Keresés

Részletes keresés

D F T Creative Commons License 2021.12.21 -1 1 471031

Ott csak üzembe helyezték. A lakásuk Szeged rendelőben épülget.

Előzmény: extrémgörkoris (471030)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.12.21 -2 1 471030

Nem amugyis Szentesen laknak? 

Előzmény: névtelen (471028)
névtelen Creative Commons License 2021.12.21 -1 0 471029

Kiegészítés: nem a mostanra gondoltam, hanem akkora, amikor már minden jármű itt lesz.

Előzmény: névtelen (471028)
névtelen Creative Commons License 2021.12.21 -2 0 471028

A specifikáció miatt miért nem?

Csak az adott vonalra van engedélyezve, van ott olyan spéci dolog, ami csak ott van?

 

Amúgy - gondolatkísérlet - hétvégén (ritkább menetrend, amikor kevesebb szerelvény kell) - elméletileg fordulhatna egyet-kettőt Hódmezővásárhely és Szentes között. Persze, más kérdés, hogy gyakorlatilag lenne-e rá igény, és a másik, hogy az adott műszaki-szabályozási környezetben megvalósítható-e? Csak mint érdekesség, kíváncsi vagyok..

Előzmény: 1047 005-2 (471027)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.21 -1 0 471027

A specifikáció szerint nem és realitása sincs.

Előzmény: Ashi Valkoinen (471026)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.21 -3 1 471026

A START a tramtrain jarmuveket dizeluzemben mas vasutvonalakon is bevethetne?

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.21 -1 1 471025

Ja-ja, tanfolyamra a Varga Jóska bá' könyveit örököltem meg, hát, nem volt épp up-to-date, egy napot elvitt, mire minden fécni, meg kézírásos javítás a helyére került.

 

Pedig már akkor is volt .pdf.

Előzmény: M63,008 (471024)
M63,008 Creative Commons License 2021.12.21 -2 1 471024

Kivagdalós-beragasztós, meg áthúzós-beírós.

2002-ben volt hozzá a 15-dik módosítás, akkoriban még így ment...

Előzmény: segélyvonókészülék (471023)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.21 -1 2 471023

Óóóó, még a kivagdalós-beragasztós korszak!

De jó is volt... 😂

Előzmény: M63,008 (471022)
M63,008 Creative Commons License 2021.12.21 -2 1 471022

Elég jól tudták ábrázolni:

 

Előzmény: manhattani (470984)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.21 -1 0 471021

Mindent is.

Előzmény: koller andor (471019)
manhattani Creative Commons License 2021.12.21 -2 0 471020

A vasúti sárga fény neve +Dr. Károly Imre, néhai közlekedési jogászd szerint brannt orange (ha jól írom), "égő narancs".

koller andor Creative Commons License 2021.12.21 -1 0 471019

V - Híd megvette az összeset.

Előzmény: r1232 (470998)
r1232 Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 471018

Speciel a sárga nálunk is közelebb van narancs(sárgá)hoz.. 🙄

Előzmény: nazareth (471013)
nazareth Creative Commons License 2021.12.20 -1 6 471017

Ez a fehér-dolog fura. A vasút és a jelzésrendszerek őskorában valamiért jó ötletnek tűnt, hogy a megállás jelzését különböztessék meg, a "szabad" meg csak úgy... van. A legelső karos jelző pl. anno közútra készült, és az volt az érdekessége, hogy a vízszintesen oldalra álló kar volt a "Megállj", míg szabad jelzés esetén a kar becsukódott a fából készült árbócba, nem volt látható. Tetézte a megbízhatóságot az a körülmény is, hogy a láthatatlan kar mellé fehér jelzés társult :)

 

A rendszer 1841-ben átköltözött a (brit) vasútra is, és ezzel az átgondolt mechanizmussal egészen szép karriert futott be.

 

Aztán persze hamar (úgy 20 év múlva) rájöttek, hogy a dolog nem optimális, törölték a "nincs kar" jelzésképet, és nem csukták be teljesen a kart. Így terjedt el kb. a dolog a "lower quadrant" jelzők személyében.

 

Persze a vasúton már nem állt fenn annyira a veszélye a kar letörésének, viszont arra igenis volt reális esély, hogy valamiféle műszaki meghibásodás, vagy pl. egy szimpla fagy következtében a kart nem tudják felhúzni (vagy az egy vonóvezetéket használó berendezéseknél "felereszteni") "Megállj!"-állásba... az angolok mégis elketyegtek a rendszerrel  egy darabig (az írek máig), és csak 1877-ben éreztek némi késztetést a rendszer felülvizsgálatára, amikor sikerült egy-két befagyott kar segítségével egy hármas balesetet, 13 halottat és 59 sérültet prezentálni.

 

Ekkor kezdtek el gondolkodni azon, hogy jó lenne, ha a karnak nem a stabilabbik pozíciója, a lámpának pedig nem a kitörtebbik színe jelentené a szabadot; és jelentek meg az angoloknál a zöld jelzések (meg az egyelőre még mindig lefelé elmozduló, de már egyensúlyban lévő, és jobban látható ú.n. Somersault jelzők).

 

Itt egyébként a jelzőt megalkotó mérnököt határozott dicséret illeti a proaktivitásáért: a fehéret tudtommal nem valami baleset következtében cserélte le, hanem mert 35 év után szöget ütött a fejében valami... ami a mi agyunkba feltehetőleg műszaki alapképzéseink és gondolkodásunk következtében készség-szinten beleivódik, olyannyira, hogy elképzelni sem tudjuk, miért nem volt nyilvánvaló már 150 évvel ezelőtt is :)

Előzmény: _Nyuszi (471015)
hmsoft Creative Commons License 2021.12.20 -1 2 471016

A táblázat egy teljes OSzZsD jelzésrendszer, és ebben a formában, táblázatszerűen, sokkal tömörebb, mint szövegesen. :) Ami az 1520 mm-es világot illeti, a gyorsan villogó variációkat ott is lespórolták, tehát V2-re és V4-re nem adnak előjelzést. Ahol emelt/nagysebességű közlekedés zajlik, és van értelme 120-ra előjelzést adni (mert vannak ilyen kitérők), ott az emelt- és nagysebességűek az ALSz-EN-t használják, amelyik járműnek pedig nincs ilyenje, annak vmax=120. A többi vonalon a tehervonatok dominálnak, és bár a kedvező pályageometriájú szakaszokon a személyszállító vonatok részére sok esetben megvan a vmax=140 lehetősége, de eddig arrafelé még nem vetődött fel, hogy pont a 120-as kitérőkkel nyerhet az a távolsági három percet a 4000 kilométeres távon, amit befut. Igaz, a Szinara már nagyon startra kész az emeletes, távolsági kivitelű villamos motorvonatával (a felső szintre többek között elképzelt, egyszemélyes hálófülke tervezetet a napokban mutatták be), nem valószínű, hogy pont ez fog helyzetet teremteni.

hm

Előzmény: nazareth (471000)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.12.20 -2 0 471015

Hát, ahol egyszer évtizedekig a fehér volt a szabad....

Ebben a vasútban annyi lehetőség van még. ;)

Előzmény: nazareth (471012)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.20 -1 1 471014

Annyi mindenben eltértünk mindentől... ...akár annyi is. De nyomát nem lelni hazai számszerűsítésnek, a "gyorsan villogó" odáig sosem jutott.

Előzmény: _Nyuszi (471010)
nazareth Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 471013

(a sárgát meg narancssárgára cserélni -- mondjuk ez sem ördögtől való, a lengyelek pl. így nyomják :)

Előzmény: nazareth (471012)
nazareth Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 471012

Na mondjuk a 60-kontra-85 már valóban kétséges kimenetelű. De hogy mi értelme lett volna ilyen közeli értékeket választani... Következő lépésként elkezdhettük volna a vöröset narancsvörösre, a sárgát meg narancssárgára cserélni? :)

Előzmény: _Nyuszi (471010)
nazareth Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 471011

De, persze, ilyenre is gondoltam. Csak aztán elhessegettem. Pont a németek ne feleltek volna meg a szabványnak, ha az már a rendszer megalkotása idején rendelkezésre állt volna?... :)

 

(Viccet félretéve: ha a meglévő alapelv határait kell széjjelfeszegetni, valóban kézenfekvő a táblázat; szinte mindegy, hogy mi volt előbb, a csehszlovák rendszer, vagy a szabvány; kb. ez a leglogikusabb maximum, amit még bele lehet gyömöszölni egy OSzZsD jelzőbe.)

Előzmény: Vendégsín (471006)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 471010

Nálunk a gyors az nem 85/perc lett volna?

(A thermoblinkerre írt adatok alapján..)

Előzmény: Vendégsín (470989)
Divrotcé Creative Commons License 2021.12.20 -1 1 471009

Meg Sóstóhegy elágazás, Apafa...

Előzmény: Vendégsín (471007)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.20 -1 3 471008

Igazából vannak ilyen kitérők, csak idő közben kimondták rájuk, hogy ha nem ETCs, akkor Vmax = 120 km/h, és így nem kell megkülönböztetni a Vmax-ot és 120 km/h-t.

 

A budapesti körvasút egyes szakaszaira is ki lehet mondani: ha a MÁV ZRT az üzemeltető, akkor Vmax = 40 km/h, és így nem kell megkülönböztetni a Vmax-ot és 40 km/h-t. :-)

Előzmény: Divrotcé (470999)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 471007

2008 előtt

 

Rákos 1., 3., 5., 7. kitérői, 2005-ig Rákoshegy 10., 12., 9., 11. kitérői.

Előzmény: 1047 005-2 (471004)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 471006

valaki eljátszott az OSzZsD jelzésrendszer szabványosításával, és ehhez pont a csehszlovák rendszert vette alapul

 

Arra nem gondoltál, hogy az OSZZSD rendszere - amiben az egyes fokozatok "tűréstartomány"-a is szerepel - lett a csehszlovák rendszer alapja?

Előzmény: nazareth (471000)
Divrotcé Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 471005

Szajol?

Előzmény: 1047 005-2 (471004)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.20 -1 0 471004

"Igazából vannak ilyen kitérők"

 

 

2008 előttről beszélünk.

Előzmény: Divrotcé (470999)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.20 -1 1 471003

A megszokás,ez is V-HÍD-ra javítandó.

Előzmény: Vendégsín (470997)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.20 -1 1 471002

Amióta gazduram bevásárolt...

Előzmény: Vendégsín (470997)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!