Nagy arcból már az előző hozzászólás is pont elég lett volna.
Nem szakmám, de azt hiszem ez egy fogaskerékszivattyú. A fogaskerekekből gondoltam, meg hogy szivattyú:
A gépállvány bal közepén van és a hajtóműre locsolja az olajat az alatta lévő teknőből felszívva:
rferi értette. Hangos volt, kivettem. Kiszedtem belőle a fogaskereket, hogy amiatt hangos-e. Úgy is elég hangos volt, hurrá akkor csak csapágyas, kicserélem a csapágyakat és szép csendes lesz. Kicseréltem, de akkor is hangos a motor magában, az asztalon járatva fogaskerekek nélkül. (Így ugye nem is nevezhetjük fogaskerékszivattyúnak csak fogaskerékszivattyúmotornak) Mikor visszatettem a fogaskerekeket kicsit még hangosabb lett.
Na mindegy majd nem bandázunk az "ME1000 tulajdonosok klubjában"
Nekem ME 1000 marógépem van. Anno a lehetőségeim szerint "felújítottam"...
Az ME 1000-ben 2db kenőanyag(olaj) szivattyú van, az egyik a főhajtómű kenését látja el, (ez egy lapátos szivattyú gyárilag)..
A másik pedig a mellékhajtóműben van, ami a mellékhajtómű kenését,és a hossz, ill a kereszt asztal csúszó vezetékeit látja el olajkenéssel. (ez meg egy dugattyús szivattyú)
Milyen fogaskerék szivattyúról beszélsz..??
"Kiszedtem, kivettem a fogaskerékszivattyúból a kerekeket, hangos volt."
Egy fogaskerék nélküli fogaskerék szivattyú hogy lehet hangos..?? -Nem értem-
"Oké, csapágyas, cseréltem benne csapágyakat, szimmeringet elég hangos fogaskerekek nélkül, asztalon is" -Most sem értem !-
Az én gépemben is le lett cserélve a főhajtómű gyári lapátos szivattyúja egy külső 3f-u motorral hajtott fogaskerék szivattyúra, és azóta is kiválóan működik.
Próbáld meg érthetően leírni a problémádat, lehetőleg képekkel illusztrálva, mert így elég nehéz tanácsot adni.
Én úgy tapasztaltam a sárgarézzel, hogy mindegy, milyen gyorsan hűl. Ha olyan meleg volt, hogy a láng alatt elszíneződött, akkor megpuhul. Ha megkalapálják vagy meghúzzák, visszakeményedik. Viszont vékony drótok kivételével elég nehéz úgy meghúzni, hogy a keményedés egyenletes legyen. Drótot meg lehet húzni addig, amíg el nem szakad, attól tényleg megkeményedik. De az átmérője lecsökken. :-))
Hadd kérdezzem meg akinek ME1000 ese van, hogy a kenőanyagszivattyúnak normális, hogy kávédaráló hangja van?
Kiszedtem, kivettem a fogaskerékszivattyúból a kerekeket, hangos volt. Oké, csapágyas, cseréltem benne csapágyakat, szimmeringet elég hangos fogaskerekek nélkül, asztalon is. Visszaraktam a gépbe, kb ugyanaz.
Köszönöm, mindenkinek, akkor javaslom a kollégának a felhevítést egy gázrezsón majd a levegőn lehűlést. Valószínűleg jobb lesz, végül is csak egy összenyomást kell kibírnia.
Sárgarézből alapvetően két ötvözetet gyártanak. Az Sr42-ben 58% réz van, 42% cink (horgany). Ez keményebb, nehezebben hajlítható. Az Sr37-ben 63% a réz, ez puhább. A sárgarezet hőkezeléssel ki lehet lágyítani, mechanikai hatással meg lehet keményíteni. de figyelembe kell venni, hogy a kemény, Sr42-es réz a hőkezelés után sem lesz sohasem olyan lágy, mint az Sr37 és fordítva, a lágy Sr37-es rezet hiába húzzuk, hengereljük, sohasem lesz olyan kemény, mint az Sr42-es.
A leírás alapján a törékeny cső Sr42-ből van. Meg lehet próbálni a hőkezelést. Lángba kell tartani, amíg el nem színeződik, aztán hagyni kihűlni.
A vörösréznél a lágyításhoz előbb felmelegítettem az anyagot, majd hirtelen lehűtöttem. Ott 850 fokos felmelegítés után hideg vízbe merítve olyan lágy lett, mint az ón.
Kicsit amatőr kérdés de ellentmondó válaszokat találtam a neten. Szóval kollégám kommersz ( Bronzkerben vásárolt ) D6mm sárgaréz csövekből szab le gyűrűket, amiket a felhasználás során rálapít egy anyagra. Most beleszaladt egy adagba ami nem bírja ki a lapítást, hanem leggyakrabban négy íves szegmensre törik. Kérdés milyen hőkezeléssel lehetne ezt a sárgaréz csövet lágyítani?
Szia! Megírom a lehető legegyszerűbb megoldást. Keresni kell az ismeretségben egy rendkívül nagy és erős párhuzam satut. Készíteni kell bele a satupofák közé két db. pót betétet amiket a hajlítási paraméterek szerint kell elkészíteni.
Majd ezeket a satupofákhoz kell rögzíteni, akár kisebb pont szerű hegesztésekkel, és máris lehet vele hajlítani.
Nincs valaki a környéken, aki egy komolyabb golyóspréssel rendelkezik? (20...30t) Ahol ilyesmi terem, ott rendszerint fel vannak készülve a rögtönzött szerszámkészítésre is - akár hegesztéssel, mindenféle hulladékvasból...
Bár valószínűleg semmi szükség nincs rá, de egy CNC gépen még az ívelt kialakítás is többé kevésbé megvalósítható. (Az eredeti teljesen precíz lemásolásához már 5 tengelyes CNC kell).
Sőt, jobban belegondolva egy osztófejjel - vagy élére állított körasztallal - hagyományos marógépen is meg lehet csinálni az ívelt hornyot.
,,Én úgy tapasztaltam, hogy a mezei léptető motorok a két lépés között nem lineárisak.''
Valószínűleg egyik léptető motor esetén se lesz lineáris, de ez nem is elvárás. Ha mondjuk csak duplázunk, és a fél lépés nem pont 1/2, de valahol 1/3 és 2/3 között van, az már sokkal jobb mint a semmi.
A microstep szerintem nem a lépések közötti pozicionálásra szolgál, hanem a mozgatás simábbá-egyenletesebbé tételére.
A pontos finomabb osztású pozicionáláshoz valami precíziós lassító áttétel kell. Ami egy kisebb vagyon.
Csak a ferde rész mindössze 1 centi hosszú, ott nem tudom befogni. Tehát a jobbra és a balra hajtás túl közel van egymáshoz. Hajtom az egyik ponton, visszahajlik a másikon.
Ha van egy gyorsacél kés, amibe kéne készíteni egy 3mm széles, 2,7mm mély bemarást egy 12mm átmérőjű szerszámmal, volna rá valahol megfelelő szerszám, ami ki is bírja ezt az igénybevételt?
Na ezért tértek át annak idején a gépiparban a szóbeli közlésről a műszaki rajzra :) A fotó alapján úgy gondolnám, van a gépen egy ellendarab, ami valószínűleg egy állítócsavarnak a feje, ami ebbe beleillik. Ez esetben én valószínűleg nem vacakolnék sokat az eredeti megvalósításával. Fognék egy kis méretű sarokcsiszoló vágótárcsát (76 mm talán), befognám a gépet a marógépemre, felpörgetném úgy 30 ezerre, és azzal vágnék bele egy hornyot vízhűtés mellett. Szerintem csak a mélység és a szélesség a fontos. Legfeljebb hosszabb lesz a horony.
Azt hiszem, ha microstep-et akarsz, ahhoz olyan léptető motor kell, amit arra készítettek. Én úgy tapasztaltam, hogy a mezei léptető motorok a két lépés között nem lineárisak. Tehát fel lehet osztani a távolságot két lépés kózött, csak nem lesz egyenletes.