Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.25 -1 1 470253

Igen.Ahogy most a 91 55 0630 004-4 orrán is V63 004 van.

Előzmény: Chemnitzer (470252)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.10.25 -1 1 470252

Tehát a MÁV „önkénte“, hogy már nincs M/V szám (kivéve a múzeumi járműveket).

Előzmény: 1047 005-2 (470248)
matyi918 Creative Commons License 2021.10.25 -2 1 470251

A 80a vonalon 2020 decemberétől hétvégén is 30 percenként járnak a Keleti-Gödöllő személyek.

 

 

Előzmény: gabor144 (470241)
Abymot Creative Commons License 2021.10.25 -2 0 470250

A tegnapi KTI közlemény is óra:50-es indulásról ír az abban említett pusztaszabolcsi vonatok esetében - ebből én azt gondolom, hogy továbbra is így van/lesz.

Az 5.20-as nyíregyházi IC-nél viszont tényleg más a kti közlemény és az augusztus végi menetrendi ábra tartalma. Mint ahogyan a 80a-ra bejelentett reggeli zónázók esetében is.

Utóbbiak esetében kérdéses is számomra, hogy ezek a zónázók a jelenlegi 3069 és 3017 vonatok helyett lennének (és Gödöllőtől plusz személy indulna)? 

Illetve ha már javítanak végre a Hatvan-Gödöllő szakasz menetrendjén, a 3117 és 3127 (vagy legalább az egyikük) továbbra sem fog Hatvanból indulni?

Előzmény: sssey (470249)
sssey Creative Commons License 2021.10.25 -1 1 470249

Abymot

 

Logikai alapon lehet, hogy igazad van, de nézd meg a menetrendi ábrát:

 

Ez még a 08.24-i állapot.

A 100a-ra bejelentett plusz IC sincs pl rajta.

 

sssey

Előzmény: Abymot (470247)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.25 -1 1 470248

A homlokfalra bármi feliratozható.

 

 

Pld.:

 

A pályaszám: 91 80 6182 560-3

 

 

Homlok (azonosító) ES 64 U2-060

Előzmény: Chemnitzer (470246)
Abymot Creative Commons License 2021.10.25 -1 0 470247

Logikai alapon lehet, hogy igazad van, de nézd meg a menetrendi ábrát: https://www2.vpe.hu/document/7707/040.pdf

Előzmény: nememlexemki (470243)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.10.25 -1 0 470246

Oké. Viszont a rendeletből azt olvastam, hogy a homlokfalon lévő régi szám megtartható?

Előzmény: hol_itt_hol_ott (470240)
hmsoft Creative Commons License 2021.10.25 -1 1 470245

A műanyag találkozása a vassal: szombaton, a Bajkálontúli Vasút Legyanaja állomásán, egy kőszállító teherautó 1971-es születésű vezetője úgy döntött, hogy még átfér a tehervonat előtt a fénysorompós útátjáróban. Nem fért át. A mozdony három szekciója és 14 teherkocsi siklott, 200 méteren sérült a pálya és a felsővezeték. A sofőr és a mozdonyvezető-segéd a helyszínen életét vesztette, a mozdonyvezetőt csonttörésekkel szállították kórházba.

hm

gereblyepörkölt Creative Commons License 2021.10.25 -1 9 470244

Tajvani történések:

 

❶ ❷ - Hosszú kihagyást követően szállíthatott vasúti járművet dél-koreai gyártó Tajvanra, ám a 2018-as nagy járműbeszerzés idején a Hyundai-Rotem számára is csurrant-cseppent valami 52 darab, 10 kocsiból álló, elővárosi és regionális forgalomra szánt motorvonat formájában. A második képen az egyik közvetlen közvetlen előd, egy Daewoo (!) gyártmányú motorvonat látható, érdekes megfigyelni, hogy cirka 25 év alatt mennyit változott a formaterv. E motorvonatokról itt hadováltam bővebben is.

 

❸ ❹ - Ugyancsak a 2018-as járműbeszerzés során kapott lehetőséget a Hitachi is, mely néhány IC motorvonattal kíván hozzájárulni a sikerhez (emlékezhetünk azonban, hogy annak idején a Stadler is pályázott az SBB RABe 501-es sorozatot alkotó SMILE motorvonatokkal, a svájci gyártó azonban ezúttal mozdonyok gyártására kapott lehetőséget, mely annyiból érdekes, hogy Tajvanra így 1976 óta először érkezhet ismét európai gyártmányú, fővonali mozdony). A Hitachi utoljára 2006 és 2015 szállított 8 kocsiból álló, billenő kocsiszekrényes motorvonatokat a TRA számára, ha valaki követte a híreket áprilisban, akkor egy ilyet már biztosan látott.

 

A mostani beszerzés során a tajvani vasúttársaság összesen 50 darab ehhez hasonló, 12 kocsiból álló motorvonatot rendelt a japán gyártótól, e flotta első tagja még 2021. július végén érkezett meg Hualien kikötőjébe. Az EMU3000-es sorozatjelzést viselő jármű - az ugyancsak japán gyártmányú TEMU1000-es és TEMU2000-es sorozathoz képest - jelentős változásokat mutat, ezek közül a legfeltűnőbb a jármű hossza, hiszen kollegáival ellentétben az EMU3000-es sorozat 8 helyett immár 12 kocsiból áll. A TRA állományában továbbá már több évtizede nincsenek komfortfokozatok, az új jármű azonban most megtöri ezt a változó megítélésű hagyományt a "Standard" osztály mellett megjelenő "Business" osztállyal, ahol a szokásos 2 + 2 helyett 2 + 1 sornyi széket, nagyobb lábteret stb.-t kapunk. Kevésbé látványos, de mindenképp szót érdemlő "fejlesztés" a billenő kocsiszekrény elhagyása (ezért lett a jármű megjelölése TEMU (tilting electric multiple unit) helyett csak EMU), melyet a TRA a pályageometria jelentős javulásával indokol. A futópróbák hagyományosan már évek óta a viszonylag korszerű, a vonalvezetés okán akár 150km/h-t is lehetővé tevő Sanyi - Fengyuan szakaszon (ld. 4. kép) zajlanak, a következő hetekben azonban a jármű bejárja majd az egész szigetet.

 

 - Tajvani DT650-es, 2-8-2 tengelyelrendezésű gőzös és barátai (TRA R20 x 2 (EMD G12), illetve egy CK120-as sorozatú gőzmozdony) 2021. október 12-én Zhuifen és Dadu állomások között. Több hónapnyi felújítást követően újra megmutatta magát a helyi vasútbarát körökben csak “Király”-ként (國王, guó​wáng) emlegetett, a japán D51-es sorozattal közel megegyező felépítésű DT668-as gőzmozdony. A sorozatból összesen 37 darab érkezett Tajvanra 1939 és 1951 között, akkor még - a japán jelölési rendszert követve - D51 1 - D51 32 számozással, de érdekes módon a Kawasaki gyártmányú D51 4, 5, 6 trió idősebb mint a Kisha Seizo-féle D51 1, 2, 3, hiszen előbbiek 1939-ben, utóbbiak csak 1940-ben készültek el. (Sőt, még érdekesebb, hogy a D51-es sorozat tulajdonképpen már 1935 óta gyártásban volt, s Japánban is közlekedtek D51 1 - D51 32 jelű járművek, így a tajvani változatokat csak azok felépítése, pl. a gőzdóm borítása és a mozdonysátor kialakítása alapján lehetett csak megkülönböztetni Japánban közlekedő társaiktól). A Tajvanra készült járművek egyébként csupán négy különféle gyártótól, a Kawasaki, a Kisha Seizo, a Hitachi és a Mitsubishi üzemeiből kerültek ki. A mozdonyokat 1949-ben nevezték át a ma is viselt DT650-re (DT651 - DT687), s e működő példány azért is nagy kincs, mert Japánban is csupán 2 darab ilyen járművet találni (D51 498, D51 200).

 

   

nememlexemki Creative Commons License 2021.10.25 -1 0 470243

(nem tudom, hogy lesz)

 

logikai alapon

 

minek állítanál félre kb. 6-7 percre egy személyt a 4 vágányos szakasz kezdete előtt 3 perccel

mikor ott nyugodtan elkerülhetné az ic "lendületből"

Előzmény: Abymot (470222)
gabor144 Creative Commons License 2021.10.25 -1 0 470242

És mi indokoltja azt? (És az egész vele járó kavarást?)

Előzmény: Abymot (470220)
gabor144 Creative Commons License 2021.10.25 -1 2 470241

Hát ez elég érdekes. Az 1-es vonalon kérték a hétvégi sűrítést, úgyhogy sűrítenek. A 100a, 120a, 80a vonalon nem kérték? Nem túl hihető. Ott sem lenne kevésbé indokolt, sőt. 

Előzmény: zjakabfi (470210)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2021.10.24 -1 3 470240

Az általam felsoroltak egyike sem mozdony, így nem értelmezhető a kérdésed a "mozdony késleltetésre".

A mozdonyokat 2011-ben elkezdték ellátni az új UIC pályaszámokkal. Ezt a munkát műhelyekben/főműhelyekben végezték el, ahol a kapacitás véges, így volt olyan mozdony ami 2012-ben, vagy még később kapta meg az UIC pályaszámot feliratozva.

(Papíron minden dátum fix, a valóságban meg ahogy sikerült.)

(A "még később" alatt olyan mozdonyokat kell érteni, ami ebben az időszakban, bármilyen ok miatt "tartósan" nem közlekedett, csak később dolgozott újra.)

 

Mai napig van néhány jármű, ami nem kapta meg feliratozva(!) az UIC pályaszámot. Ezekkel a járművekkel nem tervezett/tervez a cég, hosszú évek óta álltak/állnak. (Pl. M44, V46)

Ha mégis felállítanak egy dögöt, akkor meg átmatricázzák ma/holnap, azt kész.

Előzmény: Chemnitzer (470239)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.10.24 -2 0 470239

Köszönöm! De nem voltak ilyen késleltetett mentesítések a mozdonyoknál? Nem kellene mindegyiket felcímkézni 2011. december 31-ig?

Előzmény: hol_itt_hol_ott (470238)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2021.10.24 -1 2 470238

Nagy átlagban:

 

Talent:

2016 március-április

 

Flirt:

001-059 2015 második félévben folyamatosan.

060 2014.10.08-án lett 415

061-től eleve 415 lett a számuk, nem voltak 5341-ek.

 

BDV:

2014 második félév (van ami később)

 

Uzsgyi:

2014 első félév (itt is van pár kivétel, ami később)

 

Bz:

2014 második félévben kezdődött. Elhúzódott bőven 2015-re.

Előzmény: Chemnitzer (470235)
zjakabfi Creative Commons License 2021.10.24 -2 0 470237

2. Este áll le teljesen a vonatinfo térkép, csak a héveket mutatja.😯

zjakabfi Creative Commons License 2021.10.24 -1 1 470236

Ha jól rémlik a 14 őszén beálló kék flirtek màr eleve az új pályaszamot kapták, azaz a 415-öt.

Előzmény: Chemnitzer (470235)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.10.24 -1 1 470235

Köszönöm. Vajon ez Flirt és Talent is vonatkozott ebben az időpontban?

Előzmény: PCSGibson (470234)
PCSGibson Creative Commons License 2021.10.24 -1 1 470234

2014 nyarán kezdték átmatricázni a Desirókat

Előzmény: Chemnitzer (470232)
zjakabfi Creative Commons License 2021.10.24 -1 0 470233

Az érdekes, mert akkor ugyanúgy várnia vagy előzni kell a személynek/ személyt.

Előzmény: Abymot (470224)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.10.24 -1 1 470232

Csak az az év érdekelne, amikor például 6342 hivatalosan 426 lett.

Előzmény: 1047 005-2 (470229)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.24 -1 1 470231

Tulajdonjogilag MÁV-osok voltak közülük,de a MÁV-Start volt az üzemeltető.

Előzmény: r1232 (470230)
r1232 Creative Commons License 2021.10.24 -1 1 470230

Úgy tudom nem minden, pl. Bézé volt, ami MÁV-os maradt, de az első 30 Flirtben sem vagyok biztos.

Előzmény: 1047 005-2 (470219)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.24 -1 1 470229

Van,a hatósági ügyiratban szerepel.Ha annyira fontos,a pontos dátum,akkor azt kellene megszerezni.

Előzmény: Chemnitzer (470228)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.10.24 -3 0 470228

Tehát nincs pontos dátum, mikor kapták meg a motorvonatok az új számokat, mert ez fokozatosan történt?

Előzmény: 1047 005-2 (470227)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.24 -1 1 470227

Az EU szabály meghatározta a számozás használatának határidejét.A már 12 jegyű pályaszámmal rendelkező járműveknél nem írta elő a korai cserét,de a MÁV-Start is,meg a MÁV-Trakció is átszámozta az új előírás szerint a már 12 jegyű pályaszámos járműveit.(Lásd korábbi példám!1047-->0470)

Előzmény: Chemnitzer (470225)
rm40 Creative Commons License 2021.10.24 -1 2 470226

A 8-as vonalnál a mondat fele hiányzik.

Előzmény: zjakabfi (470210)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.10.24 -2 0 470225

Viszont úgy gondoltam, hogy 2011-től minden magyar járműre érvényes lesz az átnevezési szabály. Ezen a képen látható, hogy a motorvonatok 2013-ban még a régi számot (a jármű vázán is) viselték. Azt is olvastam, hogy a GySEV legalább elöl meghagyta a régi számát (de nem a MÁV-nak)?

Előzmény: Chemnitzer (470218)
Abymot Creative Commons License 2021.10.24 -1 0 470224

Az rjx-ek időpontjai nem változnak, én úgy tudom.

Előzmény: zjakabfi (470223)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!