Keresés

Részletes keresés

Sunny65 Creative Commons License 2021.08.15 0 0 42113

De hát ez nem is antik...:-)

Előzmény: APT (42099)
Jani301 Creative Commons License 2021.08.14 0 0 42112

Hát ha lengyel tokmány és újszerű ,akkor nehéz elképzelni hogy nem metrikus .

Előzmény: Törölt nick (42111)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.14 0 0 42111

Úgy tettem, írtam is -különböző hosszokon  és nincs egész méret, valószínűleg nem metrikus osztású.

 

Egyébként újszerű a tokmányom de én műanyaghoz fához használom ritkán fémhez , természetesen ettől független szeretem ha jó állapotúak az eszközeim csak ennél a tokmánynál pont hiányzik a külső cserepofa amit ha van rá mód jó állapotúval pótolnék.

A héten kaptam havertól a faesztergámra és nem ártana ha teljes lenne.

Előzmény: crosspisti (42110)
crosspisti Creative Commons License 2021.08.14 0 0 42110

Pontos mérést több pofakörmön kell végezni,és a végén osztani.A 7mm menetemelkedés látszik valószínűnek a tokmányod esetében.

Előzmény: Törölt nick (42106)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.14 0 1 42109

Katyusa Zil nélkül ( po-én )

Előzmény: ruzsa janos (42108)
ruzsa janos Creative Commons License 2021.08.14 0 0 42108

Uraim, megmondaná valaki, hogy ezek PONTOSAN micsodák?

90x60x30 mm, a benne lévő fémrudak lágymágnesesek.

Arra gondolok, hogy:

1. A síkköszörűn mágneses teret átvezető alátét, olyan alkatrészhez, aminek az alakja megkívánja

2. Valami kisméretű elektromágneses (állandó mágneses) asztal felmágneseződő belső magja..

 

ksanyi52 Creative Commons License 2021.08.14 0 0 42107

Nekem Erba-300-as van. Most nagyon feltolták az árát, én anno 100 körül vettem. Lehet hozzá tokmány venni, elég drágák, de pontosak. 0.01 mm.  Egy négy pofás 100-ast vettem hátlappal együtt 50 körül postával. 

Előzmény: APT (42099)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.14 -1 0 42106

6,85 a pofán lévő menet emelkedés, különböző hosszokon is mértem.

 

De nem mikróval csak 0,02 tolóval :-)

Előzmény: crosspisti (42101)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.14 -2 0 42105

És örülnék ha jó felbontású képekben ismerkedhetnék meg  vele :-)

Előzmény: Törölt nick (42104)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.14 -3 0 42104

Az árajánlatod után meglátom mennyit tudok alkudni, gondolom az a realitás :-)

 

Bár nekem nem szokásom alkudozni , azt az ecseri piacon szokás

 

Gondolom ha jó állapotú újszerű-kifogástalan akkor a nettó új ár fele

Előzmény: Pijepapa (42102)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.14 0 0 42103

Látod erre nem gondoltam, hogy több változat is lehet, megmérem

Előzmény: crosspisti (42101)
Pijepapa Creative Commons License 2021.08.14 0 0 42102

Mennyit értesz reális áron?

Van egy hiánytalan békebeli de keveset használt 3 pofás. Ø160.

Előzmény: Törölt nick (42100)
crosspisti Creative Commons License 2021.08.14 0 0 42101

A 160-as 3 pofás lengyel tokmány készült 7mm,és 8 mm menetemelkedéssel,a többi pofaméret jellemzői azonosak.

Előzmény: Törölt nick (42100)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.14 0 0 42100

Urak !

 

3 pofás 160-as Lengyel tokmányhoz keresek külső pofákat, ha esetleg van valakinek reális áron.

 

Vagy komplett tokmányt pofákkal, 4 pofás is lehet ebben az esetben, de teljes és hiánytalan.

APT Creative Commons License 2021.08.13 0 0 42099

Nekem egy Hyundai HYD-300 esztergám van, az pontosan ugyanez (az amúgy kínai CJ0618 típusnévre hallgató eszterga), de a Praktikerben/Baumaxban kapható Xpert400, a Sieg C2 is ezzel azonos.

Elvileg a főorsót nem kell - és igazán nem is lehet kenni, zárt, feltöltött, de hosszú távon azért majd kíváncsi leszek rá... A szánt és a szupport orsóit meg olajos ronggyal törölgesd át rendszeresen.

Szerintem gyenge pont a meghajtás, pontosabban a meghajtó fogasszíj, de még a fogaskerekek is (a szíj M1,5x70Tx9,5mm paraméterű, és érdemes venni acélsodronyos kivitelben belőle egy csomagot, nem egy pénz, de csere fogaskerék-készlet is kapható) - ahányszor megakad az eszterga, általában pár fog ugrik is a szíjról... Persze attól függ, mert ilyen kis rudakkal azért gond nélkül elbánik, de én acél óratokokat munkálok meg vele, és az azért eléggé a képességei felső határait feszegeti - de meg lehet vele jó oldani. Viszont nekem a gyári három pofás tokmány nem jött be, volt szerencsém egyébként az Xpert400-as kivitelhez is, de még a Sieg C2-höz is, és ott is ugyanazzal szembesültem: a külső fogású csere-pofák mindegyiknél annyira ütnek, hogy használhatatlan, és nem igazán nagyon pontosak a belső fogásúak sem, de azok még elmennek. Az a benyomásom, hogy gyárilag a fellelhető legolcsóbb három pofás tokmányt tették rájuk, érezhető is a nyersesség, a pofák kidolgozása is nyers, a csigamenetes betétet lezáró hátlap műanyag - ez valami 25 dolláros Tesco-gazdaságos pofa lehet, és talán a külső befogásúakat meg sem munkálták rendesen, csak alibiből adnak hozzá azt is... De mindegy is volt, mert a három pofás tokmányba az óra tokokat (a fülek miatt) be sem lehet fogni, tehát azt mindenképpen cserélni kellett volna.

Mindenesetre vettem hozzá egy így sem drága (100 dolláros) négy pofás tokmányt, és az teljesen jó - ha nagyobb átmérőjű gyűrűkkel is kell majd dolgozni, ajánlani tudom hozzá. Olajozni a tokmány menetes-csúszó részeit is ajánlatos, de nem kell túllihegni azt sem (ha sok az olaj, csak beleragad a forgács, meg szétszórja).

Előzmény: nyugi40 (42091)
kzsolt88 Creative Commons License 2021.08.13 0 0 42098

Kedves Csoporttagok!

 

Nagy méretű gyártmány (1200x2000x900) utólagos megmunkálására keresek marógépes-portálmarógépes kollégát rövid határidővel.

 

- Zártszelvényből készített szerkezetnek az oldalára van néhány helyen vastag lemez felhegesztve, melyeknek a felületét síkba kellene marni.

- Elvárt pontosság 0,1mm.

 

Minden megoldás érdekel!

 

Bakter1234 Creative Commons License 2021.08.13 0 0 42097

Csuhás, w123.200diesel, toothgaabor!

 

Köszönöm mindenkinek a hozzászólását.

Virbo Creative Commons License 2021.08.12 0 0 42096

Ezekben általában zsírral töltött zárt csapágyak vannak amik nem igényelnek külső kenést. A szánokat, csúszóperselyeket meg úgyis olajozod.

Előzmény: nyugi40 (42091)
toothgaabor Creative Commons License 2021.08.12 0 0 42095

Ne 25, min. 30mm gondolkodj. Maradjon anyag, ami tart! 

1. eset a jó megoldás, összehűl, és nagyon tart. 2. eset, kell egy bivalyerős prés hozzá, összerág az anyag, ha peched van még ki is tol maga előtt egy keveset, nem lesz stabil.  

Előzmény: Bakter1234 (42092)
w124.200diesel Creative Commons License 2021.08.12 0 0 42094

Ez már majdnem olyan jó mint a készen kapható kúpos szorító, csak az szorítja a tengelyt is és kész van benne a reteszhorony, így azt sem kell vésni. Nagyon sok méretben kapni és nem drága.

 

Bocsi de képet nem tudok feltölteni ezért csak linket szúrok be róla:

 

https://www.norelem.hu/xs_db/BILD_DB/2/www/750/23200-Taper-Spannbuchsen-Tapered-clamping-ring.jpg

Előzmény: Csuhás (42093)
Csuhás Creative Commons License 2021.08.12 0 0 42093

Felesztergálod a tárcsa belsejét, de enyhén kúposra ( mint a morse kúp ) Készítesz azonos kéziszán állással egy hosszabb betétet. Csapágy ragasztóval bekenve összesajtolod, vagy simán összenyomod, és az érintő felületbe tengelyirányban fúrsz egy menetet egy biztosító hernyócsavarnak. Így nem kell pontos illesztéssel bajlódnod, a betét kiálló részét pedig leesztergálod.

Előzmény: Bakter1234 (42092)
Bakter1234 Creative Commons License 2021.08.12 0 0 42092

Felmerült bennem még egy kérdés:

 

Felesztergálom az ékszíjtárcsa belsejét mondjuk 24.95mm-re, és készítek bele egy átmérő 25.00mm-es betétet.

 

1. verzió: Felmelegítem a tárcsát, és a hideg betétet belerakom, és rázsugorodik

2. verzió: Hidegen egy présgépen egymásba tolom

 

A kettő elvileg ugyanazt a végeredmény produkálja stabilitás, rögzítés szempontjából, vagy valamelyik jobb, és ha igen miért?

 

Köszönöm,

Dénes

nyugi40 Creative Commons License 2021.08.12 0 0 42091

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

Vettem egy Einhell MTB 3000-es kis mini esztergát. Nagyon meg vagyok elégedve vele, hajtom rendesen, ezért gondolom nem ártana időnként egy kis kenés a csapágyaknak és fogalmam nincs hogy és hol.

vaskukac Creative Commons License 2021.08.12 0 0 42090

Kellene fogni egy szálanyagot, meg 2 db metszőt, vagy ha precíz akarsz lenni, akkor egy menetkést és csinálni pár csavart.

Ennyi a megoldás. :)

Előzmény: occseb (42089)
occseb Creative Commons License 2021.08.12 0 0 42089

Biztos hogy ez az eredeti megoldás, mert másik ugyanilyen gépen is ugyanígy van megoldva. Gondolom nem véletlenül. Ennek az igazi okára végül még nincs teljesen 100% egyértelmű válasz.

 

Tudom hogy van BKNY hernyó, csak finom menettel eléggé húzós az ára. Ezért vettem finommenetes csavarokat és abból el lehet készíteni. De első körben lehet hgoy elengedem ezt a konstrukciót és nem lesz "kétmenetes" az állítócsavar.

 

 

Előzmény: Pijepapa (42083)
oregbeatsuhanc Creative Commons License 2021.08.12 0 0 42088

"Szerintem egy mechanikus (pl. ékszíj) felező áttétellel sokkal nagyobb nyomatékod van a kihajtáson, mintha a motort fordulatszámát lassítanád le a felére egy frekiváltóval."

 

Vagy egy dahlander motorral hajtjuk meg a gépet.

Ha jól emlékszem a csepeli FA gépek gyárilag készültek ilyen kivitelben.

Egyszerű és kényelmes volt vele a fordulat váltás, és duplája volt a fordulat tartomány.

Előzmény: Bakter1234 (42057)
oregbeatsuhanc Creative Commons License 2021.08.12 0 0 42087

"Én eddig abban a hitben voltam (lehet hogy tévedek), hogy egy jól beállítot frekiváltóval

azt lehet elérni, hogy a motor alacsonyabb fordulatszám tartományokban is le tudja adni a névleges nyomatékát."

 

Jól gondolod, mert amelyik korszerű frekiváltó az áram vektor szabályozással jól tudja tartani a nyomatékot.

Az indítási nyomaték 200% is lehet akár 0,5 Hz-en.

Persze megfelelő túláram védelem is van egy ilyen rendszerbenn.

Előzmény: Bakter1234 (42057)
MUM.21 Creative Commons License 2021.08.11 0 1 42086

Szia !

 

Itt gyártották ...

http://egykor.hu/budapest-xiii--kerulet/vulkan-gepgyar/2950

 

Üdvözlettel  MÜM.21

Előzmény: Jeromos84 (42085)
Jeromos84 Creative Commons License 2021.08.11 0 0 42085

Jeromos84 Creative Commons License 2021.08.11 0 0 42084

Sziasztok,  segítséget szeretnék kérni,  tudja esetleg valaki mi a neve a képen szereplő eszterga gépnek?

Nem mai darab és a vulkán öntődében gyártották, ez minden amit tudók róla. 

Válaszokat előre is köszönöm. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!