Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2021.11.06 0 0 58275

maga a vám nem sok, jellemzően 2-8% körül van, az átlag olyan 3% körül van. Különböző kategóriák vannak, és azért kérdeztek tőled olyan sokat, mert az alapján próbálják besorolni, és ettől függ a vám értéke. Én külön kikértem a szétírást, ezért tudom, hogy a legmagasabb, 8%-os besorolást a főtengelycsapágyak kapták - ez szerintem nem teljesen korrekt, feltételezem, hogy azért mert nem mint autóalkatrészt, hanem mint általános gépészeti tételt, vagy hasonlót sorolták be. Rendelés előtt átnéztem a vámkatalógust, és szerintem mindent amit rendeltem 2,5-3,5%, de max. 4,5% vámmal kellett volna sújtani, de annyit nem ért az egész, hogy emiatt reklamáljak. Meg az is lehet, hogy valamit benéztem, mert nem szakmabelinek elég nehéz kiigazodni, komplikált a besorolás, sok a kivétel, de pont emiatt el tudom képzelni, hogy a vámosok sem jól sorolják be néha, ha nem pontosan tudják miről is van szó. Volt tétel 0% ( egy olcsó kis multiméter ), olajszűrő 1,7% vám.

 

Szóval a vám nem nagy tétel. még akkor sem, ha az árba beleszámolják a postaköltséget, mert mint írtam ez csupán átlagosan 3-4% körül dobja meg az árat. A probléma ott kezdődik, hogy maga a vámolás is pénzbe kerül, ez speditőrtől függően változik. Természetesen saját magad is kivámoltathatsz, de nagyon sok macera, és ha Magyarországon csak kicsit is olyan a helyzet mint amikor nem voltunk az EU-ba, akkor inkább a halál, mint hogy saját magam vámoljak - de ebben nincs aktuális tapasztalatom.

A futárcégek mind ki tudják vámolni neked, de a díjszabás változó lehet. Azzal azonban számolni kell, hogy először is van egy alap díjszabás, ami legtöbbször magát a procedúrát jelenti, ez gyakran fix, vagy közel fix összeg, valamint ebben benne van egy tétel is. Az összes többi tételre szintén lehet egy illeték, de ez már nem olyan magas. Ez egy példa, ettől lehet eltérés pozitív irányba is :-)  A vételi ár+szállítás+vám összeghez még jön az áfa, és vámolás költsége.

 

Egy konkrét példa közel valós adatokkal:  8 tétel megrendelve, kb. 200 euro NETTO értékben, ehhez jön 30 euró szállítás. Ehhez kiszámolják tételenként a vámot - autóalkatrészek esetében szerintem simán lehet számolni 3,5-4,5%-al (persze valami lehet azért több), ez eddig nagyjából 240. Erre jön a z áfa, esetemben 20%, az annyi mint 288. Ehhez jön egy illeték ami mondjuk 600 euro keretosszegig nem változik, 12 euro, a vámpapírok kiállítása 5,5 euro, és az első utáni minden további tételért 1,5 euró, összesen tehát 307 euró.

 

Ez persze cégenként változhat, de a fontos, hogy magának a vámkezelésnek is van illetéke, tehát ha rendelsz egy darab, ráadásul olcsó tételt, akkor arányaiban drágább lesz.

 

 

Vannak olyan angol cégek, akik nagyon nehezen viselik az átállást, és hamarabb kiszállítják a Déli-sarkra, mint a kontinentális Európába, és vannak olyanok is, amelyek leveszik a válladról az egész procedúrát, és (magánszemélyként próbáltam) elintézik a komplett vámolást, ráadásul egyenesen nekik fizeted az áfát is. Ez azért jó dolog, mert pl. így a Belgiumban, vagy Franciaországban érvényes 20% áfát fogod fizetni a magyar 27% helyett. Ettől persze a magyar államkasszába kevesebb jut, de a zsebedben meg több marad, mert ott fizeted, ahol az áru belépett az EU-ba ( belépés = bevámolás helye )

 

Szóval érdemes alaposan utánajárni hogy mit hol érdemes, és év eleje óta is változott a helyzet. Ha valaki odafigyel drágább, de nem olyan szörnyű, és persze pár dolgot már nem éri meg, de angol alkatrészekről van itt főleg szó asszem, és ez számít. Ami nekem - és szerintem mindenkinek - sokkal rosszabbul esik, az az általános és nagyon jelentős drágulás, ami nagyjából az elmúlt egy-másfél év alatt következett be, és még igazából nincs vége. Sokat drágultak az alkatrészek, és vannak olyanok, amik már majdhogynem horror áron vannak, főleg ha azt nézem mibe kerültek egy éve.

Előzmény: Istvan1968 (58274)
Istvan1968 Creative Commons License 2021.11.06 0 0 58274

Èn ausztriába élek ,31 fontért rendeltem a végén postával meg csomagolással lett 57 font,átutalásnál lett belöle 69 euro a DHL-nek még fizettem 51 euro vám és importadot,én biztos nem rendelek többet Angliábol.

Kanadábol rendeltem 550 euroért a Gap diagnosztikát ,azért vagy 5 ször hivtak a vámhivataltol hogy még is mi az amit rendeltem ,arra 78 eurot fizettem rá,igazábol senki nem tudja hogy számolják ezt ki mert attol függ mit tartalmazz a csomag.

Ismerösöm a Wishröl rendelt Iphon utánzatott 80 euroért ami sz#rt se ér 89 euro vámot fizetett rá ,többet mind amennyit ért.

üdv

Előzmény: Gyuri1976 (58270)
discov8 Creative Commons License 2021.11.03 0 0 58273

Ugye a vesszőparipám : a jónak az elrontója a még jobb

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (58272)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2021.11.02 0 0 58272

Amikor a tökéletest akarják továbbfejleszteni, nem biztos, hogy összejön...

 

nézzetek meg kb. másfél percet az új Range Rover oroszországi bemutatójából:

https://youtu.be/HaTQlatJrzQ?t=845

Gyuri1976 Creative Commons License 2021.11.01 0 0 58271

Egy ilyen Britpartos lökhárító /DA5646/ a Paddock-nál 276 Font àfàval +posta,milyen költségekkel kell még szàmoljak itthon ,esetleg tudja e vki!!?? 

Gyuri1976 Creative Commons License 2021.11.01 0 0 58270

Esetleg rendelt e vki mostanàba Angliàból alkatrészt ,mi a helyzet ezzel a vàmolàssal meg az àfàval. Írnak itt màr mindent! 

Gyuri1976 Creative Commons License 2021.11.01 0 0 58269

Szia! Nekem elől van egy ARB rajta de köszönöm,hàtul összetörtem a gyàrit és azért szeretnék vmit rà,nem kapok sehol gyàrit. Rohadt dràga is. Ezen a britpartosan gondolkodom!  Lehet,hogy ez marad! Gondolkodom még a Salka félén ,de nem tudom. 

élijen Creative Commons License 2021.11.01 0 0 58268

Szia, nekem a hátsó ilyen, elég combos a cucc, jófajta angol vas. Könnyen fölrakható és nem túl csicsás darab. Kicsit rövidebb a túlnyúlása, mint a gyárinak, szerintem jó.

A kollégámnak is ilyet szereltünk fel, ő egy évek óta álló, összerohadt fékű MTZ-t húzott el vele, igaz, hogy 30 mm-t elmozdult hátra az egész. (Mondjuk nem erre van méretezve, de ez legyen az ő baja :)  )

Előre nem szeretnél másikat? Ilyenem van (már nem tudom, hol lett véve, talán Paddock...) , csak csörlőablak nélkül:

 https://www.roan4x4.com/en/brands/first-four/ff1010fl-shadow-winch-bumper-for-discovery-2-with-fog-lights 

Előzmény: Gyuri1976 (58267)
Gyuri1976 Creative Commons License 2021.11.01 0 0 58267

A Britpart DA5646 lökhàrítóról vkinek vélemény??  Nézegetem azt is

Gyuri1976 Creative Commons License 2021.10.29 0 0 58266

Igen,köszönöm szépen mindenkinek! Simerűlt vele beszélnem,telefonon! 

KezdőDisco Creative Commons License 2021.10.29 0 0 58265

Ha facebook-ot nem, de Messengert használsz, ott rá tudsz keresni Salka Dávidra.

Előzmény: Gyuri1976 (58262)
discov8 Creative Commons License 2021.10.29 0 0 58264

Most látom : nem publikus az elérhetőséged . Így nehéz lesz.

Előzmény: discov8 (58263)
discov8 Creative Commons License 2021.10.29 0 0 58263

Rád szabadítottam az úriembert.

Előzmény: Gyuri1976 (58261)
Gyuri1976 Creative Commons License 2021.10.28 0 0 58262

Jó lenne tudni ,ki az aki acél lökhàrítókat gyàrt Discovery 2-re ,az eredeti rohadt dràga meg ugy is összetörik ,előbb vagy utóbb!

Gyuri1976 Creative Commons License 2021.10.28 0 0 58261

Köszi Discov8 ! De nem vagyok Facebook-os ,vmi pontosabbat tudnàl írni? Hol érhetőek el és kik azok a Salkàék. Köszönöm!

Johnny_Disco Creative Commons License 2021.10.28 0 0 58260

*** FAGYHALÁL TÚRA ***

 

Sziasztok, ismét eljött az ősz, úgyhogy meghirdetem az őszi fagyhalál túrát.

Sajnos az elmúlt 1-2 alkalom a vírus miatt elmaradt, és persze most is pont emelkedik a fertőzés meg a veszély,

de bízom benne, hogy mindenki, aki jön, legalább két oltást hoz a vállában :)

Szóval az időpont:

2021. 11. 13-14. hétvége

Az indulási helyszínt még kifundálom, a részletekért figyeljétek a fórumot, és persze adjátok tovább az infót!

 

*** FAGYHALÁL TÚRA ***

 

discov8 Creative Commons License 2021.10.28 0 0 58259

Salkáék kiváló lökösöket gyártanak. LRTE - n megtalálod.

Előzmény: Gyuri1976 (58258)
Gyuri1976 Creative Commons License 2021.10.28 0 0 58258

Sziasztok ! Érdekelne Discovery 2-re hàtsó lökhàrító ! Esetleg acél lökhàrító ,vagy olyan emberke aki gyàrt ilyesmit! Köszönöm.

Johnny_Disco Creative Commons License 2021.10.18 0 0 58257

Szervusz, én most egy kicsit más karjával verem a csalánt, de én tudok egy tip-topp állapotra felújított széria 3-ast, ami nem ponyvás ugyan,

de nagyon könnyű leszedni a tetőt és az oldalfalat is, emlékeim szerint.

Sok éve egy kertben várja jobb sorát.

Nem én vagyok a tulaj, meg a felújítást sem én csináltam, de tudom, hol van az autó.

Előzmény: Range Lover (58249)
Robi6806 Creative Commons License 2021.10.14 0 0 58256

Köszi a tippet, igen, jó irány lehet, mert az ABS szenzor kerékfordulat értéket olvas és - mint írtam - a kilométer óra sem működik.

Előzmény: korzo (58251)
Alfred Creative Commons License 2021.10.13 0 0 58255

Nem ritka, Európában nem egy hadseregben volt rendszeresítve...

Előzmény: Range Lover (58249)
Gage79 Creative Commons License 2021.10.13 0 0 58254

Gage79 Creative Commons License 2021.10.13 0 0 58253

Sziasztok! 
Ez a piros visszajelző fény csak akkor gyullad ki ha fel van kapcsolva a világítás. Valaki tud segíteni, hogy mit jelez?  

Robi Discovery Creative Commons License 2021.10.12 0 1 58252

Azon érdemes elgondolkodni, miért váltanád le a Hondát?

A CR-V és egy terepjáró között nagyon nagy különbség van. 

Lehetne sorolni a Disco-3 hibáit. Felesleges, mert ha nem vagy elkötelezett egy terepjáróra váltás mellett, akkor ne is tedd meg. Az a Honda egész megbízható szolga.

Ha pedig terepjárót akarsz, akkor lehet latolgatni, mire is kell.

Vontatni? Terepezni? Világot kirándulni? Horgászni? Vadászni? Hobbi?

Hasonló kategóriás terepjáróhoz kell hasonlítgatni a Disco-3-at, és akkor ki fog derülni, hogy bármelyik másik hasonló korú, és hasonló tudású terepjáróra rá lehet költeni hasonló összegeket.

 

Előzmény: Barebow. (58236)
korzo Creative Commons License 2021.10.11 0 1 58251

Ki kell olvasni, hogy mi a baja, sok minden lehet. Mondjuk én az ABS jeladónál kezdeném, meg hogy van-é benne elég fékolaj.

Előzmény: Robi6806 (58250)
Robi6806 Creative Commons License 2021.10.11 0 0 58250

Sziasztok!
Discovery III egyidőben a következő hibákat jelzi: Világít az ABS lámpa, fékhiba visszajelző, DSC dinamikus menetstabilizátor jelző, illetve leeresztett a légrugó és nem mozdul a kilométer mutató.

Kiírja a következő üzenetek is:
HDC FAULT SYSTEM - NOT AVAILABLE és LOW WASHER FLUID

A fék amúgy tökéletesen működik.
Állítólag valamelyik szenzor hibásodott meg, ami ezeket a hibajeleket küldi.
Járt már valaki így? Van valami tippetek?

Range Lover Creative Commons License 2021.10.10 0 0 58249

Húúúúúú! Pont erre gondoltam!

Nagyon köszönöm a segítséget! Még csak nem is hallottam erről a "soft top" verzióról (nyilván, mert hogy tudatlan vagyok).

Most már csak vadászni kell egy példányt.... Szerintem sehonnan sem lehet beszerezni, olyan ritka.

Előzmény: Alfred (58246)
Alfred Creative Commons License 2021.10.09 0 0 58248

Tie:
Már sok éve sajnos nem. 3,5 tonna fölötti tehergépkocsi platóján lehet már csak utast szállítani...

Előzmény: Tie (58247)
Tie Creative Commons License 2021.10.09 0 0 58247

Alapvetően ezek ugye 2 vagy 3 személyes TGK-k, de a kresz megengedi, hogy a TGK platóján személyeket szállítsanak, ha vannak erre kialakított padok. Pont mint a csapatszállító uralon, ezen is megengedett. :)

Előzmény: Alfred (58246)
Alfred Creative Commons License 2021.10.09 0 0 58246
Előzmény: Alfred (58245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!