Teljeskörű, igényes alváz- és üregvédelmet akarok csináltatni az autómon. Némi rozsda már van rajta sajnos (az előző tulaj által 5-6 éve végeztetett meló messze volt a tökéletestől, többnyire már le is kopott róla). A választás nem annyira kézenfekvő, vidéki vagyok, ha nem muszáj nem vinném Pestre ezért (200 km oda, 2 nap szabadság összesen), másrészt a pénz nem igazán számít, megfizetem a tisztességes és profi munkát. Ugyanakkor, megmutattam Üregúrnak (egy ismerősöm és egy autószerleő is ajánlotta, állítólag jól dolgozik), akinek nem tetszett (jobban szereti azokat az autókat, amik teljesen rozsdamentes állapotban kerülnek hozzá, és kevesebb velük a meló), de 160 ezerért elvállalná (reális ár szerintem). Viszont fél év a várólista, ami nekem túl hosszú.
Itt Szegeden két karosszériást ajánlott egy ismerősöm. Az egyik emelőn átvizsgálta és 150-ért vállalná, egy hét alatt készen lenne, viszont már a jövő héten tudná kezdeni. Ez kicsit gyanúra adhat okot, nem? Úgy gondolom jobb helyeken azért több a munka (ahogy itt is írták). A másik is majdnem azonnal válallná, viszont nem is emelte fel, csak az utcán nézte át (nem látott alá). ő is egy hét alatt készen lenne vele, és 80 ezret kérne érte. Ez is gyanús talán. Oké, hogy Budapesten minden drágább, de ez nagyon olcsónak tűnik. Lehet ennyiért tisztességesen, megfelelő anyagokkal megcsinálni? Azt mondta üregvédelmet is tartalmaz az ár. Az is fura, hogy látatlanul mondta ezt az árat. Szerintetek?
Járnak hozzám Szombathelytől Debrecenig mindenhonnan. Ez egy tévhit, hogy kizárólag az ár számít. Én meg 5 éven át jártam az országot, műhelyeket is, boltokat stb még egy korábbi munkám során, igaz, pont 10 évvel ezelőtt. De azért akkor sem az volt igaz, hogy a 'vidéki az szegény'.
Nem itt a fórumon kell megpróbálni, meg nem a fészbúkon. Ott is csak az kommentel meg fikáz, aki soha nem lesz ügyfél. Ez is elég ól látszik. A csendes követők viszont telefonálnak, emailt írnak és hozzák az autókat. Majd amikor kikerül az autójuk javítása képekkel, akkor jönnek a korábban okoskodók, hogy hű..
Ha arra az ügyfélkörre célzol akinek csak az kell, hogy vizsgára 5ezeré' Józsibácsinak, akkor olyanok fognak jönni. Illetve nagyon sokaknak fogalmuk sincsen a rendes meg a szar javítás közötti különbségekről. Azt hallották a szomszédtól, hogy 25 ezer a küszöbcsere, különben lehúznak... aztán amikor szétvágod az autót és a szeme elé kerül, hogy milyen szarhalmazt kapott 25ért, akkor rájön, hogy az volt az átverés. Az anyagokkal is hasonló a helyzet, van a B betűs meg mindenféle márka, ami a legolcsóbb. Aztán amikor már a közepest veszem, de csak előjönnek garis problémák, akkor inkább megveszen a köztudottan egyik legdrágábbat, a KENT -et. Érdekes, azóta nincsen semmilyen anyaghiba és összeférhetetlenség, a csavarlazítója hatékonyabb bárminél, kevesebbet kerül elő a láng/melegítő stb. Persze, 2-3x annyiba kerül mint a többi. Viszont megtérül. De csak akkor, ha hosszútávra tervezünk. Pont ahogy az autótulajdonosoknál. A sok 5ezres vizsgára foltozás szétesik, hiszen csak az elfedés a célja.. egy idő után olyan sok lesz a kocsin, hogy kuka. Viszont ha 5 helyett mondjuk 25 az a folt, mert ennyi időt igényel, hogy igényesen legyen illesztve, hegesztve, jó anyaggal kezelve, akkor ott hosszú évekre le van tudva a dolog. És ezt el kell mondani, mert nem tudják. Viszont megértik. 99%. A nem lehetetlenül elpusztult átvizsgált autóink 80%-a kéri a javítást.. Eztért is kéne találnom még egy hasonlóan gondolkozó tapasztalt lakatos kollégát, aki tudja is, hogyan álljon neki egy nem létező sárvédőalja, vagy ív készítésének stb.
ahhoz értékesebb autókat kellene csinálni. gondolom pesti vagy, mindig is az voltál. te magad ahhoz a környezethez, árakhoz szoktál hozzá. kérdezz meg csak innen a fórumról északkeleti régióban dolgozó kollégákat, hogy ki milyen órabért mer bemondani,.....
Idén még 10e+áfa, jövőre már több lesz. Ez bp 10.ker.
A szomszéd szerviz 16e NETTO, kisteherre 21e NETTO. Nem márkaszerviz! A másik szomszéd ford márkaképviselet 19e netto az 5 évnél idősebbekre, új kisteherre 25 netto.
Egyértelmű, hogy nem tudunk versenyezni a garázsban egyedül dolgozó fekete/fusi óradíjakkal. Nem is szeretnék. Úgy gondolom bőven többet nyújtunk, amiért megéri a többlet. Csak az épület kifűtve 1,5M / hó... (ja igen, a kollegák nem szeretnek hidegben dolgozni, pedig mennyivel jobb lenne.. :D viszont szeretném, ha sokáig itt lennének, úgyhogy inkább fűtök 400m2 -t....)
Mennyi ilyen dologra nem gondol csomó fikamaki aki fészbúkcsoportokban osztja az észt, hogy lehúzás a szervizek többségének óradíja. Néha fogom a fejem, néha jókat mosolygok ezeket, amikor a hajómon szürcsölöm a koktélokat, télen Balin. (haha, nem... de van aki még ezt is elhinné).
Már csak az X-re kellene pontosítanod, hogy az számszerűsítve mennyi. :) Mondjuk egy normális lakatolás óradíja is érdekelne ahol nem csak pár pöttyel foltoznak a rozsdára, hanem kivágva, végigvarrva a gyári megjelenést megőrizve, visszaépítve a rétegek.
Hanem mert annak az anyagnak is vannak egyéb költségei. Pl. a beszerzésre fordított idő is ugyanúgy a rezsiórából megy el akkor is ha nem elmentél érte hanem neten rendelted, de akkor meg a gép előtt töltött időben nem tudtál dolgozni. A maradéknak van ártalmatlanítási költsége, nem viszik el tőled a kiürült dobozt ingyen. Úgyszintén a pisztolyok elmosási ideje sem számolható fel közvetlenül.
Ezenkívül vannak olyan segédanyagok amelyek szintén nem írhatóak rá a számlára mint pl maszkolószalagok, védőfóliák, védőpapírok - ezek is pénzbe kerültek.
Sziasztok,érdeklődöm.2008-as Landcruser hosszú,alvázvédelem utolsó fázisában vagyok. Lemosott alvázzal érkezett,a karosszéria aljának kb 40 százalékát,és az alváz hegesztéseit, valamint a futómű elemeit homok szórtam.Passziválást Wurth termékkel végeztem,2 rétegben. Az üregvédelem Dinitrol 1000, alvázvédelem Dinitrol 4941 anyagokkal lesz végezve. Véleményetek szerint mi ennek a reális munkadíja,anyaggal együtt? Köszönöm.
Ja, mert közben az ismerősöm mondja, hogy ő meg Tatabányára vitte, nem is értem miért. Nálam meg ti voltatok a fejemben, így született meg ez a kompozíció. :D De nem szeretném látni amit csináltak neki. Gondolom a szokásos fújjunk a rozsdára verzió 200-ért. :D Én épp egy jólirányzott gyors küszöblakatolást bontok vissza egy E34-en, ami baráti alapon készült. A legjobb. :D Már belső küszöb sem maradt...
Hali! Segítséget szeretnék kérni elszívás ügyben. Elsősorban milyen ventilátort érdemes használni axiális vagy centrifugál? Tudom nem elég csak az elszívás egymagában de most csak így tudnám megoldani. Arra gondoltam hogy egy cső szakaszba lenne belerakva a ventilátor hogy ne keverje a levegőt. 8x6x2.5-ös a helység kb. Természetesen bármilyen kritikát vagy tanácsot szívesen fogadok. Ja és mindent ebben az egy helységben csinálok úgyhogy máshova nem tudok kialakítani egy külön fújó helyet. Most van fent egy sima axiál ventilátor de csak kavarja a levegőt nem igazán hatásos a légszállítását nem tudom.
Nekünk se kicsi a várólista, ám azért nem árt tudni az autó állapotát. Az újakra (van akiszalonból hozza) hamarabb tudunk adni, mint arra amin még lakatolás is van. Ide értendő a felületi rozsda is, azt is el kell távolítani. Nem megoldás a lekenjük és jó lesz mód.. :) Ezért van hétfő és péntekenként átvizsgálási nap, ahol kap az érdeklődő ajánlatot és időpontot a javításra vagy csak az alváz- és üregvédelemre, ha nincs szükség másra.
Professzionális, Dinitrolos, teljeskörű alváz- és üregvédelmet szeretnék elvégeztetni az autómon. Kit tudtok ajánlani, aki becsületesen és jól dolgozik? Az ár nem számít. Üregurat ajánlották, de nála nagyon hosszú a várólista, több, mint fél év. Van más alternatíva?
Az elütö szín akkor is el fog ütni, ha ködöléssel mész rá a régi felületre. Ha jól értem te egy maszkolással egy éles átmenetet csináltál (szalag mellé fújással) ami egyébként is kerülendö.
Spot javítás esetén a bázislakkot próbafújással (kártyára) és összehasonlítással a kasztni tényeleges (fakult) színéhez szokták igazítani. Ha erre nincs lehetöség, akkor érdemes inkább a teljes elemet újrafényezni, mert kis színeltérés esetén a karosszéria osztottsága miatt nem annyira látszik az eltérés.
Lefújtam egy idomot 2K akrillal, bogaras lett. Lehet a polírozás megoldaná, de arra nem költenék van elég festékem újrafújni. Mennyi idő után csiszolhatom meg hogy ráfújjak egy újabb réteget? Vagy teljesen le kellene hozzá csiszolnom?
Sziasztok, azt szeretném kérdezni, hogy az autóm (2007-es D Corsa) bal első sárvédőm alja belülről korrodál, egy kis területen, mert sár ment mögé, és már későn vettem észre.
lecsiszoltam kívülről, kevertettem színt hozzá (z21c) kimaszkoltam, lefújtam, de kicsit sajnos elüt, sötétebb lett a szín a maszkolás választóvonalánál.
Azt szeretném kérdezni hogy kb hány centire kell felfelé „ködölnöm” hogy ne látszódjon annyira az átmenet? Köszönöm.
Ezt a hibát a legnagyobb eséllyel úgy tudod a legtartósabbra megoldani, ha a vastag gitt indokoltságágát szünteted meg. Lehet esélyed rá, hogy csak a hibás részt csinálod, de így nagy valószínűseggel fog a most kiköszörült rész körvonala meglátszani. Mielőtt fölvakolod gittel, előtte 2K epoxyval mindenképp lekenném. A lemez szereti a festéket. Fontos, hogy amennyire csak tudsz, minden sort finomíts vissza 240ig, mert ha nem, és később összeesik(és sajnos összeesik) akkor karcos lesz.