Helló! Gh ban a kanadai verzióban mozog a lencse ha jól tudom,azt ugy lehet megismerni,hogy nincs másik halogén izzó a xenon projektor mellett. Az európai Gh-k ban Egy sima Bi xenon projektor van, kötelező elektronikus lengőkarról jövő szintállítással +egy kanyarodáskor bekapcsoló halogén izzó jobb és bal oldalon, speciálisan kanyar felé kialakított foncsorozású kombinált lámpatestben. Ugyanígy néz ki a halogénes verzió is ahol a kanyarfény helyett a reflektor foncsora kapott helyet. A projektorban meg nem xenon,hanem halogén világít.
Ez 2009es bi xenon. Ebben is? Akkor ezt is géppel birják állítani? :O A bal oldali eléggé befelé világít .Elmegyek műszakira és emiatt meghuznak,de állítani meg nem tudnak rajta...az szép lesz :D
Elvileg ha bi xenon,akkor sehol nem lehet állítani .Van 3 db állítócsavar körmös alátét szerü tekerővel ahova csavarhuzót kell bedugni,de az az egész foncsort állitja szokványosan billenti meg jobb bal,amiben a reflektor,vagy kanyarfény van benne. A projektortest fixen van csavarozva a lámpaházba,attól a nagy foncsor külön mozog. Annak ha jól tudom egyedül csak a magassága állítható elektronikusan géppel. De hátha van itt aki jobban vágja . Én is csak emlékeimből idézek,mert volt kezemben ilyen lámpatest,de állitani még nem állítottam soha. De mondjuk számomra nonszensz ha nem lehet állitani ,bár a bi xenon az elég kényes szerkezet. Az AFS a GH nál csak a kanyarfényt kapcsolgatja, Az uj fajta AFS a lencsemozgatás még tudtommal a gh ban nincs.
Tudja valaki,hogy GH Bi xenon fényszórótesten hol vannak a vizszintes állító csavarok amivel a projektort lehet jobbra balra állítani? Esetleg ehhez service manualhoz linket ha tudna valaki,azt megköszönném.
A mazda nem hangos, ha igen akkor valami nincs rendben. Gumik, kerékcsapágyak, forgó alkatrészekre tudok gondolni, ha álló helyzetbe meg rendben minden! Nekem volt olyan négy évszakos gumi az autón, hogy büntetés volt vele menni! Azért egy szerelőnek, próba út alatt biztos vannak tippjei!
Motortartó bak jó? A fülsiketítő zaj azért durva,Hangosabb a mazda menetzaja,de nem ennyire,ahogy leírtad. Motorhang,vagy szélzaj,kerekek hangja ami zavar? Nem volt törve az autó?
Hozzájutottam egy 2.generációs GH Mazda 6 GTA 2.5 modellhez. Az a kérdésem, hogy normális ennél a szériánál az átlagosnál lényegesen hangosabb menetzaj?
A futómű át lett nézve, egy kerékagy+csapágy cserélve lett, szíjak+görgők szintén, a kipufogódob+csövek egyben vannak és a motornak is gyönyörű a hangja ha üresben pörgetem. Viszont még városi forgalomban is nagyon hangos a kocsi minden sebességfokozatban 2-3 ezres fordulat felett, autópályán pedig fülsiketítő a menetzaj. Nem tudom megállapítani honnan jön (fütómű? motortér? kerekek?).
Létezik, hogy ezekből az autókból gyárilag ki lenne spórolva a megfelelő mértékű hangszigetelés? Észrevettem pl, hogy az ajtók sokkal könnyebbek és hangosabban is csukódnak mint az eddigi autóimnak.
Sziasztok! Nemrég hozzájutottam egy 2006-ban gyártott 1.8-as benzines Mazda 6-hoz. Időhiány miatt még az ismerkedés szakaszában vagyunk, 80.000 km van benne, úgy nézem minden gyári, csak hátsó fékbetétet, meg rádióantennát cseréltem eddig. Nekem úgy tűnik, mintha túlhűtött lenne a motor, a hőmérő 8 óra tájba mutat meleg motornál. Most -16 fok van errefelé és kevés a fűtés, nem olvad le az első szélvédő rendesen. Ősszel megállítottam egy ilyen gépet az utcán megnézni, hogy áll a hőmérője, azon is 8 óra tájban volt. Nem tudom, normális ez? Végül is nem egy nagy feladat ellenőrizni a termosztátot, csak hanyagoltam eddig. Hidegindítás után, ha a radiátorhoz vezető felső vastag gumicső rögtön langyosodni kezd, akkor nyílván nyitva a termosztát, ha sokáig hideg marad, aztán meg hirtelen forró lesz, akkor zárva volt és csak a motor felmelegedése után engedte ki a vizet a radiátor felé. Ehhez szerintem hőmérő sem kell, csak az ember keze. Azért írjatok erről, kinél mi volt, mit látott, hallott!
Nem volt egyik sem. Viszont ma újra jó volt igy, hogy egy napot pihent. Műszerfalon sem jelezte a hibát, és hibakoódot sem dobott ki. Inkább cserélném amit kell, hogy többször ne forduljon elő.
Előjel nélkül elment a szervo rásegítés a Mazdámba. Ilyenkor az egész szervóműt cserélni kellene vagy ha nem, akkor hol indulhatnék el a hibakeresésben?
Sziasztok. A következő lenne problémám hátha van valakinek ötlete. Hátsó ülés előre lett döntve mert kellett a hely. Visszaállításnál az övfeszítő nem engedi. Több mint 1 órát próbáltam tépni, csiklandozni, becézgetni. Az istenért nem enged. 2010-es gh-s 6-os.
Érdeklődöm, hátha valaki tud segíteni. Nemrég vásárolt 2013-as Mazda 6 GJ utasoldali (bőr) ülés ülőlapjának fűtése nem működik (a hátlapé igen). Javítható, esetleg cserélhető valahogy, vagy komplett ülőlap csere?
Köszönöm a válaszokat! Valamennyivel jobban képben vagyok most. Nekem egyébként hosszabb távolságokra kellene az autó. A munkahely kb. 50 km, vagyis oda-vissza napi 100 km lenne, plusz sok esetben bővebb családhoz utazás oda-vissza 400 km. Ezek többsége autópályán, kisebb része főúton, és nyilván valamennyi város. Az ebből adódó évi 35-40 ezer km miatt gondoltam dízelre. Másrészt, ahogy valaki írta is, nem szeretnék egy gyenge nyomatékkal rendelkező autóval járni. A jót könnyű megszokni, nehezemre esne beülni egy olyan kocsiba, ahol 165 Nm a nyomaték. Ismerősnek van egy sedan 1.8-as benzines (talán 2009-es), ő nagyon szereti, de azt elmondta, hogy azzal a motorral azért nem egy erőbajnok. Korábban egy másik jó barátomnak volt egy Premacyja a 2 ezres dízel motorral, 200 ezer km-rel, és soha semmi gond nem volt az autóval. Ahogy nézegettem a felhozatalt, 2008-2011 évjáratokban a dízelekből majdnem mindegyik 2,2-es. Meglátjuk.
Nekem ugyan nem Mazdánál, de Honda Jazz-nál volt ilyen problémám. Magamtól lehet hogy nem találtam volna meg az okát, de az internet segített. Kiderült hogy a tetőlemez és az oldal rész csatlakozásánál lévő műanyag takaró csík alatt, gyárilag valamilyen tömítőanyaggal van zárva a hézag, ami az időjárás hatására elöregedett és megrepedt. Azon keresztül szivárgott be a víz, ami a pótkeréknél összegyűlt. Vettem autóhoz való rugalmas tömítő anyagot, (azt hiszem valami akril) és azzal kikentem. Azóta nincs víz. Javaslom hogy nézd meg hogy találsz-e ilyen tömítőanyagos helyeket és tüzetesen, mert a repedések alig láthatóak, de beengedik a vizet.
Nincs különösebb célom a hozzászólásommal, csak éppen jobban utána járok néhány dolognak autóvásárlás előtt és gondoltam megosztom a tapasztalataimat.
2010-es dízel Mazda 6 sedanom volt a 2.2-es CD motorral, 129LE kivitel. 2014-ben vásároltam egy flottából 85.000km-nél és most volt benne 191.000km.
Habár dízel, én 7 év alatt csak rövid távra használtam... munkába (10km), vásárolni (1km), edzésre menni (2km), családot látogatni (15-20km). Nagyon ritkán mentem vele hosszabb úton (évente 1-2 alkalom max) és autópályán.
Ennek ellenére 7 év alatt egyetlen forintot sem kellett autóra költenem, soha nem hibásodott meg semmi, soha nem írt ki semmilyen hibakódot.
Amire odafigyeltem, hogy 1 évente elvittem márkaszervizbe (Mazda Mirai és Mazda Focus) a kötelező karbantartása (ennek átlagára: 70.000-80.000 Ft).
1 hónapja álltam a piros lámpánál és hátulról belém jöttek és nekilöktek az előttem lévőnek... Gazdasági totálkár. Amikor a szerviz megtudta, könyörögtek, hogy adjam el nekik az autót, annyira jó állapotban volt 11 évesen.
Szóval nem feltétlen kell félni a dízeltől, de egyetlen forintot sem szabad spórolni a karbantartáson és használt autó vásárlás előtt az általános alap állapotfelmérésen túl érdemes tüzetesebb átvizsgálásra elvinni egy márkaszervizbe.
Én most szívesebben vennék használt benzinest, de ebben a 4-5 éves kategóriában max 180-200.000 Ft futott kilóméter mellett a dízelesek 1.5 millióval olcsóbbak... bízom benne, hogy megfelelő karbantartás mellett nem kell majd ennyivel többet költenem a következő 4-5 évben mint amennyit a benzinesre költenék. A 100 kilométerenkénti 1000 Ft üzemanyag-nyereséget és a nagyobb nyomaték okozta vezetési élményt most ide se hozom.