"Ezért a kondenzációs kazánól kilépő füstgáz kb 60 fokos (szarul illeszkedő fűtésrendszer esetén), nagyon jól illeszkedő (jó alacsony visszatérő vízhőmérsékletű) fűtésrendszer esetén lehet akár 30 fok alatt is. Azért kell a "turbó" ventilátor sok kondenzációs kazánra,mert ennyire hideg füstgáz már nemigen képes a kémény(hatás) működtetésére sem."
Van olyan kondenzációs kazán , amelyik ventillátor nélkül működik sima kéménnyel ?
Mennyi egy éves karbantartás vs. A kitisztított beállított kazán mennyi pénzt fog neked megspórolni
Miért kel kitakarítani?
Mert bár azt mondják a hőcserélő saválló ez csak részben igaz idővel oxidálódik romlik a hőátadás majd még később el is dugul a benne lévő oxidtól ez pl. egy Hajdú kondis kazánnál 3-4em3 gáz elégetése után következett be a cégnél ekkor már hibával megállt a kazán.
Te száraz számokkal operálsz az élet meg teljesen más így nem fogod tudni kiszámolni mennyi pontosan a megtakarítás mert a te számításodból sok minden kimarad ami az életben meg ott van és most nem a beállításra gondolok hanem amit eddig is leírtam
"Sajnos meglévő szép burkolatok bontása nélkül nem megy,"
Ami a lakáson belül hőkamerával (infra hőmérővel) nézve télen hideg pont (=gyenge hőszigetelés), ugyanaz a fal túloldaláról, tehát a házat kívülről nézve meleg pont (=gyenge hőszigetelés). Reméljük nincs kívül és belül is mindenütt szép burkolatod :)
"a visszatérő víz hőmérséklete nem lehet 40 fok alatt, mert akkor elkezd kondenzálni."
A füstgázból kicsapódó víz enyhén savas hatású, márpedig ez sav szép lassan megeszi a vas kazánt belülről. A kondenzációs kazánok részben a sok drága saválló anyag miatt annyira drágák.
"Keverőszelepet is be kellett volna építeni"
Ere is alkalmas (kazántestet mindig 60 fok felett tartani) a néhány napja ebben a fórumban említett hidrováltó (hidraulikus váltó).
A gáz elégetése közben létrejövő égéstermék nem csak forró, de rengeteg vízpárát is tartalmaz. Ezen vízmenyiség kicsapatásával sokkal több hőenergiát lehet visszanyerni, mint a kémény felé távozni kívánó füstgáz egyszerű lehűtésével. Tehát maga a víz kicsapódás folyamata is extra hőenergiát ad a visszatérő fűtővíznek.
Ahol nincs ventilátoros segítsége a lehűtött füstgáznak, ott speciális, alacsony hőmérsékleten is jó huzatú kéményre lehet szükség.
Nekem úgy rémlik, hogy a szüleimnél lévő öreg thermotéka leírásában benne van, hogy a visszatérő víz hőmérséklete nem lehet 40 fok alatt, mert akkor elkezd kondenzálni. Keverőszelepet is be kellett volna építeni pont emiatt a leírás szerint, amit persze annak idején a szerelő b***tt megcsinálni.
Ha már annyira letudod optimalizálni a nyílt égésterűt , hogy a kazántól kiindulva kondenzálódjon az égéstermék , akkor létezik egy turbósító betét a kazán és a kémény közé , ami segíti az égésterméket kijuttatni a szabadba , valamint tégedet életben tartani , hogy ne legyen szénmonoxidmérgezésed .
Sziasztok! Leginkább a ferde- és lapostető hőszigetelés minőségének ellenőrzése céljából, szívesen csináltatnék hőkamerás vizsgálatot. Sajnos meglévő szép burkolatok bontása nélkül nem megy, és a héjazattal sincs gondom, azt sem bántanám. Van valakinek a közelmúltból pozitív tapasztalata hőkamerás vizsgálattal foglalkozó cégekkel/emberekkel Budapest környékén? Előre is köszönök minden segítséget.
ezek szerint az kijelenthető hogy egy gázkazán (nyíl és a kondenzációs is) akkor a leghatékonyabb ha a füsthőmérséklete a legalacsonyabb és a legtöbb ideig fűt?
...persze nyíltnál ha ugy le van húzva a füsthőmérséklet hogy kondenzál az megeszi a kéményt+elönti a helységet, és a külső hőmérséklet függvényébe utána kell állítani a kazán kimenő vizhőmérsékletét, meg biztos van még pár apró kiegészítés, de általánosan kijelenthető a fenti állítás vagy esetleg van más is!?
Az idei január (az aszódi met állomás adatai szerint) eddig kb. 4 fokkal melegebb mint a tavalyi. Ez önmagában jelenthet jó 20% különbséget fogyasztásban.
A másik megjegyzésem csak kérdés, mert nincs konkrét infóim, az új kondis gépeknél nem kell éves karbantartás/felülvizsgálat, hogy megmaradjon a garancia? Régi nyílt égésterűnél a szerelő annyit csinált csak mindig, hogy kifújta kompresszorral, azóta ezt megoldjuk házilag. A kondishoz viszont ha mindig hívni kell valakit, az rontja az előnyét.
" Mert beállt stabil üzemállapotban mérik, ilyen meg ugye ritkán van hisz szakaszosan üzemel a készülék újra és újra felmelegíti a burkolatát mindent. Ez a hő hiába van a szigetelési burkon belül a hatásfokhoz nem számolhatod hozzá "
A hatásfoknál azt mérik , hogy mekkora hőmennyiséget közöl a fűtőrendszerrel , ennyi . A nyílt égésterű 8 kWh-t , a kondiskazán meg 9,9-et 1 m3 gázból , ami 10,75 kWh égéshőt tartalmaz . Minden kazánt el lehet állítani úgy , hogy pazarlóbb legyen és úgy is belehet állítani , hogy optimális legyen a fogyasztása .
tudod azt a statisztikát hiszem el a mit magam hamisítottam
Ez a számolásokra is igaz.
Bevallom nem mélyedtem bele a linkelt összehasonlításnál a számokba csak láttam miről szól elte dolgozat/dokumentum csak jobb mint amit én 15évvel a gázipari technikum elvégzése után itt összeröttyentenék na meg ahoz lusta is vagyok ;)
Illetve a tényezőknél lásd még amit előző hsz-ben írtam az is kimaradt szerintem emberünk egyenletéből és ha mindent összeadsz a user az első idéynben tényleg tapasztalhat majd 50% fogyasztás csökkenést. Ne adj isten az a tél 2-3°C al melegebb átlaghőmérsékletű volt na ezzel ki számol egy dolgozatban senki.
De visszakanyarodok az elejére nem a pontos számolás volt a lényeg csak a gondolat ébresztés, hogy mitől is lehet ekkora különbség 2 készülék között.
nem akarok a számokban elmélyedni, de a számoláshoz egy pontos infó
a nyílt égéstérű készülékek hatásfoka kicsit sántít mint a kondenzációsé is.
Miért?
Mert beállt stabil üzemállapotban mérik, ilyen meg ugye ritkán van hisz szakaszosan üzemel a készülék újra és újra felmelegíti a burkolatát mindent. Ez a hő hiába van a szigetelési burkon belül a hatásfokhoz nem számolhatod hozzá.Ezért írtam lejebb az ideális az lenne ha folyamatosan menne a készülék a megfelelő teljesítménnyel. Nem véletlen kel az időjáráskövető ezekhez a készülékekhez
A készülékeknek ezért adják meg az egész idényes hatásfokát is na ott egy nyílt égésterű jó ha hozza a 50-70%-t -nem belekötni műszaki becslés a szám csak az érzékeltetés végett-
Igen a gyújtólángon is spórol és egy nyílt égésterű készülék amit egy hanyag szervizes 'javított' és a gyújtóláng már 2x akkora mint lennie kellene mert a fúvókát már akkorára kitágította ott ez még több.
Sok összetevős ez a dolog.
Pl. nem számoltál azzal egy kondenzációs kazán nem használja a fűtött légtér levegőjét amit kinyom a kéményen. 2000m3 gáz 20em3 levegő egy idényben csak a gázkészüléked 22em3 felfűtött levegőt tol ki a kéményeden veszteségnek :O ezt egy zárt égésterű kodenzációsnál nem kel felfűtene nem használsz erre energiát. Sőt a dupla kéménycső az égéshez használt levegőt is előmelegíti így a készülék nem a -10 vagy 5°C levegőt keveri a gázhoz hanem már egy kicsit előmelegítettet. Ez nem nagy nyereség de sok kicsi oskra megy.
Jó is, hogy ez szóba került mert kazáncserekor a pincébe megy majd a kondis kazán nem akartam dupla égéstermék elvezetést hanem a készüléknél megosztani és a pince levegőjét használta volna. Ergo magamnak csináltam volna veszteséget.
Illetve a fenti is csak OPTIMÁLIS esetben igaz. De ha összehasonlítunk akkor tegyük korrektül és adjuk meg a nyíltégésterűnek is az esélyt, hogy az legyen (az összehasonlításban) új, tökéletes állapotú és tökéletesen beszabályozott. Úgy ahogy ezt a 110%-al döngető kondenzációsnál mindenki alapnak veszi.
Mert ugye abból indultunk ki , hogy a kéményen elillan a sok energia . A 85%-os hatásfokú nyílt égésterűnél 9,45 x 0,85 = 8 kWh 1m3 gázból , ami hasznosul , tehát fűti a rendszert . Kondenzációsnál 10,75 x 0,92 = 9,9 kWh 1m 3 gázból . Amit még figyelembe kell venni , az a 200 nap fűtésszezon , amiben a nyílt égésterűben az őrláng fogyaszt plusz gázt a felfűtési szakaszok között . Legyen 120 nap x 0,6 m3 = 72 m3 gáz . Akkor 2000 - 72 = 1928 m3 gáz . 1928 x 9,45 x 0,85 = 15487 kWh ami fűti a házat . Ez a kondenzációs esetében 15487 : 9,9 = 1564 m3 gáz , amit igényel a kondenzkazán .
Tehát a kondenzkazán megspórol nekünk 2000 - 1564 = 436m 3 gázt .
a kondenzációból nyert energiától, plusz a megfelelő teljesítményre történő leszabályzásból.
Sokan nem is gondolják az igazi az lenne ha egy akkora égő lenne a kazánba ami 24/24-be ég folyamatosan mert minden egyes leállás és újraindulás plusz energia.
Ugye az mindenkinek megvan a városi fogyi a kocsinál miért magasabb mint az országúti egyenletes haladás.