Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KokoTibor Creative Commons License 2022.10.11 0 0 208151

Közben megtaláltam, de kösz!

A hűtőkört kell valahol légteleníteni vagy ezt megoldja magától?

Előzmény: cam aro (208149)
cam aro Creative Commons License 2022.10.10 0 0 208150
Előzmény: Törölt nick (208148)
cam aro Creative Commons License 2022.10.10 0 0 208149
Előzmény: KokoTibor (208146)
Törölt nick Creative Commons License 2022.10.10 0 0 208148

Sajnos nem, nekem ilyen idomszeres lapkás nyomornak tűnik.

 

https://opel.7zap.com/en/car/a04/e/12/21-0/#40

 

 

Előzmény: Törölt nick (208147)
Törölt nick Creative Commons License 2022.10.10 0 0 208147

Astra H 2012, Z17DTR motornál a szelephézag állítás hidrotőkés?

KokoTibor Creative Commons License 2022.10.10 0 0 208146

A sebváltó kulisszától a váltóhoz menő bowdenek beállítására mi a protokoll? Hogy ne kelljen kísérletezni .(VW FOX)

Szét kellett akasztani és nem a gömbcsuklónál lett megbontva, így elállítódott.

 

Quattroman Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208145

lehet csak vissza kellene csavarni, azt kiss.

 

ezt írtam én is. ezt a betétet beragasztani

de lehet esztergálni pár tizeddel erősebbet és az biztos

amúgy lehet olcsón találni ilyen hengerfejet de gondolom nem vette le és a helyén akar manipulálni

Előzmény: cam aro (208143)
cam aro Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208144
Előzmény: cam aro (208143)
cam aro Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208143

tudom. 

de vagy talal bele valo, es megallo betetet, vagy kidobhatja a hengerfejet. 

(mondjuk.. lehet csak vissza kellene csavarni, azt kiss. 

uj gyertyanal meg uj betet.. ) 

Előzmény: Quattroman (208142)
Quattroman Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208142

nem lesz átfedés.

a Heli és egyéb Coil menetjavítók ugyanazt a menetemelkedést tartják mivel a cucc egy rombusz profilú "rugó"

a külső átmérők pedig nem felelnek meg a szabványos menetméreteknek ezért kell hozzájuk spec menetfúró

 

Előzmény: cam aro (208140)
cam aro Creative Commons License 2022.10.09 0 1 208141

jo.. hat mar mind leirtatok. 

nem baj, duplaztam. :)

Előzmény: cam aro (208140)
cam aro Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208140

 M16x1,5 külső menetű betétet adnak? ""

 

menetjavito betetek belul szabvany,, kivul meg amit epp kiad a meret, az ehez gyartott egyedi menetfuroval egyutt. 

(ha lesz idom/ nem lesz /  megprobalok meret tablazatot turni time sertrol, es heli coilrol is.. 

hatha meret alapjan lesz atfedes. ) 

Előzmény: attila990 (208135)
cam aro Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208139

ez egy ' time-sert' menet javito cucc, a wurth (is ) forgalmazza. 

nem rossz cucc * , de sokan elfelejtik a betet becsavarasa utan a mangorlast.

ez nyitja szet a betet veget, tomitve a menetet, es lezarva a kicsavarhatosagot. 

( szet nyiteli/szegecs a betet veget, ahol nincs menet. ) 

 

szvsz vagy megprobalsz egy uj time sert betetet ES szet is mangorlod a veget,, vagy passz, esetleg beragasztod pl loctite 660. . vagy 201-el.

 

* heli coil jobb, de  - szerintem - nem kompatibilis a ket javito meret..igy az mar kutba esett. 

ill.. meglehet probalni. 

Előzmény: attila990 (208133)
409 Creative Commons License 2022.10.09 -1 0 208138

 

 Mérd meg 10menetcsúcs távolságát. Az megadja a menetemelkedést elég pontosan. Valószínűleg ott van a kutya elhantolva, hogy amikor ezt betekerik, meg kell roppantani, hogy befeszüljön és ne tekeredjen később ki. Ettől változhat a menetemelkedés is.

 Mindenesetre ez egy ostoba megoldás a menetjavításra, miközben van erre kiváló is. (HeliCoil és klónjai) De mostmár valószínűleg az nem alkalmazható ehhez a hengerfejhez. Ezt elbaxták. :/

Előzmény: attila990 (208135)
Quattroman Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208137

M14x1,25 gyertyamenethez M16x1,5 külső menetű betétet adnak?

 

egyáltalán nem biztos, lehet kívül akármilyen, lehet ez egyedi gyártású, akár még Whitworth menet is.

ne anyával próbálkozz hanem drótkefe vagy korong és jóféle menetrögzítő....

Előzmény: attila990 (208135)
attila990 Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208136

BGS 149 is egy gyertyamenet javító készet, külön kapható a menetfúró hozzá:

https://www.bgstechnic.com/hu/catalog/product/view/reference/459292/id/461039   M16x1,25 méretnek írja a betéthez szükséges fúrót.

 

Előzmény: Quattroman (208134)
attila990 Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208135

Bocsánat, az autó adatai lemaradtak. Most pótolom: Audi A3 8L 1997 1.6Benzin  AEH motorkód.

Fúrni semmiképpen sem szeretném, csak tartaléknak szeretnék betéteket venni.

M14x1,25 gyertyamenethez M16x1,5 külső menetű betétet adnak? Pont van normál magasságú (12,7mm) M16x1,5 anyám. Menet tisztítása nélkül az anyát kb 6mm hosszan fel tudtam hajtani kézzel a gyertyára, ott megakadt. Megpróbálom tisztítatni és utána talán rendesen felmegy.

 

Előzmény: Quattroman (208134)
Quattroman Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208134

láttad a főcímben a kérést?

azért nem passzol bele a menetfésű mert ez nem 1,25 emelkedésű hanem 1,5 mm-es

ezt mát ne nagyon akard még nagyobb betétre cserélni mert könnyen lehet hogy már a szeleptányért fogod basztatni

vagy visszatekered ezzel a betéttel az új gyertyát, vagy előbb megtisztítod a betétet és menetrögzítővel visszateszed...

 

Előzmény: attila990 (208133)
attila990 Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208133

Sziasztok!

 

Sajnos a gyertya kiszerelésével a menetjavító betét is kijött, sajnos eddig még ilyennel nem találkoztam.

A betét átmérője a menetes résznél 15,7 mm teljes hossza 16,6 mm. Átmérő a vállnál 18 mm. Probáltam ráfektetni a menetfésűt és a gyertyát is, de a betét külső menetes részénél nem illeszkedik pontosan az 1,25 mm menetemelkedésű profil.

Én a külső menetes rész esetében az 1,25 mm emelkedésnek látom értelmét, ezért is furcsa, hogy nem passzol bele a fésű.

Esetleg nem is metrikus lenne a külső menet? Többféle menetjvító készletet is találtam, ezért tanácstalan vagyok, hogy melyik lenne jó nekem pótlásra. Van esetleg valakinek ilyen javító készlete a fórumról? Fent írt méretek érdekelnének.

Például: 

https://szerszamesgep.hu/product_info.php?manufacturers_id=13&products_id=1268

 

https://pumatools.hu/gyertyamenet-javito-keszlet-m14x125-16-db-os-bgs-9-149.html

 

https://pumatools.hu/-autoipari-celszerszamok/gyertyaszereles/menet-felujitok/termekek/menetjavito-klt-m14x125-gyertyamenet-5-db-os-at123a.html

 

 

Kép a gyertyára szorult menetjavító betétről:

http://keptarhely.eu/view.php?file=20221009v01x3yjot.jpeg

 

Köszönöm szépen a segítséget.

 

Üdvözlettel: Attila

 

 

KokoTibor Creative Commons License 2022.10.09 0 1 208132

Sziasztok Mesterek!

Beindítva a kicsike a javítás után . Az olajnyomás alapjáraton 1bar, 2000 fordulaton 1,8bar, 3000-nél 2,2bar.

Sokkal halkabb lett, pöccre indult, tesztelés a következő napokban...

Azért mérek kompresszió végnyomást is pár 100km után. Meg hát az olajfogyasztás lesz nagy kérdés.

Majd kiderül mit tud terheléssel.

Köszönöm mindenkinek aki segített az információival!

Előzmény: cam aro (208121)
Quattroman Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208131

az "új akksival sem éled fel semmi" ellentmond annak a jelenségnek hogy lemeríti az akksit álló helyzetben.

mi lenne ha megnéznéd a testkábel csatlakozásait,(az első jelenség okán)

esetleg lekötnéd a generátor töltőszálát. (ez pedig a második miatt)

Előzmény: beeex (208125)
409 Creative Commons License 2022.10.09 -1 0 208130

"Tehát az aksi meghalt, de az új aksival sem nyikkan az autó."

 

Amennyiben az új akku jó, akkor nagy valószínűséggel valahol érintkezési hiba van. (szakadt vezeték) akku/test, vagy akku/gyújtáskapcsoló között. A kereséshez szükség lesz egy próbalámpára. A kereséshez szükséges ismereteket az általános iskolában tanították.

Előzmény: beeex (208125)
BMWKRAFT Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208129

 

Én úgy értelmeztem az új aksival ugyan ez mondatot, hogy a teljes történet ugyan az.

Vagy is, csak a három nap állás után van a sötét.

Előzmény: Törölt nick (208128)
Törölt nick Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208128

"valami lemeríti az akkummulátort"

Ez esetben az új aksival pöcröff lenne.

 

Én inkább fordítva kételkednék, tényleg a rossznak gondolt előző akku hibás-e.

De bármi, ennyiből nem lehet megmondani.

 

 

 

Előzmény: BMWKRAFT (208126)
BMWKRAFT Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208127

Én saját autóban egyszer cseréltem fékbetétet.

Magas-tátra, teleautó, utánfutó.

Ezt egy párszor oda-vissza.

 

Előzmény: Paco155 (208124)
BMWKRAFT Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208126

Suzuki-t alig javítunk, de úgy tűnik valami lemeríti az akkummulátort állóhelyzetben.

 

 

 

Előzmény: beeex (208125)
beeex Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208125

Sziasztok lenne egy diagnosztikai kérdésem. 2000 es 1.3 as suzuki swift, pöcre indult. Három napi nem használás után nulla áram, még csak nem is pislákoltak a műszerfalon a szervízlámpák, nulla töltés. Itt kezdődnek a rejtélyek.

Másik autóról bebikázva sem mozdul semmi. Meg sem nyikkant. Aksit a kocsiban töltőre téve, sem tölt fel. Azt gondoltam, zárlatos az aksi. Új aksi vesz, berak,. Ugyan ez. Semmi áram. Belső világítás, műszerfal jelzőlámpák korom sötétek. De az eredeti aksi is nulla.

Tehát az aksi meghalt, de az új aksival sem nyikkan az autó.

Annak esélye h véletlenül egymástól függetlenül pont az aksi zárlatos legyen és a kocsi elektronika is elszálljon, kicsi az esély.

Mi lehet?

 

Paco155 Creative Commons License 2022.10.09 -1 0 208124

Nálam is bőven 200 ezer km fölött fogy el egy kuplung, városi-elővárosi használatban.   Cserébe a fékbetétet 15-20 a tárcsát meg 30-40 ezrenként kell cserélnem. :)

Előzmény: BMWKRAFT (208123)
BMWKRAFT Creative Commons License 2022.10.09 0 0 208123

Én meg a 150ezres kuplungcserérkre vagyok rácsodálkozva.

Használati oldalról sejtek eltérést.

Ritkán jön be tulaj oldalról is karbantartott autó.

Előzmény: cam aro (208116)
kormi07 Creative Commons License 2022.10.08 0 0 208122

ez az autó a pályán éli az élete javát, 2000-2500 fordulaton, negyed terhelésen.

nem egy kuplunggyilkos üzemmód.

ezért tart tovább.

szerintem.

 

thank you:-))))

Előzmény: cam aro (208116)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!