Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

No Home Creative Commons License 2022.04.01 0 0 20651

(Csak érdeklődnék hogy milyen anyagból érdemes  legyártani és milyen vastagságúból? Köszi)

Előzmény: bexxter (20649)
No Home Creative Commons License 2022.04.01 0 0 20650

Köszönöm

Előzmény: bexxter (20649)
bexxter Creative Commons License 2022.04.01 0 0 20649

Nem kapható, mert gyárilag a küszöb tartalmazza, az utángyártottban meg nem létezett. Már egyre több modellhez alakulnak kisebb gyártócégek különféle alkatrészekre, de ilyet még nem találtam. E21 és korabeli társaihoz inkább lesz.. 
Viszont mivel nem egy bonyolult forma, egy rendes lakatos legyártja a megfelelő vastagságú lemezből. Nem a tulajdonos dolga..

Előzmény: No Home (20648)
No Home Creative Commons License 2022.04.01 0 0 20648

Sziasztok.22-éves Bajor autóhoz a küszöbön belüli két elemre tud valaki beszerzési forrást? Az 1-es és a 2-es elemekről lenne szó,köszönöm.

ladasanyi Creative Commons License 2022.04.01 0 0 20647

auarita mp-500

Előzmény: ladasanyi (20646)
ladasanyi Creative Commons License 2022.04.01 0 0 20646

Sziasztok használ valaki -at 1-3 as fuvókával ??

 

 

 

 

zsoooc2 Creative Commons License 2022.03.30 0 0 20645

Sziasztok!

 

Fényezéssel kapcsolatos kérdésem lenne: most vettem észre, hogy az egyik hátsó sárvédőív peremén megjelent néhány rozsdának tűnő, halvány folt. Lényegében annakcsak a lefelé néző részén. Ez egy alsó-közép kategóriás sedan, 16 éves. Nem vagyok benne biztos, hogy nem volt még fényezve ez az elem, tehát van rá esély, hogy nem gyári már a festése.

Szerintetek ezzel mit érdemes csinálni? Milyen összegre számíthatok javítás esetén? A cél a rozsdátalanítás lenne, alaposan, hogy ne jöjjön elő később se a rozsda. Ilyenkor le kell fényezni az egészet, vagy van más lehetőség is? Mindenképp szakemberre bíznám, de vajon milyen opciók lehetnek a javításra?  

 

 

 

champ1 Creative Commons License 2022.03.26 0 0 20644

Valami ilyesmit szeretnék én is. Ha van ismert jó munkát végző szaki, akkor szívesen veszem az elérhetőségét.

Előzmény: Stetten (20643)
Stetten Creative Commons License 2022.03.25 -1 0 20643

Szia 

 

Így képröl nem látom pontosan, de úgy látszik hogy csak a felsö lakkréteg sérült. Ezt alapos tisztítás után feltöltik, majd összedolgozzák a felületet. Nem kell az egész elemet fújni. 

Előzmény: champ1 (20642)
champ1 Creative Commons License 2022.03.25 0 0 20642

Sziasztok,

A képen látható sérülést szeretném javítani, javíttatni. 

Tanácsokat szeretnék kérni, illetve, egy jó fényezőt észak kelet Pest környékén. 

Nem szeretném az egész elemet telibe fújatni.

 

köszi

champ1 Creative Commons License 2022.03.25 0 0 20641

Sziasztok,

A képen látható sérülést szeretném javítani, javíttatni. 

Tanácsokat szeretnék kérni, illetve, egy jó fényezőt észak kelet Pest környékén. 

Nem szeretném az egész elemet telibe fújatni.

 

köszi

Törölt nick Creative Commons License 2022.03.12 0 0 20640

Szerencsére olyan kevés kell, hogy egy flakon spray elég lesz.

Előzmény: hobby 66 (20639)
hobby 66 Creative Commons License 2022.03.11 0 0 20639

Na igen, meleg helyekre kénytelen leszel megvenni a jóval drágábbat.

Előzmény: Törölt nick (20636)
Garfield007 Creative Commons License 2022.03.11 0 0 20638

Azért lehet, mert a Korant nem erre való. Majd ha a kerítésed kell mázolni, előkészítésnek tökéletes.

Előzmény: Törölt nick (20636)
bexxter Creative Commons License 2022.03.11 0 0 20637

A korantot felejtsd el, a brunox epoxi alapú, arra bármi mehet már, ha akarod. 

Előzmény: Törölt nick (20636)
Törölt nick Creative Commons License 2022.03.11 0 0 20636

Köszi mindkettőtöknek!

Ezeket eddig nem ismertem, ha jól látom, akkor sem a Korantnál, sem a Brunoxnál nem kell előtte a passziváló, benne van, elég a drótkefézés. A Brunoxot láttam 25 és 250ml dobozos kiszerelésben is. A Korantnál a gyártó szerint kültéren még át kell festeni időjárásálló zománccal is ill. csak 80 fokig hőálló és a kipufogó nálam nincs túl messze a kezelendő részektől, kifejezetten írják, hogy ilyen helyen ne használjuk, úgyhogy kiesik. A Brunox 180-ig jó.

Előzmény: bexxter (20634)
hobby 66 Creative Commons License 2022.03.11 0 0 20635

Korant.

Előzmény: Törölt nick (20633)
bexxter Creative Commons License 2022.03.11 0 0 20634

Brunox spray verzió elég jól kezelhető házi megoldások esetén és az legalább normális anyag. De ha veszel literest, akkor az ecsetelhető. 

Előzmény: Törölt nick (20633)
Törölt nick Creative Commons License 2022.03.10 0 0 20633

Sziasztok!

 

Mivel téma volt itt az alváz- és üregvédelem talán tudtok valamit javasolni. Sikerült aknából ránéznem a kocsimra, eléggé megnyugodtam. Kizárólag a futómű környékén a lemezből préselt-hegesztett, gyárilag feketére festett elemeknél vannak apró felületi rozsdafoltok. Leginkább csak a szépérzékemet bántja. A témában laikus, de egyébként nem kétbalkezes, viszont lelkes amatőrként kérdem, erre valami egyszerű házilagos megoldásként mit javasolnátok? Én elsőre drótkefe és Evipass kombóra gondoltam, de utána milyen aerosolos cuccal fújjam le? Sima festék? Nyilván a rücsi itt nem játszik. Összesen pár négyzetdeciméter felületről van szó. A volumenre tekintettel még a Hammerite is felmerült bennem :)

Köszi előre is a választ.

contributor Creative Commons License 2022.03.09 0 0 20632

-mi okozza a szemcsésedést?

Ennek szerintem nincsen számodra jelentősége. Lehet, hogy túl magas hőmérsékleten végezték a fényezést vagy más technológiai hiba csúszott be.

 

-lehet-e, szabad-e lakkozni fehér alapfényezést?

Lehet, de nem érdemes, ha eredetileg nem volt, éppen azért, hogy ne üssön el a többi résztől. Ahogy Stetten írta, valószínűleg olyan akrilfesték van az autódon, ami elég fényes lakkréteg nélkül is. Elképzelhető, hogy azt gondolták, hogy a hibát (ilyenkor nemcsak szemcsés a felület, hanem mattabb is) lakkozással el lehet tüntetni, de nem jött össze.

Előzmény: miNimALduBtEch (20630)
Stetten Creative Commons License 2022.03.08 -1 0 20631

vagy ezt benézték?

Ha nem passzol a javítás az eredeti fényezéssel, akkor be. 

 

Valószinüleg uni fényezés van az autódon, de valamiért nem a megfelelö anyagokkal javították. Az uni fényezesek egy 2K-s festéket (bázislakk+edzö) tartalmaznak, külön fedölakkozást nem igényelnek. Ezért látod "anyagában szinezettnek". Jellemzöen hasznonjármüvekre, és személygépkocsik alapmodelljeire kerül ilyen bevonat. Természetesen más fényhatása van az uni fényezésnek, és a kétrétegü (bázislakk+fedölakk) fényezésnek. 

 

Ha elégedettlen vagy a javítással, vidd viszza és javíttasd ki a hibát. 

Előzmény: miNimALduBtEch (20630)
miNimALduBtEch Creative Commons License 2022.03.08 0 0 20630

Sziasztok,

 

Az autó amiről szó van alap fehér fényezésű, a gyári fehér fényezésben nincsenek szemcse struktúrák, hanem teljesen homogén. Úgy néz ki mintha lakkréteg sem lenne rajta, hanem mintha valami anyagában fényes akril lenne. Esetleg a lakk is fehér színű, azért nem látszik különálló rétegnek?

 

Viszont a múlt héten lefényezték a hátsó lökhárítóm, de a javított részen a fehér fényezés struktúrája eltér a gyáriétól. A javított részen a fehér fényezés szemcsés struktúrájú, a tejbegrízhez tudnám hasonlítani, mert abban is pont úgy látszanak a búzadara szemcsék. Ráadásul a javított részre lakkréteget fújtak, akár a metálfényezésre. Emiatt a vastag lakkréteg miatt a fénytörése is más a javított résznek.

A következők a kérdéseim:

-mi okozza a szemcsésedést?

-lehet-e, szabad-e lakkozni fehér alapfényezést, miközben a gyári fényen nincsen látható lakkbevonat, vagy ezt benézték?

köszi:

Peti

Garfield007 Creative Commons License 2022.03.03 -1 0 20629

Láttál már, illetve emeltél 50-60 literes olajos vagy zsíros hordót? Abból képzeld el, hogy mindet elfújják az autód aljára.

Ha ezen mindenki túllenne, akkor nem beszélnének ilyesmit egy személyautó kapcsán. Egy nyerges szerelvényre lehet, hogy felmegy 80kg alváz- és üregvédő, de egy 4-4,5 méteres autónál a max. 20kg reálisabbnak tűnik.

Előzmény: gauchos75 (20626)
bexxter Creative Commons License 2022.03.03 0 1 20628

Sajnos nem tudok németül, nem pontosan értem mire vonatkozik a tesztben leírt tömeg, minden esetre az biztos, hogy semmi máson nem múlik, mint hogy a kezelő mennyit fúj az autóra. Márpedig az egyöntetű, 1-2mm -nél vastagabb bevonatnál többet fújni szerintem nem nyújt további védelmet. Illetve az sem mindegy, ki hogyan használja az anyagokat (melyik márkának melyik típusát, 2 félét, 1 félét stbstb).

Előzmény: gauchos75 (20626)
Törölt nick Creative Commons License 2022.03.02 -2 0 20627

Nekem a plusz 20 kg is soknak tünik.

Anyagárban sem kevés.

Előzmény: gauchos75 (20626)
gauchos75 Creative Commons License 2022.03.02 0 0 20626

Elismerem, tévedtem. Egyébként nem magamtól találtam ki, itt olvastam: https://corolla-club.hu/forum/viewtopic.php?f=28&t=2241 az első hozzászólás a lényeg. A német tesztet is ott találtam.

A srác azt írta az övé Dinitrolos kezelést kapott egy neves szakamber által elvégezve és a kompakt kategóriás autójára 20 kg plusz súly került fel. Ez teljesen vállalható, ennyit bőven megér a dolog. Azonban, azt is írta, hogy egyes zsír alapú cuccok (Mike Sanders, FluidFilm, hogy csak néhány ismertebbet említsek) jóval nagyobb tömegűek (a tesztből indult ki). Azért 70-80 kg már nagyon nem mindegy! Ne mondja nekem senki, hogy nem érzi meg egy kisebb teljesítményű autó, a fogyasztást is növeli kicsit és a terhelhetőséget is csökkenti. És ez a súly állandóan rajta lesz, több 10 km-en megy vele az autó.

Tehát ha igaz lenne, amit a srác írt, akkor az bizony komoly hátrány lenne szerintem. 2 vagy 20 kg teljesen mindegy, de 20 kg vs. 70 kg már igenis számít szerintem.

Előzmény: feketefelhoo (20621)
nagylaci80 Creative Commons License 2022.03.02 0 0 20625

Köszönöm a válaszokat. Nem tudom honnan vette akkor, hogy több 10 kg súlyt jelent az alvázvédő... Ahhoz sok centi vastagságban kellene felvinni az anyagot szerintem, olyat meg senki nem csinál.

Előzmény: bexxter (20620)
feketefelhoo Creative Commons License 2022.02.27 0 0 20624

De hogy fog menni az autó, mikor lerohad alóla a kazánlemez !

Előzmény: Stetten (20623)
Stetten Creative Commons License 2022.02.27 -1 0 20623

Ha nem az lesz az "alvázvédelem" hogy felheggeszt az autó aljára egy másfeles kazánlemezt, akkor nem tudom elképzelni hogy több 10kg-val növekedjen az önsúly. 

Előzmény: nagylaci80 (20619)
Garfield007 Creative Commons License 2022.02.27 -1 0 20622

Kolléga abszolút hülyeségeket beszél, de vannak ilyenek, kellenek a fórumok fenntartásához.

Válts kereket 16"-ról mondjuk 18"-ra és számolj, mekkora változás lesz.

Az autó alján egyenletesen eloszlatsz 10kg anyagot.(ennyi sincs, de légy nagyvonalú) Szerinted egy átlagos 5 személyes autó 1500kg-os tömegét mennyire befolyásolja?

Előzmény: nagylaci80 (20619)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!