Keresés

Részletes keresés

ZöPö Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4311
Van a környékről egy, a '20-as évekből származó, igazi lyó kis irredenta "turista térkép"-em. Igazi vászonra ragasztott 10x20cm-es kartonlapok. A hátoldalán "Magyarok! Vásároljátok az Állami Térképészet térképeit !" felirat. Jöhetek, ha elhozom? :-))
Előzmény: Zolcsi67 (4290)
K_Sandor Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4310
Ja valahogy így nézett ki, mint a tesója. Sajnos az 59-esről nincs képem, de megkérdezem a többieket. (A képet csak magáncélokra!! )
http://www.extra.hu/kosanyo_mosz/m412158.jpg
S.
Előzmény: K_Sandor (4309)
K_Sandor Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4309
Színét tekintve ugyanolyan mint a mostaniak, csak vörös csillag volt a mozdony azonosító tábla elején. Elég jó mozdony volt, mind motorikusan mind egyébbként. Főleg amíg a B-Boweri turbóval közlekedett. Elsők között raktunk rá, pontosabban Bognár Gyuszi kollégám autóbusz ülést a vezető szék helyett. Lehet sajnos, hogy ez is akadályozta a kollégánkat a menekülésben az említett balesetnél, mivel oldal-karfája volt, és akkor nemigen volt megszokott a mozdonyokon. Akkor még sajnos fémfoncsoros, 40W-os szórt fényű izzók voltak a fényszórókban amivel nem, lehetett igazán messzire látni, (kb.25-30 méter)Sajnos a csörgőknek a világításán nem igazán lehetett javítani, pedig próbálkoztunk vele eleget. 3 db 24 V-os H3-as izzót forrasztottunk sorba, és helyeztük bele egymás mellé a bajonettzáras foglalatba, a régi izzó helyére, de a fémfoncsorokkal nem lehetett fókuszálni a fénysugarat megfelelően.
Eléggé üzembiztos volt mindezek ellenére.
Az akkori személyzete: Tálas József, Beke József, Bognár Gyula, és jómagam.
K.S.
Előzmény: gyurmosz (4308)
gyurmosz Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4308
Milyen volt a 2159? Itt a külső és belső állapotra, valamint az "egyéniségére" gondolok. Sajnos arról a Csörgőről semmit sem tudok (a baleset körülményeit kivéve), még képet sem láttam róla:-(
Előzmény: K_Sandor (4306)
K_Sandor Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4307
Igen, csak kicsit pirosabb volt
Képeslap is van róla

Megtaláltam a csíkos csörgőt, de csak a 41,2108-ast
S.

Előzmény: Törölt nick (4300)
K_Sandor Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4306
Üdv mindenkinek!
M41,2101-es Ganzos képeslap alapján piros volt, a géptér rácsozata volt világosszürke
Milyen csikozásra gondoltok különben? Mutathatnátok egy csíkos képet valahol
Jelenleg tudomásom szerint fhérváron áll a gazban, egyik forgóvázát vmelyik sorstársaq kapta, a motorja sem üzemképes
Igen jó ötletnek tartom, a skanzenben való kiállítási lehetőségét
A 41,2159-es 1988-ban Polgárdi- és Polgárdi -ipartelepek között ütközött végzetesen egy tehervonat végével, Sajnos a mozdonyvezetője azonnal meghalt.(Beosztott mozdonyom volt :-( ;)
K.S.
Előzmény: gyurmosz (4303)
Kice Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4305
Erre én is benevezek.
Kice
Előzmény: Zolcsi67 (4290)
gyurmosz Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4304
Olvastam a 013-ról. De a 001-es Gigantra is rákerült az "S", mégis megmaradt. Szóval én még mingíg optimista vagyok, nem akarok kiábrándulni a MÁV-ból...
A 2121-et és a 2111-et viszont nagyon féltem.
Előzmény: Lehoczki Gabor (4301)
gyurmosz Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4303
Hát, sajna ezt nem tudom. Ami biztos, hogy a 2101 eredeti festése eltért a szürke csíkos kiviteltől (nem volt szürke csíkja:-)). Róla van is így egy képeslapom. A 2105 tuti, hogy csíkos volt, de a 2145 már biztos nem.
Előzmény: Törölt nick (4300)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4302
"én a napokban jött valahonnan"

"épp a napokban" akart lenni

Előzmény: Lehoczki Gabor (4301)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4301
Szia Gyurmosz!

Olvasd el valahol lejjebb Ákos infóját arról, hogy az alapítvány miért nem tudja megszerezni M61,013-at. Az ott leirtak alapján a MÁV-nál a selejtezésből következik szétvágás. Ha jól emlékszem, én a napokban jött valahonnan infó arról, hogy megtörtént M41 2101 selejtezése, de lehet, hogy csak felterjesztette selejtezésre Fehérvár.

Az általatok írottak mellett azért még ott van M41 2121 kérdése is, ez a gép sincs valami mesés állapotban...

A 4 csabai csörgő közül már régóta, kb. 3 hónapja nem láttam 2136-ot. Nem tudjátok, mi van vele? Tán csak nem okoska lesz?

Előzmény: gyurmosz (4299)
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4300
Keszulhetett -e a gyarban a 2101-rol olyan kep, amin a jelenleg hasznalatos festeshez hasonlo szinekben van? (Kicsit bonyolultra sikeredett a kerdesem :-) ) Melyik gep/ek/en volt regi festes, meddig?
Előzmény: gyurmosz (4299)
gyurmosz Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4299
A 2111-est tudtommal még nem jelölték ki selejtezésre, de a vezér szerint majdnem biztos, hogy leselejtezik. Tehát csak a 2101 és a 2159 hiányzik. Szerintem a 2101-est SEMMIKÉPPEN SEM SZABAD SZÉTVÁGNI, hiszen Ő az első Csörgő! Én reménykedek, hiszen a 001-es NOHAB, Szergej és Gigant is megmarad, az 1001-es Szili, a 3001-es MD is megvan stb. Én a MÁV helyében eredeti színre visszafestve felajánlanám a rákosrendezői skanzennak.
A 2178-ast újáépítették, gyönyörű lett, mint mindeen szerencsi Csöri.
Előzmény: EKÉS ANDRÁS (4297)
Benyó Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4298
"Igaz-e az, hogy a 100-asok, az M41 1-ese miatt 100-asok, a 300-százasok pedig a V43 3-asa miatt? "

Igaz, de hogy emiatt-e, azt nem tudom.
Nézz vissza egy kicsit a listán, erről kb. egy hónapja volt szó. Ha jól emlékszem, a 200-as Bdt-k a gőzösöké voltak, a 400-asok pedig a 2000-es Sziliké, de nem tom pontosan.

"Bence! Meglesz csütörtökre a Pupi Esztergomban?"

Háááát, ez igazából szerencse kérdése. Itt a tehervonatok az esetek nagy részében bizony éjjel járnak. M62 230 majdnem 100%, hogy itt lesz, még egy-két Dacia, esetleg Bobó. De a Púpost csak olykor-olykor kapom el. Ha kifejezetten vadásznék rá, nem tudom, sikerülne-e elkapni.
Még addig megpróbálok érdeklődni.

EKÉS ANDRÁS Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4297
Mit tudtok arról, hogy a csögők közül melyek hiányoznak? Tudomásom szerint a 2159, a 2101 és 2111. Ez utóbbi 2-t itt olvastam pár hete, gondolom még egyben vannak. De mi lett a 2178-al, amelyik Hernádszurdoknál tört össze? Azóta láttam ilyen számon gépet, de vajon egyezik-e a kettő?

Más. Tudja-e valaki a Bdt-k számozását pontosan, ill., hogy melyek vannak még meg? Igaz-e az, hogy a 100-asok, az M41 1-ese miatt 100-asok, a 300-százasok pedig a V43 3-asa miatt?

gyurmosz Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4296
A 1059-es Szili nem Dombóvári? Az ottani gépek elmennek Szegedig?
Előzmény: Lehoczki Gabor (4294)
man6tani Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4295
Még nem tudom, mi vár otthon, de feltételesen én is jelentkezem.
Előzmény: Zolcsi67 (4290)
Lehoczki Gabor Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4294
Üdv mindenkinek, most már itthonról is, bár a kapcsolati sebesség kicsit eltérő a munkahelyitől (a drágajó DÉLTÁV sajna nálunk és ebben a városrészben mindenhol rádiós rendszerű DECT telefonokat telepített...).

Bence! Meglesz csütörtökre a Pupi Esztergomban?

Itt a Dél-Alföldön zuhog az eső, így csak az ablakból szemlélem az eseményeket. Az előbb érkezett Bp. felől tehervonattal V43 1059. Tegnap és ma is Szeged-Algyő között M62 096 teherezett. M62 062 eltűnt a fűtőházból, legalább is én nem láttam.
Tegnap kapott infók szerint Nagykanizsa és Bszentgyörgy között M62 előfogat van, talán még ma is.

Kicsit OFF: a tegnap délelőtti napsütésben csináltam egy jó pár képet a szegedi bengálikról (659,662, 807,809,812,814,817), ha minden jól megy, jövő héten szkennelem, és akkor a villamosok is felkerülnek a tar.hu-ra.

Gábor

Előzmény: Benyó (4293)
Benyó Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4293
"Amúgy Rákosrendezőn, pénteken a következő 2 gép mászkált: M40 224"

Szerintem errefelé jött, mindig a 2-esen, 4-esen lehet látni tehervonatokkal. A múlt héten valamelyik nap Óbudán állt hidegen az I. vágányon.

Előzmény: EKÉS ANDRÁS (4292)
EKÉS ANDRÁS Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4292
Tegyen fel valaki listát a megszűntetendő vonalakról, mert asszem, közérdekű! Lehet, hogy senki sem ismeri, akkor tárgytalan. Azért remélem, hogy van valaki, aki tud ebben segíteni!

Előre is köszönöm, A N D R Á S

Amúgy Rákosrendezőn, pénteken a következő 2 gép mászkált:

M 4 0 2 2 4
M 4 7 1 1 0 7

Benyó Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4291
"december 28-át, vagy 29-ét javasolnám"

Nekem nagyon jó ez a dátum. Rám számíthattok.

Bence

Előzmény: Zolcsi67 (4290)
Zolcsi67 Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4290
A Pilisvörösvár környéki bányavasutak hűlt helyének bejárására december 28-át, vagy 29-ét javasolnám. Bp. Nyugati-Pilisvörösvár: Bz, Pilisvörösvártól "magyar királyi turistaláb". Turista-, valamint tájfutó térképet hozzon, akinek van, minél részletesebb, annál jobb! A háború előtti, ún. "Angyalkás" Pilis térkép lene az igazi! (súgva megjegyzem: katonai topográfiai térkép sem utolsó! ) A túra célja: a Pilisvörösvár-Pilisszentiván-Piliscsaba környéki volt bányavasutak nyomvonalának bejárása. Eddigi jelentkezők emlékezetem szerint:
John Howard
Division by zero
Benyó
Csokis2
Benyó Creative Commons License 1999.12.04 0 0 4289
"a motor utasterében is rágyújtott két KEDVESSS utas"

Ilyet már én is láttam, a fene vigye el őket...

"Gondolhatod :-() "

Ahogyan én az Egyik-Másik Mozdonyvezető Barátomat ismerem, ott aztán lehetett :-O, de jó hangosan!!! :-)))))))))))))))))

Előzmény: K_Sandor (4286)
K_Sandor Creative Commons License 1999.12.04 0 0 4288
a villamos fűtőkocsit mifelénk agregátornak hívták :-), de lehet hogy azóta más lett a neve :-(
S.
Előzmény: division by zero (4285)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 4287
Hehe...

Lajoska

Előzmény: division by zero (4285)
K_Sandor Creative Commons License 1999.12.04 0 0 4286
Szerintem V43-as sorozatú villamosmozdonyra gondolt.
(remélhetőleg :-)) )

Benyó!
Igazad van, én is olvastam a feliratot. Elmés :-))), de sajnos olvasni nem mindenki tud. (főleg a dohányosoknál jellemző probléma) Viszont múltkor még a motor utasterében is rágyújtott két KEDVESSS utas. Gondolhatod :-()
S.
Előzmény: Lajoska (4284)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 4285
1) villamosfűtőkocsi (dizelmotor+generátor)
2) Ákos írta párszáz hozzászolással ezelött: "A Texas a Kaposvár tapolcai tájszólásban. Ne kérdezd, miért az, talán a színesbőrűek miatt... "
Előzmény: Lajoska (4284)
Lajoska Creative Commons License 1999.12.04 0 0 4284
Sziasztok!

Két kérdésem lenne:
1. Mi az a rezsó?
2. Ez visszatérő: a NoHAB-oknál mit jelent a Texas?

Köszi!

Lajoska

Előzmény: division by zero (4283)
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 4283
Székesfehérváron láttam a M61 006-ot rezsót kerülgetni.
division by zero Creative Commons License 1999.12.04 0 0 4282
LábBz Mezőhídvég-Lepsényből megérkezett.
A pálya jól látható volt, csak néhol volt kissebb (kb 30-40 cm) hófuvás.
A pálya elég jó, sokkal kevesebb a rohadt talpfa mint a 64-esen, főleg ágyazat cserére lenne szükség, elég sok a sáros szakasz.
Az a kupac egyszerüen kész röhej, mint elháríthatatlan akadály a MÁV részére...
Kell a vasút Európába?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!