Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

steve_p Creative Commons License 2000.03.30 0 0 204
Sziasztok!

Lada kasznit keresek, teljesen ujat. Nehany eve egy ismerosom vett maganak, de azota nem lattam. Elsosorban 1600-as kene, de az 1,2-es is megfelelne, ha mas nincs.
Ha van valami tippetek, varom.

Koszonom
Pisti

Lacyka Creative Commons License 2000.03.30 0 0 203
Sziasztok!
Új vagyok a topicon, de lenne pár kérdésem!
Most akarok ladát venni, de nemtom milyen típust,
nekem a 2107-et ajánlották! Szerintetek?
Milyen alap utcai tuningcuccokat ajánlotok, ha
vagány akarok lenni kinnt a betondzsungelben?
Váklaszokat privátba is várom!

Kösz!
Üdv néktek:

Lacy

vomit Creative Commons License 2000.03.24 0 0 202
létezett ilyen készlet.
az alapjárati fúvóka helyére egy mágnestűs egység került, az elektronika nézte a fordulatszámot.
az első torok ütköztetőcsavarja helyét egy fémérintkezős bigyó foglalta el. (ez volt a "mikrokapcsoló", a torok zárását érzékelte)

bár elég régen volt, és 2101-re kellett volna, engem nem győzött meg.
inkább jött az Ózon porlasztó, és a gyári takarékrendszer. aztán meg az utánporlasztás és a benzinnyomás-kiegyenlítés (szovjet ill. angol csoda).

Előzmény: tea1 (194)
Csakanzy Creative Commons License 2000.03.23 0 0 201
Bocs, nem akartalak elijeszteni! Ha szervízbe viszed, akkor is célszerű alánézned, hogy tudjad, hol a hiba, nehogy átverjenek!

Üdv: Csakanzy

Bau Creative Commons License 2000.03.22 0 0 200
Ennyi csapágy nekem már sok :) viszem a szervizbe :(
köszi a segitséget!

Bau

Előzmény: Csakanzy (199)
Csakanzy Creative Commons License 2000.03.22 0 0 199
Ja, és még kifelejtettem, hogy a lengőkarok csapágyazását is illik megnézni!

Csakanzy

Csakanzy Creative Commons License 2000.03.21 0 0 198
Dires!

Nem feltétlenül igaz, ha a kerék kotyog, akkor csapágyas. Ugyanis a kerék több helyen is csapágyazva van:
- A kerékagyon. Ezt azért nehéz kézzel ellenőrozni. Leginkább mérőórával szokás
- Maga a kerákagy két gömbfejben van ágyazva az alsó és felső lengőkaron.
- A kerékagy gömbcsuklókon kersztül kapcsolódik a kormányműhöz.
Tehát a kotyogás bármelyik csapágy hibája miatt jelentkezhet.

Tehát fel kell emelni egyik, de legjobb ha mindkét első kereket.
Meg kell rángatni:
- Ha föl-le kotyog, ez akár szemmel is megfigyelhető, akkor valszeg a gömbfejek a lengőkarokban vannak kikopva.
- Ha jobbra-balra kotyog, akkor valamelyik, vagy több gömbcsukló szar, meg a kormánygép holtjátéka is nagy lehet.

De a legjobb, megemelt autónál, mondjuk aknába alámászni, és míg valaki le-föl, jobbra-balra rángatja a kereket, te meg figyeled, hogy hol kopog, mozog.

Egyébként műszaki vuzsgán is így megy, két mozgó síklapon áll a kerék, a vizsgabiztos meg figyeli a mozgásokat.

Üdv: Csakanzy

Dires Creative Commons License 2000.03.21 0 0 197
Bau!

Ha a kerek kotyog, akkor az nem gombfej, hanem csapagy lesz! (valszeg csere!)

Ja! Ha mar a gombfejnel tartunk. Semmikepp se tegyel be magyart, mert az konnyen kikophat, es ecceruen ki tud esni a kerek a helyerol...

Ha sikit a fektarcsa, akkor szedd ki a fekpofakat, es reszeld meg egy kicsit az eleit. Egyebkent ha "sir" a fek, attol meg a fekhatas nem rossz, csak idegesito...

Előzmény: Bau (196)
Bau Creative Commons License 2000.03.20 0 0 196
Üdv Ladások!

szeretett 21011 -esemnek problémái vannak. A jobb első kerék kézzel történő megrángatásakor kotyog, néha menet közben is egzotikus hangokat hallatt.
Szerintetek mi lehet a baja? Gömbfej?
(csavarok meg vannak húzva :) )

másik problémám fékezéskor "sikit" valamelyik első féktárcsa, pedig csak 13000km van benne. Szerintetek elkophatott ilyen gyorsan egy vadi új féktárcsa városi használatban? Én abban a reményben éltem hogy biztosan kibirnak 30ezret... :(

köszi a segitséget, Bau

8599 Creative Commons License 2000.03.19 0 0 195
Csakanzy:én is láttam már olyan ábrát,aminek magyarázatában úgy szerepelt,hogy a távolság 6,5 +/- 0,25mm és (zárójelben volt 7,5+/- 0,25mm).Talán a fedéltömítés nélkül értelmeznék??
Akkor pontosítok:a 2105-1107010 porlasztó beállításáról beszéltem a múltkor.

tea1:nekem a 2104-ben gyári orosz szerkezet van.Biztos megtakarít valamit,hisz motorféknél elveszi a benzinkeveréket.A mendemondák szerint kb.3dl/100Km a megtakarítás.Csak azért,hogy kipróbáljam még nem kötöttem le.Talán városi forgalomnál hasznosabb.
(A magyar cuccról van leírás a Lada klubban,de úgy emléxem már nem gyártják.)
Egyébként a pneumatikus szelep kb.1200-1300 Ft,az elektronikai szerkezet ára:passz,kell hozzá mikrokapcsoló és a porlsztó kialakítása is más mint a régebbieké.Van egy külön csonk a pneumatikus szelep összekötésére.

tea1 Creative Commons License 2000.03.19 0 0 194
Üdv!

allitolag volt (vagy van) egy magyar keszulek ami a 2101-2-es
ladak porlasztojahoz keszult, elektronikus benzinmegtakarito keszulek neven.
ez motorfeknel elzarja a benzin utjat.

a kerdesem a kovetkezo lenne.
hallottatok e rola valamit, mi a tapasztalat a cuccal es esetleg azt is
honnan lehetne beszerezni.
minden erdekel ezzel a temaval kapcsolatban.

elore is kosz,

A.

Csakanzy Creative Commons License 2000.03.19 0 0 193
Cryptomannak:

A Bartók Béla út elején (XI. ker. Szabadság híd felől), a Gellért tér felől elindulva jobb oldalon
van egy elég nagy Technika könyvesbolt, ott láttam Ladás, meg egyéb javítási útmutatókat.
Elég szar kivitelűek, k. 3500 forintért, de hát nézd meg!

8599-nek:

2105-ös porlasztón a helyes benzinszintnél 6.5 mm az úszó és a fedél közti távolság?
Mert én láttam már 6.5-öt, meg 7.5-öt is. Enyémen 7.5mm.
Szóval biztos a 6.5mm?

Üdv:

Csakanzy

8599 Creative Commons License 2000.03.17 0 0 192
Pavel:a Mahle sportdugattyúkat a Trabis korszakomtól dícsérem.Nem azért passzoltam a Trabit mert esetleg meguntam vagy rühelltem.A boltban ez az egy alkatrész volt amit meg mertem venni.A többi alkatrész után főleg FŐTENGELY!!!!!,henger megmunkálás,stb.rengeteget kellett mászkálni,mestereket keresgélni-gyári (EREDETI)alkatrészeket felkutatni.
A Ladánál ez nem gond,simán lehet gyári cuccokat kapni.Persze sok anyagi áldozatot követel mindkét tipikus magyar "tipus".De akit egyszer a benzingőz és a kipufogó szele megüt,az valamelyik tipust birtokolta.
Lészűrő megnyitása:(először szerezz be egy másik légszőrőházat,hiszen a nyitott típust kb.novembertől áprilisig nem ajánlott használni-szerintem.Egyszer baromira pórul jártam egy párás 0-fok körüli hosszútávú úton.)
Szóval:a légszűrőház fedelét akkora átmérőre készítsd,amilyen a légszőrőd.A méretet adó levegőszűrő ne legyen valami ócska kisipari termék.Én megelégedéssel használom az Armafilt légszűrőket.Sajnos ők is alábbadtak,ugyanis eltűnt a légszűrő külső fémhálója,sőt hallottam olyat is hogy belül sincs!Ez nem jó,ugyanis könnyen "összemegy".Nem kell amúgy sem meghúzni a fedél csavarokat.Ha összesik a szűrő=csökken a felület máris nem ér semmit az egész...
A légszűrő külső kontúrja szépen illeszkedjen a fedélhez.A légszűrő ház oldalát,alsó részét ell kell távolítani egészen addig,amig a ház aljában nem találkozol a ponthegesztéssel összerakott dupla lemezzel.Úgy emléxem az igy kapott átmérő egyenlő a fedél átmérőjével.A kartergáz tömlő bevezető csonkját szépen körbe lehet vágni.Igy ez is megmarad,nem köthetnek bele a műszakin!Tetszés szerint festhető,igényesen elkészítve "feldobja" a motorteret.
Alapjáraton hangosabban sziszeg,teljes karburátor terhelésnél mélyebb torokhangot kapsz.A teljesítményben kb.3500 1/min-től eszrevehetően jobban húz a motor.
2105 karburátor beállítása;
1-es torok:főfúvóka=120-as,féklevegő=170.
2-es torok:ff. =162-es,fl. =150.
Uszószint:6,5mm +/- 0,25mm.
Gyújtás: szokásos 0,4-es mexakítóhézag,a röpsúlyokról a Lada klub oldalain tutira megvan minden.
Addig adom az előgyújtást a motornak,míg az elkezd fémesen kopogni 5000-5500 1/min között(2. sebességi fokozatban szoktam próbálni).Ha már adja ezt a hangot,akkor visszatekerek 1-2 fokot.
Ha a gyújtást is sikerül összehozni,porlasztót is picit áfúvókázod,légszűrő is elkészül,rádobsz egy ötvenes kipufogórendszert,magasbb fordulatnál érezteti a hatását a munka.Hangsúlyozom a 2105-ös motor ehhez a kasznihoz határeset,sokkal jobban kívánja a pörgetést mint egy 2107-es motor.De ha az előbb taglaltakat megoldod,a széria motor is erősebb lesz fordulaton,persze óriási csodát nem lehet várni.De megéri belevágni,hisz nem nagy költség.
Fogyasztás hogyan alakul???? Ennyi átalakításnál igazándiból csak a "cipő súlya" nyom a latba.
Tapasztalatom szerint igazán a rosszul beállított,elhanyagolt Ladák zabálnak.

Üdv:Szivar.

Pavel Creative Commons License 2000.03.16 0 0 191
8599:
Jól hangzik a sportdugó de dunsztom nincs hol szerezhetnék be ilyet és gondolom az ára is borsosabb. Samara meg minden utcasarkon van :-)

Pedig a légszűrőre is számítottam, most láttam egy szűrőt ami a légszűrőház kiiktatása mellett "működik". Érdekes lehet... A házat nem mertem kinyitni, mert nem tudom mennyire és hol vágjam ki.

A 2105-ös motoron nmilyen karbi/gyújtás beállításokat használtál? Kérlek osztd meg velem tapasztalataidat itt vagy privátban.

Üdv. Pavel

pavel@maffia.hu
http://www.tar.hu/palika

Előzmény: 8599 (190)
8599 Creative Commons License 2000.03.16 0 0 190
Pavel: szerintem a Mahle sportdugattyúval kísérletezz.Fogyasztás a 40-es Weberrel?Önmagában nem jelentős,de az autó sem fog csak ettől meglódulni....Sokat kísérleteztem 2105-ös motoron (2104-es Lada) apróságokkal karbi,kipufogó,gyújtás,légszűrő vagyis nem nyúltam bele a motorba.Valahogy nem az igazi.
De van egy 2107-em is:VFTS vezérműtengely,Mahle dugattyú,50-es kipufogórendszer,hengerfejből 1mm lemunkálva,nyitott légszűrőház,ÉS 2105-ös! karbi van rajta,1-es torok főfúvóka 120,féklevegő 150;2-es torok főfúvóka 157,féklevegő 150.
A fogyasztás hosszú távon igen korrekt,nem is kell neki nyomni annyira 80km/h=2400ford/perc.
Helyi közlekedés viszont kín és szenvedés,kínlódik a motor,mindig alacsonyabb seb. fokozatban kell használni,pörgetni és ez már odatesz a fogyasztásnak+a 1500-as alapjárat.
Amig csak porlasztót cserélsz nem kell nagyon félni.De ha már tudod,hogy más van rajta,jobban és bátrabban rúgsz a gázpedálba,ok nélkül is nyomsz neki egy-két frisset.Általában ezért fogyaszt többet az új porlasztó.:-)))))
Pavel Creative Commons License 2000.03.15 0 0 189
Hi All!

Most a Samara dugókra vagyok ráizgulva, állítólag sokat dobna a gépen, és gondolkozok egy 40-es Weberen is, de félek a fogyasztásnövekedéstől.
Sportkormányt 5000-ért láttam, de a 2107 gyári kormány annyira megtetszett, hogy lehet hogy csak azt teszem bele.


A Lada-klub (www.extra.hu/ladaklub) oldalán van egy 2105 kapcsolási rajz, gondolom sok minden megegyezik a 07-el.

Üdv. Pali

Előzmény: Dires (187)
Cryptoman Creative Commons License 2000.03.14 0 0 188
Sziasztok!

Könyveket keresek 2107-eshez. Leginkább kapcsolási rajz kellene (beszkennelve mégjobb...), de egyéb leírásoknak is örülnék. Nézegettem a könyvesboltokvan, de nem sikerült ilyesmire ráakadnom. Régen bezzeg mindenütt volt...

Előre is kösz:
Tibor

=/8-)

Előzmény: Dires (187)
Dires Creative Commons License 2000.03.11 0 0 187
Pavel!

Ahogy olvastam a honlapodon, egesz jol vetted a kocsidat. Kivancsi vagyok, hogy mennyire fog sikerulni a tuning. Elore is drukkolok! A 2107-es uleseket erdemes bontoban megnezni. Gondolom nem kernek erte horribilis osszeget...
A sportkormanyt szervizben rakasd be, es kerj rola papirt, hogy ok raktak be! A rendorok ugyanis kukacoskodhatnak, es kerhetnek papirt arrol, hogy rendes szervizben kerult a kocsiba a sportkormany! Ha eljutsz a motor felfurasaig, akkor nagyon vigyazz! Ha ertesz hozza, akkor ok., de ha nem, akkor csak olyannak engedd megcsinalni, aki szakember, es akiben megbizol!

Sok szerencset!

Előzmény: Pavel (186)
Pavel Creative Commons License 2000.03.11 0 0 186
A hétvégén egy 2107-el jártam, és teljesen letaglózött, hogy mennyivel kényelmesebb mint a 2105-öm. Nincs valakinek 07 kormány, ülés eladó?

Dires:
Én is kisautóról váltottam ('83 Fiesta 1.1), s kb 100ezret vesztettem is rajta :-( Ez már csak így van a régi kocsikkal...
Az oldalad felvettem a linkeim közé.

Üdv. Pavel

pavel@maffia.hu
http://www.tar.hu/palika

Dires Creative Commons License 2000.03.10 0 0 185
Cyactok!

Örömmel fedeztem fel a topicot, szintén Lada (2107) tulajdonos lévén.
A gépem 1986-ban készült, de még mindig tudja a 160 Km/h-t.
Ez főleg annak köszönhető, hogy apósom autószerelő, és mindent megcsinál rajta, amit csak kell. A gép egyáltalán nincs tuningolva, egy fizetésből élő, kisgyerekes család esetetében a pénz másra kell...
Ennek ellenére örömmel olvasom és nézem, ha valaki szép dolgot tud kihozni egy Ladából.

Persze én sem rügtün Ladán kezdtem. Akit érdekel, hogy min, annak álljon itt a honlapom linkje: Dires honlap

Bau Creative Commons License 2000.03.10 0 0 184
Lopott Ladák képei? nono... >:-)
Előzmény: Pavel (183)
Pavel Creative Commons License 2000.03.09 0 0 183
Sziasztok!

A visszajelzőm továbbra is villog, oka rejtély...

Kitaláltam, hogy megemelem a kocsi farát. Milyen rugót ajánlotok?

Alakul a honlapom, sok szép -főleg lopott- Ladás képpel. A kép-tárban majd' 10MB!

http://www.tar.hu/palika

Bízva a Topic fennmaradásában, maradok tisztelettel, Pavel

aetius Creative Commons License 2000.03.09 0 0 182
Nem tudom miért van mindenki ráizgulva az rds-re, itthon alig van használva. Nekem az antenna sincsen bedugva, mert szerintem olyan ócska musoruk van az itthoni rádióknak, hogy tök felesleges hallgatni, nekem egalábbis 5 perc után herótom van tolük.

Még _mindig_ egy 2 csatornás jóféle erölködot keresek :)

rookieone Creative Commons License 2000.03.08 0 0 181
Kérdés mindenkihez!

Ki tudja azt nekem megmondani, hogy milyen dioda való a 21011 kombinált műszerfalba a naftavisszajelzőhöz??? Ugyanis már régóta szívok vele és még a legnagyobb szakik sem tudták megmondani. Ez tényleg olyan kérdés amire egyszer rá kell szaladni!
A válaszokat előre is köszönöm!(mail-ben is.)

Rookieone
mail: rookieone@egon.gyaloglo.hu

aetius Creative Commons License 2000.02.22 0 0 180
Hali.
a villogó visszajelzore: nekem az volt a baj, hogy az úszó, ami a féktartályban volt, (szamár) a tengelynél megragadt, és néha hozzáért az érintkezohöz, de már az úszó nem tudta felnyomni az érintkezot, ezért össze vissza villogott, olyan volt mintha nem mindig lenne elég fékfolyadék. tehát ha van benne folyadék , akkor lehet hogy ez a baj.
siki Creative Commons License 2000.02.22 0 0 179
Udv Skacok!

Ismet egy ujabb taggal bovult a ladaklub... Velem... Regota nagy Ladaorult voltam, de csak most tudtam venni eggyet. Eddig Wartburg tuning volt...Szoval mostantol kozetek tartozom! Feliratkoztam a levlistara is. Szoval nyomulok. Ja a kocsim 21011 VAZ rulez. Ennyi. Es nehany kerdes, valasz.

1. Egy valasz a villogo muszerfallampara: 2 eset lehetseges:
- Vagy tenyleg szivarog (folyik) a fekolajad valahol...
- Vagy elkoptak a fekbeteteid, es ezert alacsony az olajszint...
Ne tolts addig utana, amig nem nezted meg a beteeteket. Mert ha ugye feltoltod fekolajjal es utana csereled ki a beteteket, meglepo modon ki fog folyni az olaj a tartalybol... :-)

2. Egy kerdes: Meger egy Gaal Vezermutengely 3 ezret? Nem tudom melyik tipusa...(honnan lehet megallapitani?)

3. Ja meg egy kerdes: Ha befog a bal elso tarcsafekem, hogy tudnam megcsinalni? Megmozgattam a dugattyukat, mar nem megy olyan nehezen mint eddig, de elso fekpedal lenyomasra ujbol nem birom kezzel elforgatni a tarcsat... Rugobeepites segithet?

Na szasztok! Valaszokat a cimemre, mert nincs netem: siki@dpg.hu

Lada legyen veletek!

biggyboy Creative Commons License 2000.02.20 0 0 178
Helloka!

Bocsi , hogy ide írom , de hova máshova ?
Lenne eladó 4 db (2pár) komplett féknyereg
új betétekkel és felujjítva , homokfújva .
Valamint 2db 5*13 és 2db 5,5*13 colos alufelni ,
vadiúj dunlop 175/50 sp sport 2000 gumikkal szerelve és frissen szinterezve eladók .

Irányár: féknyergek 10000/pár
Felnik gumikkal : 80000/4db

tel:06/30-9673-866

8599 Creative Commons License 2000.02.18 0 0 177
Fogytán a fékfolyadékod!
Előzmény: Pavel (175)
yl Creative Commons License 2000.02.17 0 0 176
Pavel!

Arra figyelmeztet, hogy lassú vagy és utolértelek, lépj a gázra. Csak poén volt.

Tudom offtopic voltam, bocsesz!

Hali!

Előzmény: Pavel (175)
Pavel Creative Commons License 2000.02.17 0 0 175
Újabban fel-fel villan a (!) vészjelző lámpa a 2105-ömben. Ez mire figyelmeztet?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!