Hát, nyilván vannak olyan szupermanek akik ezt egy pillanat alatt el tudják dönteni, jó messziről is, rossz látási viszonyok között is és pont ugyan az nekik a gyors délután 5-kor műszakkezdéskor, mint reggel 7-kor 24 óra ébrenlét után is, de én nem vagyok szuperman...
Én néha annál az egyféle fehér villogónál is amivel szembe kerülhetek, meresztem a szemem, hogy az most villog vagy valami a háttérben világít? Hogy az a villogó milyen, melyik vágányhoz tartozik, nem hogy még azt is el kelljen döntenem, hogy az most 30 vagy 60Hz?
Hm. Pedig sem többről, sem kevesebbről nincs szó, mint amit olvtársunk leírt. Bizony a gyorsan/lassan villogó rendszer működne problémamentesen a gyakorlatban is. De mindig vannak olyanok akik nem értik vagy nem akarják ezt érteni...
"Én több hálózaton láttam már elég sok különböző frekvenciájú villogó fényt, és stopper, számolgatás nélkül is fel tudtam ismerni a lassú, vagy gyors villogást..."
Es az pontosan mire vagy mi ellen erv, hogy neked ez mindig sikerult?
"zöld esetében pedig majd az evolúció megoldja..."
Remelem, ezzel a hozzaallassal nem vagy donteshozoi helyzetben, "koztiszteletben" allo nick ide vagy oda...
Hagyjátok már abba ezt a számolgatósdit, meg a mikor mit lehet látni sirámokat. Minek számolgatni? Én több hálózaton láttam már elég sok különböző frekvenciájú villogó fényt, és stopper, számolgatás nélkül is fel tudtam ismerni a lassú, vagy gyors villogást...
Ha egy járművezető jelölt max 3 másodpercen belül nem ismeri fel, hogy lassan, vagy gyorsan villog a sárga, vagy a zöld fény, az:
1. előzetes orvosi alkalmasságin nem felel meg,
2. ha előbbit megúszta, akkor gyorsan villogó sárgánál is lassítson 1000 méteren 40 km/h-ra 60 km/h helyett, illetve gyorsan villogó zöldnél is lassítson 1000 méteren 80 km/h-ra 120 km/h helyett.
Ha pedig folyamatosan világítónak látja a villogót, akkor sárga esetében megállásra készül, zöld esetében pedig majd az evolúció megoldja...
Nekem úgy passzolna jobban, ha a főlapos fényeket az eredetihez képest nem piszkálnánk
Ha nem akarod piszkálni, hanem visszamenőleg kompatibilis akarsz lenni az OSzZsD-vel, de fogsorok és villogás nélkül, akkor oda jutsz, ahová a MÁV:
- az önmagára vonatkozó jelzést csak úgy tudod előállítani, hogy a 40-et módosítod felfelé (két sárga paca);
- az előjelzést csak úgy tudod előállítani, ha a M!-ra vonatkozó jelzést módosítod felfelé (két sárga paca).
Magyarul: minden érdemi infót a két számkijelzővel adsz, köztük meg megtartod a 4-optikás nagy jelzőlapot egy értelmetlenségig kiherélt OSzZsD-jelzéssel.
Nem csoda, hogy akik a számkijelzős mókát választották, előbb-utóbb elhagyták az OSzZsD-alapokat, és a főlap fényeivel egy hatékonyabb jelzésrendszert alakítottak ki.
A számkijelzés szerintem alul fehér, felül sárga fényű lehetne, utalva ezzel is fő- és előjelzési funkcióra.
A többi elég véleményes.
Nekem úgy passzolna jobban, ha a főlapos fényeket az eredetihez képest nem piszkálnánk, hanem csak kiegészítenénk az egészet a számokkal, nyilván felfelé számozva. Azaz csupán a lámpasoros indikátorok cserélődnének számokra.
"Szerintem persze a legjobb kombináció az oszzsd főlap kombinálása a számokkal lenne, persze nem a korábbi F.1. "minden is sárga" variációban."
Amúgy (már korábban is írtad) a számkijelzősnél miért zavaró a sárga pettyel adni a csökkentett sebességet?
Amiatt, hogy minden jelzőfény sárga?
Önmagában szerintem oké, hogy az alsó sárga világít. Jelzi, hogy csökkentett sebesség van (nem állj és nem vmax), a felső petty meg úgyis a következő jelzőre utal a sárgaságával.
Mondom, érdekes, hogy aki többnyire erélyesen kritizálja a kétes szabályozást, nem egyértelmű utasításokat, jelzőket, az szerint egy ilyen meg teljesen rendben van...
ugyan létezik vörös villogó is, de nem a gyakorlatban amerre én járok
Sok helyen találkozni vele.
az is egy nehezen felismerhető jelzési kép bizonyos esetekben
Jaj, dehogy az!
Illetve ha az, akkor azokban a "bizonyos esetekben" bármi más fény, vagy jelzés is nehezen felismerhető.
de szerencsére egy továbbhaladást megakadályozó főjelzőhöz tartozó előjelző kép elözi meg, ami miatt elfogadható kompromisszum a nehezebb félismerhetősége...
A villogó pedig maga az előjelzés funkció, még az sem zavarhat be, hogy volt egy M!-re utalód, aztán "megzöldül", csak benézed. A gyakorlatban meg tudom mutatni azokat a helyeket, ahol ilyen esetben a mi jelzéseinkkel q nagy baj van, mert az alsó optika üzemszerűen kitakart, csak nagyon közelről látszik, azaz ésszel kell a jelzőt megközelíteni, mert könnyen hiszed, hogy csak egy zöld, pedig nem. Az elv pedig mindenütt ugyanaz, ahol nem vagy benne biztos, ott az aggályosabbra számítasz. Innentől ebenguba.
Én semmilyen más villogó fényt nem támogatnák ezen tapasztalatok alapján
Gyakorlatilag minimális tapasztalat alapján formálsz határozott véleményt, pedig bőven szólaltak meg olyanok is, akiknek széleskörű tapasztalatai vannak a villogtatott fényű jelzőkkel. Mi is naponta gurulunk ilyenek mellett, pl. Magyarországon is, de Szlovákiában, meg jó sokan Csehországban is. Nem probléma.
Nem tudom, mert én csak egyféle frekvenciával villogó fehér fényt ismerek (ugyan létezik vörös villogó is, de nem a gyakorlatban amerre én járok) és már az is egy nehezen felismerhető jelzési kép bizonyos esetekben, de szerencsére egy továbbhaladást megakadályozó főjelzőhöz tartozó előjelző kép elözi meg, ami miatt elfogadható kompromisszum a nehezebb félismerhetősége...
Én semmilyen más villogó fényt nem támogatnák ezen tapasztalatok alapján, különösen nem olyat hol a villogási sebességet is figyelembe kell venni...Ha nincs egyszerűbb módja, akkor inkább álljunk meg...menjünk lassabban
A karácsonyfáinknak meg van előjelzője...Nincs olyan hogy váratlanul bukkan fel egy szabad 40 vagy egy szabad 60...
Elsiklottál amellett az apróság mellett, hogy a villogtatott fény minden esetben előjelző funkciót hordoz, és önmagában soha nem utal a jelző mellett elhaladás sebességére. Azaz olyan soha nem fordul elő, hogy a fény villogásából, pláne, hogy a villogás sebességéből kell megállapítsd, hogy a jelző mellett mennyivel haladhatsz el.
Ez érvényes akár a mi karácsonyfáinkra is, pláne, ahogy 1-2 jelzőt elhelyeztek. Van, amit a legjobb látási viszonyok közt is csak igen későn lehet teljesen látni, mert beletakar a perontető, a felsővezetéki elemek, vagy valami más. Oda kell figyelni.
Ez egy kritika valamire ami szar, vagy legfinomabb megfogalmazásban nem ideális. Ilyenből egyre kevesebbnek kellene lennie és nem egyre többnek. A karácsonyfáinknak meg van előjelzője...Nincs olyan hogy váratlanul bukkan fel egy szabad 40 vagy egy szabad 60...vagy egy szám, ami nagyban különböző értéket jelez mint amit a zöld és sárga lámpák előjelzője mutatna.
nem tudom mennyire mások a képességeid, de számomra a szinek megkülönböztetése jobban megy mint egy villogó fény frekvenciájának megkülönböztetése, különösen zavaró tényezők kombinációja esetén, ami nem különleges dolog, hanem hétköznapi.
Aggályos jelzésekből germániában sincs hiány. Gondolj csak a DB gegengleisanzeigerre, vagy mondjuk az ersatztsignalra, ami akkor is érvényes, amikor már nem világít.
Ezért sem értem, hogy sok szar megoldás kritizálása után miért állsz ki egy hasonlóan szar megoldás mellett...
Ez érvényes akár a mi karácsonyfáinkra is, pláne, ahogy 1-2 jelzőt elhelyeztek. Van, amit a legjobb látási viszonyok közt is csak igen későn lehet teljesen látni, mert beletakar a perontető, a felsővezetéki elemek, vagy valami más. Oda kell figyelni.
Aggályos jelzésekből germániában sincs hiány. Gondolj csak a DB gegengleisanzeigerre, vagy mondjuk az ersatztsignalra, ami akkor is érvényes, amikor már nem világít.
Sok év osztrák vasutazás után is úgy vélem, hogy az OSZZSD gyökerű fényjelzési rendszer jóval frappánsabb a karácsonyfáknál, ami a főlapot illeti. Az ilyen-olyan lámpasorokkal azonban már egész más a helyzet.
És hát a németek valamiért bevezették a villogót a KS rendszerben, szóval nem tudom.
Ezek ilyen irányzatok.
A villogókkal az a helyzet, hogy előjelzést adnak, ráadásul csökkentettet, nem M!-re utalót, szóval van idő, és tényleg sokkal gyorsabb a gyorsan villogó a lassabbnál.
Szerintem persze a legjobb kombináció az oszzsd főlap kombinálása a számokkal lenne, persze nem a korábbi F.1. "minden is sárga" variációban. De ahol már évtizedek óta működik a gyorsan villogó, ott jobb ezt rájuk hagyni, ők tudják.
Nem. Egy fajta villogót ismerek, de néha még annál is nehéz megmondani, hogy azt látom e vagy valami mást a háttérből...én marhára örülök, hogy legalább villogási frekvenciával nem kell foglalkozni...Persze tudom, jó látási viszonyok között, elötte állva a hülye is meg tudja állapítani, hogy villog, még talán a frekvenciáját is. Kíváncsi lennék egy tesztre, hogy ki mennyire penge az ilyen frekvencia felismerésben egy 14 órás szolgálat után reggel hajnalban...ugyan annak látja e mint műszakkezdéskor...