Deákon meg vagy lesz fordítóbrigád (bár ha még munkaterület lesz a Deák tér, akkor véleményes hogy lehetnek -e ott metróvezetők szolgálatban...) vagy ezen a KöKi-Deák szakaszon "kétvezetős" üzem lesz a reggeli és délutáni csúcsidőben.
Tavaly november 7-8.-i hétvégén volt már rá példa, amikor KöKi-Nagyvárad közt volt utasforgalom, aztán utasok nélküli Deákon fordulás.
A metróért egyesület közzétett egy cikket miszerint 2022 elejétől átadjék a forgalomnak a Klinikák , Corvin , Kálvin állomást . Hallottál valamit ? Kálvintól üresen Deákig és ott lesz forduló ? Vagy hogy ?
Nem tudom csak én érzem-e úgy hogy az M3 kocsikban amikor nem működnek a tetőventillátorok, akkor egész elviselhető a belső klíma még a nyári melegben is.
Pedig mennie kell, mert nálunk parancskönyvileg szabályozva van, hogy mikor melyik fokozaton kell üzemeltetni.
Viszont működtetett ventillátornál már hihetetlenül fülledt, levegőtlen és meleg az utastér. Normális ez?
Nem, nem normális. Szerintem jobb volt a kopoltyús rendszer, milyen véletlen hogy a szófiai metró hasonlóan új járművein az maradt meg...
Illetve lesz végül vmi a klímák beszereléséből, vagy ez is már csak olyan lesz, mint amikor a jó vezető nem csak ígérget, de alkalomadtán még be is tart...
Ígérgethet bármit akármelyik vezető, ha pont az oroszok betartanak...
Nem tudom csak én érzem-e úgy hogy az M3 kocsikban amikor nem működnek a tetőventillátorok, akkor egész elviselhető a belső klíma még a nyári melegben is. Viszont működtetett ventillátornál már hihetetlenül fülledt, levegőtlen és meleg az utastér. Normális ez? Illetve lesz végül vmi a klímák beszereléséből, vagy ez is már csak olyan lesz, mint amikor a jó vezető nem csak ígérget, de alkalomadtán még be is tart...
Mi történik, ha két, sugárirányú metróvonal olyan területeket érint, amelyeknek az egymás közötti forgalma egyre jelentősebbé válik, de nehezítésképpen egy víztározó is elválasztja őket egymástól? Újabb metróvonal? Á dehogy: libegő! Moszkva északnyugati részén, Szhodnyenszkaja és Recsnoj Vokzal metróállomások közé (a térképen a víztározó két oldalán, középtájon láthatók) kötélpályát terveznek. Ezzel napi hatvanháromezer utazás időtartama rövidül kb. 50 percről kb. 10 percre. A libegő állomásait úgy alakítják ki, hogy a metróból közvetlenül, nem az utcán keresztül lehessen átszállni.
"Ellepték a katasztrófavédők a Corvin metrómegállót, miután egy ember meghalt a metrófelújítás közben. Információink szerint egy elszabadult pótkocsi átgurult rajta. Úgy tudjuk, még egy ember súlyosan megsérült.
Több tűzoltóautó, mentőautó és motorosrendőr kocsija állt le az Üllői úton, a Corvin metrómegálló mellett. Az összes autó szirénája be van kapcsolva. Közben az aluljáróból egymás után jöttek fel a munkások, akik a metrófelújításon dolgoznak. Óriási a por, ami az építkezésről száll fel.
Az Origo megtudta, hogy a felújítási munkálatok közben meghalt egy ember. Információink szerint elszabadult egy pótkocsi, amely áthajtott rajta. Úgy tudjuk, egy másik ember is súlyosan megsérült, ő az elszabadult pótkocsin ült."
Az állomási világításhoz van valami redundancia vagy szünetmentes, vagy csak pár darab tűzeseti irányfény működne?
Az index így fogalmaz:
"Az egyik közösségi oldalon megosztott videóban a metrókban derékig érő vízben állva utaznak az emberek."
De épp ez az hogy nem utaznak azok már sehova, nem ők haladnak hanem odakint a sodrás a nagy...
Szabályzat gondolom náluk is hasonló, csak olyan gyorsan jött a víz hogy előbb lettek zárlatosak minthogy beértek volna az állomásra.
Minden évben meghal jópár ember mikor óvatlanul belifteznek egy elárasztott alagsorba vagy aluljáróba. Hát most már még gyorsabb a víz és a metróval is megeshet.
De ha be is értek volna az állomásra akkora volt a sodrás hogy fel se tudtak volna menni.
Vannak azon a Twitter fiókon durvább videók is, van ahol már majdnem eléri a kapaszkodókat a vízszint az utastérben. Ha teljesen tömött lenne az a kocsi ahol nem fér fel mindenki az ülésekre akkor rengeteg halott lenne. ...
Kilépni a kocsiból nem tudsz mert elvisz a sodrás, bent meg már a kapaszkodókat nyaldossa a víz.
De meg lehet nézni azt a vonatajtót, kint mennyivel magasabb a víz mégsem ereszt látványosan, derékig állnak a vízben az utasok és megy a teljes világítás odabent, majd mikor már a kapaszkodóktól is alig pár centire van a víz már sötét van de az ajtó fölötti vészjelző még mindig villog.
Lehet már a kínai szerelvények jobbak mint az orosz? :-)
A metrós Forgalmi Utasításban van egy olyan kitétel, miszerint: "Ha a víz a sínkorona felső élét eléri, a forgalmat le kell állítani." Onnan még durván 120 cm a padlómagasság. Ha ott is derékig ér már a víz, akkor nagy baj van, de utas valószínűleg már a környéken se (bár jegyzem meg, 2002-ben, amikor a prágai metrót elöntötte a víz, akkor az elöntött szakaszon álló kocsik teljesen víz alatt voltak, persze utasok már régen nem voltak sehol). Hogy világítás működne-e? Előírás szerint nagyfesz nélkül 10 percig kell a teljes világításnak, 30 percig pedig a 2/3-ának működnie. Ezt tudják is a vonatok - legalábbis szárazon...
Többféle hajtómű volt eddig ált.egy gyors, és egy lassú járatú áttétel hajtja a lépcsőt.
Ez lehet fogaskerék áttétel, vagy fogaskerék+ csigahajtás, vagy csigahajtás plusz görgős lánc kombinációja.
A hajtómű nem teszi lehetővé a szabadon futást, így mindkét irányban van meghajtás persze terheléstől függő áramfelvétellel.
Ha a kinematikai lánc megszakadna, vagy megbontásra kerülne, mint történt régen egy Déli pályaudvari esetnél, akkor az utasok alatt kontrollálhatatlanul felgyorsulna a lépcső, és balesetet okozna, meghibásodna.
Ennek elkerülésére a gépeken a nem vezérelt irány váltás, illetve 15-20% -ot meghaladó sebesség növekedéskor működésbe lép az üzemi, és a vészfék is.
Az újabb lépcsők frekvenciaváltós hajtása lejtmeneti irányban visszatáplál a hálózatba, kivéve azokat a gépeket, amik fékelleállásokkal eldisszipállnak mint a metrónál.
A Föld - ugyebár - 24 óra alatt fordul körbe, ez az Egyenlítőn mérve 40000 km. A kerületi sebessége tehát 1667 km/h. Nálunk (ha csak durván 45. szélességi fokkal számolunk) ennek 0,7-szerese, szintén durván 30000 km, a sebesség cirka 1250 km/h. Még ez is hangsebesség! ;-)
Bár azért ha inerciarendszerben gondolkodunk, bukik az elv...
A kelet-nyugati irányú metróvonalakon - mivel a Föld kelet felé forog - a nyugat felé haladó szerelvényeknek nem kell mozogni, csak a megfelelő időben ajtót nyitni-zárni és léptetni az utastájékoztató rendszert"
Az ötlet jó, de ki kellene hozzá kapcsolni a gravitációt, hogy a szerelvény tömege ne nehezedjen a sínekre. Plusz egy speciális kerékolajozó rendszerrel olyan kicsire kell csökkenteni a kerék-sín súrlódást, hogy a pálya ki tudjon siklani a szerelvény alól. Ez utóbbi célra ott van már a homokoló rendszer, csak homok helyett olajjal kell feltölteni.
Igazából nem tudom, hogy "völgymenetben" valójában mit csinál a mozgólépcső gépezete, mert hajtani valóban nem nagyon kell: https://youtu.be/6qIXeeIIE0U
Az utasok alatt mozgó padlólemezek folyamatos utasszámmérésre hasznosíthatók, ezáltal dinamikusan, igény szerint alakítható a menetrend és a szerelvények követési ideje
A völgyirányú mozgólépcsők működhetnének gravitációs elven. Ha kellően sokan utaznak rajta, magától lecsúszik
A gravitációs mozgólépcső fékezésével keletkező többletenergia besegíthet a hegyirányú lépcső meghajtásához
Az állomásokon a vonatok által keltett huzatot mini szélerőművek hasznosíthatnák
A kelet-nyugati irányú metróvonalakon - mivel a Föld kelet felé forog - a nyugat felé haladó szerelvényeknek nem kell mozogni, csak a megfelelő időben ajtót nyitni-zárni és léptetni az utastájékoztató rendszert
Pedig jó gondolat "termelésbe fogni" mindazt, amit az ember a létezése során csinál, és észre sem veszi. Az egyiket réges-rég alkalmazzuk, mégpedig a test által leadott hőt. Egy-egy népesebb, zárt helyen mindenki beleadja a közösbe a 200-400 W-ját, és fűtési időszakban a hőmérséklet szerint működő megoldásoknak ennyivel kevesebbet kell előállítaniuk. Miért ne lehetne ugyanígy hasznosítani a mozgást (lépéseket, de akár nem is csak azt), beszédet, bármi egyebet. (Mekkora buli volna a fej által leadott hősugárzást látható fény tartományába transzformálni. Ekkor már csak valami jó idegesítő dolgot kell folyamatosan nyomatni az utasoknak, például hangos utastájékoztatón keresztül, kellőképpen idióta reklámokat, amitől az agyvizek felforrnak, és úgy fog világítani minden utas feje, hogy nem lesz szükség világítótestekre.)