syrius 250 wg DC alul van öt mód állító, 2t 4t stb. Legalul pedig a bevont elektróda. Többi tig mód. Viszont nem tettem még rá az argont, mert csak próbáltama munkakábelt mert kicserélték rejte a vezérlő csatlakozót a syriusnál. Gáz hiány miatt blokkoljat az awi? Nem koppintós.
Sziasztok segítséget szeretnék kérni. Hozzájutottam egy Syrius wig 250 DC géphez 3 fázisos. Bekapcsolom megy minden a gépen, lehet állítani minden ok, de nem ad ívet tig módokban. Bevont elektródánál van áram a kábelben, igaz csak a tig kábellel próbáltam, hogy van e szikra, (áram) Nem hegesztettem vele. Mi lehet a probléma?
"Az amit te mértél meg inkább a 25mm2 de mint írtam ne lepődj meg ha nem annyi."
16mm2 lesz az.
Ha 5 mm átmérőt mért sodrott szálon akkor annak a kitöltési értéke attól függ mekkorák az elemi szálak átmérői. Könnyen belátható, hogy ha csak két db 2.5 mm átmérőjű szál van benne akkor azoknak a teljes felülete sokkal kisebb mint a teljes kör felülete (konkrétan pont a a fele azaz 50%) . 3 db 2mm -es szál esetén már nagyobb mint két szálnál de még mindig van köztük egy csomó levegő. És így tovább, minél több a szál annál kisebb a köztük lévő haszontalan terület. Nem tudom hány szálból áll a sodrata de simán el bírom képzelni, hogy 80% körüli a kitőltési értéke így az általa számolt 2 mm2 helyett a valós az kb 16mm2
A nagy kereszmetszet ritka dolog. Neked van új réz tesztcsioeszed. Egy rövid fefttel hegessz egy laposvasat a nagy átmérő oldalára,erre meget a csipesz. Ha van 80,vagy 100- as pillanatszoritód,ezt fogasd a nagyátmérőhöz....ugye ne folytassam. Vagy az új csipeszt csak dobd rá a vasvázra,tegyél ra egy két kilós kapapácsot,máris hegeszthetsz......
A mágneshez szükség van egyenes felületre. Egy festékes,vagy rozsdás csövön nehézkesen illeszkedik helyesen,még csiszolás után is......
Patentfogóm nekem is van pár db,szépek is ami a fotódon van,jó lehet kb 100A ig,de e fölött soványka az áramvezetése. Az esetemben még a 60- as pillanatszoritó is felmelegedett sok esetben..........tehát kevés volt a vezetőképesség......
A mágnesnek egy sarokcsiszolóval meg egy négertárcsával fél másodperc alatt csinálsz fémtiszta felületet. Festéket, mocskot, rozsdát, mindent lekap, csak a fémet nem bántja. Karosszériások használják. A szorító nem rossz ötlet, egy állítható C-fogón gondolkodtam még.