Nem kapható, mert gyárilag a küszöb tartalmazza, az utángyártottban meg nem létezett. Már egyre több modellhez alakulnak kisebb gyártócégek különféle alkatrészekre, de ilyet még nem találtam. E21 és korabeli társaihoz inkább lesz.. Viszont mivel nem egy bonyolult forma, egy rendes lakatos legyártja a megfelelő vastagságú lemezből. Nem a tulajdonos dolga..
Fényezéssel kapcsolatos kérdésem lenne: most vettem észre, hogy az egyik hátsó sárvédőív peremén megjelent néhány rozsdának tűnő, halvány folt. Lényegében annakcsak a lefelé néző részén. Ez egy alsó-közép kategóriás sedan, 16 éves. Nem vagyok benne biztos, hogy nem volt még fényezve ez az elem, tehát van rá esély, hogy nem gyári már a festése.
Szerintetek ezzel mit érdemes csinálni? Milyen összegre számíthatok javítás esetén? A cél a rozsdátalanítás lenne, alaposan, hogy ne jöjjön elő később se a rozsda. Ilyenkor le kell fényezni az egészet, vagy van más lehetőség is? Mindenképp szakemberre bíznám, de vajon milyen opciók lehetnek a javításra?
Így képröl nem látom pontosan, de úgy látszik hogy csak a felsö lakkréteg sérült. Ezt alapos tisztítás után feltöltik, majd összedolgozzák a felületet. Nem kell az egész elemet fújni.
Ezeket eddig nem ismertem, ha jól látom, akkor sem a Korantnál, sem a Brunoxnál nem kell előtte a passziváló, benne van, elég a drótkefézés. A Brunoxot láttam 25 és 250ml dobozos kiszerelésben is. A Korantnál a gyártó szerint kültéren még át kell festeni időjárásálló zománccal is ill. csak 80 fokig hőálló és a kipufogó nálam nincs túl messze a kezelendő részektől, kifejezetten írják, hogy ilyen helyen ne használjuk, úgyhogy kiesik. A Brunox 180-ig jó.
Mivel téma volt itt az alváz- és üregvédelem talán tudtok valamit javasolni. Sikerült aknából ránéznem a kocsimra, eléggé megnyugodtam. Kizárólag a futómű környékén a lemezből préselt-hegesztett, gyárilag feketére festett elemeknél vannak apró felületi rozsdafoltok. Leginkább csak a szépérzékemet bántja. A témában laikus, de egyébként nem kétbalkezes, viszont lelkes amatőrként kérdem, erre valami egyszerű házilagos megoldásként mit javasolnátok? Én elsőre drótkefe és Evipass kombóra gondoltam, de utána milyen aerosolos cuccal fújjam le? Sima festék? Nyilván a rücsi itt nem játszik. Összesen pár négyzetdeciméter felületről van szó. A volumenre tekintettel még a Hammerite is felmerült bennem :)
Ennek szerintem nincsen számodra jelentősége. Lehet, hogy túl magas hőmérsékleten végezték a fényezést vagy más technológiai hiba csúszott be.
-lehet-e, szabad-e lakkozni fehér alapfényezést?
Lehet, de nem érdemes, ha eredetileg nem volt, éppen azért, hogy ne üssön el a többi résztől. Ahogy Stetten írta, valószínűleg olyan akrilfesték van az autódon, ami elég fényes lakkréteg nélkül is. Elképzelhető, hogy azt gondolták, hogy a hibát (ilyenkor nemcsak szemcsés a felület, hanem mattabb is) lakkozással el lehet tüntetni, de nem jött össze.
Ha nem passzol a javítás az eredeti fényezéssel, akkor be.
Valószinüleg uni fényezés van az autódon, de valamiért nem a megfelelö anyagokkal javították. Az uni fényezesek egy 2K-s festéket (bázislakk+edzö) tartalmaznak, külön fedölakkozást nem igényelnek. Ezért látod "anyagában szinezettnek". Jellemzöen hasznonjármüvekre, és személygépkocsik alapmodelljeire kerül ilyen bevonat. Természetesen más fényhatása van az uni fényezésnek, és a kétrétegü (bázislakk+fedölakk) fényezésnek.
Ha elégedettlen vagy a javítással, vidd viszza és javíttasd ki a hibát.
Az autó amiről szó van alap fehér fényezésű, a gyári fehér fényezésben nincsenek szemcse struktúrák, hanem teljesen homogén. Úgy néz ki mintha lakkréteg sem lenne rajta, hanem mintha valami anyagában fényes akril lenne. Esetleg a lakk is fehér színű, azért nem látszik különálló rétegnek?
Viszont a múlt héten lefényezték a hátsó lökhárítóm, de a javított részen a fehér fényezés struktúrája eltér a gyáriétól. A javított részen a fehér fényezés szemcsés struktúrájú, a tejbegrízhez tudnám hasonlítani, mert abban is pont úgy látszanak a búzadara szemcsék. Ráadásul a javított részre lakkréteget fújtak, akár a metálfényezésre. Emiatt a vastag lakkréteg miatt a fénytörése is más a javított résznek.
A következők a kérdéseim:
-mi okozza a szemcsésedést?
-lehet-e, szabad-e lakkozni fehér alapfényezést, miközben a gyári fényen nincsen látható lakkbevonat, vagy ezt benézték?
Láttál már, illetve emeltél 50-60 literes olajos vagy zsíros hordót? Abból képzeld el, hogy mindet elfújják az autód aljára.
Ha ezen mindenki túllenne, akkor nem beszélnének ilyesmit egy személyautó kapcsán. Egy nyerges szerelvényre lehet, hogy felmegy 80kg alváz- és üregvédő, de egy 4-4,5 méteres autónál a max. 20kg reálisabbnak tűnik.
Sajnos nem tudok németül, nem pontosan értem mire vonatkozik a tesztben leírt tömeg, minden esetre az biztos, hogy semmi máson nem múlik, mint hogy a kezelő mennyit fúj az autóra. Márpedig az egyöntetű, 1-2mm -nél vastagabb bevonatnál többet fújni szerintem nem nyújt további védelmet. Illetve az sem mindegy, ki hogyan használja az anyagokat (melyik márkának melyik típusát, 2 félét, 1 félét stbstb).
A srác azt írta az övé Dinitrolos kezelést kapott egy neves szakamber által elvégezve és a kompakt kategóriás autójára 20 kg plusz súly került fel. Ez teljesen vállalható, ennyit bőven megér a dolog. Azonban, azt is írta, hogy egyes zsír alapú cuccok (Mike Sanders, FluidFilm, hogy csak néhány ismertebbet említsek) jóval nagyobb tömegűek (a tesztből indult ki). Azért 70-80 kg már nagyon nem mindegy! Ne mondja nekem senki, hogy nem érzi meg egy kisebb teljesítményű autó, a fogyasztást is növeli kicsit és a terhelhetőséget is csökkenti. És ez a súly állandóan rajta lesz, több 10 km-en megy vele az autó.
Tehát ha igaz lenne, amit a srác írt, akkor az bizony komoly hátrány lenne szerintem. 2 vagy 20 kg teljesen mindegy, de 20 kg vs. 70 kg már igenis számít szerintem.
Köszönöm a válaszokat. Nem tudom honnan vette akkor, hogy több 10 kg súlyt jelent az alvázvédő... Ahhoz sok centi vastagságban kellene felvinni az anyagot szerintem, olyat meg senki nem csinál.
Ha nem az lesz az "alvázvédelem" hogy felheggeszt az autó aljára egy másfeles kazánlemezt, akkor nem tudom elképzelni hogy több 10kg-val növekedjen az önsúly.
Kolléga abszolút hülyeségeket beszél, de vannak ilyenek, kellenek a fórumok fenntartásához.
Válts kereket 16"-ról mondjuk 18"-ra és számolj, mekkora változás lesz.
Az autó alján egyenletesen eloszlatsz 10kg anyagot.(ennyi sincs, de légy nagyvonalú) Szerinted egy átlagos 5 személyes autó 1500kg-os tömegét mennyire befolyásolja?