Ugyanott volt az is (csak elfelejtetted elolvasni), hogy ha semmi olyan dolog nem lesz a padláson, aminek árt a hideg, akkor mi a francnak fűtöd drága pénzért még a lakatlan pdlásteret is?
Mert aki nem a födémet, hanem a ferde tetőt hőszigteli, az úgy döntött, hogy a fűtött lakásból a jéghideg padlásra a födémen át elszökő hő hő-forintok neki nem számítanak.
"A porhó ami még megoldandó, hogy ne jusson be ha felszedem a mezőgazdasági fóliát."
Sokan nem tudják, de a legtöbb páraÁTERESZTŐ fólia teljesen vízálló és vízzáró. Ilyen fóiával nyugodtan letakarhatod felülről a gyapotot vgy a födémet és akkor jöhet a porhó meg a cerép-csepegés. A pára ZÁRÓ (pl mezőgazdasági vagy pl a hőtükrös) fóliák azok, amiket sokhelyütt tilos alkalmazni, a páraÁTRESZTŐ fóliákat viszont a legtöbb helyre nyugodtan szabad használni (legrosszab esetbe azon a helyen nincs igazán szükség rá és akkor feleslegesen szórtad a pénzedet :).
a könnyűbeton egy parasztvakítás, ha hszigetelés céljára kell.
- ha azt akarod, hogy a könnyűbetonod jó erős legyen, akkor sok cemetet teszel bele, emiatt a hőszigeteési jósága lezuhan a nulla (pontosabban az 1 W/mK) felé,
- ha nem akarod, hogy erős legyen (lehet akár annyira gyenge is mint pl az eps30-as polisztirol) akkor nagyon kevés cementet teszel bele és ilyenkor a hőszigtelése csak egy kicsivel lesz szarabb,mint a polisztirolnak,
"Lehet hogy úgy szokás hogy függőlegesen 2x10cm deszka, nem tudom."
A hőszigetelést a havernál én pl 15 centi vastagra tervezem, tehát ott 2x15 centis deszkák lesznek.
"Én ezt láttam: vízszintesen 5x10cm, és 10cm-es táblás kőzet gyapot."
Szerintem
- az 5 centi vastag "deszka" SOKKAL drágább
- vízszintes elrendezés esetén sokkal erősebb (=sokkal drágább) tartóvasak kellenek a falra rögzítéshez (külső burkolat teherbírása
- vízszintes elrendezés esetén a hőszigetelő anyag megrogyási (nulla hőszigetelés) helyei olyan helyeken lesznek (70 centinként a falon, vízszintes csíkokban), ahol lehetetlen az utólagos hozzáférés/javítás, VAGY ott annyira merev (=tehát jódrága) táblás gyapotot alkalmazol, ami soha nem rogyik meg
A Baumit Uniputz egy jó kis vakolat, viszont kb 1cm vastagságban minimum fel kell hordani, amibe viszont a sima fehér üvegszövet háló nem olyan jó, hanem a kék színű vakolaterősítő háló kellene. Még továbbmenve ez a vakolat a sima zsalukövön nem fog jól megtapadni, valami tapadóhíd kellene alá, de én a helyedben ezt az egész "vakolós" megoldást elengedném, szakértelmet és gyakorlatot is többet igényel, mintha csak ragasztóba beágyazva hálóznád.
Úgyhogy ha nem nagyon gáz a zsalukő és nem nagyon "fogas", akkor ugyanazt a technikát alkalmazd, mintha EPS-re dolgoznál, tehát sima ragasztó, abba már jó a fehér üvegszövet háló, amit választottál és ha szerencséd van, akkor egy másodolás után kellően jó felületet kapsz a nemesvakolathoz.
A választott nemesvakolatot viszont nem ismerem, nem tudok róla véleményt mondani.
Zsaluköves kerítést nemes vakolnék, szeretnék segítséget kérni. Ahogy korábban olvastam a topikot, ez a munkafolyamat jó néhányotoknak nem fog gondot okozni, ujjgyakorlat. Nem várok tovább szakikra magam fognék bele, elég volt a hülyítésekből. A következő anyagokat választottam ki.
Van benne hiba? Azért OBI mert pár száz méterre van, apránként haza vinném. A nemes vakolatot lehet, h nem, de zsákosakat innen vinném a legközelebbi nem számottevően olcsóbb. A zsalukövet kell alapoznom?
De! Ami miatt igazából itt kérdeznék azaz, h most már a napokban másodszor láttam zsaluköves kerítést XPS-el borítani, ezt miért teszik? Vízszigetelés hiánya?
Ha nincs pénz "normális" szigetelésre, de sürget a gázáremelés meg a tél közelsége, meg lehet próbákozni szalmával is, tudtommal elég jó hőszigetelő. Mondjuk a tűznek nem annyira áll ellen, de a fafödém sem.
Akkor mi a kérdés? Rakj a fagerendák közé szigetelést! Ha nem akarsz rajta lépkedni, nem kell lépésálló, ha mégis lépkedni akarsz, akkor csinálj járdákat, amiket a fagerendák tartanak.
Még opció lehet, hogy a mostani vasbeton gerendák tetejére (ha jól értem, ez van neked) ráfektetsz keresztbe fagerendákat és arra OSB-t majd arra valami könnyű padlót. Tömegét ki lehet számolni bár szerintem idővel nyikorogni fog, de opció.
Statikust megkérdeztél? Én födémnél nem sokat csinálnék statikus nélkül. Nemrég pont ilyeneket számolgattam, hogy könnyűbeton vagy lépésálló hungarocell de én előtte megkérdeztem a statikust, hogy pontosan milyen könnyűbetont rakhatok a födémbe, mielőtt rámszakad :-)
Sajnos le kellett szedni a salakot a régi ház részről a belső átalakítások miatt.. nagy súly nehezedett a födémre (kb 6 köbméter salakot hordtunk le), takaréküreges fal, repedezett minden stb stb könnyíteni kellett.
Deszkáig szedtük, és erre szigetelni szeretnék.
Akik nálunk dolgoznak szakik páraáteresztő fólia, és könnyűbeton- thermobetont javasolják.
Vagy van alternatíva hogy ne betonnal terheljem? Számít a költséghatékonyság is..igaz a thermobeton is és a szigetelés is drága.
A lenti részen gipszkarton mennyezet lesz, az alá is szigetelést tervezek.
Tudtommal a "hőtükör" fóliák (vagy akár egy sima tökör is) a látható fény tartományában elég jól visszaverik az elektromágneses sugarakat (tehát a fényt). Ez a visszaverési képesség még belóg az infravörösbe is, de annak inkább csak a magasabb hőmérsékletű részébe, az alacsonyabb hőmérsékletekbe már nem, ott már simán elnyeli a sugárzást. Ezért van az, hogy egy tükör elég jól visszaveri a Nap fényét ÉS a melegét is, mert a Nap kb 6000 fokos (persze a spektrumában más is van de most azt hanyagoljuk el).
Azonban a "hőtükör" fóliákkal tipikusan nem a napfényt verjük vissza, hanem mondjuk a tető alá szokták betenni, ami tető már nem 6000 fokos, hanem csak 60, tehát a fóliát 60 celsius fokos hősugárzás éri. Ez már más tartomány, ott meg már kb semmit sem ver vissza vagy nem többet, mintha nem is lenne vagy mondjuk egy farostlemez lenne ott. Ezért van az, hogy ha egy tükröt a cserép fölé raksz, akkor a tetődet és ezzel a belső mondjuk tetőteret elég jól hűvösen fogja tartani, de ha a cserép alá, akkor ott már semmit sem ér.
Nem gondoltam vitára, mert ahhoz kellenének érvek, bizonyítékok, hogy a 30-60 celsius fokos hősugárzást (tehát nem a Nap hőmérsékleti spektrumáról beszélünk) hatékonyan visszaveri a "hőtükör" fólia.
Gyanítom, ha így lenne, akkor nem hungarocellt raknának a házak oldalára, hanem ilyet. Valamiért ez nem így van.
megnézem majd van-e fólia bárhol. A "beton" alatt nem rémlik, felé van leterítve utólag, mert a tetőfólia elmaradt a padlástérben, a szél meg a porhavat behordja :( ez így van szerintem 1996-tól mi 2006-tól lakjuk a házat. Bontás nélkül semmilyen káros nyomát nem látom a bejutó párának. Lehet a lakkozott lambéria is zár valamennyire.
Maradok annál a megoldásnál, hogy kihagyom és ez lesz a rétegrend
+kőzetgyapot
-perlit beton vagy sima vakolat nem tudom
-üveggyapot
-deszkázat ezt csak sejtem
-lambéria
A porhó ami még megoldandó, hogy ne jusson be ha felszedem a mezőgazdasági fóliát.
A gerendára belülről gondolom semmilyen fóliát nem szabad felrakni.
Ami régóta eszembe van az a geotextil, simán csak fel tűzőgépelve.
Kőzet-/üveggyapot szigetelés födémen utólag módosítható, vagy tönkremegy, ha pakolgatjuk? Azaz működhet az, hogy idén csak gyorsan végigpakoljuk a padlást, aztán majd tavasszal/nyáron felvesszük, ahol kell, és megcsináljuk a szükséges lépésálló utacskákat? Lépésálló eps-t is csak le kell tenni egymás mellé, vagy ragasztani kell? Lehet azokból kirakni az utakat, aztán közé bepréselni a gyapotot?
"átott/hallott már vki olyan "érdekes" rétegrendet hogy a 20 éves vakolt tégla falra kb 60cm-enként vizszintesen 5x10cm-es deszkákat tiplivel csavarral rögzítenek,(az 5cm-es lapja ér a falhoz) és ezek közé teszik a kőzetgyapot táblákat,simán csak beszorítva"
Ez régóta jól ismert külső hőszigetelési módszer ("szerelt hőszigetelés"),
de a megfigyelés nem voltelég pontos:
- nem 20, hanem 50-60 éves vakolt falra :)
- mindössze 2 centi vastag olcsó deszkákat rögzítenek élével
- a deszkák függőlegesen futnak 60-70 centinként
- a deszkák közé drága kőzetgyapot helyett olcsó üveggyapot kerül (helyette szeretném kipróbálni a helyben fújt cellulózt/fagyapotot)
"Pont a pára miatt kérdeztem szabad-e a kőzetgyapot alá betenni a hőtükör fóliát."
Még mindig nem árultad el, hogy mi lesz a párazáró réteg és a lakótér között,
ezért az a legbiztosabb, ha azt mondom, hogy TILOS oda bármi párazáró anyagot tenni.
Ha viszont a hőszigetelés alatti párazáró réteg és a lakótér között nincs szinte semmi hőszigetelés (maximum pl egy gipszkarton vagy OSB réteg), akkor jó helyen van a párazáró réteg.
"-perlit beton vagy sima vakolat nem tudom
-üveggyapot
-deszkázat ezt csak sejtem
-lambéria"
Ha ez egy "felüről-lefelé" rétegrend, akkkor
állapítsd meg, hogy van-e bene BÁRHOL műanyag fólia (mit írtam, a perlitbeton alá szokás tenni), mert ha rossz rétegben van ott fólia (pl a perlit alatt), az csúnya károkat okozhat, ezért el kell majd távolítani.
"A ferde tetősík elhanyagolható. Oda van betömve üveggyapot amit majd ellenőrzők javítok ha kel"
Ha az a gyapot nincs lezárva semmiféle párazárással egyik oldalról sem, akkor ott maradhat.
"negatívum
-pára
-nulla közeli hővisszaverés
pozitívum
nincs :("
Ha esetleg valahol szükség lesz utólagos párazárásra (régi háznál ez nem biztos, mert a párazárásra a lakótér felől van szükség, oda meg nem szabad utólag hozzányúlni),
és nem zavar, ha a párazáró felületet keskeny csíkokból tudod csak összeragasztgtni (én pl több órányi csíkozgatás+ragasztgatás helyett egy pl 4 méter széles műanyag fóliát feldobok két-három perc alatt ;)
..akkor a hőtükrös fóliádat tekintsd egyszerű párazáró fóliának. (ha ismered a pontos típusát, akkor a gyári adatokban utánanézhetsz a fólia párazáró képességének )