Keresés

Részletes keresés

klenó1 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42312

Szerintem a motor eredetisége egy áttekercseléssel nem változik. Meg kell nézni 1000 V-al a szigetelést és elválik a minősége. Jó eséllyel nem fog megfelelni, el van öregedve. SZVSZ ha használni szeretnéd, a biztonság a legfontosabb. Én szemrebbenés nélkül felújíttatnám, főleg ha inverterrel szeretném használni.

Előzmény: Őpoiuztrewq12 (42310)
Jani301 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42311

Nah ,van hűtőgép kompresszor motorom , szerintem csúszó csapágyas -

Sok éve kint az udvaron ,most majd megnézem .

 

Őpoiuztrewq12 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42310

Én a motor eredetiségét nem változtatnám meg, inkább a táplálásáról szeretnék gondoskodni. Van ~105V-os motorom sokkal régebbi időkből. Annak is érdekes a magyarázata, de nem akarom ennek a topiknak a témáját ezzel a kérdéssel terhelni.

Előzmény: klenó1 (42308)
Őpoiuztrewq12 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42309

Érdekes a története a 42Hz-es váltóáramú hálózat kialakulásának is. A generátorokat hajtó gőzgép fordulatszámából eredt. Az eredetileg 125/perc fordulatszámú gőzgép fordulatszámát 127,5/percre növelték, így alakult ki a 42,5 Herz frekvenciájú váltakozó áram, amit egyszerűen csak 42 Herznek neveztek.

 

(A kezdetekben volt 26Hz-es frekvenciájú váltóáramot termelő "erőmű" is.)

 

Előzmény: Atis57 (42305)
klenó1 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42308

Megértelek, ez egy gyönyörű gép, én sem válnék meg tőle. Át kell gombolyítani és had szaladjon még vagy negyven évet. :-)))) 

Előzmény: Őpoiuztrewq12 (42307)
Őpoiuztrewq12 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42307

Köszönöm az ajánlatodat, de én is szeretem a régi motorokat, ezért nem válnék meg tőle. De azért megmutatom.

 

Előzmény: klenó1 (42306)
klenó1 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42306

Rakjál fel képeket a motorodról. Ha megtetszik, szívesen adok helyette egy számodra megfelelőt /szeretem a régi holmikat, majd ha szükségem lesz rá, áttekercselem magamnak/.

Előzmény: Őpoiuztrewq12 (42303)
Atis57 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42305

Szia!

 

 Az 50Hz  egészen régi megfelelője.

 

Voltak 16Hz  25Hz  és 42Hz -s motorok is.

Előzmény: Jani301 (42304)
Jani301 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42304

Urak mi lehet a 100 azon az adattáblán ? 

Váltakozás ?

Előzmény: Őpoiuztrewq12 (42294)
Őpoiuztrewq12 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42303

Köszönöm a tanácsokat, megfontolásra érdemesek.

rferi Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42302

Ott is be lehet állítani, de neki van 3 fázisa, arról jobb frekiváltót üzemeltetni.

Előzmény: ruzsa janos (42299)
rferi Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42301

Ja, és ráadásul a sínszálakat még 1:20 lejtőben a pálya közepe felé meg is döntik. Szóval nem függőleges tengellyel állnak a pályában, hanem egymásnak szemben dőlnek befelé.

 

Előzmény: toothgaabor (42292)
klenó1 Creative Commons License 2021.08.29 0 2 42300

Tekercseltesd át a motorodat a manapság szabványos feszültségre, vagy vegyél egy másik motort. Egy 0,25 kW-s motor nem drága, minden más többe kerül. 

Előzmény: Őpoiuztrewq12 (42294)
ruzsa janos Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42299

1/3 fázisúnál miért nem lehet beállítani?

Előzmény: rferi (42297)
rferi Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42298

Ja, és mivel 190 volton 250 wattos a motor, és a frekiváltónál meg az áram a lényeges szempont, ezért a terhelhetőségek miatt a 400 voltos frekiváltóból 500 wattos motorhoz való kell legalább. Az fogja bírni ennek a motornak az áramát. A motort tedd csillagba (190voltos kapcsolás)

Előzmény: rferi (42297)
rferi Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42297

Jobban jársz egy 3/3 fázisú frekiváltóval, olcsóbb lesz szerintem, és hamarabb is kerül.

Azon be lehet állítani, hogy a maximális fesz 190 volt legyen.

 

Előzmény: Őpoiuztrewq12 (42294)
rferi Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42296

A vasútnál meglepő módon a keréknek a ferde síkján gördül, és a sín pedig elvileg és ideálisan ekkor nem egy vízszintes felülete érintkezik, hanem egy enyhén íves!

Ezzel azt akarják elérni, hogy a kerékpár a két sínszál között középre játssza be magát, és a nyomkarima ne akarjon beleérni a sínszál oldalába.

Amikor minden új, akkor ez teljesülni is szokott, olyankor csak csendesen suhan a szerelvény a sínen mg 100 feletti tempónál is.

Előzmény: toothgaabor (42292)
rferi Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42295

Azon lóg, amikor beindul a szitu, először emel a keréken, aztán kihúzza a sínt a kerék alól. Na, ezen műveletek előtt látni, ahogy betolja a kerékcsapágy házába azt a csúcsot!

A csapágyház fedele ott lóg egy csavaron, félrehúzva.

Előzmény: halaloszto (42290)
Őpoiuztrewq12 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42294

Halálosztó, segíts! Vagy bárki más segítségét is köszönöm.

 

Ez a tábla egy villanymotoron van. Látható, hogy 3 fázisú, de nem 380/220 V-os, hanem 190/110V-os. Gondolható - és gondolom - hogy valamikor volt ilyen feszültségű hálózat Magyarországon.

 

Most nincs. Mivel azonban van a műhelykémben 400 voltos 3 fázisú áramellátás, valószínűleg kéne nekem egy 3 fázisú transzformátor, ami felezi a feszültségeket.

 

Ahhoz, hogy használhassam a kis műszerészesztergámat, ezt a 3 fázisú feszültséget produkálnom kellene.

 

Tudsz-e nekem abban segíteni, hogyan juthatok hozzá egy megfelelő transzformátorhoz? Vannak ilyenek eladók?

 

Előzmény: halaloszto (42293)
halaloszto Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42293

Azt írták alatta, hogy ipari területen dolgozó tolatómozdonyok karbantartására használják. 

Előzmény: toothgaabor (42292)
toothgaabor Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42292

Ez eddig rendben is van, a felület, kiváló, feltételezem síklapúság meg van... csak ha kimegy a kopott sínre, akkor mi történik? Tehát ha elkészítünk síkra egy felületet, az ha domborúra kopott felületen fog futni... Habár gondolom ez inkább az egyéb deformitást okozó sérülések kiküszöbölésére szolgál, és így csendesebben fut a kerék a sínen.

jalpar Creative Commons License 2021.08.29 -1 1 42291

,,Az jó kérdés, hogy mi a referencia, amihez képest dolgozik. Lehet hogy kétoldalt a tengely központfuratán lóg az egész, ahhoz képes csinálják?''

 

1:05-nél tolja be a csúcsot a tengelyvégen levő központfuratba. De szerintem nem azon lóg a gép, csak méri a pozícióját.

Előzmény: halaloszto (42290)
halaloszto Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42290

Gondolom az az előnye, hogy gyors. Az jó kérdés, hogy mi a referencia, amihez képest dolgozik. Lehet hogy kétoldalt a tengely központfuratán lóg az egész, ahhoz képes csinálják?

 

 

Előzmény: rferi (42289)
rferi Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42289

Valamiért használják, szóval biztosan van előnye.

Előzmény: szakmókus (42288)
szakmókus Creative Commons License 2021.08.29 0 1 42288

Nem hiszem hogy jobb lenne... a kerék sín kapcsolat egy külön tanulmány. Ezek az érdességek a sínfejet koptatják az meg simára "csiszolja" a kerék felületét.

 

Egyszer volt szerencsém egy vasúti jármű javítóban látogatást tennem. Sajnos nem találtam meg a fotókat de a gugliban rengeteg kép van. A kiszerelt kerekek padló alá süllyesztett esztergákon készülnek el. Így lehetőség van a tengely végek állapotát is felmérni.

 

Régen a vasútnál (más nem lévén) a siklócsapágyak miatt célszerű volt kiszerelni a kerekeket ellenőrzés céljából.

 

A mozdony kerekeket a sín alatti géppel célszerű esztergálni, de ha az a méret alá kopott az abroncs cseréhez ki kell szerelni azt is.

 

Szerintem egy ilyen marófej sokkal drágább mint egy eszterga kés. Ha előnyösebb azt a használók biztosan tudják ha már alkalmazzák.

Előzmény: rferi (42287)
rferi Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42287

Az érdes felület nem is biztos, hogy baj. Jobb a tapadás.

A kerékeszterga már a XIX. században simán megvolt, ahogy a régi gyári katalógusokat nézegettem.

De azoknál a kereket ki kellett szerelni.

Előzmény: szakmókus (42285)
TROMF22 Creative Commons License 2021.08.29 0 0 42286

Tanulság a komoly hirdetőknek:

Feltűnő, jellegzetes vízjel a fotókon.

A kép lopást nem akadályozza meg, de a simlisség gyorsan kiderül, ami egyben bizalomvesztéssel is jár.

Előzmény: klenó1 (42275)
szakmókus Creative Commons License 2021.08.29 0 1 42285

Elég érdesre marta a felületet, ahogy egy forgástestet egy maró általában. A kerék eszterga is bevált sok sok éve. 

Előzmény: rferi (42284)
rferi Creative Commons License 2021.08.29 0 1 42284

Egy kis érdekesség:

Vasúti kerék formamaró, a kerékkopások "kezelésére".

Rövidke video a használatáról:

https://www.youtube.com/watch?v=NlyumHyAiYs

ruzsa janos Creative Commons License 2021.08.28 0 0 42283

úgy hiszem, tartósan nem egészséges terhelés alatt a 25 Hz alá menni, viszont ha a motor eredetileg 1500-as fordulatú volt, akkor felmehetsz 100 hzra, vagyis 1:4.

Ha eredetileg már 3000-ren forog, akkor meg mondjuk 75 Hz. 

 

Az meg 1:3.

Én így használom a saját gépemet. 

 

És az nagyon klassz dolog, hogy a forgácsolási sebességet egy potiról állítod PONTOSAN optimálisra.

Ja igen, nincs indítási áramlökés, meg a motor sem vonaglik bekapcsoláskor.

 

Előzmény: konture (42282)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!