A Salamon-szigetek messzebb van Amerikától, mint Kijev Moszkvától, az USA kormánya mégis megelőző katonai csapást helyezett kilátásba a szigetország számára, ha tényleg haditengerészeti bázist létesítenek a kínaiak.
Szerintem ebbe ne bonyolódj nagyon bele, mert egyre jobban látszik, hogy fogalmad nincs az atomokat összetartó erőkről.
Tudod, amit iskolában hallhattál: kovalens kötés ionos kötés, fémes kötés. Ezek vannak. Ezeknek van egy kötési energiája, ami az általad említett feltételek mellett elhanyagolható mértékű. (ahogy advo mondta.)
Sokkal izgalmasabb lenne, ha kvarkokkal próbálkoznál. A proton és a neutron három kvarkból áll és ezeknek a részecskéknek a tömegét elsősorban a kvarkok rezgési és mozgási energiája adja. Nyugalmi tömegük elhanyagolható. Itt aztán van energia dögivel, csak ki kellene szedni balőlük.
Észnél vannak azok, francia az atom, német a megújuló, orosz a gáz. Nincs ezzel semmi különösebb probléma. A takarékosság meg mindenkié, a háború alatt meg lesz szokva, hogy nincs energia mindég mindenhol folyamatosan.
Egyébként nekünk 33% csak az atomenergia aránya, szélenergiánk nincs, az angolnak meg van, sőt, neki jobb van, mert a tengeren ritkán van szélcsend, valamit mindig ad, arra már lehet alapozni, nem úgy, mint a magyar szélre, ami majdnem binárisan adja az energiát.
Az angolok máshogy számolnak, a 24GW az ma 50% körül lenne, de 2050-re számolnak a közlekedés, és a fűtés átállításával is, tárolással, és megújulóval már elég lesz a 25% atom részarány. A németeknél sem szokott 25GW-nál több szénerőmű üzemelni, rendszerint, csak nagyon ritkán.
Nem létezik és nem is létrehozható még elvileg sem olyan anyag, ami a centripetális erők akár csak egy százalékát is kibírhatná...
egy milliomod százalékát akartad mondani? (-:
okééééé....persze, hogy képtelenség. de kár pedig mert abban végtelen mennyiségű energia is tárolható, baktérium méretben is...de ha nem te lennél a másik oldalon próbálnám tovább gondolni, hogy ha mágnes tartja össze? szupravezető?
Meg ezeket vákuumban kell járatni - kényes, drága mechanikus berendezések. A sokszorosába kerül egy ilyen, mint egy akku, még egy négyszer ekkora kapacitású Tesla akku is a töredék költségéből megvan - és még ezek is alkalmatlanok gazdaságilag ipari léptékű tárolásra...
Autóba rövid idejű energia-tárolásra félhibrid üzemben például a Volvo azért lelkesen kísérletezett velük vagy két évtizedig, de végül feladták, arra jutottak, hogy ez soha nem lesz tartós és versenyképes megoldás.
Kár, mert relativisztikus sebesség tömeg már elég jelentős lenne. Mondjuk paks 1-2 pörgetné fel egy év alatt? (-:
Április elején a brit kormány bejelentette, hogy meg akarják háromszorozni az ország nukleáris energiatermelési kapacitását, ennek érdekében pedig új reaktorokat akarnak építeni. A tervek szerint 2050-re 24 gigawattra növelnék az ország nukleáris energiatermelését, ami a villamosenergia-szükségletük mintegy 25 százalékát fedezné.
Az angolok tudják, hogy nem fúj mindig a szél, és nem süt mindig a nap, ezért kell atomenergia is, ha nem akarnak sok gázt égetni.
:) ez tény. Ettől függetlenül a lendkerék ütőerén tartom a kezem. Azok a mesterek flexeltek, hegesztettek, fúrtak, csavaroztak, és nem lassult a csodagép.