Keresés

Részletes keresés

Dal a Kékmadárról Creative Commons License 2022.09.07 -4 4 70135

Helyben vágták miszlikbe.

Előzmény: 324540 (70131)
division by zero Creative Commons License 2022.09.07 -2 4 70134

Jó a dátum, akkor volt az M32 2009 táblaavatója, amire a vasútmániás topicban lett szervezve vésztői kirándulás.

Előzmény: 324540 (70131)
324540 Creative Commons License 2022.09.07 -1 5 70133

324540 Creative Commons License 2022.09.07 -1 3 70132

A fotók lemaradtak. 

324540 Creative Commons License 2022.09.07 -2 5 70131

Sziasztok! 

 

Szeretnék segítséget kérni, hátha valaki tudja a választ a kérdésemre. :D

 

A lococlub.hu oldalán található néhány fotó a 324,01-es fűtőgépről, amik elméletileg 2002-ben készültek róla Vésztő állomáson. Lehet tudni valamit róla, hogy mi van ezzel a fűtőgéppel és a dátum, helyszín helyes lehet-e?

 

A válaszokat előre is köszönöm! :D

 

 

Olive12 Creative Commons License 2022.09.06 -3 9 70130

Tisztában lehet, hogy nem megy semmire, mint Józsi bácsi a feneketlen vödörrel, de ha neki így jobb... már Arany János megírta, hogy: "Tudja Pál, mit kaszál..."

Előzmény: Törölt nick (70128)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2022.09.06 -2 5 70129

Ez a kép nagyon jó, van még ilyened? Esetleg nagyobb? esetleg máshogy a 601-esről (bármi)?

Előzmény: Dal a Kékmadárról (70087)
Törölt nick Creative Commons License 2022.09.06 -5 10 70128

(Látom, hogy van olyan, akinél egy könyv is kiverte a biztosítékot. Kérhetnék erre is mínuszt? Csak, hogy még jobb legyen a napom :D)

Előzmény: Törölt nick (70127)
Törölt nick Creative Commons License 2022.09.06 -3 10 70127
Atis57 Creative Commons License 2022.09.05 -2 9 70126

Szia!

 Mert a két világháború között Észtországtól --lefelé Moldáviáig  mind normál nyomtávú volt a vasút.

(nem szojet terület volt )

Ha kárpátalján végig vonatoztál volna a Szovjet időkben  meg volt a kétféle nyomtáv.egészen Lembergig.  Ma nem tudom , mi van.

Előzmény: seadxdx (70123)
Pályaőr Creative Commons License 2022.09.05 -3 9 70125

Igen, a szocialista segítség szándékával. Még érdekesebb az lett volna, ha tartanak fenn egy 1067-est is...

Előzmény: Törölt nick (70124)
Törölt nick Creative Commons License 2022.09.05 -4 10 70124

Mert már előre tudták, hogy a MÁV-nak szüksége lehet néhány normálnyomtávú gőzmozdonyra a hatvanas években :D

Előzmény: seadxdx (70123)
seadxdx Creative Commons License 2022.09.05 -1 5 70123

Volt normál nyomtávú gőzmozdonyokkal is ilyen lerakatuk. Vajon miért...

Előzmény: Olive12 (70111)
Olive12 Creative Commons License 2022.09.05 -2 7 70122

Van ott egy 1936-os gyártású MÁVAG mozdony is.

Rátaláltak, és elhúzatták azt is haza?

Előzmény: kihúzóvágány (70117)
manhattani Creative Commons License 2022.09.05 -4 5 70121

Gőzmozdonyba való jó szenet nem bányásznak ma Magyarországon. De a Mátrai Erőmű itthon az egyetlen villanytermelő, amit, ha nagy baj lenne, tisztán magyar üzemanyaggal is működtethetünk. Ezért a meglévők mellé Salgótarján környékén is nyitunk barnaszénbányát.

 

De ezzel a gőzvontatás nincs kisegítve. Azzal lenne, ha beindulna a magfúziós erőmű, és akkor a korlátlan mennyiségű és olcsó villannyal a levegő széndioxidjából  szín szenet és oxigént állíthatunk elő :-)

Előzmény: rezgaras (70114)
manhattani Creative Commons License 2022.09.05 -2 5 70120

A szén és az olaj ára is emelkedett.

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (70119)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2022.09.05 -1 4 70119

Ilyen vontatási áramár mellett? Még személyzet nélkül is...

Előzmény: Atis57 (70118)
Atis57 Creative Commons License 2022.09.05 -4 5 70118

Szia!

 Ez az áramszedős gőzös nem dolgozna drágábban ,mint egy régi 2-3 emberrel?

Előzmény: 601estÉpítekCadben (70116)
kihúzóvágány Creative Commons License 2022.09.05 -1 3 70117

Van ott egy 1936-os gyártású MÁVAG mozdony isa.

 

Előzmény: Olive12 (70111)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2022.09.05 -4 5 70116

Semmilyen szeneslapát. A 303-as sztókerét tenném bele, a pedig vezérléshez sűrített levegőt használnék (ahhoz értek), LED-es világításhoz meg kompakt ipari elektronikás vezérléshez még csak annyi elektromos teljesítmény sem kéne. Ez lenne az i601-es (a szerkocsin áramszedővel, a kazánban naaagy merülőforralóval :D )
...persze csak a korhű 601.061-es után :D (a hadijel csak helyfoglalás miatt van ott, a késői sorozatokra nem került fel)

Előzmény: valya con dios (70115)
valya con dios Creative Commons License 2022.09.04 -3 5 70115

Pedig mekkora lenne már egy XXI. századi gőzös, LED-es világítás, érintőképernyős, dizsitál vízszint és szénkészlet-jelző, iPad-en a kvantumos Haushalter :D nekitámasztva a dzsuvás szeneslapát...

Előzmény: 601estÉpítekCadben (70113)
rezgaras Creative Commons License 2022.09.04 -2 6 70114

Tényleg, egyáltalán honnét van szén az országban? A nosztalgia gösöket milyen szénnel fűtik? (mintha valamikor lengyel szénről hallottam volna, de a sajtó azzal is tele van, hogy a lengyelek is Ukrajnából vesznek szenet...)

 

Ha már Visonta: az ottani lignitet (a helyiek "virágföldnek" nevezték) tudomásom szerint mindig is (az üzemkezdetet követő egy pár év után) javítani kellett barnaszén belekeverésével. Miután az országban úgy tudom, valódi szénbánya már nincs üzemben, ennek a szénnek is külföldről kell jönni.

601estÉpítekCadben Creative Commons License 2022.09.04 -3 5 70113

Kár. Pedig drukkoltam, hogy zöld utat kapjon a kieső Gigantok helyére a 601-es újjáépítése *sóhaj*.

:D

1047 005-2 Creative Commons License 2022.09.04 -1 1 70112

A MÁV vonataihoz van elég.(1/2 vicc)

Előzmény: Vendégsín (70106)
Olive12 Creative Commons License 2022.09.04 -1 6 70111

Még, ha a Jóisten csodát tenne is, és egyik napról a másikra lennének fűtőházak, széntöltő, salakoló berendehzések, vízdaruk, fordítókorongok, meg húsz gözmozdony, (hozzájuk személyzet) mekkora forgalomhoz volna az elegendő?

Nagyapám mesélgetett ilyet a hatvanas években, hogy a gőzmozdonyokat félreteszik háború esetére, ha tönkremegy az elektromos hálózat, meg nem lesz olaj, de nekem már akkor se tűnt hihetőnek.

Az oroszoknál van egy nagy pályaudvar, gőzmozdony és azt hiszem, tartálykocsi-rozsdatemető, azt éppen ilyen céllal hozták létre a II. világháború után, de azóta is úgy van. Uszty-Kishert, a permi régióban, a "Kладбище паровозов, Россия" több orosz weboldalon is megtalálható, és fordítóval jól fordítható. Jó darabig hadititok volt, mint arrafelé minden:

https://www.tourister.ru/world/europe/russia/city/kungur/placeofinterest/37872


Előzmény: Atomcsapássy Edömér (70103)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2022.09.04 -1 5 70110

A 424 247-es ami most szerepelt a hétvégén Szolnokon. Van még  üzemképes vagy azzá tehető - 109-es, a 009-es 424-es, a 242-es, egy 375-ös darabokban, a 204-es (Az 1026-ost most ebből a szempontból el kell felejteni. Nem tudok elképzelni akkora szükséget, hogy ezt is be kelljen vetni. :-)) -, ám a pénz nagy úr. Aztán, hogy ebből melyik teheti ki a kerekeit a parkból, s mi szükséges mind ehhez, az már egy másik kérdéskör. Arról nem is beszélve, hogy alkatrész, karbantartás, stb. Nem is kell azonban messzire menni az üzemeltetés kapcsán, hisz személyzet, szén- és víz vételezési lehetőségek híján bizony a napi szintű gőzösüzemnek nem sok realitása van.

Előzmény: Atis57 (70109)
Atis57 Creative Commons License 2022.09.04 -2 5 70109

Szia!

 

Valójában mennyi lenne üzemképes--ki is mehetne a Parkból?

 

Off ; dieselből is?

 

A IIVH alatt af rancia meg a MkÁV  is elég jól teljesitett villamos vontatással-

 

ON 

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (70108)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2022.09.04 -1 5 70108

"...de talán húsz működő 1435mm-es gőzöst össze lehetne kalapálni télig?"

 

Huh! Nagyon elrugaszkodtál a valóság talajáról... :-)

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (70103)
Bárdos Imre Creative Commons License 2022.09.04 -1 8 70107

Csak a gépek, az infrastruktúra és a személyzet hiányzik hozzá. 

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (70103)
Vendégsín Creative Commons License 2022.09.04 -1 6 70106

Gondolkodnak a MÁV-nál szenesgőzős üzemen...

 

Mivel, kivel?

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (70103)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!