Oké, legyen, de esztétikum is létezik a világon, nem fogjuk a fürdőszobában a bojlert körbetekerni üveggyapottal. Akkor már inkább fizetünk havonta egy-két ezressel többet az áramért.
Milyet érdemes infrás hőmárőből venni? Rákerestem, de elég nagy a szórás árban 5000-40000Ft-ig vannak kb. A legtöbb olyan 20k (vagy kicsit alatta) körül van, az már egy használható kategória?
Ha beteszel a pincébe egy levegő hűtő berendezést (=hőszivattyús bojler), attól a levegő hőmérséklete csökkenni fog. Ha elég nagy a pince mély-talajjal érintkező felülete (és a pince a 15 fok túlnyomó részét nem a felette lévő fűtött lakásból lopja), akkor a hőszivattyú hűtő hatása több hőt fog a talajból lopni, mint a felette lévő lakásból. Mert egy hőszivattyúnak hőt "lopnia" valahonnan mindenképpen muszáj, ez a hőszivattyúk működésének lényege.
Ha volna egy infra hőmérőd, azzal megnézhetnéd, hogy a pince mennyezete nem-e melegebb, mint a levegő hőmérséklet.
"Most direkt megnéztem a bojlert. Teljesen hideg a külső felülete, hiába 65 fokos benne a víz."
Az, hogy a 32 fokos kezecskéd hidegnek érzi (tehát pl 31 fokos a bojler külső felülete), attól még lehet, hogy az a "hideg" bojler valójában 10 fokkal melegebb a helyiség levegő hőmérsékleténél, tehát az a felület folyamatosan fűtőtestként dolgozik (hő-forintokat veszít).
Na ezért is kell(ene) minden háztartásba egy infra hőmérő
A pincében átlag 15 fok van még télen is és a mostani 10+éves gázbojler burkolata is max. langyos. Az 50 fok különbség a felületen kicsit erős, ettől függetlenül persze az 5cm szigetelés tényleg vicc kategória.
a legnagyobb baj, h a belső hőszigetelt tartályból kiáll a hozzá hegesztett acél tartófül (nem rozsdamentes). mert az acélfül már nem hőszigetelt, de közvetlen kapcsolatban van a belső meleg vízzel (a felső részén, ahol a legmelegebb a víz)
"láttam több ezer literes fűtési puffertertályt a fűtetlen, mínusz sok fokos garázs sarkában, a gazdája büszkén mutatta az új, 10 centis gyapot hőszigetelést rajta :)))))."
Csak azon az egy puffertartáyon (külső felületén) telente kb annyi hőveszteség volt, amennyi hővel ki lehetett volna fűteni a szomszéd családi házat :)
Sokan nem tudják, hogy a rozsdametes acél hővezetése SOLKKAL alacsonyab a közönséges vaséhoz képest. Akkora a különbség közöttük, hogy a vashoz képest a rozsdamentes acél szinte hőszigetelő anyagnak tekinthető :) Tehát haol csúnya vas hőhíddal találkozunk (pl bojlert a falon tartó csavarok), ott próbáljuk meg amit lehet rozsdamentes acéllal helyettesíteni.
"Mennyi szigeteléssel érdemes pluszban körberakni? 10cm gyapot?"
A lakásod átlagosan 15-17 fokkal melegebb a téli átlagos külvilágnál (+5 fok),
mégis komolytalannak tartanád, ha a ház falára valaki mindössze 10 centi hőszigetelést javasolna.
Ehhez képest a bojler tartály külső felülete átlagosan 50 fokkal melegebb a környező helyiség levegőjénél. Ebből meg lehet saccolni, hogy kb milyen vastag gyapot ami NEM komolytalan hőszigetelés vastagság egy bojler vagy egy fűtési puffertartály körül (láttam több ezer literes fűtési puffertertályt a fűtetlen, mínusz sok fokos garázs sarkában, a gazdája büszkén mutatta az új, 10 centis gyapot hőszigetelést rajta :))))).
klasszik fali villanybojler legnagyobb hővesztesége a felső tartóján keresztül történik: belső acélüsthöz hegesztett laposacél, ami kilóg a hőszigetelő burokból, és egy fémes dübel kapcsolaton át rávezeti a falra és környezeti levegőre.
ha nem simán acél-acél kapcsolattal teszed a dübelre, hanem közé teszel egy kemény műanyag csöves alátétet (amivel a kézimosdót és fali.wc-t szokták dübelezni), valamint az acélkonzol-fal közé is teszel egy habfóliát/keményműanyagot és leszigeteled a bojler acél konzolját, akkor nagyban csökken a hőveszteség.
Az alsó távtartót egyszerűbb szigetelni, mert ott nincs dűbel, de lehet h nem is kell, mert talán csak a külső palástra van hegesztve.
Gázbojlert kell váltanom mert azzal kilógunk a kvótából, és gondolkoztam a hőszivattyúson (200L)
Aztán mivel nem lehet üzemeltetni vezérelt áramról, és mivel a jelenlegi szabályok szerint 10 év körül van a megtérülése is a normál villanybojlerhez képest, így elvetettem az ötletet. Szinte biztosraveszem hogy 10évet nem húz ki egy ilyen hőszivattyús bojler és akkor már befürödtem vele.
Persze ha változnak az árak és eltörlődnek a kvóták akkor újra kell számolni, és onnantól nem éri meg a vezérelt árammal történő baxódás.
De minek duplán pakolni mindent, amikor mehetne közvetlenül a konténerbe is? Azért ez nem kevés mennyiség és súly. Mint írtam, ez egy része a padlásnak, csak miheztartás végett mutattam. 150 m2-n van ez. Meg van elég sok törött cserép és törött tégla is, ami ha nagyot repül, az udvaron lévő burkolatot is összetörheti. Azért gondoltam inkább közvetlenül a konténerbe csúsztatni.
"Kb. 4 méter magas a lábazattal együtt a ház a födémig. Olyan 6-8 méteres csúszda biztosan elég lenne"
Én az általam említett fém csúszdát a padlás belsejéből indítanám és a túlsó vége a házfaltól kb fél méterre távolodna el, onnan szabadesés :) A konténer meg ráér másnap is :)
Terjedelmes dolgok nem nagyon vannak fent, mert azoknak már a felhordása is problémás lett volna. A legnagyobb talán a szék, de ha kihúzigálom a lábait, meg leszedem a háttámláját, akkor gyakorlatilag az is pár apró darab fa.
Kb. 4 méter magas a lábazattal együtt a ház a födémig. Olyan 6-8 méteres csúszda biztosan elég lenne akkor is, ha nem tudják pont a fal tövében lerakni a konténert.
A korábbi 200 literes volt, sokkal több áramot fogyasztottunk vele. A szüleim már 70 éven felüliek, mindketten fürdeni szeretnek. Az áramfogyasztással amúgy sincs problémánk, a gáz az, ami elszállt a szigeteletlen, nagy ház miatt. Most ez a prioritás, ott havi 100 ezer megy el pluszban, a havi pár ezer plusz a villanyszámlán most totálisan hidegen hagy. :)
Azokat nézegettem én is, de mindenhol csak lapostető mellett mutatják. A ház oldalára van szerelve, én meg ugye nem mehetek ki teljesen a szélére, mert ott már nem tart meg.
Van jópár kb. három méteres, pár éve vásárolt fenyődeszka is a padláson, azokból esetleg tudunk barkácsolni csúszdát. Vannak nehéz dolgok is, törött cserepek, téglák stb, amiket azért nem merünk dobálni, hátha nem találunk bele a konténerbe, és valamit összetörünk vele.
200 literes bojlerrel és TÉNYLEG 5 perces zuhnyozásokkal ;) ez valószínűleg nem fordulna elő.
Sokan úgy vásárolnak bojlert, hogy a várható energetikai okokat (pl. a marhaforró tartály felületi hőveszteségei) egyáltalán nem veszik figyelembe. Hiszen 90 fokos bojler (jó sok hideg vízzel keverve) valóban sok embernek elég, akkor minek vegyünk nagyobbat :)
Már próbáltuk, ha lejjebb állítjuk, akkor nem mindenkinek jut meleg víz este. Egyébként közvetlenül a kád fölött van a bojler, annyit tudok, hogy műanyag cső van a falban, de hogy mennyire vékony vagy vastag, azt nem figyeltem. Három éve újították fel a fürdőszobát, a bojlert is akkor vettük. Nem tudom, milyen a bojlert hőszigetelése, de a réginél biztosan jobb, mert kb. harmadával esett vissza az áramfogyasztása.
Ha a bojler és a zuhanyozó közötti melegvíz cső jó vékony, nem hosszú és hőszigetelt, akkor elég lehet mindössze 40-45 fokos melegvíz is (létezik olyan bojler hőmérsélet, hogy fürdéskor ne kelljen hozzá semmi hideg vizet keverni).
Éves szinten jelentős százalékos hőveszteség a túl melegre állított bojler + viccesen gyenge gyári bojler tartály hőszigetelés.