Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.11.21 0 0 21026

Van egy nóta, jó régi, Zager & Evans az előadók.

Ismered?

Előzmény: Ashi Valkoinen (21025)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2022.11.21 -1 0 21025

...miért?

 

Mikor lesz már ebből az ETCS-ből bármi használható idehaza?

 

2022 van!

Előzmény: r1232 (21024)
r1232 Creative Commons License 2022.11.21 0 0 21024

Kelenföld-Székesfehérvár között csak kikapcsolt ETCS-sel lehet közlekedni.

Előzmény: király2644 (21021)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.11.21 0 0 21023

A 160 más kérdés, nem tudom, hogy hivatalosan a pálya jelenlegi állapota lehetővé teszi-e vagy sem (már ahol amúgy is lehetne 120 felett menni).


A kérdés elvileg nem túl bonyolult.Ha az SzMK-ban a "vonat legnagyobb sebessége" alatt 160 szerepel, akkor ezt adjuk meg a berendezésnek adatbevitelkor, és a berendezés eszerint adja a "körívet". Ha meg ennél alacsonyabbat, akkor azt.Hogy van ez szabályozva a F.2. utasításban a "vonatok sebessége" alatt?

Előzmény: király2644 (21021)
király2644 Creative Commons License 2022.11.21 0 0 21022

Ja igen, amúgy kb. 2 éve mennek a próbamanetek, utasokkal is, szóval utasforgalomban akár bárki is mehett már ETCS-el, ha épp olyan FLIRT-volt, ami részt vett a próbaüzemben. Persze nem biztos, hogy ez észrevehető volt egy 'átlag' utasnak.

Előzmény: DTUHjldr5d4 (21020)
király2644 Creative Commons License 2022.11.21 0 0 21021

ETCS-el közlekedhetnének, de sajnos az érdi kitérőbeépítés miatt a fél vonal (martoni RBC körzet) használhatatlan jelenleg. A 160 más kérdés, nem tudom, hogy hivatalosan a pálya jelenlegi állapota lehetővé teszi-e vagy sem (már ahol amúgy is lehetne 120 felett menni).

Előzmény: DTUHjldr5d4 (21020)
DTUHjldr5d4 Creative Commons License 2022.11.21 0 1 21020

Köszönöm a válaszokat!

Nagyon érdekes információk ezek. Ezek alapján az az érzetem, mintha már működhetne utasforgalomban, "rendesen" az ETCS. Magyarán a 30a vonalon (legalábbis az érdi bekötéssel nem érintett részen) akár már közlekedhetnének az ETCS-el felszerelt vonatok 160 km/h-val. Vagy rosszul következtetek?

Előzmény: király2644 (21019)
király2644 Creative Commons License 2022.11.19 0 2 21019

A 30a-nak végleges engedélye van l2-re, csak hiába, mert másnap le is lett állítva a fél vonalon az érdi elágazás etcs-be be nem kötése miatt....

 

Kulcskezelo ideiglenes, a gysev majd a veglegeshez csatlakozik, ha egyszer meglesz...

 

A gysevnek is végleges használatbavételi engedélye van ...

Előzmény: 418 320 (21018)
418 320 Creative Commons License 2022.11.19 0 0 21018

A gysev vesz majd saját kulcsmenedzsment rendszert, vagy majd a mávét használja, ha elkészül? 

 

Akkor most ezen a szakaszon is ugyanaz a helyzet, mint a 30a-n, hogy a kulcskezelő miatt nem lehet végleges engedélye?

Előzmény: király2644 (21017)
király2644 Creative Commons License 2022.11.18 0 1 21017

FLIRT3-asok használhatják elvben (járművezető függő), de a kulcsmenedzsment az még minidg ideiglenes, és még egy jó darabig így is lesz.

Előzmény: DTUHjldr5d4 (21016)
DTUHjldr5d4 Creative Commons License 2022.11.18 0 0 21016

Sziasztok!

 

Az alábbi hozzászólással kapcsolatban tudtok valami publikus információt?

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=163000319&t=9135211

benbe Creative Commons License 2022.11.09 0 0 21015

Gyermekvasút üzemi váltói is nagyrészt azok, ráadásul régi váltójelzővel.

Előzmény: TVG1238 (21011)
Fizolti Creative Commons License 2022.11.06 0 3 21014

Apc-Zagyvaszántó: 

Előzmény: TVG1238 (21011)
TVG1238 Creative Commons License 2022.11.05 0 0 21013

Köszi! 

Előzmény: Áthaladójelző (21012)
Áthaladójelző Creative Commons License 2022.11.05 0 2 21012

Kemencei Erdei Múzeumvasút

Előzmény: TVG1238 (21011)
TVG1238 Creative Commons License 2022.11.05 0 0 21011

Igen, pont akartam mondani, hogy legalábbis én még élőben nem láttam pajzslemezes váltót. 

Ha esetleg van eredeti fotód róla, akkor lehetne kérni egy képet.. ? 

Előzmény: siófoki35 (21010)
siófoki35 Creative Commons License 2022.11.04 0 1 21010

A pajzslemezes változat ma már ritka, valahol Pásztó környékén láttunk még ilyent, de vonóvezetékesre átalakítva. (Mindkettő szabványosan átalakítható vonóvezetékes állításra, ilyenkor a súlykörte, bár a helyén marad, nem mozgatja a váltót. A vonóvezeték szakadása vagy egyéb hiba/karbantartás esetén könnyen visszaállíthatóak helyszíni állításúra). 

Előzmény: CsP50k (21005)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2022.11.04 0 1 21009

Ki van jelölve EU szinten bő 200 paripa modernebb fajtákból aminek az ETCS-el való felszerelése vagy modernizálása keretében az idéntől már folyamatosan zajlanak a tesztek. Infra szinten a modernizálás a teszt szakaszokon már előbb elkezdődtek.

Előzmény: király2644 (21008)
király2644 Creative Commons License 2022.11.04 0 0 21008

Nem hiába létezik a CLC/TS 50701....

 

Egyébként olyasmiről volt szó, hogy az első éles FRMCS tesztek 2025 környékére várhatók, persze lehet, le vagyok maradva.

Előzmény: oldmumus_v.2 (21006)
TVG1238 Creative Commons License 2022.11.04 0 1 21007

Köszönöm szépen a válaszodat, így már érthetőbb. 

Előzmény: CsP50k (21005)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2022.11.04 -2 0 21006

Igen, ezt 1-2 éve itt talán a nagyfórumban leírtam és sokan bolondnak néztek. Na meg arra is fel kell készülni, hogy komplett a biztber és vonatbefolyásolás ahol IP alapon megy sokkal nagyobb Security aktivitással kell számolni.

Előzmény: 418 320 (21004)
CsP50k Creative Commons License 2022.11.04 0 2 21005

A bordásöntvény vagy a pajzslemez a váltó állítókarját köti össze az állítórúddal.

 

Az állítókar (ezen van a súlykörte felül) alul nincs mereven a csúcssíneket toló/húzó állítórúdhoz rögzítve, kb 60 fokban szabadon mozog.
(A lekampózást segíti az állítás közben meglendített súlykörte.)
Alul az állítókart mintegy körbevéve vagy egy öntöttvas "sonka" van, vagy két háromszögletű lemez amik a sarkaiknál összekapcsolva fogják közre az állítókart.
Ezek tolják/húzzák közvetlenül az állítórudat.

 

Az ábralemezes az a váltójelző tulajdonsága, van forgólapos is vagy akár el is hagyhatják.

 

Az első a pajzslemezes, a másik a bordásöntvényes.

Előzmény: TVG1238 (20998)
418 320 Creative Commons License 2022.11.04 0 0 21004

2018-ban kijött a 3gpp rel16, azóta szinte semmi nem történt a rendszer bevezetése érdekében. Csak példának ott van az 5g, ami ugyanabban a releaseben lett véglegesítve és budapesten szinte nem lehet úgy megmozdulni hogy ne legyen tg kapcsolatban a telefonom. 

 

Jó magyar szokás szerint ha kiépül a gsm-r hálózat akkor majd egyből lehet is cserélni FRMCS-re.

Előzmény: oldmumus_v.2 (21002)
418 320 Creative Commons License 2022.11.04 0 0 21003

Sőt, manapság már minden az optika felé terelődik, ahogy nőnek az adatátviteli sebességek. Most már nincs olyan, hogy külön gsm rendszer, hanem egybe van gyúrva a 3/4g-vel. Utóbbinak értelemszerűen még fontosabb a gyors linksebesség. Persze a mikrós p2p linkek is fejlődnek, mennek felfelé frekvenciában akár 80GHz környékére is, ahol már több gigabites sebességet is el lehet érni. De ez a nagy átviteli sebesség ellenére igen csak finnyás tud lenni az időjárásra.

Előzmény: 3r141592 (20999)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2022.11.04 -1 0 21002

Szívesen. 3r141592 fórumtárs a 20999. hozzászólásban nagy jól leírta a rádiós gerinc, meg amúgy a rádiós összeköttetés ellenségeit. Amúgy maga a GSM-R lassan nyugdíjba megy, helyette lesz új vasúti kommunikáció ami valamennyire jobb meg biztonságosabb. Ez utóbbi a pár hete németeknél bekövetkezett eset miatt is fontos. Bár ezt 2015 felé a franciák megjósolták. Ezért is léptek a csere ügyében

Előzmény: CsP50k (21000)
CsP50k Creative Commons License 2022.11.04 0 0 21001

Számomra némileg csalódás ez a megoldás. Azért kösz az infót!

Előzmény: 3r141592 (20999)
CsP50k Creative Commons License 2022.11.04 0 0 21000

Értem, köszi a választ.

Előzmény: oldmumus_v.2 (20997)
3r141592 Creative Commons License 2022.11.04 0 0 20999

A rádiós (mikrohullámú) kapcsolat általában több üzemeltetési problémával jár mint egy optikai összeköttetés pl fa benövés, ködös időjárás, vagy nagy esőzés/havazás erős csillapítást tud bevinni az összeköttetésbe viszont olcsón és gyorsan telepíthető az optikai rendszer drágábban lehet telepíteni, de légkábel kivételével az maximum a markolók és a tájékozatlan színesfém gyűjtők okoznak csak problémát.

Előzmény: CsP50k (20996)
TVG1238 Creative Commons License 2022.11.03 0 0 20998

Sziasztok!

 

Egy régi MÁV oktató filmet néztem meg, és ott elhangzót két szakkifejezés helyszíni állítású váltó neve. 

Az egyik pajzslemezes, a másik bordás öntvényű. Mi a kettő közötti különbség? Mert a filmen egy ábralemezest mutatót,azt ismerem. 

 

Előre is köszönöm a választ. 

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2022.11.03 0 0 20997

Én csak a Hegyeshalmon túli viszonyokat ismerem, de ott a torony és torony közötti összeköttetés rádiósan tartalék. Elsődleges az optika gerincre (SDH) csatlakoznak fel. Szerintem hacsak valami nem nagyon terepviszonyos meg ingatlantulajdonvitás a dolog akkor civil rendszereknél is ezt szorgalmazzák.

Előzmény: CsP50k (20996)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!