Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Elnézést, tévedtem, Szabóék nem 90 ezerről mentek le 45 ezerre:
létszám költségvetés
a ciklus végén(fő) a ciklus végén(Md Ft)
Kárpáti Ferenc 117448 53
Fűr Lajos 99822 67
Keleti György 61132 132
Szabó János 45000 278
Juhász Ferenc 29682 283
Szekeres Imre 28521 308
Hende Csaba 25496 241
A kiadások nominál értékben történő növekedése senkit ne tévesszen meg, a NATO átszámítja a HM költségvetését 2000-es árszintre. A NATO Press kiadványiból kigyűjtöttem egy időszakot:
2000 2005 2006 2007 2008 2009 2010
Nominál érték Md-ban 227 317 297 326 321 297 308
2000-re indexálva 227 237 213 221 210 186 169
A táblázatból látható, hogy a katonai kiadások reálértéke folyamatosan csökkent. A haderő a rendszerváltás óta a létminimumon vergődött. Hende Csaba és az Orbán kormány érdeme, hogy ma a honvédség a létminimum alatt vegetál. 2010-ben a szocialisták által betervezett kiadásokat 29Md-al csökkentették. A 2011-re betervezett 277Md-ot tulajdonképpen értékelhetnénk némi forrásbővülésnek is 2010-hez képest, hiszen a tárca közben megszabadult a korkedvezményes nyugdíjak 27Md-os hozzájárulási kötelezettségeitől. Ez tette lehetővé, hogy a tárca túlélje a 2011-es évet, de például az 5Md-os NATO hozzájárulást már nem tudták kifizetni. A 2012 évi 234Md már a vegetáláshoz is kevés volt, ezért év közben plusz 39Md-ot kellett a tárcához átcsoportosítani. Ennek a 39Md-nak a javát felélte a HM, és csak kb. 7Md jutott a futó fejlesztési projektek finanszírozására. Az így 12Md-ra növelt fejlesztésre felhasznált pénz csak 4,5 %-a a tárca éves költségvetésének. Ennek ismeretében érthetetlen, hogy mert a tárca a 2013-as, sőt a 2014-es évre is 241Md-ot tervezni. Mi több, a 2013-as költségvetés elfogadása után egy hónappal a miniszter bejelentette, hogy vezető szerveknél 20%, a csapatoknál 10 % zárolást rendelt el, majd az első Varga-csomag további 5Md zárolását eredményezett. Érdeklődéssel várom a 2013 évi költségvetés elszámolását.
A magyar légtérellenőrzést biztosító lokátorok telepítési lehetőségeit vizsgáló bizottság röviden Zengő-bizottság jelentésének nyilvánosságra hozását követően kommunikációs káosz figyelhető meg. Van korrekt csatorna, amelyik szerint: a testület nem foglalt állást, összesítésükből viszont egyértelműen azt derül ki, hogy azt eredeti terv a legmegvalósíthatóbb (az eredeti tervben a radar Zengőre telepítését kell érteni) A Népszabadságban Etvös Zoltán felsorolja azokat a zöld szervezeteket, amelyek ellenzik a radar Zengőre telepítését, amelyek örömmel fogadják a Zengő-bizottság jelentését. Szerintük: Láng István akadémikus vezette bizottság vizsgálatai során egyértelműen bebizonyosodott, amit korábban letagadott a Honvédelmi Minisztérium: a zengői helyszínnek vannak jobb alternatívái . Bulvár szinten pedig Mórágy ügyében: Atomtemető, Wekler szőlők, radar mi lesz még?
Ha valaki veszi a fáradtságot és a Miniszterelnöki Hivatal honlapján elolvassa a 32 oldalas közbülső jelentést és a december 08-án nyilvánosságra hozott 22 oldalas kiegészítő jelentést, akkor teljesen mást lát, mint amit a média közvetít.
A jelentés az előzményekről leírja, hogy 1994-ig működött a VSZ-ben kialakított katonai légtérellenőrző rendszer 23 telepítési helyen, 131 készlet radarral, több mint 6000 fős kezelő személyzettel. Ez a rendszer biztosította 100 %-ban az 1000 méter alatti repülő eszközök felderítését. 1997-ben már csak 62 készlet radar és 2200 fő szolgálta a légtérfelügyeletet. Mára ez az állomány tovább csökkent, 4 alacsony tengerszint feletti magasságú telepítési helyen némileg modernizált VSZ radar pásztázza az ország légterét. Ez a rendszer képtelen a kis magasságon történő repülések ellenőrzésére, az elfogó vadászok célra vezetésére.
A NATO-val 1997-ben kezdődtek meg a tárgyalások a NATO radarhálózat magyarországi kiterjesztéséről. A NATO 1999-ben járult hozzá az új tagok közös radarbeszerzési programja indításához, biztosítva annak anyagi fedezetét. A 3 tervezett radar egyidőben tesz eleget a NATO légtér-felügyeleti előírásainak és a Schengeni egyezmény légi határvédelmi követelményeinek. Az új radarokkal a jelenlegi teljesen alkalmatlan rendszerhez képest a fenntartási és üzemeltetési költségek a harmadára csökkennek, jelentős mértékben csökken a környezet nagyfrekvenciás elektromágneses terhelése is. A teljes program több mint 99 %-át a NATO finanszírozza. Magyarország és a Cseh Köztársaság közösen állapodott meg a NATO-val 6 db radar beszerzéséről. Ebből Magyarország az elsőt, a harmadikat és az ötödiket kapja az alábbi ütemezéssel: Békéscsaba 2004. szeptember, Bánkút 2005. június, Zengő 2006. február. Ha a NATO-nak az eredeti tervtől eltérő helyszínre teszünk javaslatot, annak elbírálása 8-14 hónapot vehet igénybe, és szinte biztos az elutasítás, ami egyben a 23,5 milliárd forintos támogatás megvonásával jár együtt. A módosított telepítési hely egyben további réskitöltő radarok beszerzését igényli, ezek beszerzésének, telepítésének költsége 22-36 Mrd forintra becsülhető, ezt is egyértelműen a magyar államnak kellene fizetnie. Az új telepítési hellyel kapcsolatos engedélyezési és kivitelezési eljárás a megvalósulás idejét 4-5 évvel tolja ki. Ezen idő alatt lyukas a légtér, sem a NATO, sem az EU egyezményeknek nem teszünk eleget, mindezektől függetlenül nemzeti biztonságunkat is felelőtlenül veszélyeztetjük.
A környezet- és természetvédelem fejezetben a bizottság felsorolja a Zengő és a Hármas-hegy kiemelt jelentőségű élőhely típusait. A Zengőn én ebből annyit látok, hogy a déli lejtő most kezdi kiheverni a 35-40 évvel ezelőtti tarvágás következményeit, az északi lejtő pedig azóta képtelen a reprodukcióra. A jelentés azt írja, hogy a fokozottan védett bánáti bazsarózsa világállományának 90 %-a él a Mecsekben, ezen belül nagyobb állománya a Zengőn található.
Ha az ember veszi a fáradtságot és utánanéz a Természetvédelmi Területek regiszterében, akkor azt találja, hogy külön a bánáti bazsarózsa védelmére Hosszúhetény fölött a Nagymező Arany-hegy területén, és nem a Zengő csúcsán hoztak létre önálló természetvédelmi területet 1996-ban a Kelet-Mecsek Tájvédelmi körzeten belül.
A 3,1 km hosszú, 3 m széles szilárd burkolatú (nem aszfalt) út a vízelvezető rendszerrel, töltésekkel együtt 3,81 Ha területű. Rákérdeztem a körzet természetvédelmi felelősére, hány hektárra becsli a bánáti bazsarózsa zengői élőhelyét? 500-800 hektár között becsülte. Kérdezem, akkor pusztulással veszélyezteti-e a tervezett nyomvonal a bánáti bazsarózsa teljes populációját? Dr. Kevey Balázs, a PTE növénytani tanszékének docense leírja tanulmányában: Azt nem mondhatjuk, hogy a műút megépítésével a bazsarózsa ki fog veszni, mert a Zengő és a Hármas-hegy, valamint a térséggel szomszédos hegyek déli lejtőin többfelé viszonylag nagy egyedszámban él.
A jelentés leírja, hogy az Országos Sugárbiológiai és Sugár-egészségügyi Kutató Intézet vizsgálata szerint a környező települések lakosaira és az élő környezetre a radar által kisugárzott elektromágneses energia nincs káros hatással. Hosszúhetényi és pécsváradi szeánszokon egyértelműen a sugárzás káros hatásaival riogatják a laikusokat.
A bizottság megállapítja, hogy a radar zengői telepítéséhez szükséges valamennyi szakhatósági engedély rendelkezésre áll.
A lehetséges társadalmi feszültségek és problémák című fejezetben a bizottság leírja, hogy 2003-tól helyi civil mozgalmak, több országos, illetve nemzetközi környezet- és természetvédelmi szervezet igen aktív mozgalmat indított a radar telepítése ellen, az Országgyűlés Környezetvédelmi Bizottsága egyhangúlag javasolta, hogy más helyszínt válasszanak, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa megkérdőjelezi a környezetvédelmi hatósági engedély érvényességét stb. Az alternatív telepítési helyekkel kapcsolatba a bizottság leírja, hogy a civil és zöld mozgalmak az ide való telepítést is ellenezni fogják, azonban ennek mértéke és formái feltehetően enyhébbek lesznek, mint a zengői. A fenti állításnak ellentmond a Pest megyei szemétlerakó elhelyezése körüli zöld hecckampány, vagy a bükkösdi cementmű esete, ahol a zengői tudatformálók személyesen is megjelentek és nem csak a radar, hanem a cementmű ügyében is kompetensnek tüntették fel magukat.
Gyurcsány Ferencnek el kell döntenie, hogy a tiltakozást szítókat korrekt vitapartnerként kezeli, vagy a nemzetbiztonságot veszélyeztető tényezőként, ahogy ezt a nálunk fejlettebb szövetséges országokban teszik. Ha valami tévedés folytán korrekt vitapartnerként kívánna velük tárgyalmi, akkor javaslom előtte hallgassa meg Bocskai Istvánt, a HM kommunikációs főigazgatóját, aki többször, éjszakába nyúlóan tapasztalhatta minden józan érvelést elutasító magatartásukat.
A kiegészítő jelentésben a bizottság elemezte azt a lehetőséget, hogy a Bánkúton és Békéscsabán telepített háromdimenziós radar mellett megpróbáljuk meghosszabbítani a jelenleg is üzemelő három részben modernizált VSZ-ből örökölt radar működését Juta, Kup és Medina helyszíneken. A bizottság megállapítja, hogy ez a változat nem hoz létre összefüggő lokációs légteret, és nem elégíti ki a NATO technikai követelményeit, a felújítás csak 3-4 évre ódázza el az elengedhetetlenül szükséges 2-3 készlet új radar beszerzését. Ha a NATO előírásoknak megfelelő lefedettséget kívánunk biztosítani a fenti változatban, akkor a határok mentén minimálisan 3-4, a belső területeken további 3 réskitöltő mobil radar telepítése szükséges minősített esetben.
A bizottság megvizsgálta még azt is, ha a Zengő helyett Mórágyon, vagy a Nagykanizsa melletti Liszó község közelébe telepítik a harmadik háromdimenziós radart. Mórágyon 296 m, Liszón 247 méter lenne a telepítési magasság 44,5 méter magasságú radartoronnyal. Ha a környező magasságot 100 méterrel a tengerszint felettinek tekintjük, akkor a mórágyi 240 méter körüli szintkülönbség esetén 55 km távolságon érinti a radarsugár a horizontot. Az érintő sugár további 100 km után már 780 méterre, 200 km-nél 3130 méterre, 300 km-nél 7040 méterre halad a talajfelszín felett, vagyis az ennél alacsonyabban szálló repülő eszközöket nem észleli az adott távolságokon. A Zengőre telepítette radar sugara 87,5 km-es távolságon érinti a 100 métere tengerszint feletti magasságú alföldi horizontot, így 130 km-es távolságokon a 100 méter,170 km-en az 500 méter és 200 km-en az 1000 méter magasságon repülő eszközöket még látja. Amíg a Zengőn elhelyezett radarnak csak a Misinán elhelyezett TV torony jelent néhány szögperces takarást, addig a radar mórágyi elhelyezése esetén a Mecsek hegység a teljes nyugati irányt eltakarja közvetlen közelről. A liszói elhelyezés esetén a radar csak a Dráva völgyét látja, mert keletről a Mecseki, észak-keletről a Balaton felvidék, délről a közeli horvátországi hegyek korlátozzák 50-80 km-re a látótávolságát.
A bizottság az első jelentés bevezetőjében megemlíti, hogy Jakab-hegyet és a Tubest is bevonta a vizsgálódásba, de a további vizsgálatokból földrajzi, demográfiai és környezetvédelmi okokból kizárta. Ez számomra érthetetlen, a szempontokat sem értem, hiszen a NATO magyar vegyes bizottság annak idején második helyre helyezte a Tubest, mert 7 méterrel magasabb, mint a Hármas-hegy. A Hármas-hegyen elhelyezett radar körkilátásából a 3 km távolságra levő Zengő 10 fokot takar ki a legérzékenyebb keleti irányban. A Tubestől 15 km-re van a Zengő, így ugyanaz 650 méter feletti tömb már csak 2 fokos takarást jelent. A Tubesen jelenleg is katonai híradástechnikai berendezés működik, a terület honvédségi tulajdonban van. Ez természetesen csak módszertannal kapcsolatos akadékoskodás, hiszen egy pillanatra sem gondolom, hogy a zengői elhelyezésnek van alternatívája.
A bizottság a szeptemberi jelentésében is sürgeti a kormányt, hogy döntsön, mert ha nem kezdődik meg az előkészítés, a torony építése, 2006-ban nem tudjuk fogadni a már legyártott radart. Az idő azért is sürget, mert vészesen közeledik a kormányzati ciklus vége. Ha a miniszterelnök figyelmesen elolvassa a kettő jelentést, más döntést nem hozhat, mint az eredeti terv végrehajtása, a radar Zengőre telepítése. Ellenkező esetben a szövetségen belül nem csak a szegény rokon hanem a vonakodó szövetséges bélyege marad a Magyar Köztársaságon.
1996-ban azt a megbízatást kaptam, hogy a NATO-magyar vegyes bizottságot kísérjem a Zengőre és vegyük fel a kapcsolatot a pécsváradi önkormányzattal. A megbeszéléseken arról volt szó, hogy NATO finanszírozással három légtér felügyeleti radart telepítenek az országba, az egyik helyszín a Zengő lesz. A radarnak 1999-re, a várható NATO csatlakozásra állnia kell. A pécsváradi önkormányzatnak volt egy csörtéje 1994-95-ben a HM-el, a HM a gyalogsági lőtér közelségére hivatkozva nem engedélyezte a település bővítését, nem hagyta jóvá a városrendezési terv módosítását. A polgármester próbált üzletelni, ő nem akadályozza a radart, a HM viszont járuljon hozzá a tervmódosításhoz. A HM arrogáns módon ismételten elutasította a városrendezési terv módosítását. A polgármesternek lehetett kapcsolata a Regionális Környezetvédelmi Központtal, mert végül eljárásbeli hibákra hivatkozva az vétózott. A HM nem a procedúrát javította, hanem erőszakosan megpróbálta megkerülni a helyi környezetvédelmi szervet, ezzel sikerült magára haragítania a teljes környezetvédelmi apparátust, beindult a hivatali packázás, Keleti György tehetetlen volt, hivatali ideje végéig egy kapavágást nem tudott tenni radar ügyben.
A 98-ban győztes Fidesz a hadügyet kiadta árendába a kisgazdáknak. Szabó János folytatta a küzdelmet a környezetvédő lobbival, négy évébe került, mire 2002 március 21-re sikerült tető alá hoznia a jogállamiságot megkérdőjelező kormányrendeletet, miszerint a HM önmagának engedélyezheti a katonai beruházásokat. A Fidesz kormány az összes szükséges engedélyt beszerezte, a tárgyalásokat lefolytatta a gyártóval, a NATO beruházási ügynökségével, a partner Csehországgal. A négyoldalú szerződés aláírása már a 2002-ben győztes szocialista kormány képviselőire maradt. Juhász Ferencnek nem maradt más dolga, radart építeni a Zengőre. Az ellenzékbe került Fidesz és MDF Illés Zoltán és Karsai Péter vezényletével partnereket keresett és talált arra, hogy a permanens kampány keretében betartsanak a szocialistáknak radar ügyben függetlenül attól hogy a beruházás elhúzódása milyen erkölcsi és anyagi károkkal jár az országra nézve. Létrehozták a Civilek a Zengőért Mozgalmat, megindult a radar elleni tiltakozás. A CZM aktivistái mindent megtanultak amit a Greenpeacetől meg lehetett tanulni, a HM kommunikátorai semmit nem tanultak, alibi lakossági fórumokon ahol a termet rendre a CZM tüntetésvégrehajtói töltötték meg szenvedtek sorozatosan csúfos kommunikációs vereséget. A kivitelező számára képtelenek voltak az építési területet biztosítani.
Medgyessy Péter a világon egyedülálló módon egy négyoldalú nemzetközi szerződés felülvizsgálatára független bizottságot alakított. A Láng bizottság a semlegesség álcája mögé bújva végül nem javasolt semmi használhatót. Közben a kormány élére a dinamikusabbnak tűnő Gyurcsány Ferenc került. Az ember azt hihette, na ő végre építtetni fog, és nem elsűllyedni a parttalan viták mocsarába. Nem, meghosszabbította a bizottság mandátumát, vizsgálja meg a bizottság a radar síkvidéki elhelyezésének lehetőségét. A bizottság megint semlegesen jelentett. A köztársasági elnök választáson a Védegylet és Sólyom László a radar elleni tiltakozásban rejlő politikai marketing lehetőségeket maximálisan kihasználva legyűrték Szili Katalint, a szocialisták SZDSZ-el is szembemenő jelöltjét, Sólyom a radar mikrohullámain lovagolva beszörfözött a Sándor palotába Az idő közben telt, közeledtek a 2006-os választások. Gyurcsányék időhúzása következtében az építési engedélyek érvényessége lejárt, jött a nagy ötlet: Tubes. Nem értettem, ha három kis településen szervezett ellenálláson megbukott a Zengő, miért gondolták, hogy a 160 ezer lakosú Pécs nem alkalmas még nagyobb ellenállás szervezésére az ellenzéknek. A Tubessel kapcsolatban a HM megint eljárási hibák tömegét követte el, lehetőséget adva ezzel az azonnal megszervezett Civilek a Mecsekért Mozgalomnak, hogy ne csak a lakosság tudatlanságával éljen vissza, hanem a joggal is. Itt már az ellenálláshoz egyetemi professzorok adták a nevüket pártfüggetlenségüket hangoztatva, aztán hogyan, hogyan nem, végül Fidesz jelöltként indultak a 2006-os parlamenti választásokon. Eredménytelen népszavazást követően a 2006-os parlamenti és önkormányzati választás is a radar elleni tiltakozás jegyében telt, az ellenzék minden lehetőséget kihasznált, a szocialista kormány pedig magára hagyta a helyi szocialistákat, centimétereken múlott, hogy nem bukták el az önkormányzati választásokat. A szocialisták kaptak újabb négy évet, hogy radar ügyben valami határozottat lépjenek. Nem tették, minden törekvésük megtört a CMM ellenállásán. Szekeres Imre négy éve újabb kudarc volt a radartelepítés ügyében úgy, hogy közben az ellenzék minden választáson learatta a radar elleni tiltakozásból származó sikereket.
A 2010-es választásokon a Fidesznek talán már egy kicsit vissza kellett volna fognia tüntetésvégrehajtóit, beíratni őket egy kommunikációs tréningre, gyakoroltatni velük, hogyan kell bazsarózsa csokrokkal fogadni a 2012-es radar avatáson a Zengőn a miniszterelnököt és a NATO főtitkárt, de nem tette, kellett a kétharmad. Még az önkormányzati választásokat közvetlenül megelőzően is előhúzták a radar kártyát, Hende Csaba felnyitotta a Tubesen Páva Zsolt által elhelyezett sorompót, kulcsát ünnepélyesen átadta a CMM Vicze Csillájának.
Ezt követően nem lehet csodálkozni, hogy a Fidesznek nem maradt racionális megoldása a radartelepítésre. Ennek az országnak van 10 középhegysége, számtalan hegycsúccsal Írottkőtől Nagy Milicig. A három radar közül egynek tudtunk alkalmas helyszint biztosítani, a másik kettőt a Kárpát medence aljára, 100 méteres tengerszint feletti magasságon tudtuk csak elhelyezni. A föld görbülete miatt a sikvidéki radar 100 km-en a 870 méternél, 200 km-en a 3 km-nél, 300 km-en a 7km-nél alacsonyabban repülő eszközöket nem látja.
A NATO bele fog törődni a medinai helyszínbe is, de látva ezt a több mint 10 éves vajúdást, nem nyilvánosan, csak zárt körben meg fogja állapítani, hogy a Magyar (Köztársaság) továbbra is kiszámíthatatlan, és beszámíthatatlan.
Lakossági. Gyermekét egyedül nevelő anya könnyek közt aggódik gyermeke jövőjéért. 6 év körüli gyermeke is felszólal, ő nem akar a halálsugárban élni. Fél év múlva a Nevelési Központban újabb lakossági. Az előbb említett hölgy odajön hozzám, kezembe nyom egy mappát és büszkén mutatja, ezt a levelet írtuk a köztársasági elnöknek! Elolvasom, lapozok. Jaj azt nem kellett volna! A levél után befűzve a névsor(Kubatov lista) akiket a hölgynek a kampányban meg kell látogatnia, mint Fideszes aktivistának. Kérdezem a gyermekét egyedül ápoló anyát, hogy este hét van, ki vigyáz a gyerekre? A férjem. Más. Istenkúti iskolába szervezi a polgári kör a lakosságit. A vezető gyűjtésbe kezd hogy legyen pénz a radar elleni kampány költségeire. Feláll egy férfi ember, aki nem tudja, hogy személyemben tégla is van a rendezvényen, hogy a Fidesznek erre nincs pénze, miért nekünk kell összeadni. Mégmásabb. Kézigránátdobás a pécsváradi lőtéren. Megy ki az orvos biztosítani. Este kártyapartinál meséli, hogy a lőtérnél lévő sorompónál nagy csődület volt, nekik is várniuk kellett amíg az őr fel nem nyitotta, így látták, hallották, hogy pénzosztás van a reggeli performansz után és a fideszesek fel vannak háborodva, hogy a külföldi sárgakabátosok miért kapnak háromszor annyi napidíjat, mint ők.
Pécsi vagyok. Az első magyar-NATO vegyesbizottságot én kísértem fel a Zengőre 1996-ban, majd a pécsváradi önkormányzathoz. Pécsváradnak volt egy rendezési terve, amelyben Pécsvárad és Zengővárkonyi részen parcellázott volna új telkeket. A HM ezt akadályozta, mondván az új házak a gyalogsági lőtér biztonsági határain belül lennének. Évfolyamtársunk volt az ügyintéző a ZMKA-n felhívtam, ne hülyéskedj, (a lőtértől előre 4,5km, hátra 1,5km volt a biztonsági határ az építésügyi szabvány szerint) Pécsvárad itt van majd ezer éve a lőtér meg 1960-ban épült, ez a bizonyos hátsó biztonsági határ leér a 6-os útig, magába foglalja majdnem az egész települést, ne akadályozzátok a polgármestert a fejlesztésben! A kolléga hajthatatlan volt. 94 óta folyt ez a vita, így 96-ban én mondtam a polgármesternek, hogy a radartelepítés támogatását kösse a rendezési terv elfogadásához. Vörös alezredesék ekkor is hajthatatlanok voltak. A polgármesternek volt ismeretsége a regionális környezetvédelmi központban, őket biztatta fel, hogy tegyenek valamit a bicikli küllők közé. A környezetvédelmiekkel szemben is arrogáns volt a HM, presztízsharc alakult ki, a HM-nek sikerült magára haragítania a teljes hivatalos magyar környezetvédelmet. Civilekről, greenpeaceről szó sem volt, Keletiék így 98-ra nem tudták telepíteni a radart. 98-tól a Szabó vezette HM egyfolytában a hivatalos környezetvédelemmel csatázott meglehetősen pancser módon, de négy év alatt minden összeállt, a 2002-es bukta után Juhászéknak csak alá kellet írnia a négyoldalú szerződést)Alenia, NATO beruh. ügynökség, Csehország, Magyarország) 2002 júniusban. Ekkor indította első akcióit a Fidesz Hosszúhetényi polgári köréből verbuválódott csapat. Ehhez csatlakoztak a mecseknádasdi, pécsváradi fideszesek szórványosan néhány MDF-es is csatlakozott hozzájuk. Az első ilyen "lakossági" fórumon ott voltam ott volt Karsai képviselő(Fidesz) Andrásfalvy Bertalan(MDF) Amikor a radartelepítés mellett szólaltam fel, a pécsváradi patológus,(Később a CZM vezetője) kicsavarta a kezemből a mikrofont. A rendezvényről egyébként egy MDF-es szálloda tulajdonos hozott haza kocsijával, akivel régi ismerősök voltunk. Sólyom hegymászása után a Pécsvárad melletti Dombay tónál lévő ifjúsági üdülőben gyülekezett a csapat, várták Sólyom Lászlót is, de csalódtak, mert a hegyről Sólyom Andrásfalvyékhoz ment Hosszúheténybe vendégségbe, Illés Zoltán maradt a híveknek. Illés Zoltánnal beszélgettem az üdülő udvarán, amikor odajött hozzánk az általam radartól független rendezvényekről is ismert legvadabb fideszes tüntetésvégrehajtó egy kis cövekkel, hogy erre kéri Illés szignóját Illés érdeklődött, hogy mi ez a cövek? Ezzel jelölték az átültetett bazsarózsákat, de mi kirugdaltuk őket bazsarózsástúl. Illés aláírta, ott volt a cöveken Sólyom kézjegye is. A hegymászást követő rendezvényem megint szót kértem, centimétereken múlott a lincselésem. A greenpeaces aktivisták ott laktak a lakásunktól 50 méterre lévő szállóban. Este láttam őket rendes öltönyben mulatni indulva a városba, reggel már sárga kabátban várták hétkor a kocsit ami értük jött és vitte ki őket a Zengőre. Az egyik kedvelte a kutyámat, jókat beszélgettünk így reggelente. Nyolckor kint volt a TV stáb és felvette, hogy a sárga kabátosok a lombkoronában köteleken lógva töltötték az éjszakát. 2000-ben mentem nyugállományba, azonnal bele léptem az SZDSZ-be, hogy támogassam a "Sorkatonák! Oszolj!" mozgalmat, tagja voltam oszlatásig. Az SZDSZ meg nem nyikkant radar ügyben.
"Az egyezmény alapján a nyugdíj igénylésének a magyar állampolgárság felvétele ne m feltétele, ukrán állampolgár számára is meg kell állapítani a nyugellátást, ha az Ukrajnába n megállapított nyugdíjáról lemond, mert Magyarországra költözik"
"A Figyelő szerint nemcsak magyar származású, hanem más nemzetiségű ukrán állampolgárok is kérelmezik az állampolgárságot, ezt pedig a magyar hatóságok képtelenek kiszűrni."
Már a második bekezdése valótlan a cikknek! Hiszen a kötött egyezmény nem köti állampolgársághoz az egészet, ezért ezt nem is nézik, mivel nem is nézhetik és nem pedig képtelenek kiszűrni.
Figyi már, ez egy blog bejegyzés. Tényleg ezt szánod "bizonyítéknak"? Ha én is írok most valamit visszadátumozva azt is el fogod fogadni? Ráadásul mondom, ez az egyezmény nem a Fidesz alatt született. Ők csak betartják. Akkor?
Kicsit sokat tolod a piros biciklit. Amiket meg írogattok egy vicc.
"csak akkor a kárpátaljai magyar hívek is elestek volna a magyar nyugdíjtól."
Bocs de ez marhaság. Szerződés nélkül is lehetne nekik nyugdíjat biztosítani. Egy nemzetközi szerződést nem olyan egyszerű felmondani. Egyoldalúan főleg nem és pláne nem egy olyan országgal kötöttet, ami felől a gázt kapjuk vagy kaptuk. Ráadásul ha most amikor megtámadták őket ilyet tennénk, a torkunknak ugranának ezért is, hiszen brüsszel már akkor is hetes eljárásozik, amikor Orbán szerintük rossz felé nézett húsz másodpercig. Gondolkozzál már!
Mit kellett volna aláírnia? Az ukránok nem akartak megegyezni. Nyilván azért, hogy a jelenlegi rendszert tartsák. Ennyi. Nekik az jó, ha ide jönnek a nyugdíjasaik. Az egyezményt meg nem Orbán kötötte. Akkor ennyi erővel Gyurcsányt szidhatnátok, de azt persze nem teszitek, ami egy vicc.
Miért nem ér semmit? Ez az ukránok magyar nyugdíjának a jogi háttere. Az már a folyomány, hogy az ukrajnaiak szeretnek hamis papírokat bemutatni igazolás képpen. Valamikor azt nyilatkozta a magyar fél, hogy nincs módjukban ellenőrizni ezek valóságtartalmát. Így keletkeznek azok a hatalmas ukrán nyugdíjak. sokszor
Egy szerződés felmondásához elég ha az egyik szerződő fél felmondja a szerződést. Ezt a magyar kormánynak kellett volna megtennie, és életbe lép, csak akkor a kárpátaljai magyar hívek is elestek volna a magyar nyugdíjtól.
"Ahhoz, hogy ők Magyarországon igényeljék a nyugdíjat, csak egy magyarországi bejelentett lakcím kell, és igazolás, hogy Ukrajnában lemondanak a nyugdíjról - az persze az ukrán államnál marad örökre. Ezután a végzettségüknek és a szakmájuknak megfelelően kiszámolt magyar nyugdíjuk kb. a tízszerese, mint az otthoni ukrán nyugdíjuk. Hát, ezért élnek tömegesen ezzel a lehetőséggel, mert az ingyen magyar nyugdíjukból főúri módon élnek - az egész családjukat Magyarország tarja el, ebből az egy nyugdíjból dúskál az egész család odahaza Ukrajnában.
Az itteni szomszédomhoz is az ukrán szülők, mint nyugdíjas házaspár, be vannak jelentve, de csak a nyugdíjuk miatt, és a két öreg 19.000 hrivnya/hó összegnek megfelelő nyugdíjat kap, 230 ezer forintot havonta. Ez olyan rengeteg pénz nekik, hogy fel sem tudják otthon élni Ukrajnában, így rengeteg megtakarított pénzük van a magyar nyugdíjukból."
Ezek ide költöztek és lemondtak az ukrán nyugdíjukról te sokész, amit még a ki tudja mikor megkötött egyezmények alapján kell biztosítani nekik a szolgálati idejük alapján. Ez mitől a Fidesz hibája????
Észhez kéne térni. Egy nővér az nem a rokkantságot megállapító szakorvos. A nővérke maximum egy "jólértesült" senki ezekben az ügyekben. Nem az ő szakvéleménye, és aláírása van a rokkantsági határozatokon.