Leszedtem a katalizátort, így néz ki a szétnyomott tömítés:
Mértem egy kicsit, ha összerakom a leömlőt és a katalizátort, a perem pontosan passzol és a peremek teljesen egymásra fekszenek.
A belső gyűrű részen marad 0,9-1 mm hézag, gondolom itt kellene tömíteni. Amit beleraktam, kb. 3 mm-re sikerült összepréselni, ezért a külső rész nem feküdt össze rendesen. Látható is a képen, hogy kifújt rendesen.
A kérdésem, hogy mivel tömítsem? Van 2mm-es klingerit, illetve bosal kipufogótömítő paszta.
A 2 mm-es klingeritből ha vágok tömítést, az össze tud préselődni 1 mm-re? Mert ha nem, akkor megint nem tudom rendesen összehúzni.
Nem imbuszkulcs kell bele, hanem az oda való szerszám/ok/. Kezdjed elhinni hogy azt a dugót kell kivenni és oda betenni a szerszámot. Mindössze a turbót kell arrébb tenni. Modern korunk kimagasló mérnöki teljesítményeinek egyik kiváló eredménye. :(( A veztengelyház maradt a szívómotoré, elé tették a turbót, jó az úgy a pórnépnek.....
A főtengelykeréken lévő jelenek nincs jelentősége*, a holtpontot ki kell mérni indikátorórával a gyertyanyíláson keresztül.
* mindössze annyi, hogy a jel és a vele szemben lévő menetes furat középpontján áthaladó képzeletbeli egyenesnek a főtengelyjeladó középpontjára kell mutatnia felsőholtpont környékén. Arra jó, hogy könnyebb legyen megtalálni a felsőholtpontot. (nem mintha annyira nagy feladat lenne a gyertyanyíláson keresztül ezt megtalálni)
Vezérlés beállításhoz segédletet - képet tudnátok küldeni? Nem találom a neten. 2008 bravo 1.4benz 120 le. 198A4. Motor. Az amelyiknél váltó oldalon vez tengely végén 2 összekapcsolódó fogaskerék van.
Bocsánat. Közhasznú egyesület egész pontosan. Nem termelhet jogilag profitot. tagsági díjakból, szolgáltatási díjakból és állami támogatásból gazdálkodik.
Az a baj, hogy nem osztrákosan gondolkodsz, holott az elöny, ha ott élsz.
Én nem járok magyar szervizbe, mert magyarországon sem sokat járok, ha igen, akkor meg kell az autóm is. A jó magyar szerelö olcsóbbnak sem mondható, különösen ha meglátják az osztrák rendszámot :-) utoljára akkor kértem Magyaroszágon árajánlatot amikor drágább ajánlatot kaptam mint az osztrák márkaszervizben. Végül találtam egy márkafüggetlen szervizt, akik műszakíztatnak, teljesen véletlenül, és nagyon elégedett vagyok. Minden pont úgy történik náluk, ahogy azt én is szeretném.
A 600 Euróért átrugdosni a müszakin az érted van. Neked van olyan állapotú autód, ami már csak messziről nézve képvisel értéket, megjavítani (kilakatolni) az értékének többszöröse lenn, így kap némi mutyikolás után egy kegyelem műszakit még...szerintem is botrány, mármint hogy nem azt mondták, hogy vagy bontó, vagy rendes javítás sokszor 600-ért...
Jó szerelőt én is találtam, csak otthon - ő meg ugye nem műszakizhat osztrák autót ;-) Mondjuk nekem az a szerencsém, hogy nem költöztünk messze az otthontól, így ha nem is egyszerű, de megoldható, hogy haza vigyem az autót évente 1x a műszaki előtt átnézetni, meg pont annyit megyünk egy évben, hogy az olajcserét is megcsinálja, stb.
Én tudom, hogy itt Ausztriában ki kell termelni valamiből a szerviznek a ki tudja hány alkalmazott bérét, 13.-14. haviját, sokszor titkárnő(k) is üldögél a pultban, stb. stb. Semmi gond, HA! tisztességes munkát végeznek. De a rozsda szilózása 600€-ért pl. szerintem már nem a tisztességes kategória. Akartak már klímajavításért 800€-t kérni "profi" klímás - gumis országos hálózatnál szintén a Premacy-n, mert rossz a kompresszor stb., holott egy cső volt a hibás, átszámítva 100€ körül fizettem utána a javításért.
Nincs bajom az osztrák árakkal, én is osztrák fizut kapok, csak amíg próbálkoztam, nem volt szerencsém a szerelőkkel itt... Ha az ismerősöket - kollégákat kérdeztük, hogy hová, mindegyik csak hümmögött, hogy ez is átvág, az is átvág, de ilyenek ezek. Ők már megszokták ;-)
Kell találni egy autószerélőt, akiben megbízol. Én minden évben egyszer elviszem az autómat műszakira a szerelőmhöz (müszakiztatmis mint ahogy a legtöbb független szerelö is teszi Ausztriában), reggel otthagyom, eset megyek érte és megvan az éves szervíz+müszaki. És nem cserél ki semmit sem amit nem kell, két autót és egy motort viszek hozzá rendszeresen. Nem akar elriasztani, becsületes. Megkéri az árát mindennek, de semmi olyannak amit nem csinál meg végül. És semmit sem cserél ki csak azért, mert hogy az jó még, de nehogy az ÖAMTC-nál máshogy gondolják, cseréljük csak ki alapon...
De én kb. 30 éve kocsikázok, és hordom saját magam műszakira a felkészített autóimat.
A felkészítésnek az is része, hogy rendbe rakom (bár mi amúgy sem a felesleges holmik tárolására használjuk az autót, úgyhogy a csomagtartóban maximum 1-2 üres bevásárlószatyor van ;-)
Kipakolok belőle minden szemetet, felesleges vackot, lepucolják a gyerekek ;-) a műszerfalat, kiporszívózom, szépen lemosom.
Lehet, hogy ha a vizsgáztató egy ilyen autót közelít meg, és kell beülnie, azt sokkal jobban értékeli, mint amikor odaragad a kormányhoz, és nem azért dob egy huzatot az ülésre, hogy ne legyen koszos a ruhája, hanem hogy a ruhája ne legyen koszos az üléstől ;-)
Apu még gyerekkoromban autókat szerelt, hetente többet is elvitt műszakizni. Bár jó ismerőse volt az egész banda, de ő rendbe rakta nagyjából az ügyfelek autóit is ilyen téren, mert azt mondta, vizsgára úgy illik elvinni...
Nekem az ÖAMTC-nél eddig még mindig úgy zajlott a műszaki, hogy időpontot kérek, megyek, kint hagyom az autót, bent leülök, nézegetem az autós újságokat egy kicsit, aztán szólnak, hogy kész, fizethetek, viszont látásra.
Előtte 5 évig meg nem semmi pénzt levettek rólam a szervizek minden egyes műszaki alkalmával... Olyan nem volt, hogy (jó)pár 100€-nyi hibát nem találtak rajta (pedig mindig szerelőhöz viszem az autót műszaki előtt, olyanhoz, aki elég alapos)