Nem az EVM miatt nem mehet kint sem gyorsabban, ha a vonat elején van. Az EVM Magyarországon használatos vonatbefolyásoló rendszer. Vonatba sorozva mehet 160-nál gyorsabba, de a vonat elején nem.
A MÁV Taurusok tudnak külföldön 160 km/h felett menni? Mert én úgy tudom, hogy az EVM vonatbefolyásoló miatt csak 160-nal tudnak kint is menni. Ez igaz?
a magyar mozdonyok kijelölésével kapcsolatban lenne kérdésem. Láttam, hogy a magyar számokat hol kötőjellel, hol szóközzel, hol pedig vesszővel vagy ponttal írják (pl. Mk45-2005; V63 004; M61,001). Van hivatalos elírás?
Jegyzőkönyv felvéve, ment a fiókba, 60 nap múlva nyomozás lezárásáról határozat ("a nyomozás nem hozott eredményt és a folytatásától sem várható eredmény" , azt is megirják aznap, dátum szerint megy a postázóba hogy majd mikor kell kiküldeni.
Üdv, az Uraknak! Minap, a sínekre pakolt betontömbök miatt indult nyomozás juttatta eszembe, hogy korábban indult egy a "körvasúti szabotázs" miatt is. Arról, illetve annak az eredményéről lehet valamit tudni?
Sheffieldben nézz körül. Ott van ilyen már évek óta.
A miénkben nem a dízel vagy villany volt a hanyattesés hanem a szegedi peronszegélyek miatti behúzás. Az tényleg nincs sehol máshol, az összes többi fícsör ilyen "vótmá".
Az erősáramú részt tekintve lényegében mindegy, hogy 15 vagy 25 kV. Ami a járműszerkesztést illeti, legalábbis (megközelítési távolságokban, egyebekben gyakorlatilag nincs különbség).
"Ez még akkor volt amikor a nagyvasúti részt is EU-projektben tervezték."
Abból is készült a pálya,meg a bázis is.
"A végösszeget látva ebbe beleférhetett volna a drót, de amikorra meglett a hazai pénz már senki sem akarta."
Helyesen:nem volt szándék pénzt áldozni a villamosításra,majd presztízsből mégis végig kellett csinálni az egészet,a jármű meg lett tendereztetve,így máshol fizették ki a nagyon-nagyon sok pénzt.
"Többen is "a drtótról" beszélnek, csak nem mondják meg, milyen drótot tartanának elfogadhatónak és gazdaságosnak:"
Mert tudják,hogy 25 kV-ra volt tervezve.
"Azonkivül: a Szeged-Békéscsaba vonal villamosítása akkor lenne kifizetődő, ha lenne akkora teherforgalom az egykori Alföld-Fiume vasút vonalán, ami igényelné a villamos vontatást. Nincs tudomásom arról, hogy akár a román, aár a szerb vasút erre szervezné a két ország közötti teher és személyforgalmat."
Nincs ilyen Szabadka-Szeged között sem,mégis villamosítanak.
"Ha 25kV feszültséggel villamosítanák, akkor olyan "tram-train" kell, mint Karlsruhe városában, a nagyfeszültségű technika beépítése mennyibe kerülne egy alapvetően városi villamoskocsiba? Ezt a költséget még senki nem írta le."
Majd a szabadkai TT-nél kiderül.A jelenlegi járművek áttervezése se volt ingyen.
Többen is "a drtótról" beszélnek, csak nem mondják meg, milyen drótot tartanának elfogadhatónak és gazdaságosnak:
Ha 25kV feszültséggel villamosítanák, akkor olyan "tram-train" kell, mint Karlsruhe városában, a nagyfeszültségű technika beépítése mennyibe kerülne egy alapvetően városi villamoskocsiba? Ezt a költséget még senki nem írta le.
Azonkivül: a Szeged-Békéscsaba vonal villamosítása akkor lenne kifizetődő, ha lenne akkora teherforgalom az egykori Alföld-Fiume vasút vonalán, ami igényelné a villamos vontatást. Nincs tudomásom arról, hogy akár a román, aár a szerb vasút erre szervezné a két ország közötti teher és személyforgalmat.
Ha a városi villamosoknál megszokott 600V, esetleg 1000vagy1500 V feszültségű villamosítás lenne, az az országos vasút szempontjából szigetüzem lenne, illetve a MÁV-HÉV szerint üzemeltetés lenne lehetséges. Ez viszont évtizedekre meghatározná a vasuti teherforgalom lehetőségeit.
Tehát: marad az a megoldás, amit egyébként a talán jobban eleresztett német vasút is alkalmaz Chemnitz környékén: városi villamos, városon kivül Diesel.