Keresés

Részletes keresés

nazareth Creative Commons License 2021.12.13 -1 1 470861

valami brit/ír példa rejtőzik, járműtípusfüggő Á-jelzők tömkelegével

Sajnos nem, közutas példára futotta csak :)

 

De hogy ne maradjunk brit vasúti extremitások nélkül, íme a rugby-i jelzőhíd frissen, ropogósan, az átadását követően:

(Bocsánat, tudom, elcsépelt, de annyira jó példa a brit belterjes gondolkodásra... A képet amúgy Tim Dunn töltötte fel a Twitterre.)

 

Egyébként amit felvetettél, tulajdonképpen "papírozással" megvalósítható lenne. A meglévő "távolságjelzőt" kellene "vonathosszfüggő megálláshelye-jelzőnek" átminősíteni, az "Á" betűt pedig (amennyiben nem fedezendő pont előtt van) el is lehetne hagyni. Ekkor mindegy, hogy melyik irányból jön a 70m-es Flirt: ha nincs Á-betű, az 50 és 100-as tábla között kell megállnia félúton.

Előzmény: paca664 (470856)
paca664 Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470860

23E

Előzmény: paca664 (470857)
hmsoft Creative Commons License 2021.12.13 -3 1 470859

Megvan: előbb-utóbb úgyis önvezető lesz az az elővárosi jármű (lehet, hogy a távolsági(bb) is), és elég pontosan meg tud állni a peron mellett, tetszőleges helyen. Lesz egy default megállás helye (ahova a Megállás helye jelzés ki van tűzve), de az utasok mobilappon keresztül "magukhoz vonzhatják". Amelyik peronmenti pontra a legtöbben szavaznak, ott áll meg a vonat eleje. Természetesen a vonaton utazó, és éppen leszállni készülő utasok ugyanúgy szavazhatnak. (A sokszor arra járó, ráérősebb játékosok részéről hamar beindulnak a különféle hackelős megoldások, hogy a szavazatuk minél több szavazatnyit érjen.)

hm

Előzmény: paca664 (470857)
nazareth Creative Commons License 2021.12.13 -1 1 470858

Valóban, bocsánat. Szóval a kép:

Fekvőrendőr-előjelző :)

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (470855)
paca664 Creative Commons License 2021.12.13 -1 2 470857

Ezt lehetőleg azért a szenvedő alany, az utas, vagy legalábbis a témában a képviseletét ellátni hivatott személyszállító társasággal egyeztetve tegye.

Tipikusan véleményes eset a Soroksári út, aminek a peron kezdőponti végére tolt megállási hely kétségkívül kényelmes a felvételi épületből kisétáló fszt-nek, de az értelmes átszállási kapcsolatot kereső utasnak a legkevésbé sem. A különbség kb. egy busz/hév megállónyi (Beöthy utca vs. Kén utca). Ahol az S25 megáll, ott a 23E és a H6 nem. Ahol ezek állnak meg, ott az S25 nem...

Előzmény: r1232 (470852)
paca664 Creative Commons License 2021.12.13 -1 2 470856

A példában szereplő Ferihegy peronjai ugyan egyik végükről közelíthetők meg, de vannak olyan peronok amik pl. középről. Itt már nem egyértelmű az hogy a kétszeresen hosszabb vonatnak kétszeresen arrébb is kell megállnia, hanem sokkal célszerűbb lehet kb. másfélszer arrébb (törekedve hogy a vonatnak ne a vége, hanem a közepe legyen egy fix pont közelében). A távolságjelzők ezt sajnos nem tudják kezelni amíg a kitűzésük következetesen (az elnevezésükhöz hűen) egyben egy bizonyos pont távolságát hivatott lekövetni.

Célszerűbb lehet valami vonathossz-függő Á-jelző, határozottan nem távolságjelző.

Megelőlegezem hogy a 403-asra sikerült linkben valami brit/ír példa rejtőzik, járműtípusfüggő Á-jelzők tömkelegével egy peron végén :) Az közel ugyanezt tudja.

Előzmény: nazareth (470832)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470855

403 :(

Előzmény: nazareth (470832)
Vendégsín Creative Commons License 2021.12.13 -1 1 470854

Az új utasításban már kitértek a megállás helye dologra...

 

Nem új, csak módosuló, és a "kitérés" visszalépés amiatt, mert a MÁV ZRT, mint hálózat üzemeltető képtelen ezen jelző alkalmazásánál a saját maga által alkotott szabályokat betartani... ...mindez a pár évvel ezelőtti hármas gázolás bírósági ítéletének indoklása alapján is elég érdekes...

Előzmény: CorsairS (470850)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470853

Ennyike.

Előzmény: r1232 (470852)
r1232 Creative Commons License 2021.12.13 -3 3 470852

A mozdonyvezetőknek mióta tartozik az ismeretanyagába a peronok megközelítési útvonala? De ha tudja is, ahol több útvonal is van,  pl. a peron két végén ott mégis mi alapján döntsön?

Jelölje meg szépen a pályavasút a megállás helyét,  minden eszköze megvan hozzá!

Előzmény: CorsairS (470850)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470851

"Az új utasításban már kitértek a megállás helye dologra,"

 

 

Majd valamikor,visszatérnek egy korábbi változatra-szokás szerint.

Előzmény: CorsairS (470850)
CorsairS Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470850

Az új utasításban már kitértek a megállás helye dologra, figyelembe kell majd venni a megállásnál az utasperon megközelítését is (többek közt).
Bár kérdés, hogy a szellemiségének mennyire fog egy-két mozdonyvezető megfelelni.

1047 005-2 Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470849

"Zugló felé a feljárónál, ellenkező irányban a peron másik végén van a tábla."

 

 

 

Nem a végén,egy hatalmas ostobaság miatt,nem az utasokért.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (470824)
D F T Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470848

Számolj utána.

 

Előzmény: extrémgörkoris (470836)
misi967 Creative Commons License 2021.12.13 -2 0 470847

És annyira egyszerű lenne ezt kis táblácskákkal általánosan és megbízhatóan megoldani, hogy na.

 

A déli parton látni kocsi jelöléseket ill. talán 50méterenként van tábla pl. V.györkön.

De akkor ez nem elterjedt  dolog? Ilyen dolgokban ki a döntéshozó? Végül is csak könnyítené a munkátokat.

Előzmény: segélyvonókészülék (470838)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.12.13 -3 1 470846

Szob alsó, Almásfüzítő felső...

Előzmény: r1232 (470844)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.12.13 -4 0 470845

Nem.

Előzmény: extrémgörkoris (470836)
r1232 Creative Commons License 2021.12.13 -1 2 470844

Badacsonyörs, Badacsonytomaj. Utóbbi bejárati jelzője pár méterre van előbbi peronja végétől.

Előzmény: gmarc (470841)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.12.13 -3 3 470843

Pont lényegtelen kb megállási szempontból. 

Előzmény: nonick7 (470842)
nonick7 Creative Commons License 2021.12.13 -3 1 470842
Előzmény: extrémgörkoris (470836)
gmarc Creative Commons License 2021.12.13 -1 2 470841

Szerintem tökmindegy. Bizberileg Szemeretelep Pestszentlőrincen belül van, mivel az E és F jelű (első) bajárati jelzők ott fityegnek a ferihegyi utashídon a peron végénél. De pl. Kiszombor mrh. bejárati jelzője és Kiszombor megálló között sincs meg 1 km sem... Ez szerintem csak nemakarás, és az amiatt való nyögés.

Előzmény: zjakabfi (470839)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.13 -1 3 470840

Figyi, ha nincs kint a hetvenméteres, csak a százas, akkor én biztosra megyek, és felhúzok, jobban, mint feltétlen muszáj volna, mert inkább gyalogolj, mint lógjon le egy ajtó. :) Ezeket a táblákat amúgy sem a párizsi platinarúddal mérik ki.

 

Azzal csak az utas nyer, ha a vonatok mindig ugyanott, és mindig a megfelelő helyen állnak meg.

 

Nálunk általában a 70 többszörösei, vagy hasonlók vannak kint (bár épp most kísérlik meg ezt a rendszert vér ostobán tönkretenni), illetve a standard vonathosszok, amik adott helyen szokásosak (pl. 210, 410), Szerelvényduplázásnál, szétakadásnál pláne 1-2 méter is számít.

Nem, semmi gond a sok táblával. Olyan túl sok úgy sincs. Vagy hát, vannak nagy állomások, nagy peronjai, 70-100-140-160-210-360-410-450, de na, akkora peronokon el is férnek. :) 

 

Amígy csak néhány vonal, 1-2 tucat peron van programban, még megjegyzi az ember, de van egy mennyiség, ami felett már hadd ne! És hát na, járunk 26 méteres motorcsokival, meg 400 feletti vonathosszokkal is, meg a kettő közt szinte mindennel.

És hát sokkal könnyebb úgy vezetni, ha messziről egyértelmű hol kell megállni.

Előzmény: nazareth (470832)
zjakabfi Creative Commons License 2021.12.13 -2 0 470839

Lehet hülyeség, de azok megállók, a kolléga (polgármesterre hivatkozva) állomást írt.

Előzmény: gmarc (470837)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.12.13 -1 1 470838

Valamennyire de.

Viszont aki sok vonalon, és sokféle konfigurációban utazik, annak azért nehezebb.

És hát egy ajtónyit elég könnyű tévedni, ha szűk a hely, és/vagy nincs fix megállás helye.

 

És annyira egyszerű lenne ezt kis táblácskákkal általánosan és megbízhatóan megoldani, hogy na.

 

Ma is még rengeteg helyen a szokásjog, meg a helyismeret alapján megy a mutatvány.

Előzmény: misi967 (470833)
gmarc Creative Commons License 2021.12.13 -1 2 470837

valami szabályozás tiltja, hogy 1 km-re a meglévő állomástól újabb megállóhely épüljön, 

 

Szemeretelep és Ferihegy 700 m-re van egymástól...

Előzmény: -Smiley- (470822)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.12.13 -3 1 470836

A Kiss pont duplaflirt hosszú. 

Előzmény: nazareth (470832)
koller andor Creative Commons License 2021.12.13 -1 0 470835

Tegnap reggel az IC700 pont 10 kocsis vonat volt. Mégis sikert a vezérnek mindenhol jó helyen megállnia. :-)

Előzmény: misi967 (470833)
r1232 Creative Commons License 2021.12.13 -1 4 470834

Nem csak tapasztalt járművezetők vannak, illetve van, akin az sem segít. :o

Előzmény: misi967 (470833)
misi967 Creative Commons License 2021.12.13 -3 1 470833

Ne vegyétek le a fejem :)))  de egy tapasztalt mv nem érzi a vonat végét?

Mert ugye nem először van a vonalon,este is ki van világítva a mh.,nincsenek 10-en kocsis vonatok már rég stb...

 

nazareth Creative Commons License 2021.12.13 -2 0 470832

Hát nem tudom... Szerintem jó, hogy nem mentek bele ennyire íresen a méterekbe, a vonalon megforduló járműtípusok egységeinek hosszának egészszámú többszöröseihez táblákat kitűzni nekem túlzásnak tűnik. 70 méterenként tábla, mert általában Flirt... de 24 méterenként is, mert mi van, ha Bhv-s pótlás van? És ha feltűnik a KISS... hát most nem volt ingerenciám a hosszát kigúglizni :) Azért ha 50 méterenként vannak táblák, csak meg lehet állni egy 70, vagy 140m-es Flirttel is úgy, hogy az utasoknak ne kelljen 20m-nél többet gyalogolniuk, nem? Bár én csak fotelből okoskodom, nem vagyok mozdonyvezető, az igaz :)

 

Inkább én is abban látom a problémát, hogy a táblákat nem alkalmazzák. 

Előzmény: segélyvonókészülék (470817)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!