Lemuél bölcs édesanyja az érem két oldalát mutatja be szerelmetes gyrmekének - s rajta kersztül mindannyiunknak. Fiának azt mondja, hogy szeszes ital nem való felelősségteljes, komolyan gondolkodó embernek. Nem azt mondja, hogy nem való a (túl) sok szeszes ital fogyasztása, hanem a felelősségteljes, komolyan gondolkodó ember teljesen absztinens. Ugyanakkor megmutatja az érem másik oldalát is: a szeszes ital az elveszendőnek való, kinek nincs semmi vígasztalása sem embertől sem Istentől, kinek oyan kilátástalan a helyzete, amin már sem ember, sem Isten nem tud enyhíteni. Ezek nagyon extrém, szélsőséges helyzetek: nem csip-csup múlandó szomorúságról, melankóliáról van szó. Tehát semmiféleképen sem élvezeti szerként propagálja a Biblia a szeszt. Ám én továbbra sem javaslom, hogy ezen igehelyre hivatkozva a keresztények karitatív tevékenységként hajléktalanoknak (kiknek helyzete valóban eléggé kilátástalan) szesszel szerezzenek vígasztalást. A hitét komolyan vevő keresztény nem a boroskancsónál, hanem Istennél keresi a vígsztalást, megoldást...
A szőlőlé erjedni kezd, ha a hőmérséklet adott, ott a zsidóknál meg adott volt.
A zsidók szerint, ahogy a zsido.com oldalon olvashattad, cserép edényeket használtak.
É most figyelj suvi:
Az új bor ha még fejlesszt gázt, azt az új tömlő bírja ki, a régi sanszosan szétmegy!
A bornak, pláne az ÓBORNAK, tökmindegy.
A TÖMLŐT AZT A BOR SZÁLLÍTÁSÁRA HASZNÁLTÁK, MERT NEHÉZ A CSERÉP ESZKÖZÖK SZÁLLÍTÁSA!
VAGY TÁROLÁSRA IS, DE A CSERÉP AZ ALKALMAS, MERT PÁROLOGTAT, ÉS HŰVÖSEN TART.
AZ ÜVEG AZ ROHADT DRÁGA VOLT.
Tömlőben csak a szegényebbek és kisebb mennyiséget tároltak.
"Mégis, bár a zsidó ember gyakran iszik bort, ráadásul ezzel Istennek tetsző dolgot cselekszik, a borivás soha nem vezet nála részegségre, de még csak rendszeres szokásává sem vált. Vajon miért?
De keresztény is élvezheti az emberi kultúra gyümölcsét, az egészséges italt, a bort.
„Vagy nem tudjátok, hogy az igazságtalanok nem fogják örökölni Isten országát? Ne tévelyegjetek! … Minden szabad nekem, de nem minden használ. Minden szabad nekem, de ne váljak semminek a rabjává.”1Korinthus 6:9a,12
Mérték és tartózkodás, suvernyákja a borászatnak!
De hagyd a kérdést a fenébe, vagy olvass utána, aztán hintsd itt az észt!
Gondolom én, levegőn rohad a must és abból lesz a fincsa bor.
Aha, azért zárták új tömlőbe, hogy mégcsak ne is érintkezzen levegövel a must, troll? Akkor mikép fog "megrothadni" így a must s mikép lészen belőle így "fincsa" bor, troll? Gondolkozz, troll. Fog menni, troll...?
Ne feledjük: Jézus első csodatette János evangéliuma szerint az volt, amikor egy Kána nevű helyen tartott lakodalomban, az elfogyott bor pótlására, hat kővedernyi vizet borrá változtatott. A történetben, hogy nehogy „pancsolással” vádolják Jézust, a következő beszélgetés hangzik el a násznagy és a vőlegény között: „Minden ember a jó bort kínálja először, és amikor megittasodtak, akkor a silányabbat: te pedig mostanáig tartogattad a jó bort.”Jn 2,10.
Az állítólagos Jézus a mítosza szerzői szerint, JÓ BORT VARÁZSOLT A VÍZBŐL.
Hiába voltak már bebaszcsizva, fincsit állított elő;-)
Ha pedig a bort nézzük, akkor van olyan felekezet és gyülekezet, amely ragaszkodik a vörösborhoz, a vér színe miatt, de természetesen Tokajban és Magyarország sok jelentős gyülekezetében is ragaszkodnak a Tokajihoz. A gyakorlat azt mutatja, hogy a Tokaji bor a régi fém kelyhekből is jó ízzel fogyasztható. Az úrvacsora esetébe ugyanis fontos, hogy az ember a lelkiekre tudjon hangolódni, egy savanyú, rossz ízű, az úrvacsora kehelyben keserű ízt adó bor, pedig el tudja ettől terelni a hívő ember figyelmét, tűnjön ez bármennyire lényegtelen részletnek. Nincs kellemetlenebb annál, mint amikor az úrvacsorához savanyú bort hoznak, és a hívek arcán jól látható a fintorgás ahelyett, hogy megélhessék a gyülekezet legáhítatosabb közösségi pillanatát. Hiszen erről szól az úrvacsora: a legteljesebb földi közösség Jézus Krisztussal.
Luther Márton az italokkal kapcsolatban megjegyzi: „A bor dicséretes dolog, és szó esik róla a Szentírásban, a sör pedig emberi hagyomány.” máshol azt mondja: „Aki nem kedveli a bort, a nőt, az éneket, az egész életében balga marad!” De talán a legismertebb mondása a borral kapcsolatban: „A bor erős, a király erősebb, az asszony még erősebb, de az igazság a legerősebb!” Luther amellett, hogy felesége sörfőzdét üzemeltetett, nagyra becsülte a bort. 1540 körül 600 szőlőtőkéje volt. Ugyanakkor ez nem lehetett elég az egész házanépe számára, ami mintegy 60 főből állt. Ezért a barátai, támogatói, sőt a wittenbergi fejedelem is gyakran ajándékozott neki bort. Tudunk arról is, hogy prédikációiért gyakran fizettek neki borral.
“Az ivásnak ugyanaz a törvénye, ami a szerelemnek: bármikor, bárhol, bárhogyan. De itt is, ott is minden körülmény fontos. A bor természetéhez meg kell választani az évszakot és a napszakot. Van henyélő bor, kacér bor, mesélő bor, tragikus bor. A legnagyobb érzéketlenségre vall például kedélyes családi ebéden drámai bort inni. Ugyanilyen ízléstelenség hivatalos lakomán parázna bort inni. Ha egyedül vagy és kint, mindig keress távlatot; a bor szereti a magasságot és a kilátást, és szeret felülről nézni.”
( részlet Hamvas Béla: A bor filozófiája című könyvéből)
Részegítőtől megittasodottaknak adni még részegítőt: az, ám a "testi vágyak kulturált(?) egészséget nem rongálo"(így!) kiélése, úgy-e, katolikus troll...?
I was once discussing this with an elderly Chritian gentleman who brought up a very good point. He said "One beer might not send me to hell, but it could lead ten people there who saw me, and followed my example."
To quote Gleason Archer; "If we really care about the souls of men, and if we are really in business for Christ, rather than for ourselves, then there seems to be no alternative to total abstinence-not as a matter of legalism, but rather as a matter of love...?
24. Mivelhogy meghallottuk, hogy némelyek mi közülünk kimenvén, megháborítottak titeket beszédeikkel, feldúlva a ti lelketeket, azt mondván, hogy körülmetélkedjetek és a törvényt megtartsátok; kiknek mi parancsot nem adtunk:
25. Tetszék nékünk, miután egyértelemre jutottunk, hogy férfiakat válasszunk ki és elküldjük ti hozzátok a mi szeretteinkkel, Barnabással és Pállal,
26. Oly emberekkel, kik életüket tették kockára a mi Urunk Jézus Krisztus nevéért.
27. Küldöttük azért Júdást és Silást, kik élőszóval szintén tudtotokra adják ugyanezeket.
28. Mert tetszék a Szent Léleknek és nékünk, hogy semmi több teher ne vettessék ti reátok ezeken a szükséges dolgokon kívül,
29. Hogy tartózkodjatok a bálványoknak áldozott dolgoktól, a vértől, a fúlvaholt állattól, és a paráznaságtól; melyektől ha megóvjátok magatokat, jól lesz dolgotok. Legyetek egészségben!
A testellenes filozofiai irányt igy nevezik ASZKETIZMUS . Ismérvei a testi vágyak lehazudása elnyomása lásd szüzesség böjt önkorbácsolás cölibátusz öncsonkitás.UGY hiszékenykedik hogy a lélek emelkedését a test hátráltatja. Ez ugye LOGIKÁTLAN mert akkor MIÉRT teremtette a természet / isten / törvény ?
A test éppugy helyes etikus mint a lélek.
A testet is megbecsülő az élet kellemességére törekvő filozofiai irányzat neve KULTUR-hedonizmus és jelképe a BOR.
Nem a must nem az alkohol,nem a részegeskedés hanem a BOR.
Jézus ELSŐ CSODÁJA a kánai mennyegzői borszaporitás.
A krisztosz itt NEM a szeszesitalra buzdit hanem hogy törekedjünk a testi vágyak kulturált egészséget nem rongálo KIÉLÉSÉRE.
Felun éltem évtizedeken át volt szőlőnk pincénk S O H A nem voltam még spicces sem.
14 Akarom tehát, hogy a fiatalabbak férjhez menjenek, gyermekeket szűljenek, háztartást vigyenek, és semminemű alkalmat se adjanak az ellenségnek a szidalmazásra.
I Tim 5
Totál önmegtartóztatásban nincsenek ilyen beteg dolgok
Yet God has promised that whenever we meet temptation, He will provide a way of escape (1 Cor. 10:13). For anyone easily drawn into uncontrolled drinking, the way of escape is total abstinence. Because a little alcohol might be enough to get him started on the road to alcoholism, God in His Word advises him against drinking even in moderation.
Three considerations demonstrate that this same standard is appropriate for everyone, not just for potential alcoholics. First, there is no certain way of telling who is a potential alcoholic. Second, God wishes the fellowship of believers to be a refuge from companions who drink and who encourage drinking. The brother prone to alcoholism finds it much easier to remain firm in total abstinence when this is the practice of all Christians. Third, anyone who drinks even a little alcohol immediately suffers a degree of intoxication, with resulting impairment of the body and dulling of moral inhibition...
Vézna, kehes, beteges, satnya te vagy, brekegi, te mászkálsz orvosról-orvosra. Ennyire egészséges hát a pornónézés, az önkielégítés, az átkozódás meg a boroskólás disznósült, troll...?
A pogányokból lett hívők felől pedig mi írtunk, azt végezvén, hogy ők semmi ilyenfélét ne tartsanak meg, hanem csak oltalmazzák meg magokat mind a bálványoknak áldozott hústól, mind a vértől, mind a fúlvaholt állattól, mind a paráznaságtól.
Há én hülye lennék mustot inni, azt meghagyom a retardált adventistáknak fossák össze ők magukat
Legalább tudnád mit akarsz. 2015-ben felhívott telefonon egy mangalica, én barom meg mozdultam rá. Hazamentem ahogy kérte, mer asszittem értelmeset akar mondani, de röffuiiii csak kapkodta a levegőt, meg fulladozott röff te is uiii csinálsz ilyeneket?
Fertelmességet szerintem se szabad csinállni. Egyelőre inkább arra várom a választ, hogy a disznóhúsevést hol is említi a biblia fertelmességnek/útálatosságnak?