Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.21 -3 0 470175

"Öbb felé pl. a jetit"

 

 

Kemény pénzért vásárolja a MÁV-Start a szolgáltatását.

Előzmény: zjakabfi (470174)
zjakabfi Creative Commons License 2021.10.21 -1 0 470174

Azert ez nem csak praktikussag, es nem biztos, hogy a szlovéneknek keres ez a kocsi. Ez kocsikilometer kiegyenlítés is lehet. Az egyik országban többet fut egy kocsi, és így egyenlítik ki. Régen Tapolcára is ment, a horvát kocsi meg Egerbe...

Öbb felé pl. a jetit a magyar kis Ec kocsikkal egyenlítjük, azok közöt nem nagyon van Öbb-s kocsi.

Előzmény: paca664 (470169)
Edömér Zebulon Creative Commons License 2021.10.21 -6 2 470173

Átmenő peronjai, nem átmenő vágányai! Márpedig Vitézy Dávid Vasúttal a Duna alatt - Portfolio-konferencia - YouTube  előadása szerint a Nyugati alatti alagúti állomáson 6, a Széll Kálmán tér alagúti állomáson 4 vágány lesz van tervezve, tehát utóbbinál is irányonként 2, azaz így 24 vonat/óra jön ki. Az előadásban 20 vonat/órát mond a távolsági vonatok belekeverése miatt, gondolom mert azoknak hosszabb az utascsere. 

 

Szerintem egy ilyen projekt kb. az esélytelen kategória. Egy tisztán elővárosi forgalmú alagútnak egyszerű kétvágányos állomásokkal (pontosabban vasutasnyelven megállóhelyekkel) még lehet talán realitása hosszabb távon sok tényező kedvező alakulása esetén, de ekkora brutális méretű állomások építése a föld alá szerintem elképesztő költségekkel járna és sose fog megvalósulni. És Budapest távolsági vonatokkal gyors átjárhatósága szerintem messze nem annyira fontos, hogy a távolsági vonatok miatt szükséges ekkora építési többletet indokolja.

Előzmény: sssey (470161)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.21 -1 0 470172

Nem.Pld.:

 

95 55 1047 005-2 (2002 MÁV)--> 91 55 0470 005-4 (2011 MÁV-Trakció)

Előzmény: Chemnitzer (470170)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.10.21 -2 1 470171

A másik ONtopik jolly-joker, az ilyenkor szokásos reptéri gyorsvasút n+1 még nem jött elő :-).

Előzmény: Svrend (470168)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.10.21 -1 0 470170

És valószínűleg ez volt az első szám azoknak az új mozdonyoknak, amelyeknek nem volt V / M száma (például TRAXX)? Az iho.hu szerint a járművek címkézése 2011. szeptember 30-ig tartott?

Előzmény: 1047 005-2 (470166)
paca664 Creative Commons License 2021.10.21 -1 1 470169

A nemzetközi és távolsági szerelvények némelyike estétől másnap reggelig állna, ezeket szokták beforgatni többletként a kora reggeli (és kifelé néha késő esti) elővárosi vonatokba. Ez konkrétan a Citadella szerelvénye. Magyar szerelvény pedig ugyanígy beforgott már Hamburg-Berlin IC-be, Kassa -  Héthárs személyvonatba, stb... Ez kizárólag célszerűségi kérdés.

Előzmény: DAttis (470160)
Svrend Creative Commons License 2021.10.21 -2 7 470168

5*

Ez egy politikai szervezet,mióta Karigeri a polgármester azóta nagyon aktív....

 

Előzmény: _nyunyuka (470167)
_nyunyuka Creative Commons License 2021.10.21 -1 7 470167

Jönnek a választások, nagyot álmodni ingyen van.

Előzmény: sssey (470161)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.21 -1 1 470166

"és a negyedik 2007-ben"

 

 

 

Nem volt akkor átszámozás,a MÁV-Trakció rakott rájuk egy adminisztratív számot.

 

 

 

 

". A mozdonyok jelenlegi címe, például 418 az egykori M41 -nél vagy 630 az egykori V63 -nál, egyáltalán nem szerepel. Mikor vezették be az utóbbi rendszert?"

 

 

2010.Ez már valódi átszámozás volt.

Előzmény: Chemnitzer (470165)
Chemnitzer Creative Commons License 2021.10.21 -1 1 470165

Sziasztok,
a német Wikipédia MÁV mozdonyokról szóló cikket szeretném javítani. Azt írja, hogy a MÁV-nak négy kijelölési rendszere volt. Az első 1868-ban, a második 1891-ben (római számokkal), a harmadik 1911-ben (később M és V számokkal) és a negyedik 2007-ben (a Wikipédia szerint akkor négyjegyű számok, például 2241 az egykori M41 és 1063 az egykori V63). A mozdonyok jelenlegi címe, például 418 az egykori M41 -nél vagy 630 az egykori V63 -nál, egyáltalán nem szerepel. Mikor vezették be az utóbbi rendszert? És egyáltalán létezett a négyjegyű séma (2007-ből?)?

 

Üdvözlettel,
Leonard

sssey Creative Commons License 2021.10.21 -2 2 470164

Atis57

 

A fontos kormányzati embereket szállitó külön menetek.

 

És ezek a "kormányzati emberek" mikor ültek utoljára vonaton? Amikor vonatra ültek, akkor publicitást is kaptak.

 

sssey

Előzmény: Atis57 (470162)
sssey Creative Commons License 2021.10.21 -1 0 470163

DAttis

 

A MÁV-nál ilyen kocsihiány van a szlovénoknál meg kocsifelesleg?

 

A MÁV-nál mindig is kocsihiány lesz, de a szlovén felesleg nem ennyire egyértelmű.

Ez a szerelvény valószínűleg a Citadella szerelvénye. Azaz 17:00 körül ér a Délibe és másnap 9:00-kor indul vissza. A szlovénoknak csak plusz "bevétel", hogy ezalatt a kocsik tesznek egy kanyart Celldömölkre.

 

sssey

Előzmény: DAttis (470160)
Atis57 Creative Commons License 2021.10.21 -7 1 470162

Szia!

 

"Viszont azt feltételezi, hogy a nap minden órájában 24 vonat közlekedik az alagútban...

Nem túlzás ez egy kicsit?"

 

 Szerintem nem !

A fontos kormányzati embereket szállitó külön menetek.  Más meg nem fér bele.

 

Az utasok meg le vannak ..............mint eddig is mindig.

Előzmény: sssey (470161)
sssey Creative Commons License 2021.10.21 -2 2 470161

https://iho.hu/hirek/korszeru-ketszintes-palyaudvar-ez-az-elvaras-a-nyugati-teren

 

Szép álmok, kíváncsi leszek, hogy mennyi valósul meg belőle.

 

A tervekkel kapcsolatban egy észrevétel:

 

"Ezért szükséges az alagút, aminek átmenő peronjai óránként tizenkét vonatot tudnak közlekedtetni egy irányba."

...

"A kalkulációk szerint hétköznaponként mintegy 600 vonat halad majd át az alagúton,..."

 

Azaz ha óránként és irányonként 12 vonat tud leközlekedni, akkor 25 óra alatt tud 600 vonat leközlekedni. Persze ott van a "mintegy" szó, azaz ez belefér a kerekítési hibába.

Viszont azt feltételezi, hogy a nap minden órájában 24 vonat közlekedik az alagútban...

Nem túlzás ez egy kicsit?

 

sssey

 

DAttis Creative Commons License 2021.10.21 -1 0 470160

Üdv!

Lehet hónapokkal ezelőttre visszakeresve kapnék választ de azért frissen itt megkérdezem, hogy nyár óta figyelem a celldömölki személyt ami reggel 7:20 körül ér Kelenföldre (S36-ból szoktam látni), többnyire szlovén személykocsiból áll (nem is egy ilyen kocsi van a szerelvényben) Nyáron, azt hittem, ez vmi nyári menetrendi ami Szlovéniából továbbított vonatrész, de most ősszel is  így jár ez vonat.
A MÁV-nál ilyen kocsihiány van a szlovénoknál meg kocsifelesleg?

r1232 Creative Commons License 2021.10.20 -1 0 470159

Száz méterekkel előbbre fékeztetnek, mint indokolt lenne.

Előzmény: Vendégsín (470158)
Vendégsín Creative Commons License 2021.10.20 -1 0 470158

nagy ráhagyással dolgoznak.

 

???

Előzmény: r1232 (470157)
r1232 Creative Commons License 2021.10.20 -1 0 470157

Fedélzetije válogatja. Jelenleg elég nagy ráhagyással dolgoznak.

Előzmény: segélyvonókészülék (470156)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.20 -1 0 470156

Ezzel ugye nem azt akarod mondani, hogy a magyarosított L2 jelzőre fékeztet?

 

Előzmény: r1232 (470132)
zjakabfi Creative Commons License 2021.10.20 -2 0 470155

Február 1-ig nem várható teljes kizárás a 150-esen?

hmsoft Creative Commons License 2021.10.20 -3 8 470154

Fú, ez mekkora lenne: RJ színtervű 1116, mögötte pár magasoldalfalú, rágraffitizett utasokkal, a végére pedig fékbódés kocsi (vezérlő helyett). Képaláírás: "Az RJ a fapados szegmensben erősít".

hm

Előzmény: extrémgörkoris (470153)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.10.20 -1 1 470153

Előzmény: Törölt nick (470149)
Zolas Creative Commons License 2021.10.20 -1 0 470152

Ha nincs befejezve az új bizber, igen. Ha be van fejezve, (és alkalmas rá) és 40 -t vezérel ki a kezelője, igen.

Előzmény: Fizolti (470148)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.10.20 -1 0 470151

Néhanéha megesik, ugyanugy ahogy forditva is hogy sima piros Taurus van a Railjeten.   Mivel ez nem tervezett hanem " beugrás, ezért mindkettőre csak azt lehet mondani hogy van amikor van...

Előzmény: Törölt nick (470149)
rm40 Creative Commons License 2021.10.20 -1 0 470150
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.19 -1 0 470149

Sziasztok! Az egyik ismerősöm mesélte, hogy idén nyáron látott Szombathelyen egy konténervonatot, amit ÖBB-s Railjet Taurus húzott. Milyen gyakori kb. az hogy Railjet-es Taurus nem Railjet vonatot húz? A válaszokat előre is köszönöm!

Fizolti Creative Commons License 2021.10.19 -1 1 470148

Pl. előfordulhat olyasmi, hogy a jelfeladás jelenlegi állapotában a nagysugarú kitérőn át is csak 40 Km/óra sebességgel lehet kitérő irányban bejárni az állomásra? 

Előzmény: Atis57 (470146)
hmsoft Creative Commons License 2021.10.19 -1 2 470147

Gondolom, hogy van valami egyéb szempont

Éppen ezt próbáltam körülírni. Tehát, ha valamit az adott technológia támogat ugyan, és nincs tiltva utasítás-oldalról sem, attól még nem biztos, hogy komfortos a személyzet számára. A komfortos alatt valami olyasmit értek, hogy "nem adódik természetesen" abból a helyzetből. És amint ez a nem-komfortos szituáció előáll, máris lehet találni (és meg is lesz találva!) az a bizonyos egyéb szempont. Semmiféle ítéletet nem mondok ezzel, csupán konstatálom, hogy ez lesz.

hm

Előzmény: nazareth (470144)
Atis57 Creative Commons License 2021.10.19 -2 0 470146

Szia!

 

Vannak sokkal fontosabb dolgok is;

"Gondolom, hogy van valami egyéb szempont, ami miatt mégsem teszik, viszont azt nem ismerem.."

 

Ne remegjen az iroda asztalon az üditő ?.Esetleg az állomás főnök úr rigolyái ?

 

 

Előzmény: nazareth (470144)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!