maga a vám nem sok, jellemzően 2-8% körül van, az átlag olyan 3% körül van. Különböző kategóriák vannak, és azért kérdeztek tőled olyan sokat, mert az alapján próbálják besorolni, és ettől függ a vám értéke. Én külön kikértem a szétírást, ezért tudom, hogy a legmagasabb, 8%-os besorolást a főtengelycsapágyak kapták - ez szerintem nem teljesen korrekt, feltételezem, hogy azért mert nem mint autóalkatrészt, hanem mint általános gépészeti tételt, vagy hasonlót sorolták be. Rendelés előtt átnéztem a vámkatalógust, és szerintem mindent amit rendeltem 2,5-3,5%, de max. 4,5% vámmal kellett volna sújtani, de annyit nem ért az egész, hogy emiatt reklamáljak. Meg az is lehet, hogy valamit benéztem, mert nem szakmabelinek elég nehéz kiigazodni, komplikált a besorolás, sok a kivétel, de pont emiatt el tudom képzelni, hogy a vámosok sem jól sorolják be néha, ha nem pontosan tudják miről is van szó. Volt tétel 0% ( egy olcsó kis multiméter ), olajszűrő 1,7% vám.
Szóval a vám nem nagy tétel. még akkor sem, ha az árba beleszámolják a postaköltséget, mert mint írtam ez csupán átlagosan 3-4% körül dobja meg az árat. A probléma ott kezdődik, hogy maga a vámolás is pénzbe kerül, ez speditőrtől függően változik. Természetesen saját magad is kivámoltathatsz, de nagyon sok macera, és ha Magyarországon csak kicsit is olyan a helyzet mint amikor nem voltunk az EU-ba, akkor inkább a halál, mint hogy saját magam vámoljak - de ebben nincs aktuális tapasztalatom.
A futárcégek mind ki tudják vámolni neked, de a díjszabás változó lehet. Azzal azonban számolni kell, hogy először is van egy alap díjszabás, ami legtöbbször magát a procedúrát jelenti, ez gyakran fix, vagy közel fix összeg, valamint ebben benne van egy tétel is. Az összes többi tételre szintén lehet egy illeték, de ez már nem olyan magas. Ez egy példa, ettől lehet eltérés pozitív irányba is :-) A vételi ár+szállítás+vám összeghez még jön az áfa, és vámolás költsége.
Egy konkrét példa közel valós adatokkal: 8 tétel megrendelve, kb. 200 euro NETTO értékben, ehhez jön 30 euró szállítás. Ehhez kiszámolják tételenként a vámot - autóalkatrészek esetében szerintem simán lehet számolni 3,5-4,5%-al (persze valami lehet azért több), ez eddig nagyjából 240. Erre jön a z áfa, esetemben 20%, az annyi mint 288. Ehhez jön egy illeték ami mondjuk 600 euro keretosszegig nem változik, 12 euro, a vámpapírok kiállítása 5,5 euro, és az első utáni minden további tételért 1,5 euró, összesen tehát 307 euró.
Ez persze cégenként változhat, de a fontos, hogy magának a vámkezelésnek is van illetéke, tehát ha rendelsz egy darab, ráadásul olcsó tételt, akkor arányaiban drágább lesz.
Vannak olyan angol cégek, akik nagyon nehezen viselik az átállást, és hamarabb kiszállítják a Déli-sarkra, mint a kontinentális Európába, és vannak olyanok is, amelyek leveszik a válladról az egész procedúrát, és (magánszemélyként próbáltam) elintézik a komplett vámolást, ráadásul egyenesen nekik fizeted az áfát is. Ez azért jó dolog, mert pl. így a Belgiumban, vagy Franciaországban érvényes 20% áfát fogod fizetni a magyar 27% helyett. Ettől persze a magyar államkasszába kevesebb jut, de a zsebedben meg több marad, mert ott fizeted, ahol az áru belépett az EU-ba ( belépés = bevámolás helye )
Szóval érdemes alaposan utánajárni hogy mit hol érdemes, és év eleje óta is változott a helyzet. Ha valaki odafigyel drágább, de nem olyan szörnyű, és persze pár dolgot már nem éri meg, de angol alkatrészekről van itt főleg szó asszem, és ez számít. Ami nekem - és szerintem mindenkinek - sokkal rosszabbul esik, az az általános és nagyon jelentős drágulás, ami nagyjából az elmúlt egy-másfél év alatt következett be, és még igazából nincs vége. Sokat drágultak az alkatrészek, és vannak olyanok, amik már majdhogynem horror áron vannak, főleg ha azt nézem mibe kerültek egy éve.
Èn ausztriába élek ,31 fontért rendeltem a végén postával meg csomagolással lett 57 font,átutalásnál lett belöle 69 euro a DHL-nek még fizettem 51 euro vám és importadot,én biztos nem rendelek többet Angliábol.
Kanadábol rendeltem 550 euroért a Gap diagnosztikát ,azért vagy 5 ször hivtak a vámhivataltol hogy még is mi az amit rendeltem ,arra 78 eurot fizettem rá,igazábol senki nem tudja hogy számolják ezt ki mert attol függ mit tartalmazz a csomag.
Ismerösöm a Wishröl rendelt Iphon utánzatott 80 euroért ami sz#rt se ér 89 euro vámot fizetett rá ,többet mind amennyit ért.
Szia! Nekem elől van egy ARB rajta de köszönöm,hàtul összetörtem a gyàrit és azért szeretnék vmit rà,nem kapok sehol gyàrit. Rohadt dràga is. Ezen a britpartosan gondolkodom! Lehet,hogy ez marad! Gondolkodom még a Salka félén ,de nem tudom.
Szia, nekem a hátsó ilyen, elég combos a cucc, jófajta angol vas. Könnyen fölrakható és nem túl csicsás darab. Kicsit rövidebb a túlnyúlása, mint a gyárinak, szerintem jó.
A kollégámnak is ilyet szereltünk fel, ő egy évek óta álló, összerohadt fékű MTZ-t húzott el vele, igaz, hogy 30 mm-t elmozdult hátra az egész. (Mondjuk nem erre van méretezve, de ez legyen az ő baja :) )
Előre nem szeretnél másikat? Ilyenem van (már nem tudom, hol lett véve, talán Paddock...) , csak csörlőablak nélkül:
Azon érdemes elgondolkodni, miért váltanád le a Hondát?
A CR-V és egy terepjáró között nagyon nagy különbség van.
Lehetne sorolni a Disco-3 hibáit. Felesleges, mert ha nem vagy elkötelezett egy terepjáróra váltás mellett, akkor ne is tedd meg. Az a Honda egész megbízható szolga.
Ha pedig terepjárót akarsz, akkor lehet latolgatni, mire is kell.
Hasonló kategóriás terepjáróhoz kell hasonlítgatni a Disco-3-at, és akkor ki fog derülni, hogy bármelyik másik hasonló korú, és hasonló tudású terepjáróra rá lehet költeni hasonló összegeket.
Sziasztok! Discovery III egyidőben a következő hibákat jelzi: Világít az ABS lámpa, fékhiba visszajelző, DSC dinamikus menetstabilizátor jelző, illetve leeresztett a légrugó és nem mozdul a kilométer mutató.
Kiírja a következő üzenetek is: HDC FAULT SYSTEM - NOT AVAILABLE és LOW WASHER FLUID
A fék amúgy tökéletesen működik. Állítólag valamelyik szenzor hibásodott meg, ami ezeket a hibajeleket küldi. Járt már valaki így? Van valami tippetek?
Alapvetően ezek ugye 2 vagy 3 személyes TGK-k, de a kresz megengedi, hogy a TGK platóján személyeket szállítsanak, ha vannak erre kialakított padok. Pont mint a csapatszállító uralon, ezen is megengedett. :)