Joe155,Larini :
Köszönöm a szaxeru magyarázatot ! Ezek szerint nem nagyon fogom tudni én sem megoldani a problémát, mert spojlert , Boldizsár szerint, erre az újabb 145-re még nem gyártanak ( valószínuleg nem is fognak) a régebbihez a harmadik féklámpával meg már nem lehet kapni. Akkor viszont a sárfogó gumi sem nagyon segítene, igaz ? Ha jól emlékszem, valaki említette, hogy a GTV-ken azért nincs is hátsó ablaktörlo, mert jól van aerodinamikailag kiképezve.
Az ablak koszolódás aerodinamikai probléma, és gyakorlatilag minden kombilimuzin felépítésű autónál jelentkezik. Az auto hátuljánál jelentkező szívóhatás az oka. Azt hogy egy spoiler megoldja-e nem tudom, de amikor Lancia Deltám volt én is szívtam vele.
A klubba való belépést már itt is több soron leirták, de a www.extra.hu/alfa-romeo/ oldalon a klubhírek témában találsz tel. számot meg miegymást ami segíthet.
Üdv.
Al-fan!
Bár én nem vagyok egy nagy autós-szakfaszi, de úgy tudom -olvastam vhol-, hogy a hátfal, benne a hátsó ablakkal, érodinamikai okokból koszolódik. A hátsó kiképzés olyan, hogy megkeveri a levegőt, az pedig felkapja a hátsó kerekek által fekvert szmötyit. Ezen pedig egy spojler segíthetne.
VMax :
Nekem is 145 van , szintén küzdök a hátsó ablak koszolódás problémával. Attól félek, hogy a kerék dobja fel a dzsuvát alulról, ezért a spojler nem sokat segítene rajta... Tapasztaltam ugyanis , hogy amikor nem esett, csak az út volt nedves, akkor is hamar koszolódott. Sajna a spricni meg többszöri kísérletezgetésem ellenére sem visz fel, csak kb az ablak feléig. Így a törlés felül majdnem szárazon történik. Ez van. Pedig még csak a kerekek sem extra szélesek.
Más :
Én már nagyon belépnék a klubba, bár tudom a GTV-s -tol, hogy elég lenne a rendezvényen. Szívesen tanulmányoznám az éves programot, meg tartanám a klubkártyát (ugye az van?) magamnál. Növelné az identitás tudatomat. Be lehet lépni máshogy is ? Lécci írjátok meg !
Szia lore!
Nagy vonalakban ennyi:
Minden év végén megszavazzuk a következő év programját, amit a vezetőség állít össze a tagság javaslatai alapján valamint a szponzorokkal való tárgyalások után, majd a következő évben ennek a tervezetnek megfelelően megrendezésre kerülnek a meetingek. Ezek lehetnek tesztvezetések, börzék, kirándulások, miegymás. Személy szerint azt kedvelem a legjobban, amikor lekocsikázunk valami vidéki helyszínre, ilyenkor legtöbbször a helyi márkakereskedés lát minket vendégül, és ott elvagyunk egész nap. Ha érdekel az éves prg. írj és elküldöm mélben.
Van klub tagsági kártyánk, amire különböző kedvezmények járnak. A kedvezmények, hála vezetőink igen király szervezőkészségének, a legkülönbözőbb helyeken használhatóak. Van köztük gumis, Alfa-bontó, Alfa-szervíz, autó tartozék forgalmazó (MOMO), óra szalon, neves férfi ruha bolt ........ napokig sorolhatnám.
A szervezési dolgogról nem sokat tudok, csak azt hogy hatalmas munka van mögötte. Ha komolyan gondoljátok a VOLVO klubot szerintem hívjátok fel Takács Ákost (remélem nem öl meg, hogy ajánlgatom a segítségét), Ő a klub elnöke, biztosan sokat tud mesélni a kezdeti és az azóta is rendszeresen felmerülő nehézségekről. A számát, ha igényled, elküldöm mélben.
Bocsi, ha hosszú voltam remélem valami Számodra hasznosat is sikerült leírnom.
Volt utcai Turbodelta is, ha jól sajdítom 150 LE-vel.
Egy-két hely valóban nem rossz a felsoroltak közül, de szomorú hogy originál GTV1-et sehol nem találtam. Valószínűleg a már többször emlegetett XI.ker-i piros angol GTV-t fogom levadászni egyszer egy fényképezőgéppel, feltételezem hogy az gyári állapotú.
Jól megtudtad a helyeket, a Turbodelta meg naggyon állat!!! (Remélem, tudod már, hogy a Turbodelta a gyári tuning/versenyautó csapat.) Kevés van belőle, de annál értékesebbek...
Régóta olvasom az Alfa topicot és még régebben tart az Alfa szerelem, így születtem lehet hogy örököltem.
Az americával kapcsolatban, éppen a minap találtam egy régi 75 america katalógust, ebben a 3.0-esen kívül van 1.8-as turbo is, ami az írás szerint 7,6 alatt van százon.
Ilyet látott már valaki, nem lehet rossz, esetleg egy chip tuningal még jobb lehet.
2.4 TD is mintha az americahoz tartozna??
Zagatot kb 6 éve karambolosan hirdették 2.5 millióért (váltója is rossz volt akkor)
lore, a hiba nem a te keszulekedben van. En nem olvastam vissza, pedig mar a topic indulasa ota olvasgatom. Aki alfat vezet, rossz ember nem lehet, de nem mind rossz ember, aki nem vezet alfat ;))
mittudoméneztet: a feleseged (ha felesegeid szama>0) nem feltekeny? Ahelyett, hogy ot dedelgetned ;) Najo, asszem mi aztan teljesen megertunk :)
Tegnap este nem bírtam már kivárni , hogy szombat legyen végre valahára és este elmentem autókázni, hát a végén megkerültem a Pilist és az egész Dunakanyart és hajnali 3-ra értem haza... Azt hiszem az előző autóimmal ezt nem tettem volna meg...
Jol van, akkor mégsem írtam olyan nagy hülyeséget. A GTV-s kollegát asszem lehetetlen überelni akár milyen kérdésben.
Lore. Attól még hogy nincs alfád lehet sport szived ( coure sportivo ), én szivesen olvasom a véleményeidet.
Üdv.
Feltettem vóna én is neked címezve nyilvánosan, de nem 'tom, hogy kell. Megyek korrepetálásra. Bezzeg egy motorcsere a GTV6-ban 1 óra alatt megvan. (másodmagammal)
...Itt megy a banner, de egy éves könyörgésbe telt, mire a klubot megtámogatták kicsit. Pedig asszem, ott jó helye van a reklámjuknak. Idén még a logo és felirat használat jogát is el akarta venni a FAM a klubtól, de azt azért nem hagytuk már... Sőt, az idei Berger-tanpálya rendezvényt is megfinanszírozzák.
Köszi GTV-s! Láttam egy-két háromliteres americát bőrrel, klímával ált. fekete színben, és nekem nagggyon tetszik!
VMax!
A reklám feltűnt :))))
Asszem ugyanarról beszélünk!
VMax nem olvasol figyelmesen vagy én nem fogalmazok korrekten (akkor ezer bocs)! Néhány szót az autóbuzi lore-ról: A legtöbbet opelt vezetett, egy éve viszont szorosabb kapcsolat fűzi a Volvo-hoz. Sajnos soha nem volt alfa a kezem között. Csak éppen baromira tetszenek már a régi olasz filmekből is. Amióta a minőség is bárhol megállja a helyét, ugyanakkor a stílus nem veszett el... szóval azóta még jobban. Közelebbről is megismerkedtem vele. Autót kellett választanom a cégnek (Étsanyám részére) és három autó maradt fenn a rostán (S40, 156, A4). Audi jó de lopják, szóval elvetve. 196/110-es méretemmel a 156-os is kiesett, főleg a hátsó hely kicsi. Az S40 is az de tán nem annyira, és beleszagolva jobban tetszett.
Elviselném azt a 120 LE-s egyhatost a 40-esben mert ezt az alapot meg kellett toldani :)
Szóval bocs a félreértésért, nem vagyok Alfa tulaj. Azér ugye nem kell takarodnom lsd....:)))?
Joe: Van egy olyan sanda gyanúm, hogy ebben a klubban a "20 éves lerobbant verdát dédelgetők" erre olyan büszkék hogy csuda! Legalábbis eddig csupa (klinikai eset) őrülttel találkoztam. :)
Én a 22 éves lerobbant verdámat dédelgetem (ma írattam át), de az 1.4-es 145-ös láttára ma éppúgy megdobbant a szívem, mint mikor először találkoztunk. Ha végre a kezem közé kaparintom a verdámat, ugyanolyan villantást fog tőlem kapni a GT Junior és a dízel 33-as.
Az Alfa mellett a Volvo a kedvencem, sokat tépelődtem egy négyüléses 480-as turbó fölött. BMW-t vagy Audit sosem vennék, persze nem utálom akinek olyanja van, de nem az én stílusom.
VMax: Az Alfás hirdetésen megakadt az én szemem is (naná!), de csak most tudatosult bennem - csak mi kapjuk ilyen dózisban, bejelentkezés alapján? Cookie, cookie, Nagy Testvér szemmel tart! :)
Ide másoltam a modellek azonosítását egy amerikai site-ról. Remélem segít az azonosításokbaan. Attn: jórészt csak az amerikába importált modellek szerepelnek benne!
Model Identification for Alfa Romeo
This chart is provided as an aid to precisely identifying your Alfa Romeo. Find your car's body number (usually found on a plate in the engine compartment) and compare it to the numbers in the chart. For 1955-59 Giulietta, use your engine number (beside the distributor) for identification.
Alfa model designations are sometimes confusing. In general: Berlinas, Supers and TI's are four-door sedans; Sprints and GTs are two-door coupes, and Spiders are two-door convertibles.
Note: This table concentrates on models sold in the USA.
750 Series Giulietta, 1300cc, 1955-59
Engine No.Model
1315.00.001 to .09.002 750B Sprint
1315.50.001 to .74.950 750C Berlina
1315.40.001 to .45.854 750D Spider
1315.30.001 to .33.000 750E Sprint Veloce
1315.30.001 to .33.000 750F Spider Veloce
102 Series, 2000cc, 1958-62
Body No. Model
102.00 Berlina
102.04 Spider
102.05 Sprint
101 Series Giulietta, 1300cc, 1959-64
Body No. Model
101.00 Berlina
101.02 Sprint
101.03 Spider
101.04 Spider (USA)
101.05 Sprint (USA)
101.06 Sprint Veloce
101.07 Sprint Veloce
101.11 Berlina TI
101.13 Berlina TI (USA)
101.17 Sprint Speciale (USA)
101.20 Sprint Speciale (SS)
101.22 Station Wagon
101.24 Sprint Veloce (USA)
101.25 Spider Veloce (USA)
101.26 Sprint Zagato (SZ)
106 Series, 2600cc, 1962-67
Body No. Model
106.00 Berlina
106.01 Spider
106.02 Sprint
106.12 Sprint Zagato
101 Series Giulia, 1600cc, 1962-65
Body No. Model
101.12 Sprint
101.18 Spider Veloce
101.21 Sprint Speciale
101.23 Spider
101.23.374639 to 374935 Gran Sport Quattroruote
105 Series Giulia, 1600cc, 1965-68
Body No. Model
105.02 Giulia Sprint GT
105.03 Spider 1600 (Duetto)
105.08 TI
105.11.750007 to 113 Tubolare Zagato
105.11.75 TZ-2
105.16 TI Super
105.26 Super (sedan)
105.32 GTA
105.36 GT Veloce
105 Series Giulia, 1300cc, 1965-72
Body No. Model
105.30 GT Junior
105.39 1300 TI
105.59 GTA Junior
105.91 Spider Junior
105.93 Junior Zagato
105 Series 1750, 1968-71
Body No. Model
105.48 Berlina (Euro)
105.44 GTV (Euro)
105.57 Spider (Euro)
105.71 Berlina (USA)
105.51 GTV (USA)
105.62 Spider (USA)
105, 115 Series 2000, 1972 on
Body No. Model
105.12 Berlina (Euro)
105.21 GTV (Euro)
105.24 Spider (Euro)
115.00 Berlina (USA)
115.01 GTV (USA)
115.02 Spider Veloce (USA)
115.41 Spider Veloce (USA, 75-on)
105.64 Montreal (V-8)
115.24 Junior Zagato 1600
116 Series Alfetta, 2000cc, 1975-80
Body No. Model
116.15 Calif. GT, GTV, Sprint Veloce
116.29 GTV
116.33 Sedan
116.34 Calif. Sedan
116.58 Sport Sedan
116 Series GTV6, 1981-86
Body No. Model
116.69 GTV6 2.5
116.70 GTV6 Balocco 2.5
161 Series Milano, 1987-89
Body No. Model
161.14 Milano Silver 2.5
161.16 Milano Gold 2.5
161.36 Milano Platinum 2.5
161.24 Milano Verde 3.0
164 Series 164, 1991-93
Body No. Model
164.33 164 and 164L 3.0
164.43 164 California 3.0
164.33E 164S 3.0
lore:
Az America jelentése európában, hogy a gép 75 V6 3.0. Ezeket a kocsikat főleg amerikai piacra készítették, ugyanazon a soron, de más specifikációknak kellett megfelelniük: 15 km/h frontális ütközést el kell viselnie maradadó károsodás nélkül (a harmonika a lökhárítókon a látható jel, meg a lökhárító rögzítése is gázos teleszkóppal van megoldva), 3 utas kat ('82-ben!), más magasság (az egységes lökhárító magasság miatt), mph skálázású műszerek, károsanyag kibocsátás miatt megváltoztatott motor (ezígysánta, szóval vannak mindenféle csövek, amik a kartergázt, a kipufogó gázok egy részét visszavezetik, aki látott már európai V6-ost, azlátja akülönbséget), ajtókban oldalvédelem stb.
A nevük Amerikában egyébként Milano volt. Volt 2.5 motorral szerelt, 3.0, a konkrét tipsszámok a kocsimban vannak, úgyhogy a Milano, M. Verde, M. Gold, M. Platinum pontos azonosítását csak holnapra vállalom.
>Ja, én hidegkúti vagyok és errefelé lakik egy tűzpiros 146-os fekete felnikkel, pont jó spoilerekkel, talán ültetve is van, erről beszéltek?
Igenigen. A heten vmelyik nap a szokasos reggeli 8-9-es dugoban jott a varosbol kifele a dilihazi postanal. Sajna a reggeli dulakodasban nem sok idom volt megnezni, csak az tudatosult bennem, hogy valami magyon szep suhant el balrol.
lore, milyen szinu/tipusu vagy? Lakik itt egy par alfa, jo volna legalabb latasbol ismerni egymast.
Tényleg nem nézem, nem vagyok mazo, de mára offolok.Az asszony is dumál hogy a billentyűk helyett mást kéne nyomkodnom, úgyhogy mára jó éjjt mindenkinek.