Indítás után én is azonnal nyomom a Strat-Stop kikapcsolás gombot. Nekem úgy tűnik, hogy így alacsonyabb a fogyasztás (még nyáron is). Állítólag véglegesen ki lehet kapcsolni, de én nem jöttem rá hogyan kell.
más...
Valaki találkozott a lenti sípolós esettel? Sikerült megfejtenie a hiba okát? (bocs, hogy ismét előhozom, de engem nagyon idegesít ez a hang):
"Van egy idegesítő jelenség az új i30 1.5 DPI-s Life felszereltségű autómmal. Gyújtást után egészen kikapcsolást követően még kb fél percig valami viszonylag halkan, de idegesítően és folyamatosan sípol, néha-néha 1-2 másodperces megszakítással (kb így: piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii piiiiiiiiip piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii stb). 60-as tempónál is hallom és csak a rádió bekapcsolásával tudom elnyomni ezt a sípoló hangot."
A bal oldali levegőbefújó alatt van pár gomb a műszerfalon, ezek közül az egyik megnyomásával lehet kikapcsolni a Start-Stop rendszert. Amint kikapcsolod, egy kék LED kezd világítani a nyomógomb közepén.
A többi gomb: ESP ki-bekapcsolás, műszerfal világítás fényerő, fényszóró magasság állító tekerő, TPMS nullázó.
A 2017-től gyártott PD(E) szériás i30-ra igaz ez.
Nem nehéz rutinná fejleszteni a dolgot, én is minden indítás után már nyomom is meg. Bár néha elfelejtem, de hát ez az első Start-Stop-os autóm és még csak 5 hónapja van meg.
Kérdésem lenne. Venni szeretnék egy i30-ast. Ami érdekelne hogy a START-STOP rendszere hogyan működtethető, ill. hogy lehet ki -be kapcsolni? Ha lehet, mert engem valahogy idegesít. Akinek van legyen szíves pár szóban leírni hogyan működik a dolog. Nekem még ilyen autóm nem volt. Előre is köszönöm a válaszokat
Ez a topik is annyira halott, mint már az utóbbi években a Fiat Albea topik is. Utóbbin viszonylag élénk diskurzus volt - régen.
Régen, amikor az első tulajok - kedélyes derék átlagemberek, akik Fiat fanok - voltak a topik látogatói. Még rendre találkozgattunk az ország különböző részein is:
A fórumon zajlott az élet: Ott nosztalgiáztunk a régi KGST tákolmányokon, vitattuk meg az ültetőrugókat (mert minden Albea alatt gyárilag alatta maradtak az emelőbakok: 18 cm hasmagasság alig 234 cm tengelytávval), a gyári ötről Punto 6 sebességes váltóra való csereberét, a motorolajokat, fogyasztásokat, amikor nálunk árvíz volt, beindultak a segítségek stb., stb.
De az autóink tökéletesen problémamentesek - a mai napig is (A legFIATalabb is 15 éves!). Ez a járgány ugyanis nem az európai fogyasztói társadalom - használd és dobd el - vásárlóközönségének lett tervezve, oda nem is szállították, hanem a harmadik világ fejlődő térségeinek, országainak, azok gyötredelmes útjaira: Ázsia, Afrika, Latin-Amerika, s persze Románia meg Magyarország...
Szóval nincs miről beszélgetni, főleg úgy, hogy a régi tulajok közül már páran cseréltek (leginkább a török, meg mexikói gyártású Tipora), vagy már meghaltak.
A második tulajok meg...(legyintés)
Az Index fórumozó Hyundai tulajokkal szerintem az a közös vonás, hogy:
1, Nincs gond az autóikkal
2, Nem facebookoznak...
3, Nem nézik naponta a fórumoldalt se (ahogy még én sem), mert nincs gond az autóikkal...
Az autóválasztásra rátérve:
Tessék mind a kettőt kipróbálni!
Ha csak egy cseppnyi benzin (gáz...) is csörgedezik az ereidben, egy szemernyi kétséged sem lesz, hogy - habitusodnak tetszően - melyik autót válaszd.
14 év alatt 1500 hozzászólás. Szerinted mennyire pörög ez a topic? Semennyire. Itt ilyen kevesen vannak. Skodáról jövök, ott az Octavia topic-ban 105e hozzászólás van 20 év alatt.
Ezért kár sértődni, mert attól nem leszünk többen.
Menj fészbúkra, ott van i30 club, sok taggal. Itt én se nagyon kapok választ mert 1 éve gyártásban lévő motorral szerelt autóm van.
Nézd meg, a tartály kupkja alatt 1-2 cm-rel nincs-e egy lyuk. Ha van, akkor ott fog kifolyni a többlet, ez a túlfolyója.
Ez akkor igaz, ha a kiegyenlítő tartályod nincs nyomás alatt, azaz nem tekerős a kupakja, hanem sima pattintós, mint az ablakmosó tartályé is.
A kezelésit nézegetve, vannak ilyen és olyan megoldások is, dízeleknél pl. a kiegyenlítő is nyomás alatt van, ott legfeljebb a kupakban lévő szelep engedhet ki gőzt túlságosan magas nyomásnál.
Benzinmotornál meg a kiegyenlítő inkább túlfolyó tartály, nincs nyomás alatt és azokból több kivitelen is láttam lyukat a kupak alatt a nyakrészen.
Abból lehet gond, ha a kiegyenlítő tartályban a Max vonal fölött van a folyadékszint, vagy szívjam le?
Szoktam időnként nézni az olajszinttel együtt, és úgy rémlik hogy a Min meg a Max között kb félúton volt, de most hogy legutóbb néztem simán a Max fölött volt (hideg motornál nyilván), nem is értem. :)
Ja hát persze, egyértelmű, ilyen tartályt ablakmosó folyadék tárolására láttam eddig csak.
Ráadásul ezen van egy lyuk is rögtön a kupak alatt. A jobb első lámpa felé néz. Ott tud túlfolyni.
A nyomást a hűtőn lévő kupak tartja és - ahogy megtudtam korábban - abban van egy rugós szelep ami tud a nem túlnyomás alatt lévő műanyag tartályból folyadékot visszaszívni ha szükséges.
Csak ez a töltögetés, ez nekem fura meg bosszantó. Van egy Kia Rio a családban, 1.2-es motorral. 8 év alatt sosem kellett tölteni bele semmit, szag sincs körülötte. Az biztos, hogy annál is a hűtőn van a kupak de lehet, ott a kiegyenlítő zárt.
Tekintve, hogy a tartályon van egy szép luk, akkor úgy tűnik, hogy egyszerűen nem km-től függően fogy, hanem eltelt idő függvényében párolog el a lukon keresztül?
Bár nem én vagyok a megszólított, és már i30-am sincs, de másfél évig használtam egy 17 végi, 1.4 MPi-t.
Teljesen hasonló tüneteket produkált. Rászoktatott a rendszeres ellenőrzésre. Viszont alkalmanként nem kért sokat, de két három havonta pótolni kellett a folyadékot.
1.5 DPi tulajoktól kérném, hogy figyeljék már meg, csökken-e a fagyálló szintje idővel a tartályban?
Most voltam szervizben, nem találtak szivárgást, vagy a zöld fagyálló nyomát. De nekem csökken a szintje, 2 hónap/1600 km alatt olyan 2 cm-t. Az autó körül fagyállószag terjeng.
Viszont ez lehet, hogy nem csoda, mivel a műanyag tartály kupakja alatt 1 cm-rel egy 3-5 mm átmérőjű lyuk van. Túlfolyó. A jobb első fényszóró felé néz, eddig nem is vettem észre mert felülről nézve pont takarja a kupak nyitópereme. Megnéztem a szalonban, másik autón is lyukas a tartály ott...
De nekem valahogy ez nem normális, hogy 2021-ben öntögetni kelljen a fagyálló folyadékot egy autóba. Én már öntöttem a nyáron deszt vizet, most kapott 2 dl fagyállót. Így most kb. tele van a tartály.
Másnak nincs fagyálló szag az autó körül? Pláne ha megy a klíma és így a hűtőventilátor is be-bekapcsol. Akkor a vezetőajtóig elfújja a szagot. De az autó orránál akkor is érződik, ha nem megy a ventilátor.
Nyáron, mikor először észleltem a problémát, pont egy autópályás út előtt voltam. Akkor feltöltöttem mert már csak az L betű tetejéig ért csak a szint. Aztán volt 230 km pálya és másnap nem láttam szintcsökkenést. Nem tudom eldönteni hogy csepeg, szivárog valahol vagy párolog és akkor nem a km-től függ, hanem az időtől.
Szalonban álló új autónál az F betű alatt 2 cm-re van a szint, tehát ennyi lehet a gyári feltöltés. Nekem is kb. onnan mehetett le az L betű tetejéig 2 hónap és 2000 km alatt. Mikor átvettem az autót, olyan sötét volt a szalon átadójában, hogy csak annyira emlékszem, az L és F között kb. félúton lehetett a tartályban a fagyálló.
Autó vásárláson gondolkozunk. Mindenképp szívó benzines érdekel 1.6-os. Az I30-ban tetszene a 6-os váltó, a beltér és a felszereltség. 2012 max 2013-as fér bele az árba mindenképp jól felszerelt kényelmes autó kell. A másik jelölt Mazda 3. Sajnos ezek csak 5-ös váltóval vannak és elég lusta is az autó viszont ennél szóba jöhet a gáz beszereltetése ami sokat javít a gazdaságoságon. Hyundai-nál nem javasolt a közvetlen befecskendezés miatt. Mazda 3 némileg olcsóbb lenne, viszont gyengébb és kívülről nem a legszebb. Viszont gázzal olcsó lenne az üzemeltetés. Persze az alkatrész árakat nem tudom, melyik a problémásab..... A hyundai meg kívül-belül szép, viszont drágább az autó és nem lehet gázosítani. (a Gdi-t)
Megnézettem, gyújtáskimaradás a kettes-hármas hengerben. A négy gyertya cserés, a két érintett gyújtótrafót meglátjuk, milyen állapotban vannak, ha kell akkor azokat is. Délután jön az alkatrész.
Ha egy éve van nálad, a futásteljesítmény nem igazán garantálható, valamelyik gyújtótrafó is lehet már problémás, de a gyertyákat mindenképpen legalább ellenőrizni kell, egy jó szakember már látványra is sokat megtudhat. De akkor is a hibakóddal kellene kezdeni, mert abból – ahogy a Cee'd topikban badamo kolléga is írta – az is kiderül, hogy melyik hengerben volt az égéskimaradás.
Ha volt check engine, akkor van eltárolt hiba is a computerben, azt ki kellene olvas(tat)ni, beszédes lehet. Mennyi km van benne, trafók jók? Gyertya mikor volt cserélve? A leírt tünet inkább kihagyó gyújtásra utal, de kell a hibakód a diagnózishoz. Nézesd meg, mert ha a pályán áll meg, az drága lesz és macerás (trélerezés).
Reggel mikor vittem a gyereket suliba, időnként kettesben, hármasban mintha picit "kihagyott" volna enyhe gyorsításkor, mintha picit berángatott volna.
Délután meg, amikor mentem a gyerekért, kb két-három perccel elindulás után elkezdett villogni a check engine lámpa, villogott kb 10-15 mp-ig, aztán elaludt. Nincs szokatlan hangja, szaga, alapjárati fordulatszám olyan mint lenni szokott, folyadékszintek rendben (olajcsere két és fél hónapja, kb 2000 km-rel ezelőtt volt).
Ez mitől lehet? Amit én gyorsan rákeresve találtam: lambdaszonda, levegősödő üzemanyagrendszer, megfelelően el nem égett üzemanyag -> katalizátorprobléma (ugye ilyesmiről ment nemrég a diskurzus). Legutóbb egy hete tankoltam 100-as benzint a Jászberényi úti Mobil petrol kúton.
Csütörtökön mennénk Pestről Nyíregyházára, nem lenne jó, ha valami komolyabb baja lenne a kocsinak :)
Bár magam - ugye még, s remélem majd sokáig - konkrét problémás saját tapasztalatról értelemszerűen nem tudok beszámolni, de gyanítom, hogy tényleg létező jelenségről van szó.
Talán tervezési filozófia következménye lenne? Mert nem hiszem, hogy egy konszern, amely amúgy korrekt autókat gyárt, úttörő hosszúságú garanciával, az képtelen lenne megtervezni, megméretezni egy hajtásláncot...
De három példával tudok szolgálni:
1, Egyszer már említett barátom i40 dízel kombit akart venni használtan, ami kapcsán rábeszéltem a DCT váltóra.
Ekkor jött - na nem a Tenkes kapitánya - egy videó, amiben kiderül, hogy az i40 kézi váltóval 300000 km alatt négy(!) kuplungszett cserét kért...
2, A videó dacára(?) barátom megvette a DCT-s dízel i40-et tavaly ősszel. Bőszen használja, gyűri a miskolci reggeli dugókban, jár Budapestre is - az sem egy váltókímélő város...
Eddig semmi probléma, imádja (bár néha nagyon finoman beremeg a váltó, de hát na, azt sem tudja a szerencsétlen kuplung, hogy végül is mit akarsz, amikor padkára állnál fel egy fal mellett). A vételkor az eladó elmondta, hogy autó osztrák volt, ő már a második tulaj, a három éves autóban 68000 kilométer volt a vételkor. (Az autót nekem ismerős tatabányai szervizben vizsgáltattuk át, ők ezt alátámasztották. Alapos munkát végeztek, minden apró vackot kiszúrtak, pl. a kartercsőből szökő olajpárát is a takaróborítások ellenére).
Az eladó elmondta, hogy ő a Róbert Károly körúton járt reggelente dolgozni - a pestiek tudják, hogy miről beszélek - s már neki kellett cseréltetnie a kuplungokat!
3, Az egyik unokatestvérem gépjárművezető oktató. Lassan időszerűvé válna az autócsere (dízel Ford Fusion, 190000 kilométernél kellett csak az oktató autóban kuplungot cserélni).
Nézelődik, tájékozódik;de lassan nincs típus, amit meglehetne venni erre a célra.
Utánanézett a Hyundaioknak is. Állítólag Pl. az i30 csak bowdenes pedálgéppel szerelhető, innen be is fejezte a további tájékozódást, az i20-ok meg 30000 kilométerenként (!) eszik meg oktatóautónak használva a kuplungot.
Bár a gyár már kínál erősített szettet is az ilyen felhasználók miatt.
Mondom; állítólag.
Mi még várunk az az autónkra (i30 1.0 DCT), s amilyen torlódások, araszolások vannak reggelente munkába menet, rendre eszembe jut, hogy a francért nem vettem inkább szalonautó Clio hibridet erre a tortúrára, amikor még volt éppen elérhető áron; az mindig elektromotorral mozog araszoláskor, érdemes elolvasni a két cikket a technikájáról, nekem roppant tetszik a megoldás:
Magam is kipróbáltam egy tesztautót. Nem kicsit megnyúztam (régi jó barát az értékesítő) - nem tudtam zavarba hozni a hajtásláncát!
De eleve olyan nyomorult kisautós kocsi, ráadásul olyanokat tud huppani a hátsó futóműve, amikor balra kanyarodva hagytam el nyomvályús főutat, hogy azt hittem leszakad a vesém. (Videóra vettem, lehet egyszer feltöltetem Youtube-ra).
Szóval marad a remény, hogy - ahogy írod - ezek a gondok már nálam nem fognak jelentkezni.
Egy másik fórumon azt olvastam, hogy a harmadik generációs i30-asoknak gyenge pontja a váltó (a kézi is, nem csak az automata) és a kuplung, hogy sok panasz van rájuk, alacsony futásteljesítmény mellett is képesek elromlani. Itt is vannak hasonló tapasztalatok vele?
Próbáltam utánanézni angol nyelvű fórumokon is, ott az automata váltót szidták, de a kéziről nem esett szó.
Ha van is ilyen gond, nem lehet, hogy csak a korábbi modelleket érinti és lehet, h ezt az évek során, mondjuk a modellfrissítéssel javították? Vagy inkább a turbósokat érintheti? Még azt el tudom képzelni, h egy turbómotor hirtelen fellépő nyomatéka megterheli a rendszert, de az, h az 1.5-ös DPi szívó 110 lóereje ilyen gondokat okozzon pár év normális használat mellett, azt valahogy nehezen tudom elképzelni.