Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nicker1 Creative Commons License 2022.01.04 0 0 90218

Helló! Gh ban a kanadai verzióban mozog a lencse ha jól tudom,azt ugy lehet megismerni,hogy nincs másik halogén izzó a xenon projektor mellett. Az európai Gh-k ban   Egy sima Bi xenon projektor van, kötelező elektronikus lengőkarról jövő szintállítással +egy  kanyarodáskor bekapcsoló  halogén izzó jobb és bal oldalon, speciálisan kanyar felé  kialakított foncsorozású kombinált lámpatestben.  Ugyanígy néz ki a halogénes verzió is ahol a kanyarfény helyett a reflektor foncsora kapott helyet. A projektorban meg nem xenon,hanem halogén világít.

Előzmény: GEBRIEL323 (90216)
BenceM Creative Commons License 2022.01.03 0 0 90217

Ez 2009es bi xenon. Ebben is?  Akkor ezt is géppel birják állítani? :O A bal oldali eléggé befelé világít .Elmegyek műszakira és emiatt meghuznak,de állítani meg nem tudnak rajta...az szép lesz  :D

Előzmény: BenceM (90214)
GEBRIEL323 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 90216

GH faceliftben már a lencse mozog.

Előzmény: Nicker1 (90215)
Nicker1 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 90215

Elvileg ha bi xenon,akkor sehol nem lehet állítani .Van 3 db állítócsavar körmös alátét szerü tekerővel ahova csavarhuzót kell bedugni,de az az egész foncsort állitja szokványosan billenti meg jobb bal,amiben a reflektor,vagy kanyarfény van benne. A projektortest fixen van csavarozva a lámpaházba,attól a nagy foncsor külön mozog. Annak ha jól tudom egyedül csak a magassága állítható elektronikusan  géppel. De hátha van itt aki jobban vágja . Én is csak emlékeimből idézek,mert volt kezemben ilyen lámpatest,de állitani még nem állítottam soha. De mondjuk számomra nonszensz ha nem lehet állitani ,bár a bi xenon az elég kényes szerkezet.    Az AFS  a GH nál csak a kanyarfényt kapcsolgatja, Az uj fajta AFS a lencsemozgatás még tudtommal a gh ban nincs.

Előzmény: BenceM (90214)
BenceM Creative Commons License 2022.01.03 0 0 90214

Buék!

 

Tudja valaki,hogy GH  Bi xenon fényszórótesten hol vannak a vizszintes állító csavarok amivel a projektort lehet jobbra balra állítani? Esetleg ehhez service manualhoz linket ha tudna valaki,azt megköszönném. 

 

mica-r Creative Commons License 2021.12.24 0 0 90213

Elvileg nincs. De nem hallottuk az autót. 

Előzmény: Lalu74 (90210)
Lalu74 Creative Commons License 2021.12.24 0 0 90212

Pl.nekem egy repülőgép hajtómű!😜😜

 

Előzmény: JAMIE222 (90211)
JAMIE222 Creative Commons License 2021.12.24 0 0 90211

Kinek mi a fülsiketítő....

Előzmény: Lalu74 (90210)
Lalu74 Creative Commons License 2021.12.24 0 0 90210

De fülsiketitő hang akkor sincs bent! 

Előzmény: mica-r (90209)
mica-r Creative Commons License 2021.12.24 0 0 90209

De, tud hangos lenni. Atól függ miben ültél előzőleg. Nincs jól szigetelve.

Előzmény: Lalu74 (90208)
Lalu74 Creative Commons License 2021.12.24 0 0 90208

A mazda nem hangos, ha igen akkor valami nincs rendben. Gumik, kerékcsapágyak, forgó alkatrészekre tudok gondolni, ha álló helyzetbe meg rendben minden! Nekem volt olyan négy évszakos gumi az autón, hogy büntetés volt vele menni! Azért egy szerelőnek, próba út alatt biztos vannak tippjei! 

Előzmény: GTmazda6 (90205)
JAMIE222 Creative Commons License 2021.12.24 0 0 90207

Miből ültél át?

Előzmény: GTmazda6 (90205)
Nicker1 Creative Commons License 2021.12.23 0 0 90206

Motortartó bak jó? A fülsiketítő zaj azért durva,Hangosabb a mazda menetzaja,de nem ennyire,ahogy leírtad. Motorhang,vagy szélzaj,kerekek hangja ami zavar? Nem volt törve az autó?

Előzmény: GTmazda6 (90205)
GTmazda6 Creative Commons License 2021.12.23 0 0 90205

Sziasztok!

 

Hozzájutottam egy 2.generációs GH Mazda 6 GTA 2.5 modellhez. Az a kérdésem, hogy normális ennél a szériánál az átlagosnál lényegesen hangosabb menetzaj?

 

A futómű át lett nézve, egy kerékagy+csapágy cserélve lett, szíjak+görgők szintén, a kipufogódob+csövek egyben vannak és a motornak is gyönyörű a hangja ha üresben pörgetem. Viszont még városi forgalomban is nagyon hangos a kocsi minden sebességfokozatban 2-3 ezres fordulat felett, autópályán pedig fülsiketítő a menetzaj. Nem tudom megállapítani honnan jön (fütómű? motortér? kerekek?).    

 

Létezik, hogy ezekből az autókból gyárilag ki lenne spórolva a megfelelő mértékű hangszigetelés? Észrevettem pl, hogy az ajtók sokkal könnyebbek és hangosabban is csukódnak mint az eddigi autóimnak. 

 

Mik a tapasztalatok? 

Debilon Creative Commons License 2021.12.21 0 0 90204

normál esetben kb a skála közepéig ki kellene térnie a mutatónak

 

ha annál lejebb áll 5-10 km után is akkor tuti nyitva maradt

én OBD olvasó+Torque app-al néztem telón, és 80 km után 60-65 fok volt a max hőmérséklet

 

ugye fűtés nem volt, meg ami ezzel jár

Előzmény: Tuzorke (90201)
Nicker1 Creative Commons License 2021.12.21 0 0 90203

a régebbiek nem...a Gh tól már elvileg hibajel is van

Előzmény: BenceM (90200)
Nicker1 Creative Commons License 2021.12.21 0 0 90202

A Gh elvileg már ki kéne hogy dobja hibába!

Előzmény: BenceM (90200)
Tuzorke Creative Commons License 2021.12.21 0 0 90201

Sziasztok! Nemrég hozzájutottam egy 2006-ban gyártott 1.8-as benzines Mazda 6-hoz. Időhiány miatt még az ismerkedés szakaszában vagyunk, 80.000 km van benne, úgy nézem minden gyári, csak hátsó fékbetétet, meg rádióantennát cseréltem eddig. Nekem úgy tűnik, mintha túlhűtött lenne a motor, a hőmérő 8 óra tájba mutat meleg motornál. Most -16 fok van errefelé és kevés a fűtés, nem olvad le az első szélvédő rendesen. Ősszel megállítottam egy ilyen gépet az utcán megnézni, hogy áll a hőmérője, azon is 8 óra tájban volt. Nem tudom, normális ez? Végül is nem egy nagy feladat ellenőrizni a termosztátot, csak hanyagoltam eddig. Hidegindítás után, ha a radiátorhoz vezető felső vastag gumicső rögtön langyosodni kezd, akkor nyílván nyitva a termosztát, ha sokáig hideg marad, aztán meg hirtelen forró lesz, akkor zárva volt és csak a motor felmelegedése után engedte ki a vizet a radiátor felé. Ehhez szerintem hőmérő sem kell, csak az ember keze. Azért írjatok erről, kinél mi volt, mit látott, hallott!

Előzmény: BenceM (90200)
BenceM Creative Commons License 2021.12.20 0 0 90200

SZiasztok! benzines m6 kijelzi valahogy,ha a termosztát nyitva marad?

Nicker1 Creative Commons License 2021.12.20 0 0 90199

Az nehéz lesz...új kormánymű 300ezertől indul... szóval olvastasd ki rendesen ha jót akarsz...

Előzmény: balint730 (90198)
balint730 Creative Commons License 2021.12.20 0 0 90198

Nem volt egyik sem. Viszont ma újra jó volt igy, hogy egy napot pihent. Műszerfalon sem jelezte a hibát, és hibakoódot sem dobott ki. Inkább cserélném amit kell, hogy többször ne forduljon elő.

Nicker1 Creative Commons License 2021.12.20 0 0 90197

Nem volt véletlenül bikázva vagy töltőn az autó ?

Mindenképp  szakszerviz hibakiolvasás gyári géppel ami első.

Szerencsés esetben a nyomatékérzékelő vagy valamelyik csúszóérintkező lesz a hibás.

Előzmény: balint730 (90196)
balint730 Creative Commons License 2021.12.19 0 0 90196

Sziasztok.

Előjel nélkül elment a szervo rásegítés a Mazdámba. Ilyenkor az egész szervóműt cserélni kellene vagy ha nem, akkor hol indulhatnék el a hibakeresésben?

Mazda 6 2008 2.0 diesel GH RF7J motorkóddal.

 

TJoci74 Creative Commons License 2021.12.18 0 0 90195

Sziasztok. A következő lenne problémám hátha van valakinek ötlete. Hátsó ülés előre lett döntve mert kellett a hely. Visszaállításnál az övfeszítő nem engedi. Több mint 1 órát próbáltam tépni, csiklandozni, becézgetni. Az istenért nem enged. 2010-es gh-s 6-os.

Köszi. 

stormchaser.hu Creative Commons License 2021.12.17 0 0 90194

Sziasztok!

 

Érdeklődöm, hátha valaki tud segíteni. Nemrég vásárolt 2013-as Mazda 6 GJ utasoldali (bőr) ülés ülőlapjának fűtése nem működik (a hátlapé igen). Javítható, esetleg cserélhető valahogy, vagy komplett ülőlap csere?

 

Előre is köszönöm a választ.

KeZso85 Creative Commons License 2021.12.12 0 0 90193

Sziasztok!

 

Tudja esetleg valaki, hogy Mazda 6 Gh-ban mekkora a belső szofita izzó mérete, 31mm vagy 36mm?

Sehol nem találtam erről infót.Ledesre szeretném cserélni az összes belső izzót, azért lenne fontos

nick2005 Creative Commons License 2021.12.12 0 0 90192

 

Köszönöm a válaszokat! Valamennyivel jobban képben vagyok most. Nekem egyébként hosszabb távolságokra kellene az autó. A munkahely kb. 50 km, vagyis oda-vissza napi 100 km lenne, plusz sok esetben bővebb családhoz utazás oda-vissza 400 km. Ezek többsége autópályán, kisebb része főúton, és nyilván valamennyi város. Az ebből adódó évi 35-40 ezer km miatt gondoltam dízelre. Másrészt, ahogy valaki írta is, nem szeretnék egy gyenge nyomatékkal rendelkező autóval járni. A jót könnyű megszokni, nehezemre esne beülni egy olyan kocsiba, ahol 165 Nm a nyomaték. Ismerősnek van egy sedan 1.8-as benzines (talán 2009-es), ő nagyon szereti, de azt elmondta, hogy azzal a motorral azért nem egy erőbajnok. Korábban egy másik jó barátomnak volt egy Premacyja a 2 ezres dízel motorral, 200 ezer km-rel, és soha semmi gond nem volt az autóval. Ahogy nézegettem a felhozatalt, 2008-2011 évjáratokban a dízelekből majdnem mindegyik 2,2-es. Meglátjuk.

laca1313 Creative Commons License 2021.12.11 0 0 90191

Szia!

Nekem ugyan nem Mazdánál, de Honda Jazz-nál volt ilyen problémám. Magamtól lehet hogy nem találtam volna meg az okát, de az internet segített. Kiderült hogy a tetőlemez és az oldal rész csatlakozásánál lévő műanyag takaró csík alatt, gyárilag valamilyen tömítőanyaggal van zárva a hézag, ami az időjárás hatására elöregedett és megrepedt. Azon keresztül szivárgott be  a víz, ami a pótkeréknél összegyűlt. Vettem autóhoz való rugalmas tömítő anyagot, (azt hiszem valami akril) és azzal kikentem. Azóta nincs víz. Javaslom hogy nézd meg hogy találsz-e ilyen tömítőanyagos helyeket és tüzetesen, mert a repedések alig láthatóak, de beengedik a vizet.

Persze ez Honda volt de lehet hasonló a probléma.

Előzmény: z.ozzy (90182)
Gonda84 Creative Commons License 2021.12.11 0 0 90190

Köszönöm szépen. 

Előzmény: GEBRIEL323 (90188)
ramos4 Creative Commons License 2021.12.10 0 1 90189

Sziasztok!

Nincs különösebb célom a hozzászólásommal, csak éppen jobban utána járok néhány dolognak autóvásárlás előtt és gondoltam megosztom a tapasztalataimat.

 

2010-es dízel Mazda 6 sedanom volt a 2.2-es CD motorral, 129LE kivitel. 2014-ben vásároltam egy flottából 85.000km-nél és most volt benne 191.000km.

 

Habár dízel, én 7 év alatt csak rövid távra használtam... munkába (10km), vásárolni (1km), edzésre menni (2km), családot látogatni (15-20km). Nagyon ritkán mentem vele hosszabb úton (évente 1-2 alkalom max) és autópályán.

 

Ennek ellenére 7 év alatt egyetlen forintot sem kellett autóra költenem, soha nem hibásodott meg semmi, soha nem írt ki semmilyen hibakódot.

 

Amire odafigyeltem, hogy 1 évente elvittem márkaszervizbe (Mazda Mirai és Mazda Focus) a kötelező karbantartása (ennek átlagára: 70.000-80.000 Ft).

 

1 hónapja álltam a piros lámpánál és hátulról belém jöttek és nekilöktek az előttem lévőnek... Gazdasági totálkár. Amikor a szerviz megtudta, könyörögtek, hogy adjam el nekik az autót, annyira jó állapotban volt 11 évesen.

 

Szóval nem feltétlen kell félni a dízeltől, de egyetlen forintot sem szabad spórolni a karbantartáson és használt autó vásárlás előtt az általános alap állapotfelmérésen túl érdemes tüzetesebb átvizsgálásra elvinni egy márkaszervizbe.

 

Én most szívesebben vennék használt benzinest, de ebben a 4-5 éves kategóriában max 180-200.000 Ft futott kilóméter mellett a dízelesek 1.5 millióval olcsóbbak... bízom benne, hogy megfelelő karbantartás mellett nem kell majd ennyivel többet költenem a következő 4-5 évben mint amennyit a benzinesre költenék. A 100 kilométerenkénti 1000 Ft üzemanyag-nyereséget és a nagyobb nyomaték okozta vezetési élményt most ide se hozom. 

 

Üdv,

Robi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!