Szerintem a motor eredetisége egy áttekercseléssel nem változik. Meg kell nézni 1000 V-al a szigetelést és elválik a minősége. Jó eséllyel nem fog megfelelni, el van öregedve. SZVSZ ha használni szeretnéd, a biztonság a legfontosabb. Én szemrebbenés nélkül felújíttatnám, főleg ha inverterrel szeretném használni.
Én a motor eredetiségét nem változtatnám meg, inkább a táplálásáról szeretnék gondoskodni. Van ~105V-os motorom sokkal régebbi időkből. Annak is érdekes a magyarázata, de nem akarom ennek a topiknak a témáját ezzel a kérdéssel terhelni.
Érdekes a története a 42Hz-es váltóáramú hálózat kialakulásának is. A generátorokat hajtó gőzgép fordulatszámából eredt. Az eredetileg 125/perc fordulatszámú gőzgép fordulatszámát 127,5/percre növelték, így alakult ki a 42,5 Herz frekvenciájú váltakozó áram, amit egyszerűen csak 42 Herznek neveztek.
(A kezdetekben volt 26Hz-es frekvenciájú váltóáramot termelő "erőmű" is.)
Rakjál fel képeket a motorodról. Ha megtetszik, szívesen adok helyette egy számodra megfelelőt /szeretem a régi holmikat, majd ha szükségem lesz rá, áttekercselem magamnak/.
Ja, és ráadásul a sínszálakat még 1:20 lejtőben a pálya közepe felé meg is döntik. Szóval nem függőleges tengellyel állnak a pályában, hanem egymásnak szemben dőlnek befelé.
Ja, és mivel 190 volton 250 wattos a motor, és a frekiváltónál meg az áram a lényeges szempont, ezért a terhelhetőségek miatt a 400 voltos frekiváltóból 500 wattos motorhoz való kell legalább. Az fogja bírni ennek a motornak az áramát. A motort tedd csillagba (190voltos kapcsolás)
A vasútnál meglepő módon a keréknek a ferde síkján gördül, és a sín pedig elvileg és ideálisan ekkor nem egy vízszintes felülete érintkezik, hanem egy enyhén íves!
Ezzel azt akarják elérni, hogy a kerékpár a két sínszál között középre játssza be magát, és a nyomkarima ne akarjon beleérni a sínszál oldalába.
Amikor minden új, akkor ez teljesülni is szokott, olyankor csak csendesen suhan a szerelvény a sínen mg 100 feletti tempónál is.
Azon lóg, amikor beindul a szitu, először emel a keréken, aztán kihúzza a sínt a kerék alól. Na, ezen műveletek előtt látni, ahogy betolja a kerékcsapágy házába azt a csúcsot!
A csapágyház fedele ott lóg egy csavaron, félrehúzva.
Halálosztó, segíts! Vagy bárki más segítségét is köszönöm.
Ez a tábla egy villanymotoron van. Látható, hogy 3 fázisú, de nem 380/220 V-os, hanem 190/110V-os. Gondolható - és gondolom - hogy valamikor volt ilyen feszültségű hálózat Magyarországon.
Most nincs. Mivel azonban van a műhelykémben 400 voltos 3 fázisú áramellátás, valószínűleg kéne nekem egy 3 fázisú transzformátor, ami felezi a feszültségeket.
Ahhoz, hogy használhassam a kis műszerészesztergámat, ezt a 3 fázisú feszültséget produkálnom kellene.
Tudsz-e nekem abban segíteni, hogyan juthatok hozzá egy megfelelő transzformátorhoz? Vannak ilyenek eladók?
Ez eddig rendben is van, a felület, kiváló, feltételezem síklapúság meg van... csak ha kimegy a kopott sínre, akkor mi történik? Tehát ha elkészítünk síkra egy felületet, az ha domborúra kopott felületen fog futni... Habár gondolom ez inkább az egyéb deformitást okozó sérülések kiküszöbölésére szolgál, és így csendesebben fut a kerék a sínen.
Gondolom az az előnye, hogy gyors. Az jó kérdés, hogy mi a referencia, amihez képest dolgozik. Lehet hogy kétoldalt a tengely központfuratán lóg az egész, ahhoz képes csinálják?
Nem hiszem hogy jobb lenne... a kerék sín kapcsolat egy külön tanulmány. Ezek az érdességek a sínfejet koptatják az meg simára "csiszolja" a kerék felületét.
Egyszer volt szerencsém egy vasúti jármű javítóban látogatást tennem. Sajnos nem találtam meg a fotókat de a gugliban rengeteg kép van. A kiszerelt kerekek padló alá süllyesztett esztergákon készülnek el. Így lehetőség van a tengely végek állapotát is felmérni.
Régen a vasútnál (más nem lévén) a siklócsapágyak miatt célszerű volt kiszerelni a kerekeket ellenőrzés céljából.
A mozdony kerekeket a sín alatti géppel célszerű esztergálni, de ha az a méret alá kopott az abroncs cseréhez ki kell szerelni azt is.
Szerintem egy ilyen marófej sokkal drágább mint egy eszterga kés. Ha előnyösebb azt a használók biztosan tudják ha már alkalmazzák.
úgy hiszem, tartósan nem egészséges terhelés alatt a 25 Hz alá menni, viszont ha a motor eredetileg 1500-as fordulatú volt, akkor felmehetsz 100 hzra, vagyis 1:4.
Ha eredetileg már 3000-ren forog, akkor meg mondjuk 75 Hz.
Az meg 1:3.
Én így használom a saját gépemet.
És az nagyon klassz dolog, hogy a forgácsolási sebességet egy potiról állítod PONTOSAN optimálisra.
Ja igen, nincs indítási áramlökés, meg a motor sem vonaglik bekapcsoláskor.