A tippem szerint fantázia, én még nem láttam fotón ilyet - nem csak a MÁV-nál, de máshol sem.
Hordós - gondolom borszállítóról van szó - kocsit csak kéttengelyest két hosszanti hordóval láttam. Más vasutaknál létezett fedett kocsiba beépített hordókkal is.
Négytengelyeset én is csak a Zsivány által is említett 520-as szerkocsiból átépítettet ismerem, de ez eléggé egyedi átépítés, nem tudom volt-e belőle több is?
Köszönöm Róbertke, ezeket mind ismerem, kérlek ezekkel ne off-oljuk ezt a topikot.
A kérdés arra vonatkozott, hogy a MÀV-nak ( vagy esetleg a németeknek) volt-e esetleg egy ilyen 4 tengelyes hordós kocsitípusa, vagy ez már tényleg csak a játékvasuti fantázia szülötte volt.
Pontosan arra gondoltam, hogy vajon ennek a Deák kocsiknak volt-e valami, akár csak hozzávetöleges valóságalapja. A még sokszor igen obskurus játékvasuti kocsiknak is lehet a legtöbb esetben "vezértípust" találni.
A "0-ás" méret az igaz, de tudod, a játékvasútban nem a méretarány az elsödleges, hanem a nyomtáv és a relatív arányok. A Deák kocsik azok az u.n. "Reichsbahn stílusú" Märklin 0-ás gördülállomány arányai szerint készültek, ami se 1:45, se 1:43,5 és nem is 1:48, mint az USA-ban, hanem inkább olyan 1:50-55 hossztorzítással.
@Zsivány2: nem szerkocsira gondoltam, hanem rendes borhordósra, amilyet Róbertke mutatott.