Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

svgyula Creative Commons License 2023.01.20 0 0 52340

Hát sajna ezt az elveszett üveggömböm nélkül nem tudom megmondani. Sajna a víz nem egy darab vas, hogy ahol elengedik ott esik le, hanem szépen képes akár fél métert is elcsordogálni mire lefolyik. Igazából a tűzfalnál is átfolyhat. Azon neked kellene gondolkodni, hogy akkor folyik jobban, ha egy helyben áll vagy ha használod? Mert ugye a felverődéstől a rohadásos részről folyhat, az álláskor meg fentről.

De mint írtam nincs üveggömböm így kézrátéttel nem deríthető ki a "lik" helyzete..... :-)

Előzmény: Kobuc (52339)
Kobuc Creative Commons License 2023.01.19 0 0 52339

Szóval: A fűtésdoboz alján kívülről kitapogatom a levezető nyílást, beledugom az ujjam, alaposan megmozgatom benne és már tiszta is. A szélvédőt most cserélték és a gumi is vadiúj benne. Remélem nem az a gond. Említésre méltó, hogy a bal oldali doblemez is lepusztult állapotban van. De jól gondolom, hogy ha az csinálná a parádét, akkor nem középen ázna a szivacs.

svgyula Creative Commons License 2023.01.19 0 0 52338

Szia! Van egy jó meg egy rossz hírem! A jó hír nem kell semmit szétszedni, a fűtés doboz ami a motortérben van annak az alján van egy gumi kupak ami "elméletben" levezeti a befolyt vizet. Ezt könnyen ki tudod tapogatni a műanyagba bele van pattintva a gumi ami fel van vágva és azon folyik ki az esővíz. Ezzel nem szokott gond lenni csak ha nincs semmilyen szűrő felül és odapotyognak a falevelek.

A rossz hír az inkább az ablak mellett a kéderguminál szivárog be a víz. Na ez sajna melósabb játék! A sziloplaszt nem jó mert szétszedi a fémet ami szinte biztosan rozsdás alatta. A megoldás a szélvédő kiszedés a fém javítás, festés, új kédergumi. De próba cseresznye először a gumi szelepet nézd meg. A falevelek és egyéb szemét szűrésre én a tűzhelytisztító dörzsiből vágtam bele pár réteget. Az megfogja a por nagy részét is ha befújod pl szilikon spray-vel. Csak ugye a földutak után sűrűbben kell kimosni:-)

Előzmény: Kobuc (52337)
Kobuc Creative Commons License 2023.01.19 0 0 52337

Sziasztok! Az utóbbi (esős) időben a lábamnál pocsolya van. Nem pisi. Szivaccsal mindig felitatom, de újra képződik. A gázpedáltól egy kicsit feljebb, jobbra, középen van egy hangszigetelő szivacs, ami tocsog a vízben. Szétszedném a fűtő motor házat, mert azon kell lenni egy kis vízelvezető nyílásnak. Hátha az dugult el. Ha valaki csinált már ilyet, kérem mondja meg, hogy ezt a nyílást merre találom majd. Mennyire kell lebontanom a fűtést? Gondolom legalább a fűtőmotort ki kell hozzá venni. Köszönöm a segítséget.

svgyula Creative Commons License 2023.01.19 0 0 52336

Szia! Nincs azzal semmi probléma. Én csak azért írtam kiegészítést mert ha valaki megkérdezi mi van a kipufogóba becsatlakoztatva, akkor nem árt neki kicsit bővebben kifejteni:-)

Nyilván a 80'-as években ez komoly kérdés lett volna még egy autó szerelőnek is!

Előzmény: garázsharcos (52335)
garázsharcos Creative Commons License 2023.01.18 0 0 52335

Igen, lehet hogy kissé szűkszavúan fogalmaztam, dehát az volt a kérdés.

Előzmény: svgyula (52334)
svgyula Creative Commons License 2023.01.17 0 1 52334

Szia! Mint alatt is írták teljesen jól az a lambda szonda vagy más néven oxigén szenzor. Sajna ez az alkatrész igencsak befolyásolja a a teljes motor működését. Pár mondatban leírom milyen hatások vannak akkor ha ez elfárad, esetleg teljesen tönkre megy. A szenzor az elégett üzemanyag oxigén tartalmát követve ad jelet a motorvezérlőnek a keverék esetünkben az injektorok rezgésszámának nagyságához.

A szenzor működése ~300c° nál indul meg ezért van benne egy fűtőszál ami gyorsítja ezt a folyamatot. Ennek a hibája is késlelteti az átállást a "dúsított" vagy más néven szívatós üzemről a szabályozott üzemre.

Ezt a motorvezérlő gyárilag megadott értékei alapján csinálja. Ha ez tönkre megy akkor a motor nem kap jelet ilyenkor lép életbe a "vészhelyzeti" üzemmód amikor is a motor szabályozatlanul olyan zsiguli módra megy és fogyaszt is!:-) A fáradásnak is van egy határa amikor már nem képes a motorvezérlő értelmezni a kapott jelet(1V-5V) és elkezd csúszni az érték és a fogyasztás is szépen emelkedni kezd, a nem megfelelő keverési arány miatt. De sajna a hibakód kiolvasás sem mindig egyértelmű! Nálam amikor megvettem és az egyik injektor (amit később vettem észre, hogy nem bele való) miatt is lambda hibát dobott a vezérlő pedig semmi köze nem volt hozzá csak közvetve. Ezért ha felvetődik a hiba lehetősége érdemes inkább üzem közben a lambda értékeket megmérni, mint azonnal cserélni. Apropó csere ha mégis kellene cserélni akkor azt csak melegen szabad kilazítani ha nem akarod, hogy beleszakadjon.....

Bocs kicsit hosszúra sikerült.

Előzmény: Daróczi Team (52332)
garázsharcos Creative Commons License 2023.01.16 0 1 52333

Lambda szonda.

Előzmény: Daróczi Team (52332)
Daróczi Team Creative Commons License 2023.01.16 0 0 52332

Sziasztok!

Mellékelek egy fotót.Narancssárga körrel jelöltem egy akatrészt,ami a kipufogóval van összeköttetésben,úgy tűnik.Mi ez az alkatrész? Köszi  a válaszokat!

garázsharcos Creative Commons License 2023.01.13 0 2 52331

A csere a megoldás, teljesen zárt olaj/levegő szerkezet.

Alternatív megoldás?

Gyakran látok méretre vágott seprűnyeleket...

Előzmény: RTH41 (52330)
RTH41 Creative Commons License 2023.01.13 0 0 52330

Sziasztok,

csomagtér ajtó teleszkóp elgyengült és lecsukódik az ajtó. Van lehetőség javításra, alternatív megoldásra vagy csak csere lehet?

svgyula Creative Commons License 2023.01.06 0 1 52329

Szia! Ha cserélte a perselyeket, szabályozta a kommutátort, tisztára vakarta a behúzó tekercs érintkezőit, akkor nem sok érte. Nagyjából 2-3 óra ha először csinálja valaki. Ha sokadjára akkor megvan 1 óra alatt, ha minden kéznél van. :-)

De reméljük a legjobbakat és egy darabig "örökös" lesz!

A bendix kerékkel(szabadonfutó) nem volt gond? Kerregés indításkor? Az lehetett volna még probléma. De általában a behúzótekercs által rövidre érintkezők szoktak beégni és ott elveszik a teljesítmény 50%-a ezért lesz  csak nyik-nyik utána megy vagy van brum-brum, vagy nincs :-D

Előzmény: Daróczi Team (52328)
Daróczi Team Creative Commons License 2023.01.05 0 0 52328

Nagyon szépen köszönöm,szerelő fekújította 8000ft-ért (megbízható ismerősöm)

Előzmény: svgyula (52319)
Daróczi Team Creative Commons License 2023.01.05 0 0 52327

Szervusz!

Nagyon szépen köszönjük!! Neked is ugyanezt kívánjuk!!!

Előzmény: svgyula (52326)
svgyula Creative Commons License 2023.01.01 0 3 52326

Boldog Balesetmentes Új Évet mindenkinek!

svgyula Creative Commons License 2022.12.28 0 0 52325

Szia! Értettem a videó történését, bár nekem eszem ágában sem lenne levenni egy tisztításhoz a fojtószelepet. De hát van aki szeret plusz munkát is csinálni magának. Amikor az átalakított hengerfejet felraktam akkor én is leszedtem(meg mindent) de igazából ami meglepett az a szívócső alján lerakódott trutyi! Ezt nem tudom/láttam takarította-e a fickó mert ott nálam vastagon volt mit takarítani! Helyenként 3-4mm! vastag cuccot vakartam le.(Pedig ez a motor előtte sem és azóta sem eszi az olajat! pont annyit engedek le amennyit beleraktam! Az olajszűrő csere miatt kell keveset olyankor rátölteni a 4 literre és az a szint marad cseréig.) Vagyis a levegőszűrő amit átenged és a szívócsőben az üzemanyag teljes hiánya=lerakódott trutymó! Na ez a trutymó titka....:-D

Amúgy a gumicsöveket nem nagyon értem mint "üzemanyag ellátó vezeték" mert még a benzin folyékony és látszik ha szivárog, a gáz ugye nem ez a fajta csak pukkan, ha kipöckölik a csikket a kocsi alá.:-)  Én sokkal jobban bíznák a fém csőben. De inkább maradok a benzinnél.

Előzmény: garázsharcos (52324)
garázsharcos Creative Commons License 2022.12.27 0 0 52324

Egy pillangószelepház tisztítását mutatja be (hosszasan) a videó, amúgy egy modern szekvenciális gázbefecskendezővel felszerelt autón.

Minden részlet világos, sok ilyen van, nálunk is építettek be ilyeneket, pár éve.

A pillangószelepház tisztításának nincs köze ahhoz, hogy benzin/gáz üzemű az autó.

Előzmény: svgyula (52322)
svgyula Creative Commons License 2022.12.27 -1 0 52323

Lehet gázos az az autó?

Előzmény: svgyula (52322)
svgyula Creative Commons License 2022.12.27 0 0 52322

Üdv Urak! Néztem ma egy videót:https://www.youtube.com/watch?v=jtXtMtMgNxU

Viszont ahogy néztem rájöttem, hogy az a motor valahogy más. Konkrétan a 15perc-nél látszik, hogy valamilyen (elég vastag) csövek vannak a hengerfejhez csatlakoztatva ott ahol az injektornak kellene lenni kicsit később a jobb oldalon van valami hengeres alkatrész. Olyan mintha valami mechanikus adagoló lenne 15 perc 12 mp . Valaki látott már ilyet ill van valakinek ilyen motorral szerelt autója?

svgyula Creative Commons License 2022.12.22 0 0 52321

Gyors volt! Na ezért írtam, hogy ez "bilincses". Mielőtt felrakod nézd meg mennyire lötyög. Nekem a két cső közé kellett berakni egy lemezcsíkot. Az ereszcsatorna anyaga pont elég vastag volt, hogy a bilincs összehúzza rendesen a két csövet. Meg sározd össze a katalizátort mert levágják ha látszik, hogy új! :-) 

Előzmény: gergerg (52320)
gergerg Creative Commons License 2022.12.22 0 0 52320

Tadám:

Előzmény: svgyula (52317)
svgyula Creative Commons License 2022.12.22 0 1 52319

Szia! Az 1,3-as motoroknál a motortérből megoldható(a disel meg az 1,6-os elrendezést nem próbáltam szerelni) De mi a gond?? Az aránylag egyszerű alkatrészekből áll és nem sok hibaforrása van. Házikag akár egy panel-konyhában az asztalon is javítható! Nagyrészt a behúzó tekercs beégése, a perselyek kopása, esetleg a forgórész kommutátora kopik meg jobban. De ugye ez az egész autó élettartama alatt pár órát üzemel összesen!

A bontóból nagyrészt ugyanolyat kapsz mint amit kiveszel! Ha nem égett le mert behúzva maradt akkor biztosan könnyen otthon fej újítható kis pénzből.

Előzmény: Daróczi Team (52318)
Daróczi Team Creative Commons License 2022.12.22 0 0 52318

Helló!

Az szeretném megkétdezni hogy önindítót cserélni nagyon nehéz??

Mire kell nagyon odafigyelni?

Bontottat érdemes venni?

svgyula Creative Commons License 2022.12.20 0 0 52317

Szia! Ez a bilincses! A másikat fajtánál 3db csavar fogja a dobot a katalizátorhoz. Annál a katalizátornál mindkét oldalon lemez van és elöl 2db csavar hátul pedig tömítés és 3db csavar. Olyan volt a régin. sokkal egyszerűbb volt szerelni.

Előzmény: gergerg (52316)
gergerg Creative Commons License 2022.12.20 0 0 52316

Másik böngészővel. Mit használsz?  Amúgy rendeltem egy másik katit, mert biztos voltam benne, hogy nem tudom hozzá hegeszteni. Nem bilncses gyárilag, hanem rá van peremezve. Mindjárt mutatom a képet.

 

Előzmény: svgyula (52315)
svgyula Creative Commons License 2022.12.20 0 0 52315

Szia! Igen ez az egyik fajta(nekem a másodikon van ilyen! Szívás mert a középső dob sem egyforma van közöttük 3-4cm hossz!! eltérés! Nekem is görbíteni kellett az középső és a hátsó dob felfüggesztőin meg amennyit tudtam egyenesítettem a csövön is! Így is csak éppen, hogy összeért és még a cső méret sem volt tökéletes. Kellett lemezből hajlítani egy "csövet" ami bement a katalizátor és a dob közé és még tömítést is raktam bele. Amúgy 48mm-ig szóló kipufogó bilincset kell venni az ilyen nem szorít körkörösen!

De most vagy valaki az üzemeltetők közül szórakozik velünk vagy "csoda" történt! Jó ideje semmilyen képet nem enged feltölteni legyen bármekkora 10MB vagy csak 100Kb. Neked hogyan sikerült?

Előzmény: gergerg (52314)
gergerg Creative Commons License 2022.12.20 0 0 52314

Előzmény: gergerg (52313)
gergerg Creative Commons License 2022.12.20 0 0 52313

Üdv mesterek!

 

Az alábbi képeken látható dolog történt. Mivel valahogy haza kellett hozni az autót, a második képen látható megoldás született, de nem tökéletes, valahol még kifúj. A katalizátor vége egyébként teljesen egészséges. Az jutott eszembe, hogy lehet egyáltalán ezt a katalizátort hegeszteni? Csak mert a kilógó csőcsonk igen rövid, és egymől van rajta egy perem. Olyan, mintha a csövet kicsit meg kellene tágítani, és úgy hozzászorítani valamivel.

svgyula Creative Commons License 2022.12.15 0 0 52312

Tehát nem értetted a hozzászólások lényegét! A fűtőmotor szénkeféi a por+nedvesség=tégla effekt miatt nem mozognak, megszorulnak és a motor leáll! Ez le volt írva 52303 hozzászólásban. Ami még hiba forrás a bal oldalon az akkumulátor melletti részen egy kb gyufásdoboz méretű fordulatszabályozó ellenállás. Ennek a sarui is lehetnek hibásak. A fülkében lévő kapcsoló ezere kapcsol feszültséget és az ellenállás függvényében változik a motor fordulata. Viszont ha egyáltalán nem megy vagy megáll akkor az első hiba lesz ami neked segít. Ezt az 52301 hozzászólásban leírtam.

Előzmény: kocka775 (52311)
kocka775 Creative Commons License 2022.12.15 0 0 52311

Köszönöm - visszaolvastam.

Mivel ott egy összetettebb hibáról esett szó, ezt kizártam, mivel nekem egyedül a fűtőmotor állt le, az összes - alább összefüggésbe hozott - fogyasztóval semmi baj, van világítás, ablaktörlő...

Még a motortéri fűtés fedelet is levettem, hogy nem-e behullott kosztól megakadt (mert erről is volt s), de nem - és mivel mindez rokonnál, épület mögötti parkolóban történt, itt adtam fel a hideg miatt.

Ezért tettem fel a kérdést, hogy a legközelebbi ránézésnél már célzottan tudjam az esetleges hibát keresni.

Előzmény: svgyula (52310)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!