Van a környékről egy, a '20-as évekből származó, igazi lyó kis irredenta "turista térkép"-em. Igazi vászonra ragasztott 10x20cm-es kartonlapok. A hátoldalán "Magyarok! Vásároljátok az Állami Térképészet térképeit !" felirat. Jöhetek, ha elhozom? :-))
Ja valahogy így nézett ki, mint a tesója. Sajnos az 59-esről nincs képem, de megkérdezem a többieket. (A képet csak magáncélokra!! )
http://www.extra.hu/kosanyo_mosz/m412158.jpg
S.
Színét tekintve ugyanolyan mint a mostaniak, csak vörös csillag volt a mozdony azonosító tábla elején. Elég jó mozdony volt, mind motorikusan mind egyébbként. Főleg amíg a B-Boweri turbóval közlekedett. Elsők között raktunk rá, pontosabban Bognár Gyuszi kollégám autóbusz ülést a vezető szék helyett. Lehet sajnos, hogy ez is akadályozta a kollégánkat a menekülésben az említett balesetnél, mivel oldal-karfája volt, és akkor nemigen volt megszokott a mozdonyokon. Akkor még sajnos fémfoncsoros, 40W-os szórt fényű izzók voltak a fényszórókban amivel nem, lehetett igazán messzire látni, (kb.25-30 méter)Sajnos a csörgőknek a világításán nem igazán lehetett javítani, pedig próbálkoztunk vele eleget. 3 db 24 V-os H3-as izzót forrasztottunk sorba, és helyeztük bele egymás mellé a bajonettzáras foglalatba, a régi izzó helyére, de a fémfoncsorokkal nem lehetett fókuszálni a fénysugarat megfelelően.
Eléggé üzembiztos volt mindezek ellenére.
Az akkori személyzete: Tálas József, Beke József, Bognár Gyula, és jómagam.
K.S.
Milyen volt a 2159? Itt a külső és belső állapotra, valamint az "egyéniségére" gondolok. Sajnos arról a Csörgőről semmit sem tudok (a baleset körülményeit kivéve), még képet sem láttam róla:-(
Üdv mindenkinek!
M41,2101-es Ganzos képeslap alapján piros volt, a géptér rácsozata volt világosszürke
Milyen csikozásra gondoltok különben? Mutathatnátok egy csíkos képet valahol
Jelenleg tudomásom szerint fhérváron áll a gazban, egyik forgóvázát vmelyik sorstársaq kapta, a motorja sem üzemképes
Igen jó ötletnek tartom, a skanzenben való kiállítási lehetőségét
A 41,2159-es 1988-ban Polgárdi- és Polgárdi -ipartelepek között ütközött végzetesen egy tehervonat végével, Sajnos a mozdonyvezetője azonnal meghalt.(Beosztott mozdonyom volt :-( ;)
K.S.
Olvastam a 013-ról. De a 001-es Gigantra is rákerült az "S", mégis megmaradt. Szóval én még mingíg optimista vagyok, nem akarok kiábrándulni a MÁV-ból...
A 2121-et és a 2111-et viszont nagyon féltem.
Hát, sajna ezt nem tudom. Ami biztos, hogy a 2101 eredeti festése eltért a szürke csíkos kiviteltől (nem volt szürke csíkja:-)). Róla van is így egy képeslapom. A 2105 tuti, hogy csíkos volt, de a 2145 már biztos nem.
Olvasd el valahol lejjebb Ákos infóját arról, hogy az alapítvány miért nem tudja megszerezni M61,013-at. Az ott leirtak alapján a MÁV-nál a selejtezésből következik szétvágás. Ha jól emlékszem, én a napokban jött valahonnan infó arról, hogy megtörtént M41 2101 selejtezése, de lehet, hogy csak felterjesztette selejtezésre Fehérvár.
Az általatok írottak mellett azért még ott van M41 2121 kérdése is, ez a gép sincs valami mesés állapotban...
A 4 csabai csörgő közül már régóta, kb. 3 hónapja nem láttam 2136-ot. Nem tudjátok, mi van vele? Tán csak nem okoska lesz?
Keszulhetett -e a gyarban a 2101-rol olyan kep, amin a jelenleg hasznalatos festeshez hasonlo szinekben van? (Kicsit bonyolultra sikeredett a kerdesem :-) ) Melyik gep/ek/en volt regi festes, meddig?
A 2111-est tudtommal még nem jelölték ki selejtezésre, de a vezér szerint majdnem biztos, hogy leselejtezik. Tehát csak a 2101 és a 2159 hiányzik. Szerintem a 2101-est SEMMIKÉPPEN SEM SZABAD SZÉTVÁGNI, hiszen Ő az első Csörgő! Én reménykedek, hiszen a 001-es NOHAB, Szergej és Gigant is megmarad, az 1001-es Szili, a 3001-es MD is megvan stb. Én a MÁV helyében eredeti színre visszafestve felajánlanám a rákosrendezői skanzennak.
A 2178-ast újáépítették, gyönyörű lett, mint mindeen szerencsi Csöri.
"Igaz-e az, hogy a 100-asok, az M41 1-ese miatt 100-asok, a 300-százasok pedig a V43 3-asa miatt? "
Igaz, de hogy emiatt-e, azt nem tudom.
Nézz vissza egy kicsit a listán, erről kb. egy hónapja volt szó. Ha jól emlékszem, a 200-as Bdt-k a gőzösöké voltak, a 400-asok pedig a 2000-es Sziliké, de nem tom pontosan.
"Bence! Meglesz csütörtökre a Pupi Esztergomban?"
Háááát, ez igazából szerencse kérdése. Itt a tehervonatok az esetek nagy részében bizony éjjel járnak. M62 230 majdnem 100%, hogy itt lesz, még egy-két Dacia, esetleg Bobó. De a Púpost csak olykor-olykor kapom el. Ha kifejezetten vadásznék rá, nem tudom, sikerülne-e elkapni.
Még addig megpróbálok érdeklődni.
Mit tudtok arról, hogy a csögők közül melyek hiányoznak? Tudomásom szerint a 2159, a 2101 és 2111. Ez utóbbi 2-t itt olvastam pár hete, gondolom még egyben vannak. De mi lett a 2178-al, amelyik Hernádszurdoknál tört össze? Azóta láttam ilyen számon gépet, de vajon egyezik-e a kettő?
Más. Tudja-e valaki a Bdt-k számozását pontosan, ill., hogy melyek vannak még meg? Igaz-e az, hogy a 100-asok, az M41 1-ese miatt 100-asok, a 300-százasok pedig a V43 3-asa miatt?
Üdv mindenkinek, most már itthonról is, bár a kapcsolati sebesség kicsit eltérő a munkahelyitől (a drágajó DÉLTÁV sajna nálunk és ebben a városrészben mindenhol rádiós rendszerű DECT telefonokat telepített...).
Bence! Meglesz csütörtökre a Pupi Esztergomban?
Itt a Dél-Alföldön zuhog az eső, így csak az ablakból szemlélem az eseményeket. Az előbb érkezett Bp. felől tehervonattal V43 1059. Tegnap és ma is Szeged-Algyő között M62 096 teherezett. M62 062 eltűnt a fűtőházból, legalább is én nem láttam.
Tegnap kapott infók szerint Nagykanizsa és Bszentgyörgy között M62 előfogat van, talán még ma is.
Kicsit OFF: a tegnap délelőtti napsütésben csináltam egy jó pár képet a szegedi bengálikról (659,662, 807,809,812,814,817), ha minden jól megy, jövő héten szkennelem, és akkor a villamosok is felkerülnek a tar.hu-ra.
Tegyen fel valaki listát a megszűntetendő vonalakról, mert asszem, közérdekű! Lehet, hogy senki sem ismeri, akkor tárgytalan. Azért remélem, hogy van valaki, aki tud ebben segíteni!
Előre is köszönöm, A N D R Á S
Amúgy Rákosrendezőn, pénteken a következő 2 gép mászkált:
A Pilisvörösvár környéki bányavasutak hűlt helyének bejárására december 28-át, vagy 29-ét javasolnám. Bp. Nyugati-Pilisvörösvár: Bz, Pilisvörösvártól "magyar királyi turistaláb". Turista-, valamint tájfutó térképet hozzon, akinek van, minél részletesebb, annál jobb! A háború előtti, ún. "Angyalkás" Pilis térkép lene az igazi! (súgva megjegyzem: katonai topográfiai térkép sem utolsó! ) A túra célja: a Pilisvörösvár-Pilisszentiván-Piliscsaba környéki volt bányavasutak nyomvonalának bejárása. Eddigi jelentkezők emlékezetem szerint:
John Howard
Division by zero
Benyó
Csokis2
Benyó!
Igazad van, én is olvastam a feliratot. Elmés :-))), de sajnos olvasni nem mindenki tud. (főleg a dohányosoknál jellemző probléma) Viszont múltkor még a motor utasterében is rágyújtott két KEDVESSS utas. Gondolhatod :-()
S.
1) villamosfűtőkocsi (dizelmotor+generátor)
2) Ákos írta párszáz hozzászolással ezelött: "A Texas a Kaposvár tapolcai tájszólásban. Ne kérdezd, miért az, talán a színesbőrűek miatt... "
LábBz Mezőhídvég-Lepsényből megérkezett.
A pálya jól látható volt, csak néhol volt kissebb (kb 30-40 cm) hófuvás.
A pálya elég jó, sokkal kevesebb a rohadt talpfa mint a 64-esen, főleg ágyazat cserére lenne szükség, elég sok a sáros szakasz.
Az a kupac egyszerüen kész röhej, mint elháríthatatlan akadály a MÁV részére...
Kell a vasút Európába?