Szia! Veszprém nem távolság. kétszer voltam a múlt héten is. Mivel megy az autó csak az alapjárat magas nekem bármikor jó. Ha megmondod neked mikor jó? Én igazodok hozzád mert így nem megyek "hosszú" útra.
Üdv mindenkinek! Most én is segítségre szorulok. Volt múlt héten egy kb 10-en tartó dugulásom.
Aztán elmúlt és ment rendesen. Szombaton kivettem az injektorokat, kitakarítottam mindet. Kaptak új tömítést. Minden csatlakozót letisztítottam. A fojtószelepet kitöröltem igazából nem is volt benne szinte semmi. Ezután indítás és szépen ketyegett a motor! Vasárnap elmentem kb 10km-t és elkezdte az ingadozást a motor. Mivel az 1500-2000f/min nem alapjárat.
Na sebaj gondoltam(én) elővettem a lapost rákötöttem a gépre nincs hiba. DE! Nem találtam sehol olyan opciót amivel alapbeállítást tudtam volna csinálni! Elkezdtem túrnia netet és találtam egy cseh oldalt ahol a Motordiag Simos Manager-felicia MPI programot találtam. Ennek a videója nagyon egyszerűen visszaállítja a motorvezérlőt alapra DE! nekem elindul a program viszont bárhova dugom nem képes azon a porton kommunikálni! Természetesen azzal a kábellel csatlakoztam amivel a VSC simán kiolvassa a fordulatot, feszültséget, benzin mennyiséget. Tehát ott vagyok megint a startkőnél. Ma elvittem egy autóvillamossági ismerőshöz aki szintén képes volt kiolvasni de alapbeállítást ő sem tudott csinálni. Ha esetleg valaki tudna érdemben segíteni akár úgy is, hogy elviszem az autót nagyjából 100km-es körzetből lenne jó ha lenne segítség.
Letöltöttem aktiváltam a VAG-COM 208 magyar verziót amiben igaz van alapbeállítási opció de azon belül nincs olyan, hogy visszaállítás. Tehát még mindig keresem a megoldást, Vagy szétszedem a p.csába az fojtószelepet és kimosom alkohollal. Nyilván még infó, hogy a takarításkor nem volt rajta a csatlakozó.
A főtengely szimeringet esetleg érdemes cserélni ha már úgy is lent van a vezérmű fedél úgy sokkal könnyebb:-) De az nem egy nagy tétel pár száz forint és méret szerint is lehet venni a csapágyboltban ha éppen nincs az autósboltban. A vezérműláncnál azért írtam azt, hogy érdemes először szétszedni mert a főtengelyen lévő keréknek kétféle a furat mérete. És ha neked nem azt a fajtát adták akkor macerás lesz visszacserélni.
Inkább a szétszedéstől tartok, láncosat még nem cseréltem, csak szíjasakat (nagyon más autókon).
Hézagoló alátét, szimmering, ilyesmikre gondoltam, ezek szerint nem szükségesek a környékén?
A láncot és a kereket megvettem (nem vikát), van benne két hézagoló, ha jól emlékszem, de jó esetben hó vége felé zuhanok neki. Ma vittem vissza a javított és utána frissen vizsgázott gépet a gyereknek.
Szia! Kicsit nehezebb hozzáférés mint a régebbi(105, 120) de inkább szerelős nem macerás. Ajánlott levenni az olajteknőt is. Pár csavar de az alján biztosan van rengeteg trutyi/lerakódás. Tömítésnek inkább a kinyomós amit érdemes használni. Viszont annál meg be kell tartani egy szabályt ami nagyon fontos! Elsőre soha nem húzzuk meg a csavarokat hagyunk legalább ~egy kört. Ezt azért kell így csinálni, hogy maradjon a felületek között tömítés. Ha elsőre nagyon meghúzzuk akkor kinyomódik és utána a hőtáguláskor elmorzsolódhat és elkezd ereszteni. Míg ha hagyunk a felületek között akkor elég rugalmas és jól tömítő lesz.
A kerekeknél arra kell figyelni, hogy van kétféle furatú! A felrakásnál meg arra, hogy a jelölések körött pontosan ugyanannyi láncszem legyen a felrakás után is. Nem árt az sem ha leveszed a régit megnézni azon, hogy a jelölések az ékpályához képest ugyanott vannak-e az újon.
Szia! Semmit nem kell vezetékelni. Kiveszed a régit, kiveszed a km órát!! átrakod a fordulatszám mérősbe és visszarakod a műszerfalat az autóba. Simán kell működni mert a fordulatszám mérő jelét a motorvezérlő adja. Nekem a 95'-ös központison is simán működött. A km óra visszarakás azért fontos mert ha nagy az eltérés akkor nem megy át műszakin és még csalással is piszkálhatnak. Az futott km állást ugyanis jegyzik évek óta a műszakivizsgánál és mostanában komolyan is veszik.
Sziasztok!Egy kérdésem lenne a tisztelt fórumozókhoz!A fiam 97-es 1.3Mpi feliciájában még órás műszerfal van,szeretne bele fordulatszám mérőset rakni. Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban? Simán ki lehet cserélni, vagy vezetékelni is kell valamit? Előre is köszi!
Háááát! Azért tegyél be egy poroltót az anyósülésre! Mert ha kigyullad a szigetelés(nagyon valószínű) akkor legyen mivel oltani..... Zárlatos, összeolvadt vezeték nem játék. "Meg várok,amíg nem lesz nagyobb baj. Hátha nem lesz..." DE!
Viszont akkor már nem kell gondolkodni a javításon.
Elbontottuk (valójában csak kiszedtük a sérülések pótlásához a lámpákat, a hibátlan ötödik ajtót és a motor sallangjait) a központis öreget, aminek a legcsendesebb hangja volt mind között. Leadjuk és ennyi volt.
Marad két másik, azokhoz lesz pár pótalkatrész, nagyokat (motor, váltó, féltengelyek, kormánymű stb.) már nem foglalkozunk.
Szia! Pár hete volt itt egy kolléga annak az ilyen meghibásodásra volt látható eredménye is- világított
a hátsó ablakfűtés visszajelző. Nálad valószínűleg valahol ki van dörzsölődve a kábelköteg és egy-egy döccenőnél vagy összeér valamelyik nagy fogyasztású alkatrész vezetékével vagy letestel és azért veri ki a biztosítékot. A hátramenő kábeleket kellene végignézni, illetve azokat is amik az csomagtérajtó alatt mennek a másik oldalra. Csinálhatsz egy egyszerű próbát is úgy hogy egy sima vezetéket elviszel a féklámpa kapcsolótól hátra és ott ideiglenesen kicseréled aztán próba. Ha így működik rendesen akkor vagy a többi mellé behúzod, vagy szépen végignézed hol lehet a hiba és újra szigeteled.
Skoda Felíciám féklámpa biizfosítékja látszólag ok nélkül kimegy.
Kicserêlem,jó egy két napig aztan ismét kivágja a biztosítékot.
Mindent amit.lehetett ellenőríztem,utánfutó csatlakozó aljazatot is.
Mar kb 20 db vagy több biztosítêkot cseréltem fél év alatt,és a autóvillamossági szerelő sem tudott dűlőre jutni evvel a problémával.Gondoltam itt esetleg valaki járt már így és tud tanácsot adni.
Szia! Nekem volt 95' központis. Azzal mentem tisztán E85-ös benzinnel. Soha semmilyen szimmeringet (ami amúgy nincs is az üzemanyag ellátó rendszerben) és semmi mást nem tett tönkre. A mostani 2001-es 1,3 kicsit megpiszkált 40KW-os. Ebbe már nem tudtam E85-öt tankolni mert már nem volt a kutakon:-) Na ez az amibe soha nem raktam mást csak 95-ös benzint(E10). Soha semmi gondja megy mint a veszett egér. Idén már a 2. olajcsere előtt vagyok.
Az az alkatrész amire hivatkoztak az "okosok" ;-/ az egy gumi gyűrű ami a nyomócső végében van és az a szerepe, hogy megtartsa a nyomást. Mivel ez soha nem romlott el(feltételezhetően) egyik felinél sem nem gyártják. Mivel szétszedtem kíváncsiságból! Egy olyan gumi gyűrűről van szó amit ezer másik autóban, gépben használnak így be lehet szerezni ha(?). De eddig nem hallottam olyanról, hogy az tönkrement.
Ezt hogyan érted? A felicia 1,3 MPI 68 LE előírt üzemanyag oktánszám a 95. Az 1,3 MPI 54 LE előírt oktánszám a 91. Ezeket lehet felfele emelni ha neked a pénztárcád bírja de nincs érdemben érezhető teljesítmény növekedés. Az oktánszám vagyis a kompresszió tűrő képességhez a kompresszió viszony úgy van beállítva, hogy soha nem lehet ezekkel öngyulladás.
Ha a kérdés arra vonatkozik, hogy drága a 100-as benzin de az "okosok megmondták, hogy neked nem jó az E10" akkor ezt a dolgot felejtsd el és tankolj nyugodtan E10-et! Még senkit nem hallottam, hogy ettől bármi gondja lett volna. A mizéria óta én ~50e km-t raktam az enyémbe. Ebbe soha nem volt 100-as benzin!
bontásra érdekelne valakit 1.9D Felicia (üzemképes, helyre is állítható)? Mondjuk 50.000,-Ft-ért?
-karosszéria elemeke élei felületi rozsdásak-hátsó ívek cserélve, küszöbvégek lemezelve (csúnya, de 1 flakon spray eltakarná), egyéb komoly rohadás vagy lyuk nincs
-gyújtáskapcsoló indítózás után nem ugrik vissza alaphelyzetbe (kézzel kell visszafordítani)
-ü.a. rendszer szennyezett (adagoló kenésére szokott motorolajat kapni, de véletlenül 1dl fáradt olaj ment bele, ami elszínezte), egyébként nincs eldugulva, működik rendesen (megfelelő ár esetén át tudom mosni)
-műszaki: 2022.06.19, használható gumikkal
-Helyileg Fót-Dunakeszi
-kérésre a CD-s rádiót is adom+Pest megyei matricát