Keresés

Részletes keresés

keszekusza76 Creative Commons License 2021.11.04 -1 0 470324

EVM,mint írták,magyar,oda kevés lenne:))

Viszont Indusival is fel vannak szerelve,így mehetnek ki akár Németbe is.

Ha LZB vonatbefolyásoló rendszer is lenne rajtuk,(de nincs)

akkor mehetnének 230-al mint a Gyseves tauk.

Előzmény: Törölt nick (470320)
D F T Creative Commons License 2021.11.04 -1 3 470323

Nem az EVM miatt nem mehet kint sem gyorsabban, ha a vonat elején van. Az EVM Magyarországon használatos vonatbefolyásoló rendszer. Vonatba sorozva mehet 160-nál gyorsabba, de a vonat elején nem.

 

Előzmény: Törölt nick (470320)
zjakabfi Creative Commons License 2021.11.04 -2 1 470322

Bécs és Sankt Pölten között csak ment már magyar Taurus a Kálmán Imrével.

Előzmény: Törölt nick (470320)
Izsó001 Creative Commons License 2021.11.04 -1 0 470321

Röviden: nem. ;-)

Bővebben: a nálam hozzáértőbbek pontosítanak majd, de vezérlővel előre RJX-en ment már gyorsabban. 

Előzmény: Törölt nick (470320)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.04 -3 0 470320

A MÁV Taurusok tudnak külföldön 160 km/h felett menni? Mert én úgy tudom, hogy az EVM vonatbefolyásoló miatt csak 160-nal tudnak kint is menni. Ez igaz?

paca664 Creative Commons License 2021.11.04 -1 1 470319

Ez időben biztosan változott.

Szóköz van most és ez egészen a '70-es évekbeli arculati reformtól (dízelmozdony piros, villanymozdony kék) él.

Előtte a zománctáblás korszakban volt vessző.

Előzmény: Chemnitzer (470316)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.11.04 -1 0 470318

Legalább a régi mozdonytáblákon lehet látni vesszőt és kötőjelet.

Előzmény: extrémgörkoris (470317)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.11.04 -1 0 470317

hivatalosan sem vessző sem kötőjel, se semmi. 

Előzmény: Chemnitzer (470316)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.11.04 -1 0 470316

Szia,

 

a magyar mozdonyok kijelölésével kapcsolatban lenne kérdésem. Láttam, hogy a magyar számokat hol kötőjellel, hol szóközzel, hol pedig vesszővel vagy ponttal írják (pl. Mk45-2005; V63 004; M61,001). Van hivatalos elírás?

extrémgörkoris Creative Commons License 2021.11.03 -3 1 470315

Eredmény?

 

Jegyzőkönyv felvéve, ment a fiókba, 60 nap múlva nyomozás lezárásáról határozat ("a nyomozás nem hozott eredményt és a folytatásától sem várható eredmény" , azt is megirják aznap, dátum szerint megy a postázóba hogy majd mikor kell kiküldeni. 

Előzmény: Izsó001 (470309)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.11.03 -2 5 470314

fél OFF: két éve volt a közelünkben egy klasszikus útátjárós gázolás

 

https://hirado.hu/belfold/kekfeny/cikk/2019/09/10/vasuti-atjaroban-tortent-halalos-baleset-tapiogyorgyen

 

Azóta töredékére estek vissza a besurranásos lopások, az udvarban álló autók feltörése és kifosztása megszűnt... 

Előzmény: Rollende Landstrasse (470313)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2021.11.03 -1 2 470313

Néhány nappal később volt más eset is, de az nem vert akkora hullámokat. Nem csodàlkoznék azon, ha a betonozó marha a korábbi esetek elkövetője lenne.

 

Tizenöt éve Cegléd mellett volt egy ilyen hülye. Sose kapták el, de mikor leégett egy tanya a vasút mellett, megszűntek a sínre pakolt dolgok.

Előzmény: Izsó001 (470309)
zjakabfi Creative Commons License 2021.11.02 -1 0 470312

Erre emlékszem, de nem körvasútiként gondolok rá.☺

Előzmény: _nyunyuka (470311)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.11.02 -1 0 470311
Előzmény: zjakabfi (470310)
zjakabfi Creative Commons License 2021.11.02 -1 0 470310

Az mi volt?

Előzmény: Izsó001 (470309)
Izsó001 Creative Commons License 2021.11.02 -1 1 470309

Üdv, az Uraknak!
Minap, a sínekre pakolt betontömbök miatt indult nyomozás juttatta eszembe, hogy korábban indult egy a "körvasúti szabotázs" miatt is. Arról, illetve annak az eredményéről lehet valamit tudni?

paca664 Creative Commons License 2021.11.02 -1 0 470308

Főleg hogy Citylinkből nincs is 15kV-os.

Előzmény: segélyvonókészülék (470299)
paca664 Creative Commons License 2021.11.02 -1 0 470307

Sheffieldben nézz körül. Ott van ilyen már évek óta.

 

A miénkben nem a dízel vagy villany volt a hanyattesés hanem a szegedi peronszegélyek miatti behúzás. Az tényleg nincs sehol máshol, az összes többi fícsör ilyen "vótmá".

Előzmény: 1047 005-2 (470302)
paca664 Creative Commons License 2021.11.02 -1 0 470306

A 25kV városi környezetben azért nem mondható egészségesnek. Ha már kétáramnemű, elég lett volna a 135-ösnek 25kV-osnak lennie.

Előzmény: -Smiley- (470285)
A HÉV-es :D Creative Commons License 2021.11.02 -1 0 470305

Sziasztok! 
Tudtok nekem segíteni ? 

Olyan kérdésem lenne hogy Almásfüzitőn milyen sorompók vannak és hány darab ? 
Amit a sorompókezelőnek kezelni kell. 


Választ előre köszönöm.

martinaxe7 Creative Commons License 2021.11.01 -2 0 470304
Lovrin Creative Commons License 2021.10.30 -2 0 470303

Nem, a pálya végül magyar állami pénzből épült.

Előzmény: 1047 005-2 (470297)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.30 -1 0 470302

"Mire gondolsz?"

 

 

Pld.:hogy 1:1-ben sehol nincs ilyen jármű.

 

 

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=147119985&t=9123190

Előzmény: r1232 (470300)
rm40 Creative Commons License 2021.10.30 -2 0 470301

Ha jól rémlik a chemnitziek Vossloh Kiepe-elektronikával készültek és a Vosslohnak ez az üzeme nem került a Stadlerhez.

Előzmény: r1232 (470300)
r1232 Creative Commons License 2021.10.30 -2 1 470300

A jelenlegi járművek áttervezése se volt ingyen.

 

Mire gondolsz? A chemnitzi TT járművek alapján készültek, azok eredetileg is dízel/villany kivitelűek.

Előzmény: 1047 005-2 (470296)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.30 -1 1 470299

Az erősáramú részt tekintve lényegében mindegy, hogy 15 vagy 25 kV. Ami a járműszerkesztést illeti, legalábbis (megközelítési távolságokban, egyebekben gyakorlatilag nincs különbség).

Előzmény: D F T (470298)
D F T Creative Commons License 2021.10.30 -1 0 470298

"akkor olyan "tram-train" kell, mint Karlsruhe városában"

 

Igen, de az csak 750/15000 V-os. Nem biztos, hogy szeretné a 25000 V-ot.

Előzmény: 1047 005-2 (470296)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.30 -1 0 470297

"Ez még akkor volt amikor a nagyvasúti részt is EU-projektben tervezték."

 

 

Abból is készült a pálya,meg a bázis is.

 

 

 

 

"A végösszeget látva ebbe beleférhetett volna a drót, de amikorra meglett a hazai pénz már senki sem akarta."

 

 

Helyesen:nem volt szándék pénzt áldozni a villamosításra,majd presztízsből mégis végig kellett csinálni az egészet,a jármű meg lett tendereztetve,így máshol fizették ki a nagyon-nagyon sok pénzt.

Előzmény: Lovrin (470294)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.30 -1 0 470296

"Többen is "a drtótról" beszélnek, csak nem mondják meg, milyen drótot tartanának elfogadhatónak és gazdaságosnak:"

 

 

Mert tudják,hogy 25 kV-ra volt tervezve.

 

 

 

 

"Azonkivül: a Szeged-Békéscsaba vonal villamosítása akkor lenne kifizetődő, ha lenne akkora teherforgalom az egykori Alföld-Fiume vasút vonalán, ami igényelné a villamos vontatást. Nincs tudomásom arról, hogy akár a román, aár a szerb vasút erre szervezné a két ország közötti teher és személyforgalmat."

 

 

Nincs ilyen Szabadka-Szeged között sem,mégis villamosítanak.

 

 

 

"Ha 25kV feszültséggel villamosítanák, akkor olyan "tram-train" kell, mint Karlsruhe városában, a nagyfeszültségű technika beépítése mennyibe kerülne egy alapvetően városi villamoskocsiba? Ezt a költséget még senki nem írta le."

 

 

Majd a szabadkai TT-nél kiderül.A jelenlegi járművek áttervezése se volt ingyen.

Előzmény: kihúzóvágány (470295)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.10.30 -1 6 470295

Többen is "a drtótról" beszélnek, csak nem mondják meg, milyen drótot tartanának elfogadhatónak és gazdaságosnak:

Ha 25kV feszültséggel villamosítanák, akkor olyan "tram-train" kell, mint Karlsruhe városában, a nagyfeszültségű technika beépítése mennyibe kerülne egy alapvetően városi villamoskocsiba? Ezt a költséget még senki nem írta le.

Azonkivül: a Szeged-Békéscsaba vonal villamosítása akkor lenne kifizetődő, ha lenne akkora teherforgalom az egykori Alföld-Fiume vasút vonalán, ami igényelné a villamos vontatást. Nincs tudomásom arról, hogy akár a román, aár a szerb vasút erre szervezné a két ország közötti teher és személyforgalmat.

Ha a városi villamosoknál megszokott 600V, esetleg 1000vagy1500 V feszültségű villamosítás lenne, az az országos vasút szempontjából szigetüzem lenne, illetve a MÁV-HÉV szerint üzemeltetés lenne lehetséges. Ez viszont évtizedekre meghatározná a vasuti teherforgalom lehetőségeit.

Tehát: marad az a megoldás, amit egyébként a talán jobban eleresztett német vasút is alkalmaz Chemnitz környékén: városi villamos, városon kivül Diesel.

Ez valósult meg.

Előzmény: Lovrin (470294)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!