Megoldódott a kérdés: vettem egy Husqvarna 50 régi blokkot, és a henger tökéletesen passzol bele. Jó volt az ötlet, amit olvastam.
Innentől a Husi 51/55 alkatrészekkel remélem fel tudom építeni már a gépet, és azokhoz még később is találni bőven alkatrészt. Az air injectiont így persze buktam, de ennyi belefért.
Az alábbi oldalon tudsz egy kicsit szimatolni az alkatrészek méretét illetően ,..ha a cikkszámokat beütöd a Googliba akkor több infót is tudsz vadászni.
Zárt felömlős Jonsered 490 henger-dugómat akarom rárakni a rokon gép Husqvarna forgattyúsházra, mert ahhoz még van alkatrész. H-51 blokkkom van, ahhoz kicsi ez a henger, nem illeszkedik, lötyög. A H-55 ezek szerint megegyezik vele, így az sem jó.
A H-50 lesz talán a megoldás, de azóta olvastam, hogy abból is csak a régebbi - fehér fedeles, 50-es dombornyomott berántófedeles - változat. Ennek a méretét keresem, esetleg a szürke fedelesét csak azért, hogy kizárhassam.
Meg tudja valaki mondani, hogy a Husqvarna 50 fűrésznél milyen átmérőjű a blokk tetején a forgattyúsház nyílásának átmérője a felömlők nélkül? Vagy másképpen mondva a hengertalp tömítés belső átmérője.
Nem tudom megegyezik-e az 51/55 fűrészek blokkjának méretével? Az 51-est meg tudom mérni, a másik kettőt nem.
Üdv mindenkinek! Kis segítséget szeretnék kérni! A 480 CD fűrészemnek tönkrement a gyújtása. Ha lenne valakinek eladó, megköszönném. Vagy ha meg tudja valaki mondani mivel helyettesíthető annak is örülnék. Előre is köszönöm a segítséget!
Remélem, hogy van valakinek jó ötlete az alábbi problémában:
Egy Husqvarna 281XP-t újítok fel. Szétszedtem, kapott Koyo C3-as csapágyakat, utángyártott főtengelyt és hengerszettet. Sajnos utóbbi 88 ccm-es szett, kompresszió is jó benne, de az a bajom, hogy nem tudom beállítani úgy, hogy legyen benne rendes erő terhelés alatt is. Indul, kipörög, de nem hozza azt az erőt sem szerintem, mint a régi hengerével.
Membránszettet is cseréltem ezután, tűszelepet, van a karburátorban egy ún. "governor" valve, ami tudtommal fordulatszám-határolási céllal van, az alatt van egy lemez kis lyukkal, azon nagyon kicsit bővítettem, de kb. semmi változás. Egyelőre nincs ötletem mi lehet a bánata, már azon gondolkozok, hogy a régi hengert visszateszem egy új dugattyúval...szóval jelenleg tanácstalan vagyok :(
Ahogy látom elég ritkán írnak ide. high low magas alacsony ezek végül is a keverék minőségét szabályozzák magas ill. alacsony fordulaton. Alapjárati csavar-ütköző, a pillangó alapnyitását állítja, na jó én csak általánosságban írtam a konkrét tipusokat nem ismerem.
Nemrégiben vettem egy husqvarna 120 mark II gépet, bejáratás megvolt ahogy a nagykönyv megírja és ment már jópár üzemórát. Valami problémája biztos hogy van mert mikor szeretnék vele fát kidönteni akkor teljes fordulaton vizszintes állapotban kb 3-4 másofperc után elkezd fulladni és ha nem veszem ki függöleges állapotba akkor le is fullad. Nem fatermelés csak van pár 10-20 centis akác meg kőris ami az udvarban fölösleges. Valami karbi gond lesz tuti, de észrevettem azt is hogy a tankban a karbi csöve szinte teljesen a tank szájánál van. tehát ha elfektetem a fűrészt és csak félig van a tank akkor a levegőben áll a cső. Ez normális? Okozhat fulladást 3-4 másodperc után fektetett állapotba? Olajok azok gyári husqvarnák, szoval azzal sem lehet baj.
Ja és van az L és H csavarok amik a fordulatot szabályozzák, az L-nek mi szerepe van ha van alajárati csavar is? Nem értem hogy a kettő enm ugynaz lenne?
Bocs ha hosszúra sikerűlt csak az első husqvarna fűrészem és nincs tapasztalatom ezekkel a gépekkel. Esetleg ha van valami praktika vagy fortély ezekhez a gépekhez az szivesen megfogadom :)